Методична розробка уроку з основ здоровя "Алгоритм поведінки жертви сексуального насильства. Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру, 8 клас"

Про матеріал

Основна мета уроку:розглянути поняття віктимна поведінка; формувати вміння діяти в ситуаціях, що загрожують сексуальним насиллям та відмовлятися від небезпечних пропозицій в умовах тиску і загрози насилля.

Перегляд файлу

Інфомаційна  картка для 2 групи

 

Стаття 152. Зґвалтування

  1. Зґвалтування, тобто статеві зносини із застосуванням фізичного насильства, погрози його застосування або з використанням безпорадного стану потерпілої особи, — карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.

 

  1. Зґвалтування, вчинене повторно або особою, яка раніше вчинила будь-який зі злочинів, передбачених статтями 153-155 цього Кодексу, — карається позбавленням волі на строк від п’яти до десяти років.

 

  1. Зґвалтування, вчинене групою осіб, або зґвалтування неповнолітньої чи неповнолітнього — карається позбавленням волі на строк від семи до дванадцяти років.

 

  1. Зґвалтування, що спричинило особливо тяжкі наслідки, а також зґвалту      вання малолітньої чи малолітнього — карається позбавленням волі на строк від десяти до п’ятнадцяти років.

 

Стаття 153. Насильницьке задоволення статевої пристрасті неприродним способом

  1. Задоволення статевої пристрасті неприродним способом із застосуванням фізичного насильства, погрози його застосування або з використанням безпорадного стану потерпілої особи — карається позбавленням волі на строк до п’яти років.

 

  1. Те саме діяння, вчинене повторно або групою осіб, або особою, яка раніше вчинила будь-який із злочинів, передбачених статтями 152 або 154 цього Кодексу, а також вчинене щодо неповнолітньої чи неповнолітнього, — карається позбавленням волі на строк від трьох до семи років.

 

  1. Те саме діяння, вчинене щодо малолітньої чи малолітнього або, якщо воно спричинило особливо тяжкі наслідки, — карається позбавленням волі на строк від десяти до п’ятнадцяти років.

 

Стаття 154. Примушування до вступу в статевий зв'язок

  1. Примушування жінки чи чоловіка до вступу в статевий зв’язок природним або неприродним способом особою, від якої жінка чи чоловік матеріально або службово залежні, — карається штрафом до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців.

 

  1. Ті самі дії, поєднані з погрозою знищення, пошкодження або вилучення майна потерпілої (потерпілого) чи її (його) близьких родичів або розголошення відомостей, що ганьблять її (його) чи близьких родичів, — караються арештом на строк до шести місяців або обмеженням волі на строк до трьох років.

 

Стаття 155. Статеві зносини з особою, яка не досягла статевої зрілості

  1. Статеві зносини з особою, яка не досягла статевої зрілості, — караються обмеженням волі на строк до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк.

 

  1. Ті самі дії, вчинені батьком, матір’ю, вітчимом, мачухою, опікуном чи піклувальником, особою, на яку покладено обов’язки щодо виховання потерпілого або піклування про нього, або якщо вони спричинили безплідність чи інші тяжкі наслідки, — караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого.

Стаття 156. Розбещення неповнолітніх

  1. Вчинення розпусних дій щодо особи, яка не досягла шістнадцятирічного віку, — караються обмеженням волі на строк до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк.

 

  1. Ті самі дії, вчинені щодо малолітньої особи або батьком, матір’ю, вітчимом, мачухою, опікуном чи піклувальником, особою, на яку покладено обов’язки щодо виховання потерпілого або піклування про нього, — караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого.

 

 

Перегляд файлу

1C:\Users\ПК\Desktop\GettyImages-590280691_0.jpg

2C:\Users\ПК\Desktop\СПЕРМАТОЗоид.jpg

3C:\Users\ПК\Desktop\daad65094d1e9ce1f4de59d42e3db9bf_894.jpg

8

C:\Users\ПК\Desktop\images (1).jpg

 

 

9

        І П С Ш

     C:\Users\ПК\Desktop\picture17.png

 4

C:\Users\ПК\Desktop\418_prez.jpg

7C:\Users\ПК\Desktop\doglyad-za-shkіrnim-pokrivom.jpg

6

C:\Users\ПК\Desktop\Без названия (1).jpg

5

C:\Users\ПК\Desktop\08dbdb77850dda1a46cf44889dc3e6e5-710x434.jpg

 

 

                                   Профілактика ІПСШ

1 – бактерія сифілісу;

2 – передається статевим шляхом;

3 – утримуватися від статевих стосунків;

4 – захищатися під час статевого контакту;

5 – «ні» раннім статевим стосункам;

6 – мати статеві стосунки з одним партнером;

7 – дотримуватися правил особистої гігієни;

8 – у разі підозри на зараження звернутися до лікаря.

Перегляд файлу

                                   «Як навчитися казати“ні”»

1) Вчасно скажіть “ні”. Якщо людина починає надто багато від вас вимагати (часто це може бути замаскована безневинна просьба із розрахунком та те, що ви не зможете відмовити), важливо вчасно сказати ні.

2) Перестаньте думати, що відмовляючи людям, ви їх ображаєте. Всім вгодити неможливо, так само як і зробити всю роботу за інших. Запам’ятайте, що у вас також є свої права, особисті інтереси та почуття. Якщо ви бачите, що виконання просьби вимагає від вас невиправданих жертв власного часу, роботи,  то невагаючись впевнено відмовляйте.

3) Ви не повинні виправдовуватися. Ви маєте право мати своє особисте життя. Тому, говорячи іншим людям “ні”, ви не зобов’язані знаходити собі виправдання чи аргументувати своє рішення. Вас просять про послугу, виконання якої не є для вас обов’язковим. А значить і виправдовуватися немає за що.

4) Навчіться впевнено говорити ні. Рішуче відмовивши, ви даєте зрозуміти людині, що ви маєте власні плани та пріоритети і не може бути жодного компромісу. Якщо спробуєте знайти відмовки, пояснити ситуацію, будьте готові почути від співрозмовника слізні вмовляння та благання відкласти ваші справи та допомогти йому. А протистояти такому “напору” благань значно важче, ніж відмовити на першому етапі діалогу.

5) Встановіть у своєму житті пріоритети. Визначить що у вас на першому місці, що на другому, що на третьому і т.д. І, приймаючи рішення “так” чи “ні”, враховуйте ці пріоритети.

6) Прихильність людей важко завоювати жертовними поступками. Більше того, через вашу відкритість до допомоги дехто може вважати вас легкодухим, а інші просто зловживати вашої допомогою.

7) Не дозволяйте нікому керувати вашим життям, навіть якщо це найдорожча для вас людина. Візьміть відповідальність за своє життя у власні руки та дайте зрозуміти оточуючим, що вами не так легко маніпулювати і незважаючи ні на що, останнє слово буде за вами.

Не сприймайте дані поради як заклик бути егоїстом. Але погодьтеся, що роль жертви, а саме людини, яка не навчилася говорити “ні” є не найкраща роль, яку може запропонувати нам життя.

 

Перегляд файлу

Тема. Алгоритм поведінки жертви сексуального насильства. Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. Практична вправа «Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску».

Мета: розглянути поняття віктимна поведінка; формувати вміння діяти в ситуаціях, що загрожують сексуальним насиллям та відмовлятися від небезпечних пропозицій в умовах тиску і загрози насилля.

Тип уроку: комбінований з елементами тренінгу

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

«Добрий день!» — і стає веселіше.
«Добрий день!» — просто й світло стає.
Ці слова — від простого простіше,
Але скільки тепла у них є,
Ласки ніжної й світла ясного.
В двох словах стільки є доброти,
Що від цього вітання людського
У душі можуть квіти цвісти.
То ж вітайтеся просто і щиро,
Хай слова ці всім ласку несуть,
Побажання любові та миру.
Хай у душах постійно живуть. /Надія Красоткіна/

 

Вправа «Клубок»

Учитель тримає клубок і намотує кінчик нитки собі на палець. Потім передає клубок комусь іншому з певним побажанням. Вислухавши, цей учень також намотує на палець нитку та з побажанням передає клубок наступному.

Учитель. Ми об’єднані ниткою в єдине ціле. Давайте попрацюємо разом, як дружній колектив.

 

ІІ. Актуалізація та мотивація навчальної діяльності

1. Вправа «Так чи ні»

1. Небезпечно обіймати людину, хвору на СНІД? Ні.

Не можна отримати СНІД, торкаючись хворого, якщо при цьому не контактувати з кров’ю.

2. Чи можна заразитися СНІДом, користуючись громадським туалетом?

Ні. 

3.Чи цілком безпечно знаходитися в класі з вчителем, хворим на СНІД?

Так. 

 4. Люди, яким вводять у вену лікарські препарати, не повинні користуватися шприцами інших людей. Так.

Бо кров однієї людини може попасти в кров іншої, заражаючи вірусом. Отже, не можна користуватися чужими голками для проколювання вух для сережок, нанесення татуювання.

5. Не можна заразитися вірусом, кусаючи один і той же бутерброд або коли п’єш з однієї склянки з хворим. Так.

6. Якщо хтось у школі одержав травму з кровотечою, можна зупинити кров своїми руками. Ні.

Торкнутися крові іншої людини – погана ідея. Ніколи не можна знати, хто інфікований, а хто – ні. Пам’ятайте, що симптоми СНІДу іноді не проявляються протягом 10-12 років. Ви навіть можете собі уявити, що всі навколо інфіковані.

7. СНІДом можна заразитися, якщо хворий чхає або кашляє на тебе.

Ні.

8.СНІД викликається вірусом. Так.

Він викликається вірусом імунодефіциту людини – скорочено ВІЛ.

9. СНІД передається трьома основними шляхами: при сексуальних контактах, контактах з кров’ю і від матері до дитини при внутрішньоутробному розвитку і при народженні. Так.

 

2.Розгляд кросенсу

 

1 C:\Users\ПК\Desktop\3889111e353bfbb6a407d933e4705ebd.jpg

2 C:\Users\ПК\Desktop\6745b0f7d1.images.new_photo.koro-1.jpg

3 C:\Users\ПК\Desktop\mama-s-rebenkom-v-bassejne.jpg

4 C:\Users\ПК\Desktop\Depositphotos_11051534_m-2015.jpg

5 C:\Users\ПК\Desktop\19e6ea5f6a.jpg

6 C:\Users\ПК\Desktop\behavior in public transport_big.jpg

7 C:\Users\ПК\Desktop\6.jpg

8 C:\Users\ПК\Desktop\10-031-400.jpg

9 C:\Users\ПК\Desktop\shkola-1-4-klassy-2-370x240.jpg

 

1-5 – через поцілунки ВІЧ не передається;

2-5 – через укуси комах ВІЧ не передається;

3-5 – в басейні ВІЧ не передається;

4-5 – через рукостискання ВІЧ не передається;

6-5 – в громадському транспорті ВІЧ не передається;

7-5 – через посуд ВІЧ не передається;

8-5 – через користування туалетом ВІЧ не передається;;

9-5 – при знаходженні в спільному приміщенні ВІЧ не передається.

5 – ВІЛ не передається.

3. Зачитування притчі

Учитель. Малюк дивиться, як бабуся пише листа, і питає:

—Ти пишеш про мене?

Бабуся перестає писати, усміхається і каже онуку:

—Ти вгадав, я пишу про тебе. Але важливіше не те, що я пишу, а те, чим я пишу. Я хотіла б, щоб ти, коли виростеш, став таким, як цей олівець… Малюк дивиться на олівець із цікавістю, але не помічає нічого особливого.

—Він точно такий самий, як усі олівці!

—Усе залежить від того, як дивитися на речі. Цей олівець володіє п’ятьма якостями, які необхідно тобі, якщо ти хочеш прожити життя у злагоді з усім світом.

По-перше, ти можеш бути генієм, але ніколи не повинен забувати про існування Направляючої руки. Ми називаємо цю руку Вищою силою. Довіряй цій силі й учися відчувати її.

По-друге, щоб писати, мені доводиться заточувати олівець. Ця операція трохи болюча для нього, зате після цього олівець пише тонше. Отже, умій терпіти біль, пам’ятаючи, що він облагороджує тебе.

По-третє, якщо користуватися олівцем, завжди можна стерти гумкою те, що вважаєш помилковим. Запам’ятай, що виправляти себе – не завжди погано. Часто це єдиний спосіб утриматися на вірному шляху.

По-четверте, в олівці значення має не дерево, з якого він зроблений, і не його форма, а графіт, що знаходиться всередині. Тому завжди думай про те, що відбувається всередині тебе.

І нарешті, по-п’яте, олівець завжди залишає за собою слід. Так само й ти залишаєш після себе сліди своїми вчинками, тому обмірковуй кожен свій крок.

Напевно, кожного з нас з  дитинства батьки попереджають, щоб ми не розмовляли з незнайомцями, не гуляли допізна або не спілкувалися з сумнівними компаніями. Ці застереження були спрямовані на те, щоб вберегти нас від тієї поведінки, яка могла б зашкодити або спонукати когось на загрозливі для нашої безпеки чи здоров’я дії.

Кожного дня ми йдемо до школи, відпочиваємо, відвідуємо різні заходи, зустрічаємося з друзями та рідними, але не замислюємось над тим, чи є в наших діях ознаки віктимності. 

Саме питанню віктимної поведінки ми надаймо уваги на уроці.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Інформаційне повідомлення вчителя

З англійської мови слово victim перекладається як «жертва». Отже, віктимна поведінка – це поведінка потенційної жертви. Чи притаманна вона кожному з нас? Яка небезпека криється за такою поведінкою? Що може спровокувати потенційного злодія?

Чи замислювалися ви колись, що саме зовнішній вигляд чи аксесуари можуть бути зовсім не на вашу користь? Всі ми знаємо прислів’я, що по одежі людину зустрічають, а по розуму проводжають, але з позиції віктимності  в цьому прислів’ї розум тркба поставити на перше місце. Гуляючи по вулиці або перебуваючи в громадському транспорті,  часто можно помітити багато гарно вдягнених хлопців і дівчат, які своїм зовнішнім виглядом, а саме коштовними аксесуарами, ніби провокують потенційних злочинців. Тобто навіть зовнішній вигляд, прикраси є ознакою віктимної поведінки.

  Дівчатам хочеться підкреслити свої принади, надягти десятки коштовних золотих прикрас, показати себе у всій красі знайомим. На перший погляд, це ніби й нічого, але не варто забувати, скільки правопорушників може спокуситися на ваші коштовності і завдати вам шкоди. Звісно, я можу до нескінченності наводити приклади, давати поради та намагатися вас застерегти від тієї чи іншої ситуації, але всього передбачити неможливо. Думаю, для багатьох вже зрозуміло, що віктимна поведінка може бути притаманна кожному з нас. На жаль, часто знаходяться особи, які хочуть скористатися нею не на вашу користь. Адже віктимна поведінка може не лише вдарити по вашому гаманцю або залишити без нього, а й завдати шкоди вашому здоров’ю.

Віктимна поведінка – дії особи, що провокують виникнення віктимної ситуації, яка полягає у конкретній життєвій ситуації, що складається у зв’язку з психологічними якостями особи при виникненні реальної можливості заподіяти їй шкоду.

Віктимна поведінка жертви, як правило, зумовлена:

- особливостями фізіологічного стану особи,

- легковажним та недбалим ставленням до особистої безпеки та безпеки майна,

- легковажним ставленням до норм та правил громадського порядку та громадської безпеки,

- участю у незаконних угодах через довірливість або необізнаність.

За характером віктимна поведінка поділяється на:

1) конфліктну (при створенні або участі у конфлікті),

2) провокаційну (при наявності аморальної поведінки, демонстрації багатства тощо),

3) легковажну (створення аварійної ситуації, довірливого ставлення),

4) правомірну (протидія злочинця при виконанні громадських, службових обов’язків).

Отже, лише особисто від вас залежить, чи проявиться віктимна поведінка у ваших діях. Тільки вам вирішувати, як, де і з ким проводити час, але ви повин­ні завжди думати на три кроки наперед про те, які наслідки можуть бути, та намагатися не дати жодного шансу тим, хто шукає собі жертву як в психологічному, так і в фізичному аспектах.

 

2.Робота в групах

1 група – формула безпеки – зниження ризику сексуального насильства;

2 група – кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру;

3 група – інсценування віктивної поведінки та дії підлітків в таких ситуаціях.

(Презентація роботи груп, обговорення)

 

Інфомаційна  картка для 2 групи

 

Стаття 152. Зґвалтування

  1. Зґвалтування, тобто статеві зносини із застосуванням фізичного насильства, погрози його застосування або з використанням безпорадного стану потерпілої особи, — карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.

 

  1. Зґвалтування, вчинене повторно або особою, яка раніше вчинила будь-який зі злочинів, передбачених статтями 153-155 цього Кодексу, — карається позбавленням волі на строк від п’яти до десяти років.

 

  1. Зґвалтування, вчинене групою осіб, або зґвалтування неповнолітньої чи неповнолітнього — карається позбавленням волі на строк від семи до дванадцяти років.

 

  1. Зґвалтування, що спричинило особливо тяжкі наслідки, а також зґвалту      вання малолітньої чи малолітнього — карається позбавленням волі на строк від десяти до п’ятнадцяти років.

 

Стаття 153. Насильницьке задоволення статевої пристрасті неприродним способом

  1. Задоволення статевої пристрасті неприродним способом із застосуванням фізичного насильства, погрози його застосування або з використанням безпорадного стану потерпілої особи — карається позбавленням волі на строк до п’яти років.

 

  1. Те саме діяння, вчинене повторно або групою осіб, або особою, яка раніше вчинила будь-який із злочинів, передбачених статтями 152 або 154 цього Кодексу, а також вчинене щодо неповнолітньої чи неповнолітнього, — карається позбавленням волі на строк від трьох до семи років.

 

  1. Те саме діяння, вчинене щодо малолітньої чи малолітнього або, якщо воно спричинило особливо тяжкі наслідки, — карається позбавленням волі на строк від десяти до п’ятнадцяти років.

 

Стаття 154. Примушування до вступу в статевий зв'язок

  1. Примушування жінки чи чоловіка до вступу в статевий зв’язок природним або неприродним способом особою, від якої жінка чи чоловік матеріально або службово залежні, — карається штрафом до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців.

 

  1. Ті самі дії, поєднані з погрозою знищення, пошкодження або вилучення майна потерпілої (потерпілого) чи її (його) близьких родичів або розголошення відомостей, що ганьблять її (його) чи близьких родичів, — караються арештом на строк до шести місяців або обмеженням волі на строк до трьох років.

 

Стаття 155. Статеві зносини з особою, яка не досягла статевої зрілості

  1. Статеві зносини з особою, яка не досягла статевої зрілості, — караються обмеженням волі на строк до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк.

 

  1. Ті самі дії, вчинені батьком, матір’ю, вітчимом, мачухою, опікуном чи піклувальником, особою, на яку покладено обов’язки щодо виховання потерпілого або піклування про нього, або якщо вони спричинили безплідність чи інші тяжкі наслідки, — караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого.

Стаття 156. Розбещення неповнолітніх

  1. Вчинення розпусних дій щодо особи, яка не досягла шістнадцятирічного віку, — караються обмеженням волі на строк до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк.

 

  1. Ті самі дії, вчинені щодо малолітньої особи або батьком, матір’ю, вітчимом, мачухою, опікуном чи піклувальником, особою, на яку покладено обов’язки щодо виховання потерпілого або піклування про нього, — караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого.

 

3.Відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску

Розгляд ситуацій:

1 – Пізно ввечері після концерту хлопці, з якими ви сиділи поруч у залі, пропонують підвести вас додому.

2 – Малознайомі дорослі пропонують компанії підлітків відпочити на природі.

 

Учитель.

Можна відмовитися за таким планом:

  1. Впевнено кажіть «Ні!»
  2. Неодноразово повторюйте : «Ні!», «Ні!», «Ні!».
  3. Якщо хтось продовжує чинити на вас тиск, скажіть: «Ні, мені потрібно йти».
  4. Знайдіть причину. «Ні, я не буду цього робити, тому що...».
  5. Зверніться до товариша, чи людини, яка поруч: «Слухай, ну поясни йому, що я не буду», «Подивіться на нього, він пропонує мені...».

 

 

    ІV. Узагальнення та закріплення знань

 

1.Практична вправа «Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску»

(Запишіть план відмови від небезпечних пропозицій)

 

Вчитель. – Я хочу подарувати кожному з вас пам’ятку «Як навчитися казати «Ні!»».  Вважаю, що правила цієї пам’ятки будуть доцільні при прийнятті рішень.

                                   «Як навчитися казати“ні”»

1) Вчасно скажіть “ні”. Якщо людина починає надто багато від вас вимагати (часто це може бути замаскована безневинна просьба із розрахунком та те, що ви не зможете відмовити), важливо вчасно сказати ні.

2) Перестаньте думати, що відмовляючи людям, ви їх ображаєте. Всім вгодити неможливо, так само як і зробити всю роботу за інших. Запам’ятайте, що у вас також є свої права, особисті інтереси та почуття. Якщо ви бачите, що виконання просьби вимагає від вас невиправданих жертв власного часу, роботи,  то невагаючись впевнено відмовляйте.

3) Ви не повинні виправдовуватися. Ви маєте право мати своє особисте життя. Тому, говорячи іншим людям “ні”, ви не зобов’язані знаходити собі виправдання чи аргументувати своє рішення. Вас просять про послугу, виконання якої не є для вас обов’язковим. А значить і виправдовуватися немає за що.

4) Навчіться впевнено говорити ні. Рішуче відмовивши, ви даєте зрозуміти людині, що ви маєте власні плани та пріоритети і не може бути жодного компромісу. Якщо спробуєте знайти відмовки, пояснити ситуацію, будьте готові почути від співрозмовника слізні вмовляння та благання відкласти ваші справи та допомогти йому. А протистояти такому “напору” благань значно важче, ніж відмовити на першому етапі діалогу.

5) Встановіть у своєму житті пріоритети. Визначить що у вас на першому місці, що на другому, що на третьому і т.д. І, приймаючи рішення “так” чи “ні”, враховуйте ці пріоритети.

6) Прихильність людей важко завоювати жертовними поступками. Більше того, через вашу відкритість до допомоги дехто може вважати вас легкодухим, а інші просто зловживати вашої допомогою.

7) Не дозволяйте нікому керувати вашим життям, навіть якщо це найдорожча для вас людина. Візьміть відповідальність за своє життя у власні руки та дайте зрозуміти оточуючим, що вами не так легко маніпулювати і незважаючи ні на що, останнє слово буде за вами.

Не сприймайте дані поради як заклик бути егоїстом. Але погодьтеся, що роль жертви, а саме людини, яка не навчилася говорити “ні” є не найкраща роль, яку може запропонувати нам життя.

 

V. Підсумки

Вправа «Слова підтримки»

 Учні стають парами, тримають одне одного за руки та промовляють слова підтримки, які допоможуть впевнено казати «ні».

 

Учитель. О! Сила волі — це наука!
У когось є, в когось — нема.
Це ж успіхові запорука,
А як нема її — пітьма.
Пітьма у тому смислі слова,
Що ти до мрії не дійдеш,
Якщо боротись не готова,
То прозябаючи й помреш.
Бо щоб дістатись до вершини,
То треба жити в боротьбі.
Це дуже треба для людини,
А чи потрібно це тобі?
По-різному прожити можна
Й себе у світі цім знайти:
Чи як травичка придорожна,
Щоб щось було кому скубти...
Чи як зоря, щоб всім світити
І через терни перейти.
Чи день до вечора проскніти
Та так себе і не знайти.
Якщо знайдеш ту силу волі,
То подружися назавжди.
Трудися, часом аж до болю,
Та до мети своєї йди! /Надія Красоткіна/

Вправа «Мікрофон»

  • Які  висновки ви можете зробити з цього вірша?

 

VІ. Домашнє завдання: опрацювати §20

 

    

.

 

Перегляд файлу

 

1 C:\Users\ПК\Desktop\3889111e353bfbb6a407d933e4705ebd.jpg

2 C:\Users\ПК\Desktop\6745b0f7d1.images.new_photo.koro-1.jpg

3 C:\Users\ПК\Desktop\mama-s-rebenkom-v-bassejne.jpg

4 C:\Users\ПК\Desktop\Depositphotos_11051534_m-2015.jpg

5 C:\Users\ПК\Desktop\19e6ea5f6a.jpg

6 C:\Users\ПК\Desktop\behavior in public transport_big.jpg

7 C:\Users\ПК\Desktop\6.jpg

8 C:\Users\ПК\Desktop\10-031-400.jpg

9 C:\Users\ПК\Desktop\shkola-1-4-klassy-2-370x240.jpg

 

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кручинкіна Ганна Анатоліївна
    Дякую, чудові запитання і завдання для повторення. Буду використовувати. Велике спасибі за допомогу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Билень Оксана Іванівна
    Дякую, буду проводити урок використовуючи елементи Вашого конспекту.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
15 лютого 2018
Переглядів
9439
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку