План – конспект відкритого уроку з інформатики
Тема уроку: Реалізація математичних моделей
Мета уроку: формувати уміння створювати інформаційні та математичні моделі задач для заданої предметної галузі, зокрема при розв’язування задач з інших навчальних предметів та компетентнісних задач; сприяти розвитку уваги, пам’яті, уяви, логічного та алгоритмічного мислення; виробляти звички до планування своїх дій; вчитися самостійно прогнозувати та контролювати результати своїх дій; формувати інформаційну культуру
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок
Обладнання: ПК із табличним процесором
Дата проведення уроку: 30.01.2020
Клас: 7 Б
Хід уроку:
І. Організаційний момент
- привітання учнів
- перевірка готовності до уроку
ІІ. Актуалізація знань
ІІІ. Мотивація
Розпочинаючи вивчення теми «Моделювання» ми з вами говорили, що не завжди доцільно й можливо досліджувати предмети або явища. Для таких досліджень створюють моделі предметів або моделюють процеси, перебіг та результати які потрібно дослідити.
Один із таких процесів було змодельовано та результат процесу моделювання презентовано у вигляді відео на каналі Beauty of Science, в якому показано, як виглядають різні хімічні реакції під мікроскопом (демонстрація відео за посиланням: https://vimeo.com/210108994).
ІV. Оголошення теми та мети уроку
Сьогодні на уроці ми будемо вчитися створювати інформаційні моделі задач при розв’язування задач з математики та подивимось, як можна застосувати знання з інформатики у повсякденному житті. Отже, тема уроку «Реалізація математичних моделей».
V. Розв’язування задач
Завдання № 1. Побудувати інформаційну модель для розв’язання задачі: один з кутів, утворених при перетині двох прямих, дорівнює 35°.Знайти градусні міри всіх кутів, що утворилися при перетині даних прямих.
Завдання № 2. Побудувати математичну модель для розв’язання задачі: шлях за течією річки моторний човен здолав за 3 години, а зворотній шлях – за 4,5 години. Якою є швидкість течії річки, якщо власна швидкість човна 25 км/год?
VІ. Фізкультхвилинка
Раз, два — піднімається гора,
Три, чотири — це круті гірські схили,
П’ять, шість — це орли
Дивний танець завели,
Сім, вісім — це смерічки
Похилилися до річки,
Дев’ять, десять — це вода
З водоспаду витіка.
VІІ. Виконання практичного завдання
VІІІ. Виконання зорової гімнастики
ІХ. Підбиття підсумків уроку
Х. Домашнє завдання
Завдання № 1. Відстань між містами A та B становить 50 км. Із цих міст одночасно виїхали два велосипедисти, швидкість яких складала 12 км/год та 15 км/год відповідно. Скласти математичну модель для визначення відстані між ними в будь-який момент часу до їх зустрічі.
Завдання № 2. Створіть інформаційну модель об’єкта КВІТКА з точки зору художника.