ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА
Кафедра математики
ІНДИВІДУАЛЬНЕ ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ»
ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ
ТЕМА: Щасливий той, хто може бути самим собою
Студентки 3 курсу МІЕ17Б групи
Фізико-математичного факультету
Спеціальності 014 Середня освіта
(математика)
Буркацької Світлани Вікторівни
Кропивницький – 2020
Мета заходу: сформувати позитивне ставлення до себе, розвивати мислення, вміння аналізувати, вміння висловлювати власну думки.
Завдання заходу.
Форма проведення: Етична бесіда.
Обладнання і наочність: чисто прибраний клас,тема на дошці, листочки А4, ватман, фломастери.
Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу: сценарії виховних заходів, методична література.
Рекомендовані учням джерела інформації: інтернет, власний досвід.
Попередня підготовка: формування мікрогруп, розподіл доручень, пошук інформації, планування.
Хід виховного заходу
І. Вступна частина:
“Найстрашніше, цікаве і захоплююче заняття у власному житті - це бути собою»
Аня Скляр
В першу чергу потрібно навчитися сприймати себе таким, який ти є. Ти - єдиний, унікальний, таких більше немає. Проблема не стільки в тому, щоб бути собою, скільки в тому, щоб стати собою. Ніхто не може перешкодити нам бути собою, якщо ми себе дійсно знайшли.
ІІ. Основна частина:
“Залишайся собою в світі, який постійно намагається зробити вас кимось іншим – велике досягнення”.
Ральф Уолдо Емерсон
“Ми так звикли носити маски перед іншими, що в кінці кінців почали носити маски перед собою”.
Ларошфуко
“Іди за власною зіркою”
Данте Аліг’єрі
“Якщо бути як всі, то навіщо тоді бути?”
Хань Сян-цзи
“Великі душі завжди зустрічають насильницьке протидія від посередніх умів. Посередній розум не здатний зрозуміти людину, яка відмовляється сліпо поклонятися забобонам, і замість цього мужньо і чесно висловлює свою думку.”
Альберт Ейнштейн
“Я не зобов'язаний бути таким, яким мене хочуть бачити оточуючі, і не боюся бути таким, яким хотів би бачити себе сам”
Мохаммед Алі
Слово вчителя:
Який із цих висловів вас сподобався найбільше? І чому?
Робота в групі:
Пропоную разом на ватмані з намалювати схему “що означає бути самим собою на вашу думку?”.
Притча: Бути самим собою
Після того, як Господь створив землю, рослини, тварин і людей, він побачив, що «все було дуже добре»: всі жили в мирі та злагоді і любили один одного, і раділи такому прекрасному своєму існуванню.
Але одного разу на землі трапився неврожайний рік, який поставив під загрозу виживання всіх живих істот. Бог вирішив подивитися, що ж сталося - адже він давав рослинам все, що потрібно: і дощ, і вітер, і сонце. Він прийшов на землю і почав розпитувати рослини про причини неврожаю. Виявилося, що в їхні серця вкралося почуття незадоволеності. Вони стали плакати і скаржитися Господу, що вони, мовляв, не такі, якими мали б бути, і почали просити його наділити їх якостями, які були у їхніх сусідів, вважаючи, що тільки ті наділені вищими якостями, а їх самих Господь обділив. Їм хотілося і самим бути причетними до високої і благородної діяльності.
Виноград заздрив яблуні з такими красивими яблуками. Тополя заздрила ароматним трояндам, береза - смачному винограду. Роза заздрила тополі, квітучій легким білим пухом, а яблуня - березі з її модними сережками. І попросили вони змінити їх, зробити їх такими, якими їм хотілося б бути, і Господь виконав їхнє бажання.
Спочатку всі зміни, що сталися, дуже сподобалися незадоволеним рослинам, але це почуття з кожним днем ставало все менше і менше. На винограді стали рости гронами яблука, але, не встигнувши дозріти, вони падали, тому як його тонкі гілки не витримували їх ваги. На тополі стали рости троянди і колючки, але ніхто не хотів так високо лазити за трояндами, та й ще ранитися колючками. На березі виріс виноград, але коли хтось намагався вилізти на дерево і зірвати його, то гілки ламалися, що завдавало їй біль, і велика частина винограду, падаючи, розсипалася по землі. Роза стала цвісти тополиним пухом, який зовсім не пах, а троянди дуже любили приємні запахи, які раніше поширювали їх квіти. А також вони любили суспільство бджіл та інших комах, які раніше запилювали їх, збираючи пилок і розмовляючи з ними між справою. Але тепер вони прилітали не до них, а до тополі, на якій тепер росли троянди, а вони, бідолахи, нудьгували без спілкування зі старими друзями. Ну а яблуня, втративши яблука, була обвішана березовими сережками, за що її почали називати модницею, чванькуватою і ледаркою, бо всі звикли отримувати від неї смачні, ароматні яблука. Раніше яблуня була простим деревом і не кидалася в очі, але все ж її всі любили за її яблука, а тепер вона стала красивою, але втратила любов не тільки людей, але і тварин.
І ось через півроку зайшовши в сад, Господь запитав:
- Ну, як ваші справи? Чи задоволені ви своїми новими здібностями?
- Ні!!! - в один голос закричали рослини, - Зроби все так, як було раніше! Ми зрозуміли, що були не праві, адже ти дав кожному з нас те, що для нього підходить найкраще.
І повернув Господь все на свої місця. І зраділи цьому рослини, а також тварини і люди, адже їм було незручно щороку думати, де ж шукати ті чи інші квіти або фрукти. З тих пір рослини стали пишатися тим, яку роль їм призначив Господь, і кожен намагався виконати її якнайкраще, щоб всі: і тварини, і люди любили їх і дружили з ними. Вони зрозуміли, що головне - це не те, чого у них немає, а те, як вони використовує те, що вже мають.
Так рослини навчилися цінувати те, що у них є і не заздрити іншим. З тих пір вони завжди радіють тому, якими їх створив Господь. А коли вони забувають про викладений їм урок, вони сумують. І в той рік у них буває неврожай, завдяки якому вони згадують цю давню історію.
Питання до учнів: 1. Чи важливо бути самим собою? І чому?
2. Як ви заважаєте люди які ховаються за масками можуть багато чого досягти чи ні?
Слово вчителя:
Натрапила на статтю Віри Проценко , відома як український коуч. Вона розповідала про всій життєвий шлях. Зачитаю вам цю статтю і давайте разом її проаналізуємо.
«Ще з дитинства я пам’ятаю, як люди в моєму оточенні завжди мені казали, як треба робити. Батьки повчали, що я маю бути медалісткою, забороняли музичну школу (на їхню думку, вона заважала навчатися), вирішували, з ким мені дружити, не пускали на дискотеку та постійно повторювали, що я маю худнути, тому що з такою вагою я нікому не буду потрібна. Ще пізніше намагалися змусити мене обрати Черкаси та працювати на митниці, оскільки це престижна робота (принаймні саме так тоді думали мої батьки). Натомість я обрала Київ і роботу, яка мені на той час дуже подобалася. Хто знає, яким могло бути моє життя, якби я прислухалася до кожної поради мого оточення та виконувала всі їхні поради й накази. Чи навчилася б я грати на баяні? Чи побачила б столицю? Чи досягла б того, що маю?»
Я думаю всі ви добре знаєте Джоану Роулінг, авторку книги «Гаррі Поттер». Ну мало хто знає,що перед виходом роману "Гаррі Поттер і філософський камінь" письменниці відмовило 14 видавництв. Запевняли, що книга розрахована на дванадцятирічних хлопчиків, а вони ніколи не куплять її, якщо автором є жінка. Але не дивлячись на це Роулінг продовжувала пошук видавництв не звертаючи на думку інших,і як результат цього ми можемо прочитати серію книг про хлопчика-чарівника.
Слово вчителя:
- Вчителю, ти говорив, що якщо я пізнаю себе, я стану мудрим, але як це зробити?
Питання до учнів: Чи правильно на вашу думку сказав вчитель? І чому?
ІІІ. Заключна частина.
Слово вчителя: І як підсумок пропоную виконати вправу, для цього вам потрібно взяти ручку та листочок.
Вправа “Мої бажання”.
Завдання:вироблення навичок структурування власних бажань.
Пропоную написати за 5 хв. не менше 10-15 цілей які ви хочете на протязі року добитися. Зараз ми їх зачитувати не будемо,але протягом року ви будете йти до своєї мети . І з часом ми зробимо разом підсумок того, що вам здалося добитися,а що ні? І що на це вплинуло?
Слово вчителя: Хочу подякувати вам, Ви молодці, всі добре попрацювали . І пропоную разом скласти поради що на вашу думку необхідно робити щоб бути самим собою? Намалюємо поради також на ватмані, щоб ми пізніше зробили стенд і прикріпили це в нашому класі.
Слово вчителя:
Бути самим собою - це адреналін в чистому вигляді. Багато людей абсолютно не будуть знати, чого від вас очікувати далі. Хто, скажіть мені, придумав правила слідувати певним курсом у вашому житті?Почніть жити нестандартно, напружте всю свою уяву, щоб робити не так, як завжди.
Ви, нарешті, спробуєте справжній смак життя, повної неординарних подій. Бути самим собою - зовсім не складно, тому що цей процес настільки нескінченний і захоплюючий, щоб думати про складні речі.
Будь собою, інші ролі зайняті.
Оскар Уайльд