10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Урок природознавства. 2 клас. Тема "Літо та його ознаки"

Про матеріал
• розширювати уявлення учнів про літо як пору року, його ознаки і прикмети; • дати уявлення про явища в живій і неживій природі; • формувати вміння продуктивно співпрацювати в групі; • застосовувати набуті знання в практичній діяльності з метою пізнання та охорони природи. Тип уроку: здобуття нових знань. Міжпредметні звязки: природознавство, літературне читання, образотворче мистецтво.
Перегляд файлу

Природознавство 2клас

Тема. Літо та його ознаки

       Мета:

  • розширювати уявлення учнів про літо як пору року, йогоознаки і прикмети;
  • дати уявлення про явища в живій і неживій природі;
  • формувати вміння продуктивно співпрацювати в групі;
  • застосовувати набуті знання в практичній діяльності

       зметою пізнання та охорони природи.

Тип уроку: здобуття нових знань.

Міжпредметні звязки: природознавство, літературне читання, образотворче мистецтво.

Обладнання: екран, презентація, розмальовки «На лісовій галявині», картки із завданнями.

 

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент.

1.Емоційне налаштування

2.. Вправа «Погода» (ЕКРАН)

— Яка зараз пора року?
— Який місяць?
— Яке число?
— Тепло чи холодно надворі?
— Який стан неба?
— Яка температура повітря?
— Чи були сьогодні протягом дня опади?

 

 

(ЕКРАН)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Запитання для повторення

1)Гра «Відгадай»

- Що таке: чотири кольори мають, раз у три місяці барви міняють?

(4 пори року)

— Діти, які ж пори року ви знаєте? Назвіть їх у тій послідовності, у якій вони змінюють одна одну.

2)Відгадайте загадку — і дізнаєтесь, про яку пору року йтиметься на уроці.

• Розквітають в луках квіти,
Зеленіють в лісі віти.
Все зелене, молоде…
За весною що іде? (Літо)

Коли ви чуєте слово літо, що спадає вам на думку,

які асоціації у вас виникають?

3) Побудова асоціативного куща.

 II. Повідомлення теми і мети уроку

III. Вивчення нового матеріалу

1. Проблемне запитання

  •          ЩО БУЛО Б ЯКБИ НЕ СТАЛО ЛІТА?

ЧИ ПОДОБАЄТЬСЯ ВАМ ЛІТО?ЧОМУ? (ЕКРАН)

 

 

 

 

 

 

 

 

Існує така народна мудрість:

Бджоли раді цвіту, а діти – літу.

2. Розповідь казки(ЕКРАН)

 Колись дуже давно у одному маленькому королівстві зникло літо. Весь час там було прохолодно та сіро і ніхто не міг дати на те ради.

    Просто так сталося, що одного року після весни не настало літа. І тривало це дуже багато років.Птахи і метелики деякий час чекали на нього, але й вони не могли витримати такої тривалої прохолоди. Нічого їм не лишалося, як попрямувати до теплих країв. І дуже скоро серед гілок дерев, у небесній блакиті та серед весняних квітів не лишилося радісного співу.

 Тільки один маленький метелик не покинув королівства і лишився чекати на літо. Але воно все не поверталося, хоч король обіцяв винагороду всім охочим допомогти і кожного тижня збирав усіх своїх радників, але ніхто не міг запропонувати щось суттєве.

  Тоді метелик вирішив сам повернути літо. Він дуже довго мандрував різними шляхами, котрими ходило й літо, та, власне, зустрітися їм так і не вдавалося. Та одного разу метелик вирішив трохи відпочити і сів на золотий колосок серед запашного поля пшениці та маків.

    Квіти вказали метеликові шлях, де спочивало літо. Він шукав його серед пшеничного колосся, хмар дощу, кольорів веселки, зеленого листя, сонячних променів та яскравих зірок. Літечко спало. Метелик розбудив літо. І вони разом повернулися в королівство.

3. Запитання за змістом казки

- Яка пора року заблукала?

- Після якої пори року приходить літо?

- Де шукав метелик літо?

- З ким зустрічався?

- Про які ознаки літа йдеться в казці?

 

4. ГРА « СКЛАДІТЬ СЛОВО»

(ЕКРАН)

 

5. ГРА « ДОПОМОЖИ СОНЕЧКУ»

-  СКЛАДІТЬ КАЛЕНДАР ЛІТА(Літні місяці)

— Коли починається літо? У якому місяці? (Відповіді учнів.)

  • Для чого нам потрібно знати про літо? (Відповіді учнів.)

(ЕКРАН)

 

 

 

 

 

 

 


6. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ, (С. 128)

 

7.Сонечко Семикрапочка поцікавилася. Чому люди дали такі назви місяцям? Гра «Диктор телебачення

- Фізкультхвилинка (ЕКРАН)

 

8. Робота в групах. Творче завдання. Підручник (С.130).

Пояснити зміст народних висловів про літні місяці.

D:\ФОТО 2 клас\Робота в групах\IMG_20181123_132043.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  9. Літо користується мало не найбільшою любов’ю як у дітей, так і у дорослих. Це не лише час відпочинку, але й найкрасивіша пора року. Літо притягає нас своїм теплом. Природа тягнеться назустріч йому.

(ЕКРАН)

ЧЕРВЕНЬ

СОНЦЕ ПІДНІМАЄТЬСЯ РАНО

ПРИПІКАЄ

ДНІ ДОВГІ, НОЧІ КОРОТКІ

НЕБО БЛАКИТНЕ, ЧИСТЕ.

Достигання суниці, черешні.

У птахів з'являються пташенята

 

(ЕКРАН)

ЛИПЕНЬ

НАЙСПЕКОТНІШИЙ

НАЙСУХІШИЙ

ДНІ ЖАРКІ

НОЧІ ТЕПЛІ

Достигають вишні й абрикоси.

Пташенята повилітали з гнізд.

(ЕКРАН)

СЕРПЕНЬ

ДНІ … коротшають.

НОЧІ … довшають.

СОНЦЕ СВІТИТЬ … менше.

ВОДА В РІЧКАХ…холоднішає.

Розпал жнив, поява грибів.

Звірі піклуються про своє потомство.

 

10. Ознаки літа(ЕКРАН)

  Підвищення температури.

  День довший,  а ніч коротка.

 22  червня,   найдовший  день  року .

  Поява плодів.

  Зміни в природі.

  Зміни в житті людей.

  Опади у вигляді дощу (граду).

Висновок. Основна ознака літа — це тепло. Сонце знаходиться високо над землею і добре прогріває ґрунт і воду. В середині літа, 22 червня, — найдовший день року. Від цього дня світловий час доби зменшуватиметься, а ніч буде збільшуватись

11. ДЕКЛАМУВАННЯ ВІРША

Червень! Липень! Серпень! - всі,

 Це є літні місяці.

 З сонечком товаришують,

 Всім тепло своє дарують.

 Кожен радо зустрічає,

 Ягодами пригощає.

 Фрукти, овочі для нас

 Смачні й корисні у цей час.

12. Літо — ягідна пора

— Прислухайтеся до ароматів літа. Чим пахне ця пора року? Які запахи літа подобаються вам понад усе?

— Як ви вважаєте, чому літо називають «смачним»? Які літні «дари» подобаються вам?

  • Ягоди достигають усі разом чи в різний час?

(Суниця — в червні; чорниця, смородина, малина — в липні; журавлина — в серпні.)

Літо пригощає щедро, але щоб ліс не збіднів, беріть у нього лише ягоди, не зривайте кущики. Наприклад, кущі чорниці можуть жити триста років.

Як добре влітку на городі! На грядках дозрівають овочі.

ЗАГАДКА

• Хто хустиночку свою

Влітку покриває?

І по двадцять хустин

На голівці має? (Капуста)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ДЛЯ ОЧЕЙ (ЕКРАН)

 

IV. Узагальнення, систематизація й контроль

знань та вмінь учнів

1. Робота в парах

Підкресліть ознаки літа (ЕКРАН)
• З’являються листочки на деревах;
• найдовший день;
• птахи збираються у вирій;
• висаджують розсаду;
• збирають хліб;
• косять сіно;
• достигають фрукти;
• цвітуть сади;
• пташенята вчаться літати.

 

2. Робота над розмальовкою «На лісовій галявині»

Заплющте очі. Уявіть, що ви сидите на лісовій галявині, навкруги багато красивих квітів, стиглих ягід, біжить маленький струмочок, ви затихаєте і чуєте.

— Що ж ви почули?

Правильно, діти, це птахи.

— Що відбувається в житті птахів улітку?

Однією з ознак літа є цвітіння трав. У нас в Україні дуже багато лікарських трав, які цвітуть улітку. Можливо, хто-небудь знає, які це трави і назве їх?

— Діти, хто може сказати, якого кольору літо?
— Розгляньте малюнок. Що ви на ньому бачите?
— Які ж кольори треба використовувати, щоб вийшло літо?
— А тепер розфарбуйте малюнок.
 

410 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підбиття підсумків.

1. Д.З. Скласти міні-твір «Чому я люблю літо?»

2. Рефлексія

  Що нового дізнався? І т.д.

- Що найбільше сподобалось?