План-конспект уроку для 8 класу на тему "Наслідки ранніх статевих стосунків"

Про матеріал
План-конспект уроку для 8 класу на тему "Наслідки ранніх статевих стосунків"
Перегляд файлу

1

 

Основи здоров’я

8 клас. План-конспект уроку

Тема. Психологічні і соціальні наслідки  ранніх  статевих  стосунків, підліткової  вагітності.

Мета: сформувати поняття про фізіологічну та соціальну зрілість, їх ознаки; поглибити уявлення учнів про небезпеку для здоров’я раннього статевого життя і вагітності неповнолітніх;

розвивати здоров’язбережувальну компетентність шляхом набуття учнями навичок здорового способу життя та безпечної поведінки;

виховувати розуміння необхідності побудови стосунків між дівчатками та хлопцями на основах дружби і поваги; виховувати свідоме ставлення до свого життя і здоров’я.

Обладнання: підручник, таблиці, плакати з хмарами для очікувань, стікури-грибочки, вирізані сердечка з кольорового паперу, стікери з надрукованими можливими причинами вступу у статеві стосунки, скринька, мультимедійні засоби, презентація.

Тип уроку: засвоєння нових знань, вмінь і навичок.

Хід уроку.

  1. Організаційна частина.
  1. Привітання, створення позитивного настрою.

Продовжіть речення. Мені сказали … Мені пощастило…

У Гренландії, навіть коли за вікном температура повітря сягає позначки -400С місцеві жителі вітаються один до одного словами «Гарна погода!». То ж давайте привітаємось по-гренландськи.

II. Активізація опорних знань і практичного досвіду учнів.

Зворотний зв’язок. Мозковий штурм «Фактори, що негативно впливають на репродуктивне здоров’я».

Обговорення діаграми за ВООЗ.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Протягом другої половини XX ст. і на початку третього тисячоліття спостерігається  стійка тенденція як у Європі, так і в Україні зниження віку сексуального "дебюту" молоді та підлітків. Переважно для періоду початку статевого життя характерна повна непоінформованість або недостатня інформованість партнерів щодо можливих  негативних та небезпечних наслідків незахищених сексуальних стосунків.

Тема уроку…

ІV. Очікування

Плакат з хмарами, приклеїти під дощем стікери-грибочки

V. Основна частина.

1. Обговорення ситуації у параграфі підручника

Уявіть, що Дмитро висунув аргумент, що всі це роблять. Як ви вважаєте, чи правдива така інформація?

Обговорення статистики на слайді

Отже ситуація покращується і загалом підлітків, що мали статеві стосунки у віці 13 років  - 6,9 %!

Інформаційне повідомлення

Інтимні статеві стосунки – частина повноцінного життя більшості дорослих людей

2. Вправа "Асоціативний кущ".

  •    Чи можна сказати, що  проблеми ранніх сексуальних стосунків не існує? / На жаль, ні.
  •    А до того вони ще призводять до багатьох небажаних наслідків. А до яких саме?

Учні колективно створюють схему асоціацій до поняття на дошці

"Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків".

  •    Ми визначили цілий ряд негативних наслідків ранніх статевих стосунків ?  Але чому, незважаючи на наслідки,  підлітки все ж таки погоджуються на статеву близькість?
  •    То які  ж  причини ранніх статевих стосунків ?

3. Вправа «Твій свідомий вибір»

Учні витягують зі скриньки. Обговоріть, які з цих причин, на вашу думку, є відповідальними, а які - ні. Обговорюють в парах

Причини, з яких люди погоджуються на сексуальну близькість:

  • Щоб довести своє кохання
  • Щоб утримати коханого, через побоювання, що в іншому разі він її покине
  • З цікавості
  • Через упевненість, що «всі так роблять» Тому, що це здається правильним
  • Щоб стати популярнішим серед однолітків
  • Тому, що партнер пропонує довіритися йому, запевняє, що не буде жодних проблем
  • За гроші чи подарунки
  • Тому, що обом цього хотілося
  • У стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння
  • Щоб довести, що вони вже дорослі
  • Якщо люди хочуть мати дитину
  • Якщо люди створили сім'ю
  • Коли люди кохають один одного, готові до близьких стосунків і до відповідальності за можливі наслідки.
  • Через побоювання бути «білою вороною»)

Рефлексія вправи: Що ви відчували під час виконання цієї вправи? Які думки у вас виникали?

Висновок: хоча ранні статеві стосунки породжують багато проблем, молоді люди часто погоджуються на них. Рішення про це зазвичай приймається необдумано, під впливом алкоголю.

Дуже важливо, щоб рішення про статеві стосунки приймалися завчасно у спокійній атмосфері.

Ваша позиція має бути зваженою і чітко визначеною. Лише в цьому випадку ви зможете пояснити її своєму другу й відстояти.

Приймаючи це важливе рішення, беріть до уваги свої життєві цінності і плани.

Впевнена, чітка відмова - запорука уникнення небажаних стосунків. Наведені поради допоможуть вам відмовитися від статевого життя, уникнути небажаних стосунків. Прочитайте їх.

4. Руханка «Родинне дерево». Підведіться, уявіть себе деревом своєї родини, в якого широке та високе гілля, покажіть наскільки…

5. Обговорення ситуації. Робота в групах.

Послухайте історію, подібні до якої трапляються в реальному житті.

Історія.

Олена, як і багато її подруг, давно задивлялася на одиннадцятикласника Максима : гар­ний, дотепний, має мотоцикл. Щоправда, репутація в нього не вельми - багатьох дівчат довів до сліз. Та це лише дода­вало йому популярності.

Одного разу Максим зу­стрів Олену після школи і за­просив покататися. Дівчина одразу погодилася: нарешті її мрія здійснилася! «Головне, - подумала вона, - не розчару­вати його».

Коли вони залишилися на одинці, Максим запитав: «Я тобі подобаюся? Ти мене любиш?» Дівчина зашарілася і тихо відповіла: «Так». «Тоді довірся мені, - сказав Максим, і вона не насмілилась відмо­вити... »

Наступного дня Олена по­бачила Максима у школі. Він розмовляв з хлопцями. Підій­шла, привіталася, але Максим навіть не глянув у її бік. Дів­чина кілька тижнів пережи­вала, шукала зустрічі з ним, а він уникав її. Невдовзі Олена відчула, що вагітна...

Групи отримують один з варіантів подальшого розвитку подій та питання, на які потрібно відповісти.

Варіанти розвитку подій:

  1. Під тиском батьків Олена і Максим погоджуються взяти шлюб.
  1. З якими психологічними і матеріальними проблемами вони зіткнуться?
  2. Чи готові вони самостійно розв'язувати ці проблеми?
  3. Чи вдасться їм продовжити навчання?
  4. Чи великі шанси на збере­ження цього шлюбу?

II. Олена  вирішує народити дитину, не виходячи заміж.

1.Які можливі негативні на­слідки для здоров'я дитини під час вагітності і матері - під­літка?

2.Які шанси має Олена продо­вжити навчання і здобути професію

3.Які наслідки цього рішення для Максима (тест на ДНК крові є підставою для визначення батьківства і призначення аліментів на дитину)?

III. Олена зважується на аборт.

1. Як це вплине на фізичне здоров'я дівчини?

2. Як це вплине на психічний стан Олени і Максима?

3. Як можуть поставитися до цього її батьки, родичі, знайомі?

 

IV. Олена вирішує народити дитину і віддати її на всиновлення

5. Як почуватиметься дівчина в подальшому житті?

6. Як це може вплинути на її подальший шлюб?

7. Як це може позначитися на долі її дитини?

Виступи груп.

Рефлексія вправи: Що ви відчували під час виконання цієї вправи? Які думки у вас виникали?

Висновок: Ранні статеві стосунки призводять до багатьох проблем. Утримання від раннього статевого життя єдиний засіб уникнення небажаної вагітності, осуду оточуючих, психологічних травм.

Часом підліток вважає, що він вільна особистість і може робити все, що захоче, зокрема й у сексуальній сфері. Однак свобода завжди передбачає відповідальність. Там, де немає відповідальності, там немає й свободи. Вільна людина за все відповідає сама, і тому вона вільна. Свобода існує для того, щоб ми могли приймати виважені, розумні рішення.

Рішення почати сексуальне життя треба приймати, маючи відповідну інформацію. Треба враховувати, що раннє статеве життя призводить до багатьох негативних наслідків. Організм підлітка не готовий до цього фізіологічно й психологічно, підліток не може брати на себе відповідальність за складні стосунки, оскільки соціально й економічно він залежить від батьків.

 

Вправа «Подаруй серце».

Напишіть на сердечках, як можна виразити свою симпатію до людини протилежної статі, не вступаючи у статеві стосунки.

  1. Вправа З’ясування очікувань учнів

VI. Домашнє завдання.

1.Вивчити матеріал підручника.19 параграф Підготувати інформацію про статистику захворюваності на ВІЛ та ІПСШ по Україні та Хмельницькій області

2. Знайти народні звичаї в яких йшлося про збереження цнотливості дівчат.

VII. Прощання.

- Прошу вас всіх піднятися, взятися за руки й повторити:

«Нехай наше життя супроводжують тільки позитивні емоції»

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
11 грудня 2020
Переглядів
5241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку