Тема. Поняття та уявлення про закони природи. Природничі науки. Роль і місце фізики серед природничих наук
Мета.
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу
Демонстрації.
Мильна бульбашка
Термометр кухонний
Терези. Зважування горошинки
Модель теплового двигуна.
Навчально-методичне забезпечення. Підручник «Фізика», паперові зірочки для оцінювання; мильні бульбашки; термометри, кухонні ваги, мірні склянки, рулетка, лінійка, терези; горох; модель теплового двигуна; магнітна дошка, магніти.
Хід уроку
Коло знайомств. Можна запропонувати учням познайомитися, ставши в коло, і запропонувати кожному почати речення зі слів : «Мене звати … . Я очікую від вивчення цього предмета …», або «Я чув про фізику, що …, а хочу дізнатися…» та ін..
Бесіда. Спостереження і обговорення демонстрацій
Демонстрація. Мильна бульбашка. Чому мильні бульбашки переливаються різними кольорами , а через деякий час лопають?
Демонстрація. Термометр кухонний. Що це за прилад?Як визначити температуру даним термометром? Що означають літери С і F?(запропонувати визначити ціну поділки термометра)
Демонстрація. Терези. Чи можна зважити горошинку?(спробувати зважити одну горошинку на електронних кухонних вагах і терезах)
Демонстрація. Модель теплового двигуна. Як працює тепловий двигун?
На ці та багато інших запитань дасть відповідь фізика.
Гра «Сортер» Запропонувати розмістити на дошці картинки із зображеннями предметів чи явищ відповідно до тих наук які їх вивчають. Наприклад : рослина – біологія, ландшафт – географія, речовина – хімія, блискавка – фізика і т.д.
5. Правила поведінки у кабінеті фізики
6. Засоби і методи вивчення предмета
7. Форми і методи роботи
8. Ознайомлення із календарним планом вивчення розділу
Гра. «Хто швидше?»
Мета. Розвивати вміння шукати інформацію у підручнику «Фізика. 7 клас»
Запропонувати учням знайти деякі розділи, визначення, завдання за підручником. Хто швидше справляється – отримує зірочку
Ребус.
«Я сьогодні на уроці фізики…»
«Мені запам’яталося, що…»
«Я був задоволений(задоволена)…»
«Мені не сподобалося, що…»
«Я хотів би…(хотіла б…)»
Записати у робочий зошит «Правила поведінки у кабінеті фізики»
Прочитати §1-2.
*Навести 10 прикладів де застосовуються знання з фізики у побуті.
Фізика
Біологія
Географія
Хімія