ПЛАН-КОНСПЕКТ БІНАРНОГО УРОКУ "Використання електронних таблиць при розв’язуванні задач з астрономії

Про матеріал
План конспект бінарного уроку з інформатики та астрономії. На уроці передбачнено вивчення матеріалу з астрономії та розв’язування задачі з астрономії за допомогою електронних таблиць
Перегляд файлу

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

БІНАРНОГО УРОКУ

Предмети: «Астрономія», «Інформатика»

Професія: Оператор комп’ютерного набору, адміністратор

Тема: "Використання електронних таблиць при розв’язуванні задач з астрономії".

Цілі уроку: застосування знань на практиці.

Мета:

Навчальна: сприяти застосовуванню отриманих знань на практиці; оперуванню наявним потенціалом у конкретній ситуації; закріпленню умінь і навичок; умінню відстоювати свою точку зору.

Розвиваюча: розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, розумову діяльність, вміння систематизувати матеріал, спонукати до пізнавальної діяльності; сприяти розвитку комунікативно, інформаційної, соціальної компетентності; самоосвіти й саморозвитку, продуктивної творчої діяльності;

Виховна: виховувати працьовитість, організованість, акуратність, творчий потенціал, здатність до співпраці в колективі.

Ключові компетентності:

Спілкування державною, рідною мовою: вміння спілкуватися за проблематикою предмету сучасною науковою мовою з використанням усталених термінів та понять; чітко та однозначно формулювати твердження та аргументувати їх;

Спілкування іноземною мовою: вміння оперувати найбільш вживаними в міжнародній практиці термінами;

Фізико-математична компетентність: уміння оцінювати доцільність використання формул та функцій для розв’язання практичних та прикладних задач

Інформаційно-цифрова компетентність: вміння визначити можливі джерела інформації, відбирати необхідну інформацію, оцінювати, аналізувати інформацію; працювати з прикладним програмним забезпеченням; дотримуватися етичних норм під час роботи з інформаційними ресурсами;

Вміння вчитися впродовж життя здійснювати самостійний пошук інформації з використанням різних видів джерел;

Ініціативність і підприємливість: вміння приймати рішення щодо вибору найбільш оптимальних методів під час вирішення навчальних завдань з астрономії та інформатики; організовувати  колективну роботу над виконанням навчальних проектів, розподіляти завдання між членами групи.

Міжпредметні зв’язки: математика, фізика, астрономія, інформатика.

Обладнання: мультимедійний проектор, дошка, опорні конспекти, комп’ютери, роздатковий матеріал з умовами задач.

Основні поняття та терміни: проект, планети, сила тяжіння, формула, функція, таблиця.

Тип уроку: узагальнення та систематизація, умінь та навичок.

Форма уроку: бінарний урок

Література

  1. Інформатика: 11кл. підруч. для загальноосвіт. навч. закл.: рівень стандарту / Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А. Чернікова, В.В. Шакотько; за заг. ред. М.З. Згуровського. – К.: Генеза, 2011. – 304с.: іл.
  2. Пришляк М. П. Астрономія: 11 кл.: підручник для загальноосвіт. навч. закл.: рівень стандарту, академічний рівень / М. П. Пришляк; з заг. ред. . С. Яцківа. — X.: Вид-в «Ранок», 2011.— 160 с.: іл.
  3. Інтернет ресурси

 

Епіграф:

Міжпредметні зв’язки є дидактичною умовою

і засобом глибокого і всебічного засвоєння

основ наук у школі.

Капіца П.Л.

Організаційний момент

Вітання учнів з викладачем; перевірка готовності учнів до уроку; організація уваги.

Мотивація навчальної діяльності

Сьогоднішній урок ми з вами проведемо за однією з  форм уроків, а саме бінарний урок.

Бінарний урок – це нетрадиційний вид уроку. Бінарні уроки дозволяють поєднувати знання з різних областей для рішення однієї проблеми, дають можливість застосувати отримані знання на практиці.

Зараз ми інтегруємо два предмети Астрономію та Інформатику.

Мотивація. Астрономія.

Сучасний рівень космічної техніки та прогноз її розвитку показують, що основною метою наукових досліджень за допомогою космічних засобів є Сонячна система. Наблизити і покращити ці дослідження допомагають сучасні розробки космічної техніки Ілона Маска, а саме ракети багаторазового використання Фалькон. Головними при цьому будуть завдання вивчення та дослідження планет земної групи, в основному картографічні та дослідницькі експедиції в перспективі колонізації цих планет. Також важливою темою дослідження є вивчення планет-гігантів з метою дослідження складу планет, а також з перспективою колонізації їх супутників.

Тому на уроках астрономії вивчення планет сонячної системи є важливим і доцільним, вивчення характеристик планет (періоду обертання, складу атмосфери, вплив на організм людини) дуже важливе для суспільства, тим паче були запропоновані туристичні подорожі на ці планети.

Перевірка засвоєння теоретичного матеріалу. Астрономія

На попередніх уроках ми з вами вивчали теми «Планети земної групи» та «Планети-гіганти». Вам було запропоновано на домашнє завдання виконати проекти на ці теми. Група поділилася на дві команди (дівчат та хлопців). Команди плідно попрацювали над проектами і зараз представлять свої роботи.

Підбиття підсумків. Астрономія

Учасники протилежної команди з допомогою викладача аргументовано оцінюють проекти своїх колег, дискутуючи і вказуючи на недоліки та позитивні моменти презентацій.

Мотивація. Інформатика

Електронні таблиці дають змогу нам розв'язувати різноманітні задачі із різних предметних галузей. На попередніх уроках ми розв’язували різноманітні задачі. Це зумовлено тим, що таблиці і розрахунки дуже часто використовуються в точних науках, математиці, фізиці, астрономії та інших. Однією із особливостей розв'язання таких задач - є уміння ввести формули чи функції в табличний процесор.

Актуалізація опорних знань. Інформатика

Давайте пригадаємо основні визначення з курсу електронні таблиці за допомогою кросворда:

 

 

 

 

 

 

 

4Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3А

Б

С

О

Л

Ю

Т

Н

А

 

 

 

 

 

 

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6Д

І

А

5Г

Р

А

М

А

 

 

 

 

 

 

 

В

 

Р

 

 

 

 

2Д

І

А

П

А

З

О

Н

 

О

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ю

 

Ш

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Є

 

О

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1Л

И

С

Т

И

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Й

 

 

 

 

  1. Складові книги табличного процесора
  2. Сукупність комірок табличного процесора
  3. Незмінна адреса комірки
  4. З якого знаку починається запис формули
  5. «Найбагатший» формат даних
  6. Графічне представлення даних

Перевірка набутих навиків роботи. Інформатика

А зараз ми переходимо до практичної частини уроку. Розв’яжемо задачі з астрономії за допомого табличного процесора, дотримуючись правил техніки безпеки при роботі за комп’ютером.

Учні виконують практичну роботу згідно інструкційної картки (додається).

Підбиття підсумків уроку

Наш урок підійшов до завершення. Робота на уроці була поділена на два етапи. В астрономічній частині ми «дослідили» сонячну систему і розглянули її планети. В практичній частині інформатики ми дослідили вплив планет на організм людини за допомогою прикладних задач в табличному процесорі. Оцінка за урок складається з двох частин (за виконання проекту з астрономії та розв’язування задачі в табличному процесорі).

Домашнє завдання

На наступному уроці ми вивчатимемо нову тему «Бази даних». Знайдіть визначення Бази даних та їх види. Знайдіть приклади використання баз даних в повсякденному житті. Використайте підручник та інтернет-ресурси.

  1. Інформатика: 11кл. підруч. для загальноосвіт. навч. закл.: рівень стандарту / Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А. Чернікова, В.В. Шакотько; за заг. ред. М.З. Згуровського. – К.: Генеза, 2011. – 304 с.: іл.

 


Додаток

Практична робота

Задача: Космічний корабель Фалькон досліджує гравітацію планет Сонячної системи. Визначте вагу космонавта на кожній з планет, якщо маса космонавта зі спорядженням становить 125 кг. Випишіть на якій планеті найбільша та найменша вага космонавта.

  1. В свої папці створіть нову книгу Космос
  2. На листі створіть таблицю за зразком

 

  1. Застосуйте необхідні формати для даних.
  2. Обчисліть прискорення вільного падіння на планеті, за формулою:
  3. Обчисліть вагу людини на планеті за формулою:
  4. Використовуючи функції обчисліть максимальну і мінімальну вагу
  5. Впишіть у комірки назви планет з найбільшою і найменшою вагою
  6. Оформіть таблицю
  7. Збережіть книгу у своїй папці

 

 

1

 

docx
Додано
12 березня 2019
Переглядів
964
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку