Додатково розроблений інтерактивний плакат
Тема. Тварини лісу.
Мета: поглибити знання учнів про тварин лісу влітку, навчити наводити приклади мешканців лісу; розвивати мислення, пам'ять, увагу, вміння спостерігати, аналізувати, виділяти головне, робити висновки; виховувати дбайливе ставлення до тварин, бережливе ставлення до природи, уміння працювати разом.
Тип уроку: вивчення й первинне закріплення нових знань.
Обладнання: малюнки лісових тварин; опорні схеми до вправ, «Де мій дім?», «Хто де живе?», кросворд, таблиця «Охорона природи», роздатковий матеріал для хвилинки цікавинки.
Хід уроку
І. Організаційний момент. (Слайд2)
Знову день почався, діти,
Всі зібрались на урок.
Щоб урок пройшов немарно,
Працювати будем гарно?
1. Підсумок фенологічних спостережень.
Сьогодні 25 квітня. На вулиці ...ясно(похмуро). Температура повітря….
Без опадів.
Бажаю вам гарного настрою за будь-якої погоди.
Дякуємо синоптику.
Візьміть кружечки і спрогнозуйте який сьогоднішній день.(смайлики)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- А тепер я дізнаюся хто мене уважно слухав на минулому уроці. У вас на партах лежать картки з назвамирослин, а вам потрібно розподілити, де вони ростуть.
1 | Сосна | | у лісі; |
2 | Жито | | у полі; |
3 | Ромашка | | у болоті; |
4 | Дуб | | у річці; |
5 | Очерет | | у саду; |
6 | Пшениця | ||
7 | Водяні лілії | ||
8 | Ліщина | ||
9 | Троянда | ||
10 | Волошки |
2. Гра «Прибери зайве»
- Згадайте які рослини живуть у лісі?
Послухайте, впіймайте рослини, що не ростуть у лісі.
Рослини: дуб, помідор, ліщина, ожина, кактус,суниця, гриби, картопля, цибуля , липа, клен.
Я по засіку метений.
Я на яйцях іспечений.
Я від діда утік, я від баби утік,
І від тебе утечу.
Куди ж покотився колобок, тікаючи від діда з бабою?(У ліс)
Тоді і ми з вами відправимося в ліс.
Ми з вами опинилися в лісі.
Але перш ніж відправитися по лісовій стежині давайте пригадаємо, як треба поводити себе в лісі.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Хто ж нас буде зустрічати в лісі?
Так сьогодні ми поговоримо про тварин лісу.
Скажіть, кого жпершого зустрів колобок у лісі?
ІY. Робота над темою уроку.
Заєць.
Заєць – рослиноїдні тварина. Улітку він їсть траву, а взимку – кору, гілки дерев і кущів. Завдяки своїй обережності і лякливості заєць рятується від своїх чисельних ворогів. Очі в зайця розміщені так, що він може дивитись і вперед, і назад. Коли втікає – дивиться назад.
2-3рази на рік зайчиха в траві народжує 3-8 зайченят. Нагодувавши малят молоком, мати залишає їх, проте тримається неподалік. Почувши крик зайченяти, вона поспішає йому на допомогу. Будь-яка зайчиха. Зустрівши чужих зайченят, нагодує їх. Зайченята ростуть дуже швидко. Живуть зайці 7-8років.
Вовк – це розумна, спритна, витривала, обережна і сильна тварина. Вовк веде зграєвий спосіб життя. Тримаються зграями – сімейними групами, які складаються з батьків та їхнього потомства, а також із дорослих родичів. Своє житло (лігво) будують серед коріння дерев. У густих хащах недалеко від води. Використовує найрізноманітніші сигнали для спілкування зі своїми родичами – звукові (славнозвісне вовче виття), зорові (виразні міміка та пози) і нюхові.
Один раз на рік у лігві вовчиця народжує 4-6 сліпих малят. Кілька тижнів мати не покидає лігва і годує вовченят молоком. Самостійне життя вовченята починають з двох років. Живуть вовки до 15 років. Але в умовах переслідування людиною такого віку досягають рідко.
Хто далі зустрівся колобку?
Ведмідь здатний наздогнати коня, одним ударом зламати хребет бику, лосю. Добре плаває, лазить по деревах.
В Україні бурі ведмеді трапляються лише в Карпатах. Їх налічується близько 1 тис.
Живиться різними кореневищами, зеленими частинами рослин, насінням, ягодами. З-під каміння, пеньків добуває комах, личинок, черв'яків, ящірок, жаб, мишей.
На зиму він споруджує барліг. З настанням морозів лягає у сплячку. У барлогу, серед зими, ведмедиця народжує 1-2 малят. Вони маленькі (500г), безпорадні. Майже півроку ведмедиця годує їх молоком. Ведмежата ходять із матір'ю до 2 років.
Кого ще зустрів Колобок на своєму шляху?
Лисиця є близькою родичкою вовка. Основна її їжа – гризуни. За рік вона з'їдає до 3 тис. мишей. У пошуках поживи може за ніч пройти 30-50км. Добре плаває. Стрибає до 3,5 м. Крім основної їжі, полює на птахів, дрібних звірів, ловить комах, їсть ягоди, не відмовляється від падалі.
Має добрий слух, тонкий нюх, добру зорову пам'ять. Лисиця дуже хитра і кмітлива.
Лисиця народжує раз у рік у норі 3-7 лисенят. Вони сліпі, попелясто-сірі, хвости з білими кінчиками. Живуть лисиці 15-25 років.
ПодорожКолобка закінчилася дуже швидко і він познайомився з небагатьматваринами. А ми познайомимося ще з декількома тваринами.
Чому ви віднесли їх до групи звірі?(Тіло вкрите шерстю, вигодовують малят молоком - це істотні ознаки звірів).
- Які ще звірі живуть у лісі?
Олень, білка, дикий кабан.
3. Гра "Шифрувальник'
Пропоную пограти у гру "Відгадайте назви".
40 А, сова
- Як назвати одним словом? (птахи)
Виступ учня Сови мають гострий зір і тонкий слух. Дуже великі очі здатні вночі бачити краще, ніж удень. Сови дуже корисні. Бо знищують гризунів. Безшумнолетить сова над кущами і чуйно прислухається. Ледь пискнула миша – і сова зупинилась: тріпаючи крилами, вона немов повисла в повітрі. Прислухалася і впала донизу:чіпкі нігті вп'ялися в здобич. Упродовж одного року сова може знищити близько1000 мишей.
Виступ учня Сорока має чорне і біле забарвлення, довгий хвіст. Метушлива сорока обережна, швидка. Смілива і нахабна. Може вихопити здобич у ворони. Промишляють сороки поодинці. Живляться всім, що придатне до їжі,їхньою здобиччю можуть бути миші, полівки, дрібні пташини. Гніздо сороки сплетене з гнучких гілок у вигляді кулі, всередині м'яка підстилка, на якій сім зеленуватих, у темних плямах яєць. Сорока знищуєгризунів, тобто такий собі санітар у природі.
- Назвіть ознаки птахів (літають, мають крила, дзьоб, тіло вкрите пір'ям, відкладають яйця).
- Яка найголовніша ознака пташок? (Тіло вкрите пір'ям) " .
- Які ще пташки живуть у лісі?
4. Гра "Чия це пісня".
Чик-чирик - горобець
Кар-кар - ворона
Ф'ю, ф'ю - синиця
Кльо-кльо - шишкар
Ку-ку - зозуля
Тьох-тьох - соловей
Угу-угу - сова. "
6. Читання ребуса.
- Прочитайте, будь ласка, про кого буде іти мова далі
На землі живе два мільйони видів комах. Вони розповсюджені у ґрунті, на поверхні, в повітрі – всюди: від холодних полярних крижин до жарких тропіків.
- Які ще комахи живуть у лісі?
Y. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Гра «Хто, де живе?»
- Правильно помістіть звірів у свої будиночки (показати стрілками).
Доповнення учнями цікавинок про тварин лісу.Подивіться на парти. Доки ми відпочивали – на парти цікавинки впали. Вам необхідно зараз виразно прочитати їх і розмістити в правильній колонці на дошці, визначивши до якої групи вони належать.
Тхір спить до 20 годин на добу.
Кріт за одну ніч може прорити тунель завдовжки 76 метрів.
Мільйони дерев випадково саджають білки. Вони закопують у землю горіхи, а потім забувають, де їх сховали.
За добу синиця годує своїх пташенят тисячу разів.
Ворони уміють розпізнавати і запам'ятовувати своїх кривдників. Вони досить злопам'ятні, отже, якщо ви образили ворону – тримайтеся насторожі.
Доросла жаба з'їдає за своє життя більше 3 т комарів.
В тілі гусені більше м'язів, ніж в тілі людини.
У равлика 25 тисяч зубів .
Мураха – тварина з найбільшим мозком по відношенню до тіла.
У метеликів немає шлунка.
У коників – стрибунців біла кров.
Щоб зробити 1 кг меду, бджілка повинна облетіти 2 мільйони квіток.
Звірі | Птахи | Комахи |
Тхір | синиця | Гусінь |
Кріт | ворона | Равлик |
білка | | Мураха |
| | Метелик |
| | Коник |
| | Бджілка |
YІ. Підсумок уроку. (смайлики)
YІІ.Домашнє завдання
.
1 | Сосна | | у лісі; |
2 | Жито | | у полі; |
3 | Ромашка | | у болоті; |
4 | Дуб | | у річці; |
5 | Очерет | | у саду; |
6 | Пшениця | ||
7 | Водяні лілії | ||
8 | Ліщина | ||
9 | Троянда | ||
10 | Волошки |
.
1 | Сосна | | у лісі; |
2 | Жито | | у полі; |
3 | Ромашка | | у болоті; |
4 | Дуб | | у річці; |
5 | Очерет | | у саду; |
6 | Пшениця | ||
7 | Водяні лілії | ||
8 | Ліщина | ||
9 | Троянда | ||
10 | Волошки |
.
1 | Сосна | | у лісі; |
2 | Жито | | у полі; |
3 | Ромашка | | у болоті; |
4 | Дуб | | у річці; |
5 | Очерет | | у саду; |
6 | Пшениця | ||
7 | Водяні лілії | ||
8 | Ліщина | ||
9 | Троянда | ||
10 | Волошки |
Сорока має чорне і біле забарвлення, довгий хвіст. Метушлива сорока обережна, швидка. Смілива і нахабна. Може вихопити здобич у ворони. Промишляють сороки поодинці. Живляться всім, що придатне до їжі,їхньою здобиччю можуть бути миші, полівки, дрібні пташини. Гніздо сороки сплетене з гнучких гілок у вигляді кулі, всередині м'яка підстилка, на якій сім зеленуватих, у темних плямах яєць. Сорока знищуєгризунів, тобто такий собі санітар у природі.
Сови мають гострий зір і тонкий слух. Дуже великі очі здатні вночі бачити краще, ніж удень. Сови дуже корисні. Бо знищують гризунів. Безшумнолетить сова над кущами і чуйно прислухається. Ледь пискнула миша – і сова зупинилась: тріпаючи крилами, вона немов повисла в повітрі. Прислухалася і впала донизу:чіпкі нігті вп'ялися в здобич. Упродовж одного року сова може знищити близько1000 мишей.
Пречистівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
Розробка уроку з природознавства
«Тварини лісу».
2 клас
Підготувала і провела
вчитель початкових класів
Конотоп О.А.
2017
Тема. Тварини лісу.
Мета: поглибити знання учнів про тварин лісу влітку, навчити наводити приклади мешканців лісу; розвивати мислення, пам'ять, увагу, вміння спостерігати, аналізувати, виділяти головне, робити висновки; виховувати дбайливе ставлення до тварин, бережливе ставлення до природи, уміння працювати разом.
Тип уроку: вивчення й первинне закріплення нових знань.
Обладнання: малюнки лісових тварин; опорні схеми до вправ, «Де мій дім?», «Хто де живе?», кросворд, таблиця «Охорона природи», роздатковий матеріал для хвилинки цікавинки.
Хід уроку
І. Організаційний момент. (Слайд2)
Знову день почався, діти,
Всі зібрались на урок.
Щоб урок пройшов немарно,
Працювати будем гарно?
1. Підсумок фенологічних спостережень.
Сьогодні 25 квітня. На вулиці ...ясно(похмуро). Температура повітря ….
Без опадів.
Бажаю вам гарного настрою за будь-якої погоди.
Дякуємо синоптику.
Візьміть кружечки і спрогнозуйте який сьогоднішній день.(смайлики)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- А тепер я дізнаюся хто мене уважно слухав на минулому уроці. У вас на партах лежать картки з назвами рослин, а вам потрібно розподілити, де вони ростуть.
1 |
Сосна |
|
у лісі; |
2 |
Жито |
|
у полі; |
3 |
Ромашка |
|
у болоті; |
4 |
Дуб |
|
у річці; |
5 |
Очерет |
|
у саду; |
6 |
Пшениця |
||
7 |
Водяні лілії |
||
8 |
Ліщина |
||
9 |
Троянда |
||
10 |
Волошки |
||
2. Гра «Прибери зайве»
- Згадайте які рослини живуть у лісі?
Послухайте, впіймайте рослини, що не ростуть у лісі.
Рослини: дуб, помідор, ліщина, ожина, кактус,суниця, гриби, картопля, цибуля , липа, клен.
Я по засіку метений.
Я на яйцях іспечений.
Я від діда утік, я від баби утік,
І від тебе утечу.
Куди ж покотився колобок, тікаючи від діда з бабою?(У ліс)
Тоді і ми з вами відправимося в ліс.
Ми з вами опинилися в лісі.
Але перш ніж відправитися по лісовій стежині давайте пригадаємо, як треба поводити себе в лісі.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Хто ж нас буде зустрічати в лісі?
Так сьогодні ми поговоримо про тварин лісу.
Скажіть, кого ж першого зустрів колобок у лісі?
ІY. Робота над темою уроку.
Заєць.
Заєць – рослиноїдні тварина. Улітку він їсть траву, а взимку – кору, гілки дерев і кущів. Завдяки своїй обережності і лякливості заєць рятується від своїх чисельних ворогів. Очі в зайця розміщені так, що він може дивитись і вперед, і назад. Коли втікає – дивиться назад.
2-3рази на рік зайчиха в траві народжує 3-8 зайченят. Нагодувавши малят молоком, мати залишає їх, проте тримається неподалік. Почувши крик зайченяти, вона поспішає йому на допомогу. Будь-яка зайчиха. Зустрівши чужих зайченят, нагодує їх. Зайченята ростуть дуже швидко. Живуть зайці 7-8років.
Вовк – це розумна, спритна, витривала, обережна і сильна тварина. Вовк веде зграєвий спосіб життя. Тримаються зграями – сімейними групами, які складаються з батьків та їхнього потомства, а також із дорослих родичів. Своє житло (лігво) будують серед коріння дерев. У густих хащах недалеко від води. Використовує найрізноманітніші сигнали для спілкування зі своїми родичами – звукові (славнозвісне вовче виття), зорові (виразні міміка та пози) і нюхові.
Один раз на рік у лігві вовчиця народжує 4-6 сліпих малят. Кілька тижнів мати не покидає лігва і годує вовченят молоком. Самостійне життя вовченята починають з двох років. Живуть вовки до 15 років. Але в умовах переслідування людиною такого віку досягають рідко.
Хто далі зустрівся колобку?
Ведмідь здатний наздогнати коня, одним ударом зламати хребет бику, лосю. Добре плаває, лазить по деревах.
В Україні бурі ведмеді трапляються лише в Карпатах. Їх налічується близько 1 тис.
Живиться різними кореневищами, зеленими частинами рослин, насінням, ягодами. З-під каміння, пеньків добуває комах, личинок, черв’яків, ящірок, жаб, мишей.
На зиму він споруджує барліг. З настанням морозів лягає у сплячку. У барлогу, серед зими, ведмедиця народжує 1-2 малят. Вони маленькі (500г), безпорадні. Майже півроку ведмедиця годує їх молоком. Ведмежата ходять із матір’ю до 2 років.
Кого ще зустрів Колобок на своєму шляху?
Лисиця є близькою родичкою вовка. Основна її їжа – гризуни. За рік вона з’їдає до 3 тис. мишей. У пошуках поживи може за ніч пройти 30-50км. Добре плаває. Стрибає до 3,5 м. Крім основної їжі, полює на птахів, дрібних звірів, ловить комах, їсть ягоди, не відмовляється від падалі.
Має добрий слух, тонкий нюх, добру зорову пам’ять. Лисиця дуже хитра і кмітлива.
Лисиця народжує раз у рік у норі 3-7 лисенят. Вони сліпі, попелясто-сірі, хвости з білими кінчиками. Живуть лисиці 15-25 років.
Подорож Колобка закінчилася дуже швидко і він познайомився з небагатьма тваринами. А ми познайомимося ще з декількома тваринами.
Чому ви віднесли їх до групи звірі? (Тіло вкрите шерстю, вигодовують малят молоком - це істотні ознаки звірів).
- Які ще звірі живуть у лісі?
Олень, білка, дикий кабан.
3. Гра "Шифрувальник'
Пропоную пограти у гру "Відгадайте назви".
40 А, сова
- Як назвати одним словом? (птахи)
Виступ учня Сови мають гострий зір і тонкий слух. Дуже великі очі здатні вночі бачити краще, ніж удень. Сови дуже корисні. Бо знищують гризунів. Безшумно летить сова над кущами і чуйно прислухається. Ледь пискнула миша – і сова зупинилась: тріпаючи крилами, вона немов повисла в повітрі. Прислухалася і впала донизу:чіпкі нігті вп’ялися в здобич. Упродовж одного року сова може знищити близько1000 мишей.
Виступ учня Сорока має чорне і біле забарвлення, довгий хвіст. Метушлива сорока обережна, швидка. Смілива і нахабна. Може вихопити здобич у ворони. Промишляють сороки поодинці. Живляться всім, що придатне до їжі,їхньою здобиччю можуть бути миші, полівки, дрібні пташини. Гніздо сороки сплетене з гнучких гілок у вигляді кулі, всередині м’яка підстилка, на якій сім зеленуватих, у темних плямах яєць. Сорока знищує гризунів, тобто такий собі санітар у природі.
- Назвіть ознаки птахів (літають, мають крила, дзьоб, тіло вкрите пір'ям, відкладають яйця).
- Яка найголовніша ознака пташок? (Тіло вкрите пір'ям) " .
- Які ще пташки живуть у лісі?
4. Гра "Чия це пісня".
Чик-чирик - горобець
Кар-кар - ворона
Ф'ю, ф'ю - синиця
Кльо-кльо - шишкар
Ку-ку - зозуля
Тьох-тьох - соловей
Угу-угу - сова. "
6. Читання ребуса.
- Прочитайте, будь ласка, про кого буде іти мова далі
На землі живе два мільйони видів комах. Вони розповсюджені у ґрунті, на поверхні, в повітрі – всюди: від холодних полярних крижин до жарких тропіків.
- Які ще комахи живуть у лісі?
Y. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Гра «Хто, де живе?»
- Правильно помістіть звірів у свої будиночки (показати стрілками).
Хто живе? Де живе?
Ведмідь лігво
Лисиця гайно
Білка барліг
Вовк нора
(Ведмідь – барліг, лисиця – нора, білка – гайно, вовк – лігво)
Доповнення учнями цікавинок про тварин лісу.Подивіться на парти. Доки ми відпочивали – на парти цікавинки впали. Вам необхідно зараз виразно прочитати їх і розмістити в правильній колонці на дошці, визначивши до якої групи вони належать.
Звірі |
Птахи |
Комахи |
Тхір |
синиця |
Гусінь |
Кріт |
ворона |
Равлик |
білка |
|
Мураха |
|
|
Метелик |
|
|
Коник |
|
|
Бджілка |
YІ. Підсумок уроку. (смайлики)
YІІ.Домашнє завдання
.
1 |
Сосна |
|
у лісі; |
2 |
Жито |
|
у полі; |
3 |
Ромашка |
|
у болоті; |
4 |
Дуб |
|
у річці; |
5 |
Очерет |
|
у саду; |
6 |
Пшениця |
||
7 |
Водяні лілії |
||
8 |
Ліщина |
||
9 |
Троянда |
||
10 |
Волошки |
||
.
1 |
Сосна |
|
у лісі; |
2 |
Жито |
|
у полі; |
3 |
Ромашка |
|
у болоті; |
4 |
Дуб |
|
у річці; |
5 |
Очерет |
|
у саду; |
6 |
Пшениця |
||
7 |
Водяні лілії |
||
8 |
Ліщина |
||
9 |
Троянда |
||
10 |
Волошки |
||
.
1 |
Сосна |
|
у лісі; |
2 |
Жито |
|
у полі; |
3 |
Ромашка |
|
у болоті; |
4 |
Дуб |
|
у річці; |
5 |
Очерет |
|
у саду; |
6 |
Пшениця |
||
7 |
Водяні лілії |
||
8 |
Ліщина |
||
9 |
Троянда |
||
10 |
Волошки |
||
Хто живе? Де живе?
Ведмідь лігво
Лисиця гайно
Білка барліг
Вовк нора
Хто живе? Де живе?
Ведмідь лігво
Лисиця гайно
Білка барліг
Вовк нора
Хто живе? Де живе?
Ведмідь лігво
Лисиця гайно
Білка барліг
Вовк нора
Хто живе? Де живе?
Ведмідь лігво
Лисиця гайно
Білка барліг
Вовк нора
Хто живе? Де живе?
Ведмідь лігво
Лисиця гайно
Білка барліг
Вовк нора
Хто живе? Де живе?
Ведмідь лігво
Лисиця гайно
Білка барліг
Вовк нора
Хто живе? Де живе?
Ведмідь лігво
Лисиця гайно
Білка барліг
Вовк нора
Хто живе? Де живе?
Ведмідь лігво
Лисиця гайно
Білка барліг
Вовк нора
Сорока має чорне і біле забарвлення, довгий хвіст. Метушлива сорока обережна, швидка. Смілива і нахабна. Може вихопити здобич у ворони. Промишляють сороки поодинці. Живляться всім, що придатне до їжі,їхньою здобиччю можуть бути миші, полівки, дрібні пташини. Гніздо сороки сплетене з гнучких гілок у вигляді кулі, всередині м’яка підстилка, на якій сім зеленуватих, у темних плямах яєць. Сорока знищує гризунів, тобто такий собі санітар у природі.
Сови мають гострий зір і тонкий слух. Дуже великі очі здатні вночі бачити краще, ніж удень. Сови дуже корисні. Бо знищують гризунів. Безшумно летить сова над кущами і чуйно прислухається. Ледь пискнула миша – і сова зупинилась: тріпаючи крилами, вона немов повисла в повітрі. Прислухалася і впала донизу:чіпкі нігті вп’ялися в здобич. Упродовж одного року сова може знищити близько1000 мишей.
’хи
Звірі |
Птахи |
Комахи |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Звірі |
Птахи |
Комахи |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Звірі |
Птахи |
Комахи |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Звірі |
Птахи |
Комахи |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Звірі |
Птахи |
Комахи |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|