План конспект уроку. Діаграми

Про матеріал
У зв’язку з постійним технічним прогресом людство вже давно користується комп’ютерами, які дозволяють створювати різноманітні речі. Діаграма не є винятком. Наше завдання як користувача полягає у правильному поданні величин, а далі ми лише керуємо комп’ютером, можливості якого у побудові діаграм поділяються на 2 типи: стандартні та нестандартні.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Долинівська філія

КЗ «Гайворонський ліцей №1»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План – конспект уроку

у 6 класі

на тему:

«Діаграми»

 

 

 

 

 

 

 

                                                                           Підготував:

                                                                                         вчитель математики

                                                                             Бондар М. В.

 

 

 

 

Тема: Діаграми

Мета уроку: узагальнення, систематизація та вдосконалення знань, вмінь та навичок учнів будувати різні види діаграм, розпізнавати та аналізувати величини, використання їх при розв’язуванні задач; розвиток аналітичного мислення; ознайомлення із нестандартними діаграмами за допомогою комп’ютера; показати міжпредметні зв’язки з іншими науками та практичне застосування діаграм; розвиток естетичного смаку та творчих здібностей учнів; зацікавити у вивченні математики.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, вмінь та навичок учнів.

Обладнання: комп’ютерна презентація, таблиці для усного рахунку, лінійки, циркуль, кольорова крейда, показ діаграм на ПК.

Хід уроку.

І. Організаційний момент:

- перевірка готовності учнів до уроку ;

- перевірка наявності домашнього завдання (творчої роботи).          

ІІ. Оголошення теми, мети уроку, мотивація навчання:

- комп’ютерна презентація     

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів :

1. - Гра «Математичний волейбол» (робота в групах):

І група (1 ряд учнів) – «Стовпчаста діаграма»,

 ІІ група (2 ряд учнів) – «Кругова діаграма».

Учні кожної групи ставлять по 3 теоретичних запитання іншій групі та навпаки, аналізують відповіді суперників.              

2. – Усний рахунок за поданими таблицями (аналіз та знаходження різних величин): по черзі кожна група знаходить невідому величину.

Маса яблук

1 кг

2 кг

?

Вартість

?

5грн

15грн

 

 

Маса салата

150г

600г

?

Порції

1

?

3

Швидкість

5км/год

?

70км/год

Час

3 год

2 год

?

Відстань

?

10,1 км

280км

3. – Перевірка творчого домашнього завдання:

Вчитель оголошує умову задачі, що були попередньо роздані учням (по партам рядів)-  Задача 1: склад салата «Олів’є»,

                           Задача 2: кількість учнів старших класів,

                           Задача 3: розпорядок дня учня 6 класу,

                           Задача 4: склад українського борщу.

Учні виходять до дошки із підготовленими діаграмами , кожен відповідно до назви його ряду, аналізують свою роботу, відповідають на запитання вчителя: - якої величини зображено найбільше (найменше),

  • який вид діаграми краще підходить саме до цієї задачі,
  • яка діаграма найкраще запам’ятовується?

 

ІV. Розв’язування задач та вправ:

  1. ст.162 підр. №836 (пропонується записати скорочений запис за допомогою лінійної діаграми, потім складаємо рівняння) :

х+(х+5)+(х+11)=52,  3х+16=52,  3х=36,  х=12.

Отже, І число-12, ІІ число-17, ІІІ число-23.

      2) ст..162 підр. №837 (пропонується зобразити умову задачі за допомогою кругової діаграми, для чого спочатку учні повинні знайти наближену міру у градусах кутів , що відповідатимуть заданим величинам):

І сніданок -25% = 900,  ІІ сніданок – 15% = 540,Обід – 45% = 1620,

Вечеря – 15% = 540.

  1. Задача про заготівлю малини (умова задана таблично, пропонується побудувати стовпчасту діаграму): 

                             

Тато

3 кг

Мама

2,5 кг

Оленка

1,5 кг

Андрій

1,8 кг

V. Нестандартні діаграми:

Вчитель: У зв’язку з постійним технічним прогресом людство вже давно користується комп’ютерами, які дозволяють створювати різноманітні речі. Діаграма не є винятком. Наше завдання як користувача полягає у правильному поданні величин, а далі ми лише керуємо комп’ютером, можливості якого у побудові діаграм поділяються на 2 типи: стандартні та нестандартні. Із видами стандартних діаграм ми вже познайомились, а от зразки деяких нестандартних діаграм ви зможете зараз переглянути

(вчитель демонструє на комп’ютері нестандартні діаграми, див. додаток №1).

VI. Домашнє завдання.

Повторити параграф 24, виконати № 842 (використати нестандартну діаграму).

VII. Підсумок уроку.

Дидактична гра «Так-ні» : (вчитель ставить запитання, на які учні відповідають лише «так» чи «ні»)

  • цікавою для вас була тема «Діаграми» ?
  • запам’ятали ви основні види діаграм ?
  • навчились будувати стовпчасту діаграму ?
  • навчились будувати кругову діаграму ?
  • зможете розв’язувати задачі за допомогою діаграм ?

Тоді урок завершено, до наступної зустрічі !

 

 

Додаток №1.

1 – Блоки з областями

2 – Гістограма областей

3 – Графік

 

4 – Трубчаста

5 – Дерев’яна

6 –Широка гістограма

7- Паралелепіпед

8 – Піраміда

9 – Конус

10 -Конічна

11– Циліндр

12- Кольорові стовпці

doc
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
1111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку