Запропоновані для практичного заняття завдання сприятимуть формуванню ключових компетентностей, розвитку логічного мислення, хронологічних та картографічних вмінь, навичок працювати з історичними джерелами, аналізувати та узагальнювати їх. Доцільно використовувати в якості робочих листів до уроку.
практичне заняття № 3
Нові явища у соціальній сфері
та повсякденному житті населення
Завдання 1
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 2
Ознайомтесь з документом. Що спричинило входження Криму до складу УРСР? Які це мало наслідки?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцініть входження Криму до складу УРСР з правової та політичної точки зору.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 3
Розгляньте фото.
Що про рівень життя населення можуть сказати фотографії?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 4
Впізнайте особу за її короткою характеристикою. Співвіднесіть свої відповіді з фото діячів.
А Став першим українцем, який очолив Компартію України. Під час його перебування на посту керівника республіканської комуністичної партії значно зріс відсоток українців серед членів КПУ, розпочався короткий період політичної «відлиги», використаний для висунення національно-культурних домагань (ставилося питання про чистоту української мови, створення умов для розвитку національної науки, реабілітацію репресованих українських діячів культури та їхньої творчості)
_________________________________________________________________________
Б Перебуваючи на посту першого секретаря ЦК КПУ, придушував прояви дисидентського руху в Україні, обстоював економічні інтереси України перед «центром», виступав за надання Україні більших прав в економічній політиці, захищав права української мови в шкільній освіті, доводив безпідставність звинувачень у націоналізмі на адресу окремих українських діячів культури (зокрема, О. Гончара, І. Дзюби)
__________________________________________________________________________
В Український літературознавець, критик, громадський діяч, дисидент радянських часів, Герой України, другий Міністр культури України (1992- 1994), голова Комітету з Національної премії України імені Тараса Шевченка (1999- 2001)
__________________________________________________________________________
Г Український політик та громадський діяч, письменник, народний депутат України. Дисидент радянських часів (засновник Української робітничо-селянської спілки), багатолітній в’язень радянських тюрем і таборів
__________________________________________________________________________
Д В червні 1963 р. М. Хрущовим був висунутий на посаду секретаря ЦК КПРС. 22 червня 1963 р. на пленумі ЦК КПРС обрано секретарем ЦК КПРС. На цій посаді працював до грудня 1965 року. У жовтні 1964 року став одним з учасників групи вищого партійного керівництва, які підготували і провели зміщення Микити Хрущова з посади першого секретаря ЦК КПРС (на думку деяких дослідників — відіграв вирішальну роль в усуненні Хрущова). З грудня 1965 до червня 1977 року очолював Президію Верховної Ради СРСР
_________________________________________________________________________
Завдання 5
Зробіть підписи-характеристики до фото
Завдання 6
Розгляньте фото. Про які явища у промисловості свідчать ці фотодокументи?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 7
Проаналізуйте наведені висловлювання дослідників і, використовуючи світлини, подані у завданнях 5-6, дайте власну характеристику періоду правління М. Хрущова (1953—1964).
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________