План-конспект уроку.Тема уроку:Лінійні алгоритми. Проєкт «Розв'яжи задачу»

Про матеріал
Мета уроку Ознайомити учнів з поняттям лінійних алгоритмів, їх прикладами у повсякденному житті; згадати поняття виконавець алгоритму, середовище виконання алгоритмів, система команд виконавця алгоритмів. Створення проекту в середовищі виконання алгоритмів Scratch. Формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, сприяти розвитку логічного мислення, уваги, вміння працювати в середовищі виконання алгоритму та створювати проекти в програмі Scratch, спостережливості, пам'яті, формувати пізнавальну самостійність. Виховувати інформаційну культуру учнів, закріплювати прагнення до отримання нових знань, розширювати кругозір.
Перегляд файлу

План-конспект уроку №31     Клас 5Б        Дата 15.02.2023

Тема уроку: Лінійні алгоритми. Проєкт «Розв'яжи задачу»

Мета уроку:  ознайомити учнів з поняттям лінійних алгоритмів, їх прикладами у повсякденному житті; згадати поняття виконавець алгоритму, середовище виконання алгоритмів, система команд виконавця алгоритмів. Створення проекту в середовищі виконання алгоритмів Scratch.

формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, сприяти розвитку логічного мислення, уваги, вміння працювати в середовищі виконання алгоритму та створювати проекти в програмі Scratch, спостережливості, пам'яті, формувати пізнавальну самостійність.

виховувати інформаційну культуру учнів, закріплювати прагнення до отримання нових знань, розширювати кругозір.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: комп*ютери чи будь який гаджет, середовище виконання алгоритмів Scratch  (онлайн https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted ), комп'ютерна презентація, доступ до Інтернету для використання інтерактивних ресурсів  WordWell, http://learningapps.org/  та Blockly https://blockly-games.appspot.com , ZOOM конференція

Методи та прийоми: словесний (розповідь, бесіда, пояснення), наочний (презентація), інтерактивний (он-лайн завдання), практичний (вправи, ігри, завдання).

Хід уроку

  1.            Організаційний момент.

Слайд 1

Привітання, перевірка підготованості учнів до уроку, перевірка присутності.

Добрий день!

Щоб в інформатику зробити новий крок,

Ви прийшли на цей урок.

Рада я усіх вітати й інформатики навчати.

Психологічне налаштування на урок «крапельки тепла»

А зараз подумайте про щось добре, посміхніться, «подихайте» посмішкою в долоньки. Здмухніть з долоньок крапельки тепла і подаруйте їх, разом із посмішкою, своїм однокласникам та нашим гостям.

Адже усмішка прикрашає обличчя, підвищує настрій та сприяє добрим відносинам з оточуючими.

Слайд 3

Техніка безпеки під час роботи за комп’ютером. Гра «Так чи ні»

Використовуємо «Лайк», якщо відповідь вірна, або «Дизлайк», якщо відповідь не вірна.

  •     Потрібно включати комп’ютер без дозволу?
  •     На уроці потрібно працювати, натискаючи будь-які кнопки на клавіатурі?
  •     Відстань від екрана монітора до очей повинна бути 50-60 см?
  •     На комп’ютерному столі потрібен безлад?
  •     На клавіатуру треба класти книжки та зошит?
  •     На уроці потрібно уважно слухати вчителя і виконувати його вказівки?
  •     Чи потрібно виконувати гімнастику для очей?

Перевірка домашнього завдання

1.Скласти графічний диктант на окремих аркушах.

Приклад «Серце»

Відступити 4 клітинки з гори та 5 клітинок від     лівого краю. Постав крапку та починай малювати

2. Виконання завдання в Скреч
 

  1.            Актуалізація та корекція опорних знань

  Слайд 7

Виконання інтерактивної гри «Відкрий та дай відповідь на питання» за посиланням https://wordwall.net/uk/resource/52263022

  1.            PictureОзнайомлення учнів із темою, цілями та завданнями уроку

А тепер настав час для оголошення теми уроку.

Відкриваємо посилання і проходимо з. Для цього наводимо на нього мишку, клікаємо і одночасно затискаємо клавішу Ctrl.

Щоб дізнатись її вам потрібно впорядкувати літери. Загальна кількість літер відповідає кількості клітинок.

Посилання на завдання http://learningapps.org/watch?v=pzbb7n6d501

Слайд 10

Відкриваємо зошит, записуємо число, тему.

Сьогодні на уроці ми з вами згадали поняття команда, виконавець та система команд виконавця. Також ми ознайомимось з поняттям алгоритмів та їх прикладами у повсякденному житті.

  1.            Мотивація учнів

В знаменитому творі Льюїса Керрола «Аліса в країні чудес»:

«Аліса запитує у кролика:

- Куди мені треба йти?

Мудрий кролик їй відповідає:

- Все залежить від того, куди Вам треба прийти ».

Ці слова мають глибокий сенс. Часто ми не знаходимо рішення задачі або якої-небудь проблеми із-за того, що не можемо побудувати правильно послідовність своїх дій. Розумна людина знає: щоб не потрапити в халепу і добитися бажаної мети, потрібно заздалегідь продумувати і планувати свої дії. А як це зробити?

Потрібно скласти план

А детальний план дій - це і є алгоритм. Слайд 12

Алгоритм – це послідовність команд, що приводить до поставленої мети. (Записують в зошит) Виконуємо алгоритм

  1.            PictureВивчення нового матеріалу

Інакше кажучи, алгоритм – це певна інструкція для виконавця, яка може бути задана різними способами – словами, формулами, послідовністю обчислювальних операцій чи логічних дій.

Слайд 14

Що ми знаємо про походження слова «алгоритм» ? Воно походить від імені великого перса – математика аль-Хорезмі, який винайшов цифру нуль. Після цього світ прийняв цифри, якими ми нині користуємось, як арабські. Цей винахід дозволив людству спростити складні математичні розрахунки. Коли вчення аль-Хорезмі перевели на європейські мови, його спочатку називали Алгарезмус, або Алгарезм.

 

Кожен алгоритм розрахований на конкретного виконавця. Алгоритми, що написані для комп'ютерів, називають програмами. Давайте це запишемо. При написанні комп'ютерних програм алгоритм описує логічну послідовність операцій. Комп’ютер є досконалим виконавцем алгоритмів обробки інформації.

Приклади алгоритмів. Слайд 17, 18

 

Ви  дуже часто користуєтесь алгоритмами на уроках української  мови. Правила правопису, які ви вивчаєте, можна записати як алгоритми.

Подавати алгоритми можна у вигляді тексту,  послідовно записуючи команди одну за одною.

Для зручності ми ще й нумеруємо їх по порядку. А можна зобразити алгоритм у вигляді схеми, тобто подати графічно.

Слово  «схема» в перекладі з грецької означає образ, форма, зображення. Зі схемами ви знайомилися на уроках української мови та математики. Ось як можна зобразити алгоритм, яким ви часто користуємося на уроках української мови.

Алгоритм «Будова слова» Слайд 18

 

Алгоритм «Будова слова»

Слайд 15

Алгоритм, який ми щойно з вами розглянули називається лінійними. Це алгоритм, в  

якому всі команди виконуються одна за одною. Давайте запишемо.

Як ви вже зрозуміли кожна з цих фігур  відображає один з етапів процесу розв’язування задачі і містить в собі текст відповідної команди. При побудові схем алгоритмів використовуються такі графічні позначення: овали - для початку й кінця алгоритму, паралелограм – для введення та виведення даних, прямокутники – для виконання дій, ромби для перевірки умов. У прямокутниках зображується також будь – яка команда по перетворенню даних або ситуацій. Стрілки вказують на послідовність виконання етапів.

Приклади Алгоритмів в програмі Скреч. Слайд 19,20

  1. Гімнастика для очей
  2. Формування вмінь і навичок

Вчитель відкриває програму Скреч. Виконує завдання

  • Проект «Розв*яжи задачу»

      Завдання1. Реалізувати і протестувати в Scratch лінійний алгоритм.

Алгоритм побудови трикутника з однаковими сторонами

 

  

  1. Застосування отриманих знань

Учнів розділено на два Зали в Zoom  (по 5, 6 чоловік)Учні виконують короткі завдання. Завдання спрямовані на актуалізацію поняття алгоритм та повторення деяких термінів. Використовують знання роботи в середовищі Скреч (самостійно). Вчитель перевіряє, корегує виконання завдання Це дозволяє узгодити термінологію та налаштувати учнів на поглиблення знань з теми.

Увага на екран! Слайд 25. 26

 

   

 

  1. Рефлексія    «Закінчи речення» https://wordwall.net/uk/resource/52223630/%d1%80%d0%b5%d1%84%d0%bb%d0%b5%d0%ba%d1%81%d1%96%d1%8f

 

  1.            Підведення підсумків уроку.

Сьогодні на уроці ми узагальнили такі поняття: команда, виконавець, система команд виконавця та  лінійні алгоритми.  Також ми створювали Проекти в середовищі Scratch

  1.            Повідомлення та пояснення домашнього завдання Слайд 30

Опрацювати Розділ 4, ст. 121 -125;

Тренувальна вправа “Лабіринт” за посиланням https://blockly.games/maze?lang=uk&level=1&&skin=0

Дякую за увагу!

 

 

 

 

docx
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
1906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку