Практичне заняття №3. "Нові явища у соціальній сфері та повсякденному житті населення"

Про матеріал

Запропоновані для практичного заняття завдання сприятимуть формуванню ключових компетентностей, розвитку логічного мислення, хронологічних та картографічних вмінь, навичок працювати з історичними джерелами, аналізувати та узагальнювати їх. Доцільно використовувати в якості робочих листів до уроку.

Перегляд файлу

практичне заняття № 3

Нові явища у соціальній сфері

та повсякденному житті населення

 

Завдання 1

  •   Розгляньте карту
  •   Розкажіть про адміністративно-територіальні зміни, що відбулися на території УРСР упродовж 1950-х років.
  •   Запишіть назви найбільших українських промислових міст 1950–1960-х років. У дужках після назви кожного міста вкажіть назву раднаргоспу, до якого це місто належало. Перевірте правильність своїх записів, користуючись картою.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 


Завдання 2

Ознайомтесь з документом. Що спричинило входження Криму до складу УРСР? Які це мало наслідки?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Оцініть входження Криму до складу УРСР з правової та політичної точки зору.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Завдання 3

Розгляньте фото.

Що про рівень життя населення можуть сказати фотографії?

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Завдання 4

Впізнайте особу за її короткою характеристикою. Співвіднесіть свої відповіді з фото діячів.

А Став першим українцем, який очолив Компартію України. Під час його перебування на посту керівника республіканської комуністичної партії значно зріс відсоток українців серед членів КПУ, розпочався короткий період політичної «відлиги», використаний для висунення національно-культурних домагань (ставилося питання про чистоту української мови, створення умов для розвитку національної науки, реабілітацію репресованих українських діячів культури та їхньої творчості)

_________________________________________________________________________

 

Б Перебуваючи на посту першого секретаря ЦК КПУ, придушував прояви дисидентського руху в Україні, обстоював економічні інтереси України перед «центром», виступав за надання Україні більших прав в економічній політиці, захищав права української мови в шкільній освіті, доводив безпідставність звинувачень у націоналізмі на адресу окремих українських діячів культури (зокрема, О. Гончара, І. Дзюби)

__________________________________________________________________________

 

В Український літературознавець, критик, громадський діяч, дисидент радянських часів, Герой України, другий Міністр культури України (1992- 1994), голова Комітету з Національної премії України імені Тараса Шевченка (1999- 2001)

__________________________________________________________________________

 

Г Український політик та громадський діяч, письменник, народний депутат України. Дисидент радянських часів (засновник Української робітничо-селянської спілки), багатолітній в’язень радянських тюрем і таборів

__________________________________________________________________________

 

Д В червні 1963 р. М. Хрущовим був висунутий на посаду секретаря ЦК КПРС. 22 червня 1963 р. на пленумі ЦК КПРС обрано секретарем ЦК КПРС. На цій посаді працював до грудня 1965 року. У жовтні 1964 року став одним з учасників групи вищого партійного керівництва, які підготували і провели зміщення Микити Хрущова з посади першого секретаря ЦК КПРС (на думку деяких дослідників — відіграв вирішальну роль в усуненні Хрущова). З грудня 1965 до червня 1977 року очолював Президію Верховної Ради СРСР

_________________________________________________________________________

 

 


Завдання 5

Зробіть підписи-характеристики до фото

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Завдання 6

Розгляньте фото. Про які явища у промисловості свідчать ці фотодокументи?

 

 

 

 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Завдання 7

Проаналізуйте наведені висловлювання дослідників і, використовуючи світлини, подані у завданнях 5-6, дайте власну характеристику періоду правління М. Хрущова (1953—1964).

  •              «Однак його [Хрущова] програма модернізації більш відповідала початку, а не другій половині ХХ ст.». (Я.Грицак)
  •              «У середині 1950-х рр. керівництво срср перейшло до нового курсу економічної й соціальної політики. Йшлося передусім про пристосування країни до НТР, яка почалася на Заході… справді історичним досягненням цієї доби була результативна соціальна політика тоталітарної держави. Високі мобілізаційні властивості радянської економіки М. Хрущов уперше використав для поліпшення в короткі строки практично всіх сторін суспільного життя». (С. Кульчицький)
  •              «Зміни в суспільстві не мали глибинного характеру і не могли впливати на його природу. Домінуючою тенденцією, хоча й прикрашеною атрибутами лібералізму, було посилення концентрації всієї влади в Москві, зміцнення централізму, асиміляція і русифікація народів СРСР». (В. Баран, В. Даниленко)
  •              «Зі смертю Сталіна завершився період необмеженої терористичної диктатури в історії радянського режиму. Скинення Хрущова завершило післясталінський період радянської історії. Одинадцять років, що минули по смерті наступника Леніна, були часом боротьби за «сталінський мундир», роками пристосування радянської системи до існування без Сталіна і його диктатури». (М. Геллер, А. Некрич)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. КУНДИЧ ЛЕСЯ МИКОЛАЇВНА
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чаплинська Оксана Володимирівна
    Дуже гарний матеріал, вдало підібраний. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Романюк Майя Євгеніївна
    Вдало підібрані матеріали для проведення практичної роботи. Щира вдячністьІ
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Винич Вероника
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Kryt Kyrylo
    Професійно поданий мастеріал
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
doc
Додано
8 січня 2018
Переглядів
9402
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку