План-конспекст заняття в ЗДО техніка Ебру - малювання на воді, з методичними рекомендаціями

Про матеріал
1. Методичне забезпечення огранізованої освітньої форми взаємодії з дітьми, з використанням інноваційної Арт-технології, техніка Ебру - малювання на воді, а саме - Методичні рекомендації для вихователя. 2.Конспект організованої освітньої форми взаємодії з дітьми, з використанням інноваційної Арт-технології ,техніка Ебру -малювання на воді. (Хід заняття).
Перегляд файлу

ЗМІСТ

  1. Методичне забезпечення огранізованої освітньої форми взаємодії з дітьми, з використанням інноваційної Арт-технології, техніка Ебру - малювання на воді, Методичні рекомендації для вихователя.
  2. Конспект організованої освітньої форми взаємодії з дітьми, з використанням інноваційної Арт-технології ,техніка Ебру -малювання на воді. Хід заняття.

Список викорастаних джрел та рекомендована література і матеріали.

 

 

1. Методичне забезпечення огранізованої освітньої форми взаємодії з дітьми, з використанням інноваційної Арт-технології, техніка Ебру - малювання на воді

  • для дітей дошкільного віку (4-5 років)

Мета: Ознайомити дітей з інноваційною технікою малювання на воді — Ебру.

Завдання:

Розвивальні: Розвивати уяву, творчі здібності, дрібну моторику та естетичний смак дітей.

Виховні: Виховувати інтерес до мистецтва, підтримувати колективну творчість та співпрацю.

Освітні: Закріплювати знання про кольори, форми, природні об'єкти (квіти, дерева).

Техніка малювання на воді Ебру

 Техніка малювання на воді Ебру – це технологія малювання по поверхні води. У Ебру використовуються тільки натуральні матеріали. Малюнок наноситься фарбами, які не розчиняються у воді, а залишаються на поверхні. Потім фарби змішуються між собою за допомогою пензлика (або спеціальної палички) і утворюють химерні і неповторні візерунки. Далі на малюнок накладають папір або тканину, обережно знімають і висушують. І малюнок готовий. Діти сприймають сам процес малювання по воді як справжнє диво. Коли ж їх творіння друкується на папері, залишаючи при цьому воду кристально чистою, дитячий захват не піддається опису. Аквамалювання допомагає не тільки розвитку дитячої фантазії та уяви, а й надає дивовижний заспокійливий ефект.

 

Методичні рекомендації для вихователя

  • 1. Підготовка робочого простору
  • Матеріали для заняття:
  • Ємності-лотки з розчином для ебру (спеціальна вода для малювання на воді).
  1. Спеціальні фарби для ебру.
  2. Пензлики, палички для малювання.
  3. Водичка в стаканчиках для споліскування інструментів та пензлів.
  4. Листки паперу для перенесення малюнків.
  5. Великий аркуш паперу для колективної роботи.
  6. Вологі серветки, рушники.

Організація місця: 

Кожна дитина повинна мати окреме місце для роботи, щоб уникнути скупчення. Рекомендується розташувати робочі станції у формі кола або півкола для кращого нагляду вихователя за кожною дитиною. Кожній дитині потрібно надати окрему ємність з розчином для ебру,фарби

Покриття робочих поверхонь:

Для збереження чистоти робочі поверхні слід застелити водонепроникними матеріалами, використовуйте клейонки або одноразові покриття, щоб захистити столи від фарб і рідини. інструменти (пензлики, палички)

 

Місце для сушіння робіт:

Підготуйте спеціальне місце або сушарки для малюнків, щоб вони могли добре просохнути після перенесення на папір.

Захист одягу:

Забезпечте дітей фартухами або спеціальним одягом для малювання, щоб уникнути забруднення одягу. Фарби для ебру можуть бути важкими для виведення.

  1. Підготовка матеріалів

Рідина для Ебру:

Підготуйте спеціальний розчин (наприклад, на основі крохмалю) заздалегідь. Переконайтеся, що консистенція рідини достатньо густа для того, щоб фарби не тонули і залишалися на поверхні.

Рецепт рідини для ебру на основі крохмалю:

Інгредієнти: 1 літр води, 3-4 столові ложки кукурудзяного крохмалю.

Приготування: Розчиніть крохмаль у невеликій кількості холодної води, додайте кип'яток і перемішуйте до отримання однорідної маси. Охолодіть рідину до кімнатної температури, перед використанням процідіть її.

Фарби:

Використовуйте фарби для ебру або звичайні водорозчинні фарби, розведені до потрібної консистенції. Фарби повинні бути густими, але водночас легко розтікатися по поверхні води.

Інструменти:

Підготуйте тонкі пензлики, палички (дерев'яні шпажки або пластикові палички) для створення візерунків, та аркуші паперу для перенесення малюнків.

  • Вода:
  • Перевірте, чи достатньо чистої води для роботи, а також для очищення інструментів та рук дітей після заняття.
  • 3. Організація роботи з дітьми
  • Вступ та пояснення:

Рекомендується коротко та доступно пояснити дітям, що таке ебру. Уникайте складних термінів, використовуйте казкові історії для підвищення інтересу. Наприклад, можна сказати: “Ми будемо сьогодні малювати чарівні квіти на воді, як це робить фея кольорів.”

  • Демонстрація:

Перед початком практичної частини обов’язково покажіть, як капати фарбу на воду, розтягувати пелюстки паличкою, створювати візерунки. Дітям важливо бачити, як це робить дорослий.

Маленькі групи:

Якщо дітей багато, розділіть їх на кілька маленьких груп для поетапного виконання завдань. Це дозволить забезпечити індивідуальний підхід та уникнути плутанини.

Чергування активності:

Важливо чергувати інтенсивну роботу (малювання) з короткими фізичними вправами, наприклад пальчиковою гімнастикою, щоб зняти напругу та втомленість рук.

  • 4. Техніка безпеки

Використання фарб:

Переконайтеся, що фарби є безпечними для дітей, не токсичними і не мають різкого запаху. Діти часто можуть неусвідомлено торкатися обличчя чи очей, тому потрібно нагадати їм про обережність.

 

Контроль рухів:

Діти у віці 4-5 років можуть випадково розлити фарбу чи рідину. Забезпечте постійний нагляд і пояснюйте правила використання інструментів та матеріалів.

Гігієна:

Після закінчення заняття всі діти повинні мити руки, оскільки робота з фарбами може забруднити шкіру.

  • 5. Етапи роботи з технікою Ебру
  1. Створення фону:

Наголосіть на важливості спокійних і плавних рухів при нанесенні фарби на воду. Спочатку діти можуть пальчиком або пензликом створювати фон — просто розливати фарбу по воді.

  1. Створення візерунків:

Поясніть, що для створення квітки спочатку потрібно крапнути одну краплю в центр, потім іншу — зверху. Рухами палички можна розтягувати краплі, утворюючи пелюстки.

  1. Додавання деталей:

 Заохочуйте дітей використовувати різні кольори та форми для створення унікальних квіток. Покажіть їм варіанти розтягування фарби паличкою: хвилі, зірочки, краплі в різні боки.

  1. Перенесення на папір:

Покажіть, як правильно прикладати аркуш до води — акуратно і плавно, щоб малюнок не розтікся, а потім повільно піднімати, щоб фарба залишилася на папері.

  • 6. Використання музичного супроводу

 

 

 

Підбір музики:

Підберіть легку і спокійну музику, яка створюватиме атмосферу чарівності та розслабленості під час заняття. Це можуть бути звуки природи, спів пташок, легка класична музика або дитячі інструментальні мелодії.

Музика для релаксації:

Після активної частини заняття використовуйте музику для зняття напруги та релаксації дітей, щоб вони змогли спокійно завершити роботу і подивитися на свої твори мистецтва.

  • 7. Роль вихователя у процесі заняття

 

Підтримка:

Важливо постійно підтримувати дітей, коментуючи їхні досягнення. Наприклад: "Ти молодець! Подивися, яка гарна квітка вийшла у тебе!", "Який гарний візерунок ти зробив!" Це підвищить самооцінку дитини та допоможе їй відчути себе справжнім художником.

Заохочення експериментів:

Створіть атмосферу свободи та творчості. Заохочуйте дітей експериментувати з кольорами та формами. Скажіть, що у мистецтві немає помилок, є лише нові відкриття!

Інтерактивне спілкування:

Запитуйте дітей, чому вони вибрали ті чи інші кольори, що їм нагадують їхні квіти. Це допоможе розвивати мовлення та логічне мислення.

  • 8. Підсумок заняття та рефлексія

Оцінка робіт:

Проведіть коротку виставку, щоб діти змогли показати свої роботи один одному. Це допоможе їм вчитися оцінювати не лише свої, але й чужі досягнення.

 

 

Запитання для рефлексії:

Запитайте у дітей, що їм найбільше сподобалося під час заняття, які фарби вони вибрали і чому. Це сприяє розвитку критичного мислення та вміння рефлексувати.

Колективна робота:

Наприкінці заняття створіть спільну колективну роботу, де кожен зможе внести свою частинку до загальної картини. Це навчить дітей співпраці та цінності командної роботи.

  • 9. Після заняття

Сушіння робіт:

Переконайтеся, що малюнки дітей правильно висушені. Якщо це колективна робота, можна разом з дітьми оформити її у вигляді виставки в групі.

Збереження малюнків:

Запропонуйте дітям забрати свої роботи додому або зробити виставку для батьків. Це підтримає мотивацію дітей до подальших занять творчістю.

  • 10. Альтернативні активності

Якщо техніка ебру викликає великий інтерес, ви можете включити додаткові теми для наступних занять, наприклад, малювання тварин, казкових персонажів, пейзажів на воді, створення колажів із використанням Ебру.

Поетапне малювання квітки в техніці Ебру

Хід роботи:

1.На поверхні води зробіть набризк з фарби для фону.

 

2. За допомогою  палички проводять по поверхні води довільні хвилясті лінії, таким чином формуючи фон майбутнього малюнка.

 

3. Паличкою  в центр композиції нанесіть один на одного краплі різної величини, різних кольорів формуючи основу квітки.

 

4. За допомогою палички, кола перетворіть в пелюстки квітки.

 

5. Акуратно перенесіть малюнок на аркуш паперу. Проведіть за контуром паличкою, щоб малюнок добре відбився. Далі варто зачекати 10-15 секунд.

 

6. обережно витягніть малюнок з води, дайте висохнути і при бажанні доповніть деталями.

 

2. Конспект організованої освітньої форми взаємодії з дітьми, з використанням інноваційної Арт-технології ,техніка Ебру -малювання на воді.

 

Тема : Чарівні кольори. Ліс. Квіти.

це заняття поєднує різні активності: пальчикову гімнастику, індивідуальну та колективну творчість, демонстрацію техніки ебру та рефлексію, що дозволяє дітям розвивати уяву, дрібну моторику, естетичне сприйняття, а також отримувати задоволення від створення справжніх казкових картин.
Інноваційна технологія: Арт-технологія "Техніка ебру"
Вік дітей: 4-5 років
Мета заняття:

  • Ознайомити дітей з інноваційною технікою малювання на воді — Ебру.
  • Розвивати творчу уяву, дрібну моторику, естетичний смак.
  • Закріплювати знання про кольори, форми та природні об'єкти (квіти, дерева).
  • Стимулювати співпрацю та взаємодію в групі під час колективної творчої роботи.
  • Викликати позитивні емоції та інтерес до мистецтва.
    • Необхідні матеріали:
  • Ємності-лотки з розчином для ебру (спеціальна вода для малювання на воді).
  • Спеціальні фарби для ебру.
  • Пензлики, палички для малювання.
  • Водичка в стаканчиках для споліскування інструментів та пензлів.
  • Листки паперу для перенесення малюнків.
  • Великий аркуш паперу для колективної роботи.
  • Вологі серветки, рушники.
    • Хід заняття

 

  • 1. Організаційний момент

Вихователь (на фоні легка казкова музика):

Діти, сьогодні ми вирушимо в чарівний ліс, де трапляються справжні дива! Ви готові?
(Діти відповідають).

Вихователь: Але перед тим, як вирушити, давайте перевіримо, чи всі тут. Послухайте казковий дзвіночок і повторіть його чарівні звуки разом зі мною. (Вихователь дзвенить у маленький дзвіночок, діти повторюють звуки руками чи голосом).

  • 2. Мотиваційна частина

Вихователь: Ось ми і в чарівному лісі! А що ви бачите? (Показує картину з лісом та квітами). Я бачу дерева, кущі і багато різнокольорових квітів. А ви?У лісі живе фея кольорів. Вона любить малювати і кожного дня створює нові квіти. Але сьогодні фея вирішила поділитися своєю магією з нами. Ми навчимося малювати квіти на воді! Це справжнє диво — Ебру! Чули про таке? (Коротко пояснює дітям, що Ебру — це техніка малювання на воді).

  • 3. Вірш-загадка для переходу

Вихователь: Слухайте уважно віршик, і спробуйте відгадати, про що він:
“На воді малюнок сяє,
Фарби в танці завиває,
Краплі ніжно розпливаються,
І візерунки чарівні з’являються.
Що це за чарівна гра?”

(Ця загадка створює таємничість і інтригує дітей, не називаючи слово "ебру", але підштовхуючи їх подумати про диво фарб на воді.)

Вихователь: А зараз давайте станемо справжніми чарівниками і створимо свої чарівні квіти.

  • 4. Пальчикова гімнастика

Вихователь: Перед тим, як почати малювати, давайте розімнемо наші пальчики, щоб вони краще тримали пензлики і створювали чудові малюнки. Пальчики — це наші маленькі чарівники! Давайте разом зробимо гімнастику для них.

Гімнастика для пальчиків "Чарівні квіти":

  1. Один пелюсток, другий пелюсток — по черзі торкаємося кожного пальчика великого пальця.
  2. Розпустилася квітка в нас — розкриваємо долоньки.
  3. На вітерці гойдається, на сонечко всміхається — плавно рухаємо долонями вгору та вниз.
  4.                    А тепер вона зникає, листочками нас вітає — зводимо пальці разом, імітуючи закриття квітки.
  5.                    Знову квітка розцвітає і друзів всіх зустрічає — знову розкриваємо долоньки.

Вихователь: Молодці! Тепер ваші пальчики готові до справжньої чарівної роботи.

  • 5. Ознайомлення з технікою ебру та демонстрація створення квітки

Вихователь: Ми будемо малювати на воді. Для цього спочатку зробимо фон для наших квітів. Ви можете торкатися пензлика пальчиком і створювати кругові рухи — так фарби розтікатимуться і утворюватимуть гарний фон. А тепер я покажу, як можна створити чарівну квітку на воді.

Демонстрація  Вихователем малювання квітки :

  1. Перша крапелька:
  1. Спочатку візьмемо одну фарбу, наприклад червону, і крапнемо її в центр води. Подивіться, як вона розтікається! Це буде наш центр квітки.
    (Діти спостерігають, як фарба розтікається на поверхні води).
  1. Друга крапелька:
  • А тепер візьмемо іншу фарбу, наприклад жовту. Крапнемо її зверху на червону краплю. Подивіться, як вони зливаються і утворюють новий колір! Це — пелюстки нашої квітки.
  1. Розтягування пелюсток:
  • Тепер візьмемо паличку і обережно торкнемося центру квітки. Підведемо паличку до краю краплі й акуратно потягнемо. Ось так! Бачите, як наші фарби розтягуються, утворюючи пелюстки? Можна робити різні рухи паличкою — в один бік, потім в інший, і наша квітка стає все більш схожою на справжню.
    (Вихователь демонструє різні варіанти розтягування пелюсток: у формі зірочки або хвилі).
  1. Додавання деталей:
  • Якщо хочете, можна додати ще кілька крапель іншого кольору і також розтягнути їх паличкою, щоб отримати більше пелюсток або цікаві візерунки навколо квітки.

Фонове звучання: спокійна музика природи — спів птахів, шелест листя.

Вихователь: А тепер давайте кожен спробує створити свою чарівну квітку на воді.

  • 6. Практична частина

Діти працюють з вихователем:
Кожна дитина отримує свою ємність з водою для ебру, пензлі, фарби та палички. Спочатку діти роблять фон за допомогою пальчиків та пензликів, а потім додають квіти, слідуючи інструкціям вихователя.

Репліки вихователя:

  • Дивіться, як красиво розтікається фарба! Тепер спробуй додати іншу крапельку і розтягнути паличкою.
  • Які цікаві пелюстки у твоєї квітки! Ти справжній художник!
  • А тепер додай ще один колір, щоб зробити твою квітку ще яскравішою.
    • 7. Перенесення малюнків на папір

Вихователь: Діти, тепер давайте перенесемо наші малюнки на папір. Ви бачите, як гарно виглядають квіти на воді? Щоб зберегти їх, ми прикладемо аркуш паперу до поверхні води, і весь малюнок перейде на папір. Подивіться, як це роблю я!
(Діти по черзі прикладають папір до води і переносять свої малюнки).

Репліки вихователя:

  • Подивися, як твоя квітка тепер на папері! Яка краса!
  • Який яскравий малюнок! Він такий живий, наче квітка насправді розцвіла на папері!
    • 8. Колективна робота — створення великого малюнка

Вихователь: А тепер давайте разом намалюємо велику квіткову галявину для феї кольорів. Ми всі разом створимо малюнок на одному великому аркуші. Це буде наш подарунок для феї.
(Діти працюють разом, кожен додає свої квіти до великого малюнка в техніці ебру).

  • 9. Виставка робіт

Вихователь: Діти, давайте зробимо виставку наших робіт! Кожен може показати свою квітку і розказати, як він її створював. Подивіться, яка краса у нас вийшла!
(Діти показують свої роботи, вихователь коментує).

  • 10. Рефлексія

Вихователь:

  • Подивіться, яка красива галявина у нас вийшла! Які яскраві квіти ви намалювали! Як ви думаєте, фея кольорів буде рада такому подарунку?
  • Що вам найбільше сподобалося в нашому чарівному занятті? Які фарби ви вибрали для своїх квітів? Чому саме ці кольори?
    (Діти діляться своїми враженнями, вихователь допомагає кожній дитині висловитися).

Репліки вихователя:

  • Молодці! Ви всі так чудово працювали. Кожен малюнок унікальний, кожна квітка – особлива.
  • Чи було вам цікаво створювати квітки на воді? Що вам здалося найцікавішим — крапати фарби чи розтягувати пелюстки паличкою?
    • 11. Підсумок та завершення заняття

Вихователь:

  • Сьогодні ми з вами створили справжні квіткові шедеври! Кожен з вас — справжній маленький художник. Фея кольорів обов'язково буде задоволена, коли побачить нашу квіткову галявину. Давайте разом подякуємо нашій феї за натхнення і скажемо: "До побачення, чарівний ліс!"
    (Діти прощаються з уявною феєю та казковим лісом).
  • Я вам дуже вдячна за сьогоднішню роботу! Сподіваюся, вам було весело і цікаво. До нових зустрічей, маленькі художники!

 

 

 

 

 

Список викорастаних джрел та рекомендована література

  1. Державний стандарт дошкільної освіти: особливості впровадження. Навчально-методичний посібник.
  1. Закон України "Про дошкільну освіту"
  2. Закон України "Про інноваційну діяльність"
  3. Дичківська І. Інноваційні педагогічні технології: підручник / І. М. Дичківська – 2–ге вид., допов. – К.: Академвидав. – 2012. – 352 с.
  4. Зайцева Т. Ю. Діяльність дошкільного навчального закладу в режимі інноваційного розвитку : посібник на допомогу працівникам дошкільних навчальних закладів / Т.Зайцева, Н. Юрчик. – Тернопіль : Мандрівець, 2014. – 328 с.
  5. Половіна О., Кондратець І. Артосвіта: навчально-методичний посібник. Київ. ун-т ім. Б.Грінченка, 2022. 556 с
  6. Половіна О. А., Кондратець І. В. Дитина у світі мистецтва. Методичні рекомендації до програми Дитина. Авт. кол.: Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, В. М. Вертугіна [та ін.]; наук. ред.:Г. В. Бєлєнька, О. А. Половіна, І. В. Кондратець; Київ. ун-т ім. Б.Грінченка, 2021. 568 с.
  7. Пометун О. Енциклопедія інтерактивного навчання. К., 2007. –142 с.
  8. Михайлова, Л. В. "Арт-технології в дошкільній освіті". — Харків: Педагогічна думка, 2021.
  9.                    Відео-уроки з ебру:
  10.                    YouTube канал“Техніка ебру”
  11.                    Вебінар на тему “Інноваційні методи в мистецькій освіті”

 

 

Рекомендовані матеріали :

 Інтернет-ресурси:

• Відеоуроки з техніки ебру на YouTube: Техніка ебру для дітей.

• Статті та поради з арт-терапії на сайті “На Урок”: Арт-терапія для дошкільнят.

• Платформа “Всеосвіта” для дошкільних педагогів: Заняття з ебру.

doc
Додано
4 листопада
Переглядів
91
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку