Урок: "Розробка діалогових програм на Скретч"

Про матеріал
Допоможе учням засвоїти факти та основні ідеї під час розробки діалогових програм. Забезпечить вміння виділяти головне, актуалізувати, порівнювати, зіставляти. Встановить зв'язки між засвоєними та новими знаннями.
Перегляд файлу

«___»__________ 20___ року

Урок Розробка діалогових програм.

Мета:  Допомогти учням засвоїти факти та основні ідеї під час розробки діалогових програм. Забезпечити якість вивчення нового матеріалу. Формувати вміння виділяти головне, актуалізувати, конспектувати, порівнювати, зіставляти. Забезпечити диференційований підхід. Встановити зв'язки між засвоєними та новими знаннями. Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок; застосування знань, умінь і навичок; повторення, систематизації й узагальнення вивченого; перевірки та оцінювання знань, умінь і навичок.

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.

Програмне забезпечення: Scratch 2.0

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми з вами будемо працювати не над простими програмами, а діалоговими.

Перевірка теоретичних знань

Виконайте тестові завдання:

  1. У середовищі Скретч можна створити програму,
    1. Змінивши готовий проект
    2. Створивши новий проект
  2. Збільшити розмір зображення у середовищі Скретч можна за допомогою інструмента

  1. Вилучити виконавця з набору виконавців у середовищі Скретч можна за допомогою інструмента

  1. Зробити копію виконавця у у середовищі Скретч можна за допомогою інструмента

 

  1. Створення виконавця в середовищі Скретч відбувається за допомогою інструмента

  1. Щоб створити проект у середовищі Скретч потрібно обрати вказівку
    1. Файл — Новий
    2. Файл — Зберегти як
    3. Файл —  Зберегти
    4. Файл —  Імпортувати проект
  2. Щоб зберегти  проект у середовищі Скретч з новим іменем потрібно обрати вказівку
    1. Файл  —   Імпортувати проект
    2. Файл  —  Зберегти як
    3. Файл  —  Новий
    4. Файл  —  Зберегти
  3. Укажи правильну послідовність номерів команд, яка задає порядок зберігання складеної програми для обраних виконавців у навчальному середовищі виконання алгоритмів Скретч
    1. Обрати вказівку Зберегти як
    2. Указати назву файлу проекту і натиснути кнопку Гаразд
    3. Обрати меню Файл
    4. Вибрати потрібну папку і натиснути кнопку Гаразд
  4. Вкажи  правильну послідовність номерів команд, яка задає порядок відкривання файлу, створеного в навчальному середовищі виконання алгоритмів Скретч
    1. Указати назву файлу проекту і натиснути кнопку Гаразд
    2. Обрати меню Файл
    3. Обрати вказівку Відкрити
    4. Вибрати потрібну папку і натиснути кнопку Гаразд

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Всі програми мають змогу спілкуватись з людино. Частина з них працює в режимі монологу (де програма демонструє певні дані без втручання людини) інша ж більш вагома частина працює в режимі діалогу, де відбувається спілкування людини з програмою та навпаки. Чи готові ви створити такі програми? А ви вже їх створювали. Давайте розбиратись.

Не забувайте про правила поведінки на уроці.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Повторення раніше вивченого матеріалу
  1. Що таке діалог?
  2. Чи були присутні елементи взаємодії програми з вами (користувачем) під час попередніх робіт?
  3. В якій формі «спілкування» відбувалось? З якою метою?

IV. Вивчення нового матеріалу

Діалог (dialog) — двосторонній обмін інформацією (розмова, спілкування) між двома або більше людьми (або у технічній мові — людиною та комп’ютером ).

Сьогодні на нас чекає доволі цікавий проект – ми побуваємо на уроці фізики і визначимо агрегатний стан речовини. Для цього нам потрібно реалізувати в Скретч такий діалог:

  1. Заміряй температуру.
  2. Температура > 100? – то пар.
  3. Температура <0? – то тверда речовина.
  4. Інакше – рідка речовина.

В проекті ми будемо використовувати вкладені команди розгалуження:

 

 

 

 

Результат роботи під час уроку:

V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок

  • Практичне завдання

Завдання

  1. Завдання 1. На основі опрацьованого під час уроку проекту створіть власну програму алгоритму знаходження числа «Загадай будь-яке число, додай наступне по порядку, додай число 9, поділи на 2, відніми число котре задумував спочатку. Результат завжди буде 5».

  1. Результат виконання збережіть у власну папку з назвою «Маг»
  2. Завдання 2. Розробіть арифметичну програму котра буде вміти додавати, віднімати, множити чи ділити два числа відповідно до потреб користувача. Дизайн розробити самостійно.
  3. Результат збережіть у власну папку з назвою «Двохчисельний калькулятор»
  • Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору

Крила метелика

(Вправа покращує циркуляцію крові.)

Запропонуйте дитині уявити, що вії - це крильця метелика. Покажіть дитині на своєму прикладі, як моргати очима. Через десять секунд закінчіть вправу і дайте очам відпочинок на п'ять-десять секунд. Далі повторіть рух ще один-два рази. Запропонуйте малюкові повторити за вами.

VI. Підведення підсумків уроку

  • Бесіда за питаннями
  1. Що таке діалогова програма?
  2. Які команди зазвичай в ній використовуються.

VIІ. Домашнє завдання

Повторити команди розгалуження і циклу.

docx
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
4583
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку