План-конспект етичної бесіди на тему: Щасливий той, хто може бути самим собою

Про матеріал
Виховна година має на мету допомогти учням краще пізнати саме, зрозуміти важливість бути самим собою в сучасному суспільстві . Виконувати цікаві вправи в колективі, аналізувати ситуації та робити висновки.
Перегляд файлу

 

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

 

 

Кафедра математики

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНЕ ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ»

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ

ТЕМА: Щасливий той,  хто може бути самим собою

 

 

 

                                                                        

 

 

 

 

 

 

                                                                Студентки  3  курсу МІЕ17Б групи

                                                                Фізико-математичного факультету

                                                                 Спеціальності 014 Середня освіта

                                                                  (математика)

                                                                 Буркацької Світлани Вікторівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький  – 2020

Мета заходу: сформувати позитивне ставлення до себе, розвивати  мислення, вміння аналізувати, вміння висловлювати  власну думки.

 

Завдання заходу.

  1. поглибити розуміння сутності морально-етичних понятть «бути самим собою» та «знати себе».
  2. формувати переконаність у тому, що потрібно бути справжнім, усвідомлення своєї неповторності і не підкорятися думці інших.
  3. сформувати прагнення до самовиховання в себе природності,  впевненості у собі.

 

Форма проведення: Етична бесіда.

Обладнання і наочність: чисто прибраний клас,тема на дошці, листочки А4, ватман, фломастери.

Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу: сценарії виховних заходів,  методична література.

Рекомендовані учням джерела інформації: інтернет,  власний досвід.

Попередня підготовка: формування мікрогруп,  розподіл доручень,  пошук інформації,  планування.

 

Хід виховного заходу

 

І. Вступна частина:

   

Найстрашніше, цікаве і захоплююче заняття у власному житті - це бути собою»

Аня Скляр


 В першу чергу потрібно навчитися сприймати себе таким, який ти є. Ти - єдиний,  унікальний, таких більше немає. Проблема не стільки в тому,  щоб бути собою, скільки в тому, щоб стати собою. Ніхто не може перешкодити нам бути собою, якщо ми себе дійсно знайшли.

 

ІІ. Основна частина:

Залишайся собою в світі, який постійно намагається зробити вас кимось іншим – велике досягнення”.

                                                                     Ральф Уолдо Емерсон

 

Ми так звикли носити маски перед іншими,  що в кінці кінців почали носити маски перед собою”.

                                                           Ларошфуко

Іди за власною зіркою

                                                           Данте Аліг’єрі

“Якщо бути як всі, то навіщо тоді бути?”

Хань Сян-цзи

Великі душі завжди зустрічають насильницьке протидія від посередніх умів.  Посередній розум не здатний зрозуміти людину,  яка відмовляється сліпо поклонятися забобонам,  і замість цього мужньо і чесно висловлює свою думку.

Альберт  Ейнштейн

Я не зобов'язаний бути таким, яким мене хочуть бачити оточуючі, і не боюся бути таким,  яким хотів би бачити себе сам

 Мохаммед Алі

Слово вчителя:

Який із цих висловів вас сподобався найбільше? І чому?

Робота в групі:

Пропоную разом на ватмані з намалювати схему  що означає бути самим собою на вашу думку?”.

 

Притча: Бути самим собою

Після того, як  Господь створив землю, рослини, тварин і людей, він побачив, що «все було дуже добре»: всі жили в мирі та злагоді і любили один одного, і раділи такому прекрасному своєму існуванню.

Але одного разу на землі трапився неврожайний рік, який поставив під загрозу виживання всіх живих істот. Бог вирішив подивитися, що ж сталося - адже він давав рослинам все, що потрібно: і дощ, і вітер, і сонце. Він прийшов на землю і почав розпитувати рослини про причини неврожаю. Виявилося, що в їхні серця вкралося почуття незадоволеності. Вони стали плакати і скаржитися Господу, що вони, мовляв, не такі, якими мали б бути, і почали просити його наділити їх якостями, які були у їхніх сусідів, вважаючи, що тільки ті наділені вищими якостями, а їх самих Господь обділив. Їм хотілося і самим бути причетними до високої і благородної діяльності.

Виноград заздрив яблуні з такими красивими яблуками. Тополя заздрила ароматним трояндам, береза ​​- смачному винограду. Роза заздрила тополі, квітучій легким білим пухом, а яблуня - березі з її модними сережками. І попросили вони змінити їх, зробити їх такими, якими їм хотілося б бути, і Господь виконав їхнє бажання.

Спочатку всі зміни, що сталися, дуже сподобалися незадоволеним рослинам, але це почуття з кожним днем ​​ставало все менше і менше. На винограді стали рости гронами яблука, але, не встигнувши дозріти, вони падали, тому як його тонкі гілки не витримували їх ваги. На тополі стали рости троянди і колючки, але ніхто не хотів так високо лазити за трояндами, та й ще ранитися колючками. На березі виріс виноград, але коли хтось намагався вилізти на дерево і зірвати його, то гілки ламалися, що завдавало їй біль, і велика частина винограду, падаючи, розсипалася по землі. Роза стала цвісти тополиним пухом, який зовсім не пах, а троянди дуже любили приємні запахи, які раніше поширювали їх квіти. А також вони любили суспільство бджіл та інших комах, які раніше запилювали їх, збираючи пилок і розмовляючи з ними між справою. Але тепер вони прилітали не до них, а до тополі, на якій тепер росли троянди, а вони, бідолахи, нудьгували без спілкування зі старими друзями. Ну а яблуня, втративши яблука, була обвішана березовими сережками, за що її почали називати модницею, чванькуватою і ледаркою, бо всі звикли отримувати від неї смачні, ароматні яблука. Раніше яблуня була простим деревом і не кидалася в очі, але все ж її всі любили за її яблука, а тепер вона стала красивою, але втратила любов не тільки людей, але і тварин.

І ось через півроку зайшовши в сад, Господь запитав:
- Ну, як ваші справи? Чи задоволені ви своїми новими здібностями?
- Ні!!! - в один голос закричали рослини, - Зроби все так, як було раніше! Ми зрозуміли, що були не праві, адже ти дав кожному з нас те, що для нього підходить найкраще.

І повернув Господь все на свої місця. І зраділи цьому рослини, а також тварини і люди, адже їм було незручно щороку думати, де ж шукати ті чи інші квіти або фрукти. З тих пір рослини стали пишатися тим, яку роль їм призначив Господь, і кожен намагався виконати її якнайкраще, щоб всі: і тварини, і люди любили їх і дружили з ними. Вони зрозуміли, що головне - це не те, чого у них немає, а те, як вони використовує те, що вже мають.

Так рослини навчилися цінувати те, що у них є і не заздрити іншим. З тих пір вони завжди радіють тому, якими їх створив Господь. А коли вони забувають про викладений їм урок, вони сумують. І в той рік у них буває неврожай, завдяки якому вони згадують цю давню історію.

 

 Питання до учнів: 1. Чи важливо бути самим собою?  І чому?

               2. Як ви заважаєте люди які ховаються за масками можуть багато чого досягти чи ні?

 

Слово вчителя:

Натрапила на статтю Віри Проценко , відома як український коуч.  Вона розповідала про всій життєвий шлях. Зачитаю вам цю статтю і давайте разом її проаналізуємо.

«Ще з дитинства я пам’ятаю, як люди в моєму оточенні завжди мені казали, як треба робити. Батьки повчали, що я маю бути медалісткою, забороняли музичну школу (на їхню думку, вона заважала навчатися), вирішували, з ким мені дружити, не пускали на дискотеку та постійно повторювали, що я маю худнути, тому що з такою вагою я нікому не буду потрібна. Ще пізніше намагалися змусити мене обрати Черкаси та працювати на митниці, оскільки це престижна робота (принаймні саме так тоді думали мої батьки). Натомість я обрала Київ і роботу, яка мені на той час дуже подобалася. Хто знає, яким могло бути моє життя, якби я прислухалася до кожної поради мого оточення та виконувала всі їхні поради й накази. Чи навчилася б я грати на баяні? Чи побачила б столицю? Чи досягла б того, що маю?»

 

  1. На вашу думку правильно Віра зробила,що не слухала думки інших?
  2. Як би вона послухала батьків чи досягла б вона того,що зараз має?
  3. Чи завжди потрібно робити те що хочеться ?

 

Я думаю всі ви добре знаєте Джоану Роулінг,  авторку книги «Гаррі Поттер». Ну мало хто знає,що перед виходом роману "Гаррі Поттер і філософський камінь" письменниці відмовило 14 видавництв. Запевняли, що книга розрахована на дванадцятирічних хлопчиків, а вони ніколи не куплять її, якщо автором є жінка. Але не дивлячись на це Роулінг продовжувала пошук видавництв не звертаючи на думку інших,і як результат цього ми можемо  прочитати серію книг про хлопчика-чарівника.

 

  1. Як би ви були на місці Роулінг чи продовжили ви пошук видавництва?
  2. Які на вашу думку риси характеру їй допомогли в цьому?

 

Слово вчителя:


-   Вчителю, ти говорив, що якщо я пізнаю себе, я стану мудрим, але як це зробити?

  • Для початку забери  у людей право вирішувати, хто ти.
  • Як це, вчителю?
  • Хтось тобі скаже, що ти поганий, ти повіриш йому і засмутишся. Інший тобі  скаже, що ти хороший, ти зрадієш. Тебе хвалять чи сварять, тобі вірять чи зраджують. Поки у них є право вирішувати хто ти і який ти, тобі не знайти себе. Забери в них це право. І в мене теж.

Питання до учнів: Чи правильно на вашу думку сказав  вчитель?  І чому?

 

ІІІ. Заключна частина.

Слово вчителя:  І як підсумок  пропоную виконати вправу,  для цього вам потрібно взяти  ручку та листочок.

Вправа Мої бажання.

 Завдання:вироблення навичок структурування власних бажань.

 Пропоную написати за 5 хв. не менше 10-15 цілей які ви хочете на протязі року добитися. Зараз ми їх зачитувати не будемо,але  протягом року ви будете йти до своєї мети . І з часом  ми зробимо разом підсумок того, що вам здалося добитися,а що ні? І що на це вплинуло?

Слово вчителя:  Хочу подякувати вам, Ви молодці, всі добре попрацювали . І пропоную разом скласти поради що на вашу думку необхідно робити щоб бути самим собою?  Намалюємо поради також на ватмані, щоб ми пізніше зробили стенд і прикріпили це в нашому класі.

 

 

 

 

 

Слово вчителя:             

          

Бути самим собою - це адреналін в чистому вигляді. Багато людей абсолютно не будуть знати, чого від вас очікувати далі. Хто, скажіть мені, придумав правила слідувати певним курсом у вашому житті?Почніть жити нестандартно, напружте всю свою уяву, щоб робити не так, як завжди.
Ви, нарешті, спробуєте справжній смак життя, повної неординарних подій. Бути самим собою - зовсім не складно, тому що цей процес настільки нескінченний і захоплюючий, щоб думати про складні речі. 

 

Будь собою,  інші  ролі  зайняті.                              

 

    Оскар Уайльд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
1522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку