План – конспект позакласного заходу з фізики: «Таємниці фізики»

Про матеріал

Конспект з позакласного заходу по фізиці, який можна провести у 7 класі, а також для учнів 6 класу, щоб зацікавити їх у вивчені фізики, на початку навчального року.

Перегляд файлу

НВК «ЗНЗ І-ІІ ст. – ДНЗ» с. Мощене

 

 

 

 

План – конспект позакласного заходу з фізики:

«Таємниці фізики»

 

 

 

 

 

       

 

 

Вчитель фізики: Білоус І.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

  • ознайомити молодших школярів з фізичними явищами, які зустрічаються в повсякденному житті;
  •  за допомогою ігрових моментів, дослідів розвивати в учнів прагнення до пізнання, пошуку, творчості;
  • розкрити значення фізики в житті людини.

Обладнання: картки зі завданнями, обладнання для експериментів.

 

Структура заходу:

  1.  Вступ
  2. Цікаві досліди
  3. Ребуси
  4. Конкурси й ігри

Хід заходу

І Вступ

1-й ведучий: Дорогі друзі! Пропонуємо вам потрапити сьогодні  у світ фізики, у світ таємниць і загадок. Побувавши там, ви дізнаєтеся, що фізика — це наука про природу. Ми не чарівники, ми тільки  вчимося й спробуємо сьогодні розкрити вам деякі таємниці цієї давньої науки. Покажемо вам фокуси,  проведемо конкурси під час яких  побачимо, хто з вас найспритніший, найрозумніший і найартистичніший.

2 –й  ведучий: А зараз послухайте, що говорять учені про нас і про фізику:

«Нам надзвичайно пощастило, що ми  живемо в часи, коли ще можна робити відкриття»       

    (Р.Фейман)

«Здоровий глузд у фізики – це  ті забобони, які формуються у віці до 18 років»

    (А. Ейнштейн).

ІІ Цікаві досліди

 

Дослід «Вкласти яйце в пляшку»

У пляшку з-під молока кладуть запалений папір. Частина повітря нагріється, розшириться й вийде назовні. Круто зварене, очищене яйце кладуть гострим кінцем на шийку пляшки і злегка натискують на нього. Далі, під дією атмосферного тиску, яйце падає в пляшку. Перед дослідом бажано змастити шийку пляшки жиром.

 

Дослід «Дістань монету»

На дно плоскої тарілки покладуть монету, а потім наливають трохи води. За допомогою склянки та сірника потрібно достати монету, не замочивши пальці. Не можна зрушувати тарілку з місця й торкатися монети сторонніми предметами. Щоб виконати цей дослід потрібно: взяти склянку, перевернути її догори дном, запалити сірник і нагріти повітря всередині. Повітря при нагріванні розширяється, і частина його вийде зі склянки. Швидко поставте перевернуту склянку в тарілку з водою, поряд з монетою. Монета з’явиться з-під води, і потім вийняти її з тарілки, не змочивши руки.

Пояснення: При охолодженні повітря стискається, а вода під впливом атмосферного тиску увійде всередину склянки.

 

Дослід  «Неспалима хустинка»

Потрібно змочити хустинку водою і віджати її. Потім покласти хустинку на кільце штатива і облити її спиртом. Запалити сірник і піднести його знизу до хустинки. Хустинка запалає, але, на диво, вона не згорить!

Пояснення: Теплота, що виділяється під час горіння спирту йде на випаровування води хустинки. Кількості спирту недостатньо, щоб випарувати всю воду, тому хустинка не згорить.

 

 

ІІІ Ребуси

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відгадки: паморозь, град, пара, хмара, іній, злива.

 

Прочитай і запиши у порожніх клітинках слово, керуючись вказаним напрямком. Квадратик, із якого треба починати, позначено крапкою.

 

 

 

 

 

IV Конкурси й ігри

 

1. Конкурс „Пантоміма”

    Учень показує за допомогою міміки, жестів якесь фізичне явище, а однокласники вгадують,  що це, й розповідають, де це явище  зустрічається в їхньому житті.

Тертя ковзання, кочення, спокою — механічні явища.

Лампочка, праска, телевізор — електричні явища.

Сонце, зірки, ,лінза — світлові явища.

2. Конкурс  „Чомучок”

  1. Чому в морі легше плавати, ніж у річці?
  2. Коли людині тепліше:  коли вона , одягне три тонких сорочки або одну товсту ?
  3. Чи може влітку впасти сніг ?
  4. Чому гусаки й качки плавають у воді й виходять з неї сухими, а кури тонуть?

 

5.  Гра „Зіпсований телефон”

Одному учневі кажуть речення, поки троє інших стоять за дверима, потім  вони по черзі повторюють почуте.

«Автомобіль везе людей в  ожеледь,  різко загальмувавши на зупинці, він

проїжджає деякий шлях, ще називається гальмівним. Люди врятовані, їх урятувала сила тертя »   

 

  1. Конкурс „Відгадай загадку”
  1. Чого в шафу не сховаєш?  (Промінь світла)
  2.  Горя не знає, а гірко й рясно плаче. Що це?  (Хмара)
  3. У воді не тоне й  у вогні не горить.  (Лід)
  4. Лежить на землі:  не зафарбувати, не зіскребти, не завалити.  (Тінь)
  5. Що ЙДЕ не рухаючись із місця?   (Час)
  6. Заревів ведмідь на всі гори, на всі  моря! Що це? (Грім)

 

  1. Таємничі, дивовижні вітражі - Це в пустелі виникають …(Міражі)

 

 

 

 

 

  1. Їх не 7 , не 100, не 5. А як падають униз – Бажання згадуй, не барись! (Зірки)
  2. Звідкіля у нас на небі

Риби, близнюки, ведмеді?

Лебідь розправляє пір’я.

Це все зоряні    (Сузір’я)

 

 

 

V Висновок: Сьогодні ми зробили невеликий крок у пізнанні оточуючого нас світу - подивилися на нього очима фізика. Як сказав П'єр Лаплас: «Те, що ми знаємо, - обмежено, а те чого ми не знаємо, - нескінченно!». Тому збагачуйтесь знаннями, частіше перебуваєте в цій нескінченності.

Підсумки (обговорення виховної години, висновки).

 

Міністерство освіти і науки України

Миколаївський  національний у

docx
Додано
28 березня 2018
Переглядів
1137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку