Тема уроку: Україна в 1941-1942 рр.
Мета уроку: проаналізувати початок та хід бойових дій 1941-1942рр на українських землях,визначивши основні етапи та хронологічну послідовність окупації українських земель ; розкрити причини поразки радянських військ ; показати на карті території, де відбувались воєнні події Другої світової війни в червні 1941 – листопаді 1942 рр.;розвивати вміння аналізувати,порівнювати зіставляти історичний матеріал ,робити висновки та узагальнення.
Тема уроку: Україна в 1941-1942 рр.
Мета уроку: проаналізувати початок та хід бойових дій 1941-1942рр на українських землях,визначивши основні етапи та хронологічну послідовність окупації українських земель ; розкрити причини поразки радянських військ ; показати на карті території, де відбувались воєнні події Другої світової війни в червні 1941 – листопаді 1942 рр.;розвивати вміння аналізувати,порівнювати зіставляти історичний матеріал ,робити висновки та узагальнення.
Основні поняття і терміни:агресія план «Барбаросса»,евакуація, мобілізація, окупація.
Основні дати і події: 22 червня –напад Німеччини та її союзників на СРСР.
23-29 червня 1941р-танкова битва в районі Луцьк-Броди –Рівне –Дубно
11липня-19вересня-Київська оборонна операція
5 серпня-16жовтня-оборона Одеси
25жовня 1941р-захоплення Харкова
30жовтня 1941-4липня 1942р-оборона Севастополя
22липня 1942р-повна окупація українських земель
Особистості:М.Кирпоніс, І.Тюленєв,Г.Жуков,С.Тимошенко.
Обладнання:підручник, мультимедійний проектор та презентація уроку: «Україна в 1941-1942рр»,стінна карта «Україна в роки Другої світової війни» , атлас.
Тип уроку : урок вивчення нових знань.
Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ.Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
- Коли розпочалась Друга світова війна?
-Які українські землі першими відчули початок війни?
-Які наслідки «визвольного походу» для західноукраїнських земель?
-До складу скількох держав входили українські землі напередодні війни проти СРСР?
-Коли розпочалася так звана Велика Вітчизняна війна?
ІІІ.Оголошення теми, мети та завдань уроку.
План уроку
1.Напад на СРСР.Танкова битва 23-29 червня 1941р.
2. Київська оборонна операція радянських військ
3. Оборона Одеси
4. Оборона Севастополя.
5. Завершення окупації України німецько-фашистськими загарбниками.
ІV.Вивчення нового матеріалу
1.Напад на СРСР.Танкова битва 23-29червня 1941р.
А). Розповідь вчителя. Робота з картою.(План Барбаросса.)
Б)Робота над термінами: «мобілізація», «евакуація»
В)Відео «Танкова битва Луцьк-Броди-Рівне –Дубно.» (https://www.youtube.com/watch?v=KAlmk_Z4n6I)
-Коли відбулась танкова битва в районі Луцьк-Броди –Рівне- Дубно.
-Які наслідки танкової битви?
2.Самостійна робота з підручником
Варіант1-Київська оборонна операція
Варіант2- Оборона Одеси.
3.Заповнення учнями таблиці.
Оборонна операція |
Період |
Командуючий |
Тривалість |
Наслідки |
Київська |
|
|
|
|
Одеська |
|
|
|
|
4.Робота з картою
5.Відео «Оборона Севастополя.»
https://www.youtube.com/watch?v=SFy9iBQ2mB4
6.Розповідь вчителя з елементами бесіди. «Завершення окупації України німецько-фашистськими загарбниками.»
V.Закріплення вивченого матеріалу.
-За яким планом відбувалась війна проти СРСР? В чому його суть?
-Які основні причини поразки Червоної армії на початковому етапі війни?
-Оборона яких українських міст тривала найдовше? Який статус отримали ці міста?
-Назвіть найбільшу танкову битву початкового етапу війни?Коли вона відбувалась?
Оберіть факти, що стосуються Михайла Петровича Кирпоноса:
1. Командувач Київським Особливим військовим округом (з 22 лютого 1941 р.)
2. Командувач Одеським Особливим військовим округом (з 22 лютого 1941 р.)
3. В якості начальника Генерального штабу здійснював загальне командування військами під час прикордонних танкових боїв.
4. Командувач Південним фронтом, бойові з’єднання якого були оточені під Уманню.
5. Командувач Південно-Західним фронтом, бойові з’єднання якого вели оборонні бої на Правобережній Україні
6. У рукопашній сутичці під Полтавою був поранений осколками міни в грудь і помер.
VІ.Підсумок уроку
VІІ.Домашнє завдання