Відділ освіти Бердянського виконавчого комітету
Бердянської міської ради Запорізької області
Методичний кабінет
Бердянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1
План-конспект інтегрованого компетентнісно орієнтованого уроку з інформатики з теми «Розв'язування компетентнісних задач з теми «Створення персонального навчального середовища. Огляд туристичних об’єктів України за допомогою сервісів Google»
Розробила
учитель інформатики
ЗОШ І-ІІІ ст. №1
Cемагіна В.В.,
«спеціаліст».
Провела:
16.04.2019 р.
Бердянськ - 2019
План-конспект інтегрованого компетентнісно орієнтованого уроку з інформатики в 9-А класі з теми «Розв'язування компетентнісних задач з теми «Створення персонального навчального середовища. Огляд туристичних об’єктів України за допомогою сервісів Google»
Учитель Семагіна В.В.
Мета:
навчальна: формувати предметні компетентності з інформатики:
ІТ – компетентність - здатність раціонально використовувати комп’ютер і комп’ютерні засоби для розв’язування завдань, пов’язаних з опрацюванням даних, їх пошуком, зберіганням, поданням і передаванням; здатність співпрацювати за допомогою засобів ІКТ для виконання комплексних завдань; вміння безпечно працювати з комунікаційними системами.
розвиваюча: розвивати ключові компетентності учнів:
інформаційно-цифрова компетентність – критичне застосування ІКТ для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією в публічному просторі та приватному спілкуванні;
математичну компетентність – розуміти, використовувати та створювати математичні моделі об’єктів та процесів для розв’язування задач із різних предметних галузей засобами інформаційних технологій;
основні компетентності у природничих науках і технологіях – користуватися технологічними пристроями; планувати та проводити комп'ютерні експерименти в галузі природничих наук та технологій;
уміння вчитися впродовж життя – організовувати свою діяльність із використанням програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму.
здоров’язберігаючу - розвивати та підтримувати прагнення учнів до здорового способу життя; залучати їх до підтримання свого здоров’я протягом уроку шляхом фізкультхвилинок;
виховна:
виховувати інформаційну культуру - вміння систематизувати сукупність знань, умінь і навичок, спрямованих на задоволення інформаційних потреб, що виникають в ході навчальної, науково-пізнавальної та інших видів діяльності.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.
Інтеграція :інформатика та географія.
Методи: пояснення навчального матеріалу і його демонстрація, «Незакінчене речення», самостійна робота, проблемне навчання; метод «Мікрофон».
Прийоми: зв'язок з життям, з професією; створення проблемної ситуації; формування очікуваних результатів; акмеологічні прийоми стимулювання та мотивації: «створення позитивного настрою», «Емоційне заохочення».
Форми роботи: індивідуальна, фронтальна, групова.
Обладнання уроку: комп'ютери, проектор, мережеве оточення, Інтернет, програма віддаленого управління комп'ютерами, презентація-супровід, сервіс для створення інтерактивних вправ ZipGrade, роздатковий матеріал.
Учні повинні знати: зміст понять «сервіси Google», «хмарні технології», «хмарний диск».
Учні повинні вміти: описувати можливості використання веб-документів; створювати, надавати доступ та використовувати документи колективного опрацювання.
Учні повинні розуміти: навчальну мету уроку та намагатися її виконати.
Наскрізні змістові лінії:
Підприємливість і фінансова грамотність - розвивати здатність успішно діяти в технологічному середовищі.
Здоров'я та безпека - формування прагнення дотримуватися здорового способу життя.
Хід уроку
І. Орієнтація, мотивація діяльності.
1. Давайте пригадаємо, що ми вже вивчили про сервіси Google?(очікувані відповіді учнів).
2. Скажіть, для чого взагалі нам потрібні сервіси Google? (очікувані відповіді учнів).
3. Скажіть, як і де, окрім інформатики, можна використати сервіси Google? А чому ви не можете відповісти на це запитання? (очікувані відповіді учнів).
ІІ. Цілепокладання.
1.На дошці підказки у вигляді малюнків (рюкзак мандрівника, дорожній знак «Готель», кросівки, карта України, знак «Google»).
2. Діти разом з вчителем оголошують тему уроку.
- Який з предметів нам допоможе розкрити тему уроку?
3. Визначають мету і задачі уроку.
- Сьогодні на уроці ми дізнаємось про … (перегляд буктрейлера про цікаві об`єкти спадщини ЮНЕСКО). Цікаво вам дізнатись, які ще пам'ятні місця є на території України? Тоді – за роботу.
ІІІ. Цілереалізація.
- Сьогодні на уроці ми будемо віртуально подорожувати місцями та містами України. Спочатку виконаємо завдання на перевірку теоретичного матеріалу, а наступні 3 завдання будуть спрямовані на практичне застосування сервісів Google.
- За кожне завдання ви зможете отримати фіксовану кількість балів: 1 завдання – 2 бали, 2 та 3 завдання оцінюються в 3 бали, а 4 завдання в 4 бали.
- Перед початком уроку хочу нагадати вам правила роботи за комп’ютерами.
1. Інтерактивна вікторина на перевірку знань про сервіси Google. Робота учнів з роздатковим матеріалом, сканування відповідей за допомогою смартфона.
Завдання 1. Робота з картами Google «Пошук місця призначення».
Знайти на карті відомі пам’ятки України, зробити скріншоти, які знадобляться для наступного завдання та зберегти в документі Google.
Завдання 2. Робота з таблицями Excel «Пошук місця ночівлі». Розв’язати математичну задачу для того, щоб з’ясувати, яким чином розрахувати бюджет для ночівлі в готелі.
Діти виконують вправи разом з учителем (повторювання вправ при перегляді відеоролика).
Завдання 3. Робота з презентаціями Google «Подорожуємо містами України». Спільна презентація вчителя та школярів, у якій кожен учень оформлює слайд, відповідно до вимог, які закріплені у «класній кімнаті».
Захист учнями спільного проекту.
ІV. Рефлексивно-оцінюючий.
- Діти, сьогодні ми з вами пригадали такі сервіси Google …(очікувані відповіді учнів). А також спробували використати їх під час віртуальної подорожі, тобто інтегрували географію в інформатику.
Високий рівень: створити буклет для мандрівника, який подорожує пам’ятними місцями України «Топ-7 найкращих пам’яток України».
Достатній рівень: створити на YouTube власний канал та розмістити на ньому презентацію «Подорожуємо містами України».
Середній рівень: підготувати повідомлення з теми «Використання сервісів Google під час вивчення шкільних дисциплін».
- Діти, ми досягли очікуваних результатів? Чи сподобався вам урок? Чим саме? Чи були утруднення? Де можна застосувати вивчений матеріал?
- Діти, мені здається, що сьогодні наш урок був насиченим, а подорож – цікавою та пізнавальною. Дякую вам за підтримку, за старання та наполегливість. Молодці! (оцінювання дітей за рівнями).