ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З ІНФОРМАТИКИ
Тема: Призначення і використання основних функцій табличного процесора.
Мета:
Тип уроку: практична робота.
Обладнання: інструктивні картки, програмне забезпечення Microsoft Office ЕхсеІ.
План уроку:
І Організаційний момент. (2 хв.)
II. Мотивація навчальної діяльності (5 хв.)
ІІІ. Актуалізація опорних знань (6хв.)
V. Практична робота (25 хв.)
V І. Підсумок уроку ( 5 хв.)
VІІ. Домашнє завдання (2 хв.)
Хід уроку
І. Організаційний момент
Після вітання вчитель інформатики нагадує учням правила внутрішнього розпорядку в цілях безпеки і особливості поведінки в кабінеті інформатики. Короткий інструктаж за правилами поведінки в комп'ютерному класі.
II. Мотивація навчальної діяльності .
Вчитель. Зараз ніхто не сумнівається в необхідності використання комп'ютерів і комп'ютерних технологій, темпи розвитку яких вже перестали дивувати. Ось деякі факти:
2. Перевірка домашнього завдання.
3. Повідомлення теми і мети уроку
Зараз ми з вами змоделюємо роботу фірм, які мають можливість значно підвищити ефективність праці своїх співробітників за рахунок використання комп'ютерних технологій.
ВИ ПОВИННІ:
V. Практична робота
Самостійне вирішення економічних завдань з використанням табличного процесора МS Ехсеl
Ознайомимося з обов'язками, які мають виконувати співробітники фірм (дод. 2). Учні отримують відповідні завдання.
Секретар — створення візитної картки.
Аналітик ринку (дод. 5). Малюнки можуть бути не роздруковані на папері, а подані у файлі на комп'ютері.
Менеджер з продажу (дод. 8).
Представник банку (дод. 9). Гравці-представники банку сідають за комп'ютери і починають розраховувати кредити (дод. 3).
Бухгалтер (дод. 7). Гравці-бухгалтери в цей час повинні розрахувати заробітну платню працівникам фірми в Ехсеї відповідно до завдання.
Учасникам видається штатний розклад: хто яку посаду обіймає, з вказівкою посадового окладу (дод. 6). Усі виконані роботи учасники повинні зберігати так, як вказано в завданнях. Інакше подальша демонстрація виконаних робіт буде неможлива.
Під час роботи проводиться виробнича ХВИЛИНКА ВІДПОЧИНКУ для «працівників фірми».
V І. Підсумок уроку
Кожний презентує захист виконаних робіт.
Аналіз проробленої роботи вчителем (директором фірми)
VІІ. Домашнє завдання
Повторити роботу з функціями. Дібрати цікавий матеріал про сучасні НІТ.
Додаток 1.Завдання для фронтального опитування
II група
• Для того, щоб змінити ширину стовпця треба ...
• Для того, щоб заповнити комірки послідовністю чисел треба ...
• Для того, щоб у комірці розмістити текст у декілька рядків треба ...
• для того, щоб створити формулу в комірці треба...
• для того, щоб присвоїти ім'я комірці або діпазону комірок треба ...
• для того, щоб змінити розміри діаграми треба...
• для того, щоб використати розширений фільтр треба ...
II група
Додаток 2. Аналіз ринку
|
Назва фірми |
||||||||||
|
Атрибути фірми (адреса, телефон, електронна пошта) |
||||||||||
Назва пристрою |
Кількість |
Ціна за одиницю товару |
Загальна сума |
||||||||
1 |
|
|
|
||||||||
2 |
|
|
|
||||||||
Підсумок |
|
||||||||||
ПДВ (20 %) |
|
||||||||||
До сплати |
|
||||||||||
№ п.п. |
Прізвище |
Оклад |
Днів |
Нарахо-вано |
Податок |
До видачі |
|||||
1 |
|
|
22 |
|
|
|
|||||
2 |
|
|
23 |
|
|
|
|||||
3 |
|
|
22 |
|
|
|
|||||
4 |
|
|
21 |
|
|
|
|||||
5 |
|
|
18 |
|
|
|
|||||
6 |
|
|
19 |
|
|
|
|||||
7 |
|
|
22 |
|
|
|
|||||
8 |
|
|
25 |
|
|
|
|||||
9 |
|
|
26 |
|
|
|
|||||
10 |
|
|
21 |
|
|
|
|||||
Середня заробітна плата |
|
|
|
|
|||||||
Максимальна заробітна плата |
|
|
|
|
|||||||
Мінімальна заробітна плата |
|
|
|
|
|||||||
Найбільше відпрацьованих днів |
|
|
|
|
|
||||||
Оклад за штатним розкладом |
|||||||||||
Податок - 15% від заробітної плати |
|||||||||||
Нарахування: оклад поділити на 28 днів і помножити на кількість відпрацьованих |
|||||||||||
Додаток 3. Таблиця розрахунку кредиту
|
|
Виплата за основною сумою |
Виплата за відсоток |
Загальна сума виплат |
|
|
Місяць |
||||
Термін кредиту |
|
1 |
|
|
|
Відсоткова ставка за кредит |
|
2 |
|
|
|
Сума кредиту |
|
3 |
|
|
|
Переплата за кредитом |
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
Усього |
|
|
|
Додаток 4. Таблиця розрахунку заробітної плати
з/п |
ШБ співробітника |
Оклад (гри) |
Премія (грн) 10% |
Податок (гри) 15% |
Пенсійний фонд (грн) 3% |
Страху-вання (грн) 1% |
Нараховано (грн) |
Видати (грн) |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Усього |
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 5. Штатний розклад фірми
№ з/п |
Посада |
ПІБ |
Штатні одиниці |
Оклад (грн) |
1 |
Директор |
|
1 |
5300 |
2 |
Секретар |
|
2 |
2030 |
3 |
Аналітик ринку |
|
2 |
3160 |
4 |
Бухгалтер |
|
2 |
4050 |
5 |
Представник банку |
|
2 |
4500 |
6 |
Менеджер з продажу |
|
1 |
3850 |
Усього |
|
|
Додаток 6. Вартість комп’ютера