12 січня
Класна робота
Тема: Складання таблиці множення числа 2. Розв’язування задач на множення. Обчислення периметра фігур
|
Вітаю вас, мої любі учні. Бажаю, щоб урок пройшов весело, щоб вам було цікаво, а тема уроку була для вас легкою і зрозумілою .
|
Усний рахунок.
Спочатку будемо додавати по 2 поки не отримаємо 20, а потів від 20 будемо віднімати по 2, поки не отримаємо 2.
2 +… |
20 – 2… |
Яке двозначне число можна записати за допомогою цифри 2, а може хтось знає і тризначне число?
Математичний диктант.
Замінить суму 35+35+35+35+35 добутком |
|
Замінить добуток 57х2 сумою |
|
Яке число повторюється доданком у добутку 83х20 |
|
Скільки разів повторюється доданок в добутку 57х29 |
|
Замінить добуток 13х3 сумою і обчисліть її значення |
|
Що більше 17+17+17 або 17х2 |
|
Давайте спробуємо усно розв’язати задачки. Я читаю, а ви рахуєте. Як розв’язали задачу. Як ще можна її обчислити? Якою дією обчислювати зручніше.
Олівець коштує 2 гривні. Скільки треба заплатити за 3 таких олівця? |
|
Одна наліпка коштує 2 гривні. Скільки треба заплатити за 5 таких наліпок? |
|
За партою сидять 2 учня. Скільки учнів у класі, якщо вони сидять за 7 партами? |
|
Що спільного у розв’язанні цих задачах? Якою дією зручніше обчислювати такі задачі? Хто може визначити тему нашого уроку?
Молодці! Тема нашого уроку: множення числа 2 і множення на 2. - Діти, а ми знаємо таблицю множення на 2? - А вміємо ми складати і заповнювати таблицю множення із число 2? - Тоді сьогодні на уроці ми повинні цьому навчитися. Це буде наша мета. |
|
Запам’ятайте діти!
Множення – це сума кількох однакових доданків
Діти, давайте подивимось на лінійку. Може ви помітили якусь закономірність?
Дійсно, на ній є результати таблиці множення.
|
Діти подивіться на таблицю. А якщо ми поміняємо множники місцями: 2х3 або 3х2, як ви вважаєте, чи зміниться від цього добуток?
Молодці! Тож робимо висновок: від перестановки множників результат добутку не зміниться. |
Робота з підручником с.91, № 537 (у зошиті)
А зараз я познайомлю вас з тим, як ще може виглядати табличка множення. Ця таблиця носить ім’я Піфагора.
Піфагор Самоський (570—497 до н. е.) — один із найвідоміших давньогрецьких філософів, містиків і математиків. |
|
|
Спробуємо заповнити таблицю на 2. |
Робота над задачами.
Напишемо скорочені умови й розв’язання наступних задач
( у зошиті)
В 1 пл. – 2л В 6 пл.- ? л
|
Розв’язання
|
Дав 3 онукам по 2 б. Всього - ? б. |
Розв’язання |
Пригадаємо, що таке периметр.
Периметр - це сума довжини всіх сторін
|
Давайте обчислим периметр квадрата.
|
Вправа «Скажи мені». Уявіть себе пальчиками на долоньці. Кожному пальчику потрібно дати мені відповідь на такі запитання:
Мізинчик |
Які знання ти сьогодні отримав? |
Безіменний |
Ти добре запам’ятав таблицю? |
Середній |
Навіщо тобі знати таблцю? |
Вказівний |
Чим цікавий був урок? |
Великий |
Чи все тобі було зрозумілим? |
Долонька |
Де в майбутньому нам можуть знадобиться ці знання? |
Ви ж мої розумнички!
Дякую вам за роботу на уроці!