Урок____ 7 клас
Тема: Використання вбудованих функцій.
Виконання обчислень за даними електронної таблиці.
Мета (формування компетентностей):
предметна: ознайомити учнів з поняттям функцій та використанням їх у формулах, набувати практичні навички та вміння під час розв’язування прикладних задач з використанням функцій;
ключові: розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп’ютера; планувати свою діяльність; виховувати інформаційно-освічену людину, свідоме ставлення до формування інформаційної та комунікативної компетенції.
Очікувані результати: учні повинні знати правила запису формул і використання адрес клітинок і діапазонів у формулах; уміти вводити дані й формули в клітинки та редагувати їхній вміст; використовувати найпростіші функції у формулах.
Обладнання: Проектор, комп’ютер, презентація, роздатковий матеріал, підручник для 7 кл. за ред. Ривкінд.
Тип: комбінований.
Форма проведення: Урок-подорож.
Методи і прийоми: «Лист у пляшці», «Бортовий журнал», Рефлексія «Острови», кросворд, ребус, практичне завдання, робота в групах.
Наскрізні змістові лінії: підприємливість і фінансова грамотність, здоров’я і безпека.
Епіграф уроку: : «Не допустити помилок, значить прожити неповноцінне життя!». Стів Джобс
Хід подорожі
І. Організація класу.
Доброго дня, діти! Сідайте, будь ласка, рівненько за парти! Подивіться чи нічого вам не заважає розпочати наш урок і чи все необхідне у вас на парті.
Сьогодні до нас на урок завітало чимало гостей! Вони хочуть побачити які працьовиті і старанні учні в 7-А класі.
— Тож пропоную зараз подивитися один одному в очі, посміхнутися однокласникам та нашим гостям, передати частинку свого гарного настрою іншим.
От бачите, від ваших посмішок затишніше і світліше стало у нашому комп’ютерному класі.
Коли за справу людина береться із гарним настроєм, у неї все вийде, і все складеться якнайкраще.
«Намагайтеся кожного дня для кожної справи знайти якийсь позитивний початок, оскільки від того настрою, з яким ви вступаєте в день, або в якусь справу залежать ваші успіхи, а можливо, і невдачі».
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
На людину кожного дня чекають труднощі, подолавши які, вона стає сильнішою, більше пристосовується до життя. Кожного разу ми дізнаємося щось нове, яке можливо, стане в пригоді не завтра, а значно пізніше.
Сьогоднішній урок незвичайний – ми з вами вирушаємо в морську подорож океаном.
Я бажаю вам розпочати її з гарним настроєм і отримати від неї задоволення і обов’язково гарні результати.
Слайд 1. А девізом нашої подорожі будуть слова:
«Не допустити помилок,
значить прожити неповноцінне життя!»
Стів Джобс
Цей вислів належить Стіву Джобсу, співзасновнику корпорації Apple. Людині, яка прожила цікаве і насичене життя. Людині, яка мала великий життєвий досвід. Шлях Стіва Джобса починався з того, що будучі студентом він збирав пляшки і ходив на безкоштовні недільні обіди. Але він мав мету, мав бажання і вмів ризикувати. Не страшно припуститися помилки. Головне зробити з цього правильні висновки і йти далі. Нехай даний вислів буде епіграфом до нашого уроку.
(До речі, іншим співзасновником корпорації Apple був Стів Возняк, батьки якого були вихідцями з України).
Отже, капітан корабля «Вікторія» – ___________
Прошу капітана вказати відсутніх на нашому кораблі.
Подорожуючи кораблем, моряки часто відправляли послання у пляшках. Одне залишили для вас. Цей лист відкрити ви зможете по завершенні мандрівки, коли справитеся з усіма завданнями нашої подорожі.
На кожному кораблі під час подорожі ведеться Бортовий журнал Туди записують основні етапи мандрівки, події, які відбуваються на кораблі, тобто все, що стосується подорожі. Кожен з вас буде вести такий журнал - це ваші зошити.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Уявіть собі, сьогодні до рук мені потрапив незвичайний, зашифрований лист старого пірата Екселя Одноокого. Розгадавши послання, ми дізнаємося назву нашої мандрівки та перевіримо ваші знання.
(Слайд 2) Розгадайте кросворд.
З виділених літер складіть ключове слово нашого кросворду і нашої мандрівки
У мандрівці на вас чекатимуть цікаві випробування і завдання на Загадкових островах, пов’язані з обчисленнями, розв’язуванням задач за формулами.
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
Узявши до уваги ключове слово кросворду, давайте сформулюємо тему нашої подорожі.
Давайте відкриємо свої зошити і запишемо число та тему уроку.
Слайд 3
05 лютого
ТЕМА: Використання вбудованих функцій. Використання обчислень за даними електронної таблиці.
Слайд 4. Сьогодні ми з вами будемо виконувати обчислення за даними електронної таблиці, використовуючи вбудовані функції; навчимося самостійно і творчо застосовувати знання, навички та вміння в життєвих умовах; розвиватимемо практичні навички роботи з комп’ютером, творчі здібності та логічне мислення; будемо підвищувати свою інформаційну культуру.
Щоб дістатися до острову, на якому ми будемо виконувати практичне завдання, нам потрібно перевірити як ви засвоїли попередньо набуті знання. Отже, відправляємося на «Острів знань»
V. Усвідомлення і закріплення матеріалу.
Острів І «Острів Знань»
Знайдіть пару Кнопка – формат даних
Формула – вираз, що може містити числові дані, адреси клітинок та їх діапазонів, функції та знаки арифметичних операцій.
Табличний процесор містить набір вбудованих функцій, які можуть використовуватися у формулах. До основних функцій належать: знаходження суми, середнього арифметичного, мінімального та максимального значення в діапазоні.
Для спрощення використання у формулах діапазонів клітинок, їм можна задавати імена.
Засіб автозаповнення дозволяє скопіювати формулу до клітинок відповідного діапазону для автоматизації однотипних розрахунків.
Правило введення формули:
В папці «Подорож» знаходяться завдання для кожної групи - текстовий файл «Завдання група 1 (2, 3)», відкриваємо їх та проводимо обчислення.
Для виконання завдання вам дається - 3 хв.
З’ясуйте та запишіть до зошита значення комірки
1 група (60,25,10,20)
2 група (44,14,12,20)
3 група (45,25,5,20)
Перевірка виконаного завдання групами. (слайди 7, 8, 9)
Обчисліть для поданої таблиці значення за даними формулами:
|
А |
В |
С |
D |
E |
F |
1 |
1 |
4 |
7 |
7 |
4 |
1 |
2 |
2 |
5 |
8 |
8 |
5 |
2 |
3 |
3 |
6 |
10 |
10 |
6 |
3 |
Формула |
Значення |
=SUM(A2:B2) |
7 |
=AVERAGE(D3; D1; A3; Е1) |
6 |
=MAX(A1:A3) |
3 |
=MIN(B2:C2)+ MIN(B3:C3) |
11 |
= MAX(C1:C3)+MIN(A1:F1) |
11 |
=SUM(A2:В1)/AVERAGE(D3; D1; A3; Е1) |
1 |
VI. Закріплення вмінь і навичок. Виконання практичного завдання.
Ось ми і прибули на острів «Функціональний», де будемо виконувати практичні завдання.
(Слайд 11) Увага!!! Під час виконання практичних завдань потрібно не забувати правила безпеки життєдіяльності при роботі з комп’ютером, які ви добре знаєте!
Острів ІІ «Функціональний». Виконання обчислень за формулами
Завдання 1 «Гроші всюди хороші». Слайд 12
Обчисліть загальну суму грошей, витрачених на товари. Визначте на який товар було витрачено найбільше та найменше коштів.
Назва товару |
Вартість, грн. |
Кількість |
Сума, грн |
Навігаційналінійка |
950,00 |
2 |
|
Компас Lider-Ukraine |
22,50 |
4 |
|
Антена «Схід-Захід» |
850,75 |
3 |
|
Морський GPS-приймач |
2500,00 |
2 |
|
Рятувальний жилет |
300,30 |
20 |
|
Рятувальний круг |
25,50 |
10 |
|
ЗАГАЛЬНА СУМА: |
|
||
Витрачено найбільше коштів: |
|
||
Витрачено найменше коштів: |
|
Алгоритм виконання практичної роботи
Фізкультхвилинка.
Як ми знаємо, після роботи за комп’ютером, завжди потрібно дати очам трошки відпочити. Порахуйте усно, скільки букв у слові формула. Моргніть спочатку лівим оком, потім – правим, і потім обома, стільки разів, скільки ви нарахували букв.
Завдання 2 «Всякий моряк пообідати рад»
Справжній моряк щодня у своєму раціоні має хліб, м’ясо, рибу, молоко, сир, фрукти. Обчисліть найменшу, найбільшу та середню кількість грамів їжі, яку з’їдає моряк щодня на обід.
Алгоритм виконання (Слайд 14)
Назва |
грам |
Яловичина |
50 |
Рис відварний |
150 |
Хліб |
60 |
Гречка відварна |
150 |
Свинина |
150 |
Картопляне пюре |
150 |
Яйце варене |
60 |
Сир |
50 |
Яблуко |
125 |
Всього їжі з’їдає моряк на обід |
925 |
Найменше грамів |
50 |
Найбільше грамів |
150 |
Середня кількість грамів їжі |
105 |
А зараз я перевірю як ви справилися з практичними завданнями. На дошці вже будуть вставлені в клітинки правильні формули, перевірте, чи допустили ви помилки.
VІІ. Підсумок подорожі.
Виконавши завдання, ми дісталися на острів «Рефлекс»
Острів ІІІ «Рефлекс».
Ну а зараз, як я вам і обіцяв, пройшовши всі завдання на нашому кораблі, ми можемо відкрити наше послання від бувалих моряків.
Дозволяю відкрити його і зачитати нашому капітанові. (Красиво скручений лист) (Слайд 16)
А тепер пропоную підійти кожному з вас до нашої карти з островами і обрати той острів, на якому вам було цікаво, де ви дізналися нове, отримали знання та вміння, навчилися застосовувати їх. Прикріпіть до нього кораблик.
А зараз пропоную нашим гостям прикріпити кораблик на острів.
VIII. Домашнє завдання (Слайд 17)
IХ. Виставлення оцінок.
Я вам усім бажаю нових перемог на наступних мандрівках!Ну і найактивніших членів екіпажу хочу нагородити оцінками.
1