Урок "Використання вбудованих функцій в ЕТ"

Про матеріал
Архів містить коспект уроку для 7 класу на тему "Використання вбудованих функцій в ЕТ" + презентація до уроку та роздатковий матеріал (картки, файл - заготовка).
Перегляд файлу

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу

C:\Users\Сергей\Documents\22eed880867cdce83f213f5fef4c3926.jpg      C:\Users\Сергей\Documents\22eed880867cdce83f213f5fef4c3926.jpg

 

C:\Users\Сергей\Documents\22eed880867cdce83f213f5fef4c3926.jpg   C:\Users\Сергей\Documents\22eed880867cdce83f213f5fef4c3926.jpg

 

 

 

Перегляд файлу

Урок____                                                                                                             7 клас                                           

 

Тема: Використання вбудованих функцій.

Виконання обчислень за даними електронної таблиці.

Мета (формування компетентностей):

предметна: ознайомити учнів з поняттям функцій та використанням їх у формулах, набувати практичні  навички та вміння під час розв’язування прикладних задач з використанням функцій;

ключові: розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп’ютера; планувати свою діяльність; виховувати інформаційно-освічену людину, свідоме ставлення до формування інформаційної та комунікативної компетенції.

Очікувані результати: учні повинні знати правила запису формул і використання адрес клітинок і діапазонів у формулах; уміти вводити дані й формули в клітинки та редагувати їхній               вміст; використовувати найпростіші функції у формулах.

Обладнання: Проектор, комп’ютер, презентація, роздатковий матеріал, підручник для 7 кл. за ред. Ривкінд.

Тип: комбінований.

Форма проведення: Урок-подорож.

Методи і прийоми: «Лист у пляшці», «Бортовий журнал», Рефлексія «Острови», кросворд, ребус, практичне завдання, робота в групах.

Наскрізні змістові лінії: підприємливість і фінансова грамотність, здоров’я і безпека.

Епіграф уроку: :  «Не допустити помилок, значить прожити неповноцінне життя!».                                                                                                           Стів Джобс

 

Хід подорожі

І. Організація класу.

Доброго дня, діти! Сідайте, будь ласка, рівненько за парти! Подивіться чи нічого вам не заважає розпочати наш урок і чи все необхідне у вас на парті.

Сьогодні до нас на урок завітало чимало гостей! Вони хочуть побачити які працьовиті і старанні учні в 7-А класі.

 Тож пропоную зараз подивитися один одному в очі, посміхнутися однокласникам та нашим гостям, передати частинку свого гарного настрою іншим.

От бачите, від ваших посмішок затишніше і світліше стало у нашому комп’ютерному класі.

Коли за справу людина береться із гарним настроєм, у неї все вийде, і все складеться якнайкраще.

«Намагайтеся кожного дня для кожної справи знайти якийсь позитивний початок, оскільки від того настрою, з яким ви вступаєте в день, або в якусь справу залежать ваші успіхи, а можливо, і невдачі».

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

На людину кожного дня чекають труднощі, подолавши які, вона стає сильнішою, більше пристосовується до життя. Кожного разу ми дізнаємося щось нове, яке можливо, стане в пригоді не завтра, а значно пізніше.

Сьогоднішній урок незвичайний – ми з вами вирушаємо в морську подорож океаном.

Я бажаю вам розпочати її з гарним настроєм і отримати від неї задоволення і обов’язково гарні результати.

Слайд 1.        А девізом нашої подорожі будуть слова: 

«Не допустити помилок,

значить прожити неповноцінне життя!»
                                                                                                                             Стів Джобс

Цей вислів належить Стіву Джобсу, співзасновнику корпорації Apple. Людині, яка прожила цікаве і насичене життя. Людині, яка мала великий життєвий досвід. Шлях Стіва Джобса починався з того, що будучі студентом він збирав пляшки і ходив на безкоштовні недільні обіди. Але він мав мету, мав бажання і вмів ризикувати. Не страшно припуститися помилки. Головне зробити з цього правильні висновки і йти далі. Нехай даний вислів буде епіграфом до нашого уроку.

(До речі, іншим співзасновником корпорації Apple був Стів Возняк, батьки якого були вихідцями з України).

  •     Ви звісно скажете, що океан – безмежний, а курс  капітана завжди має бути визначений точно.
  •     Отже скажіть, як ми назвемо наш корабель? (Учні обирають назву корабля)
  •     Давайте оберемо капітана.

Отже, капітан корабля «Вікторія» – ___________

Прошу  капітана вказати відсутніх на нашому кораблі.

  1.   Методичний прийом «Лист у пляшці»

Подорожуючи кораблем, моряки часто відправляли послання у пляшках. Одне залишили для вас. Цей  лист  відкрити ви зможете по завершенні мандрівки, коли справитеся з усіма завданнями нашої подорожі.

  1.   Методичний прийом «Бортовий журнал»

На кожному кораблі під час подорожі ведеться Бортовий журнал Туди записують основні етапи мандрівки, події, які відбуваються на кораблі, тобто все, що стосується подорожі. Кожен з вас буде вести такий журнал - це ваші зошити.

  1.   Методичний прийом «Острови»
  •     Перед вами умовна  карта з назвами островів, куди ми будемо прямувати.
  •     Щоб дістатися з одного пункту в інший, необхідно виконати завдання.
  •     Отже, в путь! Командо, пам’ятай про правила техніки безпеки на кораблі!

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Уявіть собі, сьогодні до рук мені потрапив незвичайний, зашифрований лист старого пірата Екселя Одноокого. Розгадавши послання, ми дізнаємося назву нашої мандрівки та перевіримо ваші знання.

  •       На нас чекає перше випробування.

(Слайд 2)   Розгадайте кросворд.

З виділених літер складіть ключове слово нашого кросворду і нашої мандрівки

У мандрівці на вас чекатимуть цікаві випробування і завдання на Загадкових островах, пов’язані з обчисленнями, розв’язуванням задач за формулами.

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

Узявши до уваги ключове слово  кросворду, давайте сформулюємо тему нашої подорожі.

Давайте відкриємо свої зошити і запишемо число та тему уроку.

  Слайд 3   

 05 лютого

ТЕМА:  Використання вбудованих функцій. Використання обчислень за даними електронної таблиці.

 

Слайд 4.    Сьогодні ми з вами будемо виконувати обчислення за даними електронної таблиці, використовуючи вбудовані функції; навчимося самостійно і творчо застосовувати знання, навички та вміння в життєвих умовах; розвиватимемо практичні навички роботи з комп’ютером, творчі здібності та логічне мислення; будемо підвищувати свою інформаційну культуру.

Щоб дістатися до острову, на якому ми будемо виконувати практичне завдання, нам потрібно перевірити як ви засвоїли попередньо набуті знання. Отже, відправляємося на «Острів знань»

V.  Усвідомлення і закріплення матеріалу.

Острів І «Острів Знань» 

  1.   Гра «Знайди пару» (слайд 5)

Screenshot_2

Знайдіть пару Кнопка – формат даних

 

  1.   Пропоную попрацювати з підручником, с. 135(Слайд 6)
  •       Розглянь схему та поясни зв’язок між указаними поняттями.
  •       Основним інструментом для обробки даних в ЕТ є формули. Формули вводяться у клітинки таблиці. Запис формули завжди починається зі знаку =, щоб можна було відрізнити формулу від даних.

Формула – вираз, що може містити числові дані, адреси клітинок та їх діапазонів, функції та знаки арифметичних операцій.

Табличний процесор містить набір вбудованих функцій, які можуть використовуватися у формулах. До основних функцій належать: знаходження суми, середнього арифметичного, мінімального та максимального значення в діапазоні.

Для спрощення використання у формулах діапазонів клітинок, їм можна задавати імена.

Засіб автозаповнення дозволяє скопіювати формулу до клітинок відповідного діапазону для автоматизації однотипних розрахунків.

Правило введення формули:

  •     Вставляємо курсор у клітинку.
  •     Ставимо знак «=».
  •     Вводимо значення і операції.
  •     Натискаємо Enter

 

  1.   Робота в групах

В папці «Подорож» знаходяться завдання для кожної групи - текстовий файл «Завдання група 1 (2, 3)», відкриваємо їх та проводимо обчислення.  

Для виконання завдання вам дається - 3 хв.

З’ясуйте та запишіть до зошита значення комірки

1 група     (60,25,10,20)

2 група     (44,14,12,20)

3 група     (45,25,5,20)

Перевірка виконаного завдання групами. (слайди 7, 8, 9)

 

  1.   Гра «Хто швидше» (слайд 10)

Обчисліть для поданої таблиці значення за даними формулами:

 

А

В

С

D

E

F

1

1

4

7

7

4

1

2

2

5

8

8

5

2

3

3

6

10

10

6

3

 

Формула

Значення

=SUM(A2:B2)

7

=AVERAGE(D3; D1; A3; Е1)

6

=MAX(A1:A3)

3

=MIN(B2:C2)+ MIN(B3:C3)

11

= MAX(C1:C3)+MIN(A1:F1)

11

=SUM(A2:В1)/AVERAGE(D3; D1; A3; Е1)

1

VI. Закріплення вмінь і навичок. Виконання практичного завдання.

Ось ми і прибули на острів «Функціональний», де будемо виконувати практичні завдання.

(Слайд 11) Увага!!!   Під час виконання практичних завдань потрібно не забувати  правила безпеки життєдіяльності при роботі з комп’ютером, які ви добре знаєте!

Острів ІІ «Функціональний». Виконання обчислень за формулами

Завдання 1 «Гроші всюди хороші». Слайд 12 

Обчисліть загальну суму грошей, витрачених на товари. Визначте на який товар було витрачено найбільше та найменше коштів.

Назва товару

Вартість, грн.

Кількість

Сума, грн

Навігаційналінійка

950,00

2

 

Компас Lider-Ukraine

22,50

4

 

Антена «Схід-Захід»

850,75

3

 

Морський GPS-приймач

2500,00

2

 

Рятувальний жилет

300,30

20

 

Рятувальний круг

25,50

10

 

ЗАГАЛЬНА СУМА:

 

Витрачено найбільше коштів:

 

Витрачено найменше коштів:

 

Алгоритм виконання практичної роботи

  1.   Відкрийте папку «Подорож», що знаходиться на Робочому столі.
  2.   Відкрийте електронну таблицю «Практична робота»
  3.   Відкрийте Лист 1.
  4.   Уведіть формулу для обчислення вартості певного товару
  5.   Установіть формат даних у стовпці «Сума» – грошовий
  6.   Обчисліть загальну суму, яку витрачено на товари.
  7.   Вставте функції MAX , MIN у відповідні клітинки таблиці.

  Фізкультхвилинка.

  1.   Завдання «Підморгни пірату» (слайд 13)

Як ми знаємо, після роботи за комп’ютером, завжди потрібно дати очам трошки відпочити. Порахуйте усно, скільки букв у слові формула. Моргніть спочатку лівим оком, потім – правим, і потім обома, стільки разів, скільки ви нарахували букв.

Завдання 2  «Всякий моряк пообідати рад»

Справжній моряк щодня у своєму раціоні має хліб, м’ясо, рибу, молоко, сир, фрукти. Обчисліть найменшу, найбільшу та середню кількість грамів їжі, яку з’їдає моряк щодня на обід.

Алгоритм виконання (Слайд 14)

  1.   Перейдіть в електронній таблиці «Практичне завдання» на наступний аркуш 2 «Харчування моряка»
  2.   Вставте функції MAX , MIN, AVERAGE, SUM у відповідні клітинки таблиці.

Назва

грам

Яловичина

50

Рис відварний

150

Хліб

60

Гречка відварна

150

Свинина

150

Картопляне пюре

150

Яйце варене

60

Сир

50

Яблуко

125

Всього їжі з’їдає моряк на обід

925

Найменше грамів

50

Найбільше грамів

150

Середня кількість грамів їжі

105

А зараз я перевірю як ви справилися з практичними завданнями. На дошці вже будуть вставлені в клітинки правильні формули, перевірте, чи допустили ви помилки.

  •       Отже, в кого всі правильні відповіді?
  •       Хто допустив одну помилку?
  •       Хто допустив більше помилок?...

VІІ. Підсумок подорожі.

Виконавши завдання, ми дісталися на острів «Рефлекс»

Острів ІІІ «Рефлекс».    

  1. Для закріплення основних понять, що зустрічалися нам під час подорожі, давайте відгадаємо ребус  (слайд 15)    Обговорення.

 

  1. Проблемне запитання: де можна використати набуті знання і вміння у вашому житті, навчанні, майбутній професії?

 

  1. «Лист у пляшці»

Ну а зараз, як я вам і обіцяв, пройшовши всі завдання на нашому кораблі, ми можемо відкрити наше послання від бувалих моряків.

Дозволяю відкрити його і зачитати нашому капітанові. (Красиво скручений лист) (Слайд 16)

 

  1.               Методичний прийом «Острови»

А тепер пропоную підійти кожному з вас до нашої карти з островами і обрати той острів, на якому вам було цікаво, де ви дізналися нове, отримали  знання та вміння, навчилися застосовувати їх. Прикріпіть до нього  кораблик.

А зараз пропоную нашим гостям прикріпити кораблик на острів.

VIII. Домашнє завдання (Слайд 17)

  •     Опрацювати параграф 4.5
  •     Знайти цікаві вислови Стіва Джобса.

IХ. Виставлення оцінок.

Я вам усім бажаю нових перемог на наступних мандрівках!Ну і найактивніших членів екіпажу хочу нагородити оцінками.

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Девіз уроку: «Не допустити помилок, значить прожити неповноцінне життя!» Стів Джобс. Хороший настрій – запорука успіху!

Номер слайду 2

Відгадай кросворд{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83}1. Електронні таблиці (ЕТ) — це комп’ютерний варіант звичайної…123456789{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83}ТАБЛИЦІ{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83}КОМІРКИ2. Складається таблиця зі стовпців і рядків, на перетині яких містяться …3. Рядок над таблицею називають рядком …{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83}ФОРМУЛ4. Перед рядком формули відображається … поточної клітинки, а також кнопка вставити функцію.{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83}АДРЕСА5. Формула — це вираз, який задає операції над  …  в клітинках електронної таблиці та порядок їх виконання. {DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83}ДАНИМИ6. Формула починається зі знака …{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83}ДОРІВНЮЄ7. Електронна книга складається з  …{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83}АРКУШІВ8. ... даних - визначає тип даних, які введено до клітинки, та особливості їх відображення у клітинці {DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83}ФОРМАТ9. Графічне зображення , що наочно відображає співвідношення між числовими даними за допомогою геометричних фігур {DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83}ДІАГРАМАЗ виділених літер складіть ключове слово нашого кросворду і даного уроку…{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83}ЧЯ{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83}ОБЧИСЛЕННЯ

Номер слайду 3

Тема уроку” Використання вбудованих функцій. Виконання обчислень за даними електронної таблиці”

Номер слайду 4

Сьогодні ми з вами будемо: виконувати обчислення за даними електронної таблиці, використовуючи вбудовані функції; вчитися самостійно і творчо застосовувати знання, навички та вміння на практиці;удосконалюватипрактичні навички роботи з комп’ютером;підвищувати свою інформаційну культуру.розвивати творчі здібності та логічне мислення;

Номер слайду 5

“Знайди пару”кнопка – формат даних. АВС%121/2 Текстовий. Дробовий. Числовий. Грошовий. Відсотковий. Дата

Номер слайду 6

Робота з підручником стор. 120-122 Розглянь схему та поясни зв'язок між указаними поняттями. Клітинка=Формула. Enter. Числа. Адреси клітинок та їх діапазонів. Вбудовані функціїЗнаки арифметичних операцій. ДіїСума. СереднєМаксимум. Мінімум+-*/^Копіювання. Редагування. Видалення. Острів Знань

Номер слайду 7

Робота в групах{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83} АВСD1123018=SUM (A1; B1; C1)60{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83} АВСD11114=А1+В1=MАХ (A1; B1; C1)З’ясуйте та запишіть в зошит значення комірки D125{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83} АВСD11055=SUM(А1;В1)=MІN (A1; B1; C1)10{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83} АВСD1102030=AVERAGE (A1; B1; C1)20 Завдання 1 групи

Номер слайду 8

Робота в групах{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83} АВСD1121517=SUM (A1; B1; C1)44{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83} АВСD11114=MАХ (А1;В1)=MАХ (A1; B1; C1)З’ясуйте та запишіть до зошита значення комірки D114{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83} АВСD11225=SUM(А1;В1)=MІN (A1; B1; C1)12{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83} АВСD1141630=AVERAGE (A1; B1; C1)20 Завдання 2 групи

Номер слайду 9

Робота в групах{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83} АВСD12112 MІN (A1; B1)=SUM (A1; B1; C1)45{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83} АВСD11015=SUM(А1;В1)=MАХ (A1; B1; C1)З’ясуйте та запишіть до зошита значення комірки D125{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83} АВСD1525=AVERAGE(А1;В1)=MІN (A1; B1; C1)5{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83} АВСD1252015=AVERAGE (A1; B1; C1)20 Завдання 3 групи

Номер слайду 10

{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83} АВСDEF11477412258852336101063{DA6261 D9-5 B74-4 A06-95 FC-3 A46 C196 AE83}Формула. Значення=SUM(A2;B2)=AVERAGE(D3; D1; A3; Е1)=MAX(A1: A3)=MIN(B2: C2)+ MIN(B3: C3)=MAX(C1: C3)+MIN(A1: F1)=SUM(A2;В1)/AVERAGE(D3; D1; A3; Е1)Обчисліть для поданої таблиці значення за даними формулами:76311111 Гра “Хто швидше”

Номер слайду 11

Увага!!! Під час виконання практичних завдань пам’ятай про правила безпеки життєдіяльності при роботі з комп’ютером!

Номер слайду 12

Відкрийте папку «Подорож», що знаходиться на Робочому столі. Відкрийте електронну таблицю «Практичне завдання». Відкрийте Лист 1. Установіть формат даних у стовпці «Сума» – Грошовий (Денежный). Уведіть формулу для обчислення вартості певного товару. Обчисліть загальну суму, яку витрачено на товари. Вставте функції MAX , MIN у відповідні клітинки таблиці. Острів Функціональний. Алгоритм виконання практичного завдання:

Номер слайду 13

Щоб стати справжнім моряком, потрібно мати хороший зір. Бережіть його!Вправа для очей «Підморгни пірату»Порахуйте усно, скільки букв у слові формула. Моргніть спочатку лівим оком, потім – правим, а потім двома стільки разів, скільки ви нарахували букв.

Номер слайду 14

Алгоритм виконання: Перейдіть в електронній таблиці «Практичне завдання» на наступний аркуш 2 «Харчування моряка». Вставте функції MAX , MIN, AVERAGE, SUM у відповідні клітинки таблиці. Збережіть зміни в таблиці.

Номер слайду 15

Відгадай ребус. Сума. Формула Мінімум. Число Функція. Помилка Поле Рядок Максимум

Номер слайду 16

Послання “Лист у пляшці”Формула Вашого успіху = Велика мрія * Праця. Формула Вашого успіху = (Те, що любиш + Те, що добре виходить) *100%Формула Вашого успіху = Оптимізм*Праця. Формула Вашого успіху = Сила волі*Творчість

Номер слайду 17

Домашнє завдання:1. Опрацювати параграф 4.5 ;2. Знайти цікаві вислови Стіва Джобса.

zip
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
791
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку