План-конспект уроку. Практична робота №5 «ЧИ ЗМІНИЛИСЬ ОСВІТА І НАУКА ВІД МИНУЛОГО ДО СЬОГОДЕННЯ?»

Про матеріал
План-конспект уроку. Практична робота на тему «ЧИ ЗМІНИЛИСЬ ОСВІТА І НАУКА ВІД МИНУЛОГО ДО СЬОГОДЕННЯ?» до підручника «Досліджуємо історію і суспільство» (авт. Олена Пометун, Юлія Малієнко, Тетяна Ремех).
Перегляд файлу

Практична робота №5

Тема: ЧИ ЗМІНИЛИСЬ ОСВІТА І НАУКА ВІД МИНУЛОГО ДО СЬОГОДЕННЯ?

 

Мета: За допомою аналізу і синтезу запропонованої інформації для опису/пояснення взаємозалежності життя людини, суспільства, науковотехнічних винаходів, соціальних обставин визначити зміни які відбулися в розвитку освіти і науки від минулого до сьогодення. Закріпити знання отримані на попередньому уроці; вчити використовувати в поясненнях інформацію з різних джерел, зокрема тексти та фотоматеріали, усні історичні свідчення,  власні спостереження; виокремлювати основне і другорядне в тексті джерела; виховувати любов до історії свого народу.

 

Очікувані результати: учень/учениця

Розрізняє технологічні та культурні зміни та наводить приклади їх впливу на життя людини і суспільства в минулому і теперішньому

Пояснює, як життя людини і суспільства залежить, науково- технічних винаходів.

Виявляє чинники, що впливають на заняття людей, спосіб ведення життя.

Використовує в поясненнях інформацію з різних джерел, зокрема тексти та фотоматеріали, усні історичні свідчення, власні спостереження.

Формулює висновок, оцінні судження на основі наведених фактів

Визначає придатність отриманої інформації для добору аргументів з допомогою вчителя

Послідовно викладає інформацію, будує виступ із дотриманням структури

 

Обладнання: підручник «Досліджуємо історію і суспільство» (авт. Олена Пометун, Юлія Малієнко, Тетяна Ремех), зошити, класна дошка, мультимедійний комплект.

 

Хід уроку

 

І.Організаційна частина.

Вступне слово вчителя.

На минулому уроці ми ознайомилися з Вами з тим, як розвивалися освіта і наука від минулого і до сьогодення. Вияснили що означають поняття «освіта» і «наука».

Освіта – це процес набуття знань, навичок, умінь і цінностей, що дозволяє людині розвиватися та підвищувати свій рівень розуміння світу навколо себе.

Школа – це навчальний заклад, де здійснюється освітній процес. Школа надає учням можливість здобути базову освіту та розвиватися в різних напрямках.

Сьогодні спробуємо систематизувати отримані знання і дати відповідь на запитання ЧИ ЗМІНИЛИСЬ ОСВІТА І НАУКА ВІД МИНУЛОГО ДО СЬОГОДЕННЯ?

 

 

ІІ.Основна частина

Завдання 1.(слайд 2)

На стінах Софійського Собору в Києві міститься до 7000 написів (їх називають графіті), зроблених священиками і відвідувачами собору з ХІ до початку ХVІІІ ст. Що цей факт розповідає про Русь-Україну

 

Орієнтовні відповіді:

-В який спосіб розміщували інформацію, оголошення в цей період

-Високий рівень освіченості населення.Повідомлення потрібно було не тільки написати , а й прочитати.

 

Завдання 2. (слайд 3)

Установіть відповідність між малюнками та підписами. Поясни свої припущення.

1.Лекція в Болонському університеті. Італія. XIV ст.   2

2.Киево-Могилянська академія та її вихованці. Гравюра XVIII ст.  4

3.Будинок табличок у давньому Вавилоні.Сучасний малюнок    1

4.Школа за часів Русі-України. Сучасний малюнок   3

 

Завдання 3. (слайд 4)

 

Склади перелік із 5-ти фактів, що характеризують розвиток освіти і  науки у ХVІІІ—ХІХ століттях (підручник стор.125-126).

 

Орієнтовні відповіді:

-Відкриття першого університету Наддніпрянської України у 1805 року в Харкові .

-У ХVІІІ—XIX ст. люди дізналися про властивості пару, електричного струму, створили фотографію і кінематограф. Винайдення радіо зв’язало людей спочатку в межах однієї країни, а потім і світу.

-Відкриття антибіотиків дало змогу знизити смертність людей від інфекційних хвороб, а створення вакцин — запобігати спалахам епідемій.

 

Завдання 4. (слайд 5)

Знайди та коротко запиши інформацію про відкриття українських вчених. (підручник стор.126-127 ).

Орієнтовні відповіді:

Федір Піроцький розробив технологію передачі електроенергії через залізний дріт.

Валентина Радзимовська — професорка, докторка медичних і фізіологічних наук. Внесла величезний вклад у вивчення туберкульозу і лікування його у дітей.

Микола Амосов зробив значний внесок у лікування хвороб серця, вперше здійснивши пересадку і заміну серцевих клапанів.

 

 

ГІМНАСТИКА ДЛЯ ОЧЕЙ (слайд 6)

 

Завдання 5. (слайд 7)

Чи можна, на  вашу думку, зупинити технічний прогрес? Чому? Якими, на вашу думку, можуть бути найближчі технічні винаходи ХХІ століття?

 

Орієнтовні відповіді:

Довготривале зупинення технічного прогресу на сьогодні є малоймовірним і недоцільним. Людина завжди прагне до покращення свого життя, і технічний прогрес є невіддільною частиною цього процесу. Технології стають все складнішими та інтегрованими, що робить їх більш ефективними та корисними для людства.

Щодо найближчих технічних винаходів XXI століття, можна очікувати подальшого розвитку штучного інтелекту, розширеної та віртуальної реальності, інтернету речей, блокчейн-технологій та багатьох інших інновацій. Також можливим є створення більш потужних та швидких комп’ютерів, які дозволять обробляти великі обсяги даних та створювати нові продукти та послуги.

 

Висновок: (слайд 8)

 

ЧИ ЗМІНИЛИСЬ ОСВІТА І НАУКА ВІД МИНУЛОГО ДО СЬОГОДЕННЯ?

 

Орієнтовні відповіді:

 

  Освіта, наука та техніка зазнали значних змін від минулого до сьогодення.

 До нашого часу освіта стала доступною для всіх верств населення.

Сьогодні наука продовжує розвиватись і створювати нові технології та інновації.

       Сьогодні науковий та технічний прогрес набуває все більшої ваги, оскільки технічні та наукові досягнення нагромаджуються з неймовірною швидкістю. Це дозволяє людству здійснювати нові відкриття, вдосконалювати технології та створювати нові можливості в різних галузях життя.

 

ІІІ. Заключна частина.

  1.               Домашнє завдання(слайд 9)

Пояснення домашнього завдання.

Повторити §22.

Дізнайся, хто з твоєї родини (близького оточення) навчався в університеті або іншому вищому навчальному закладі. З’ясуй його назву та факультет, який вони закінчили. Розпитай близьких, як вплинула освіта на їхнє життя. Зроби висновок із розповіді (завдання 2 на стор.129).

  1.               Підсумок.
  2.               Рефлексія. (слайд 10)

 

docx
Додано
20 лютого
Переглядів
296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку