План-конспект уроку з трудового навчання в 5 класі Тема: “Листові деревинні матеріали, та технологія їх виготовлення.”.

Про матеріал

План-конспект уроку з трудового навчання в 5 класі Тема: “Листові деревинні матеріали. Технологія виготовлення шпону, фанери, деревоволокнистих та деревостружкових плит”.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

План-конспект

уроку з трудового навчання в 5 класі

Тема: Листові деревинні матеріали. Технологія виготовлення шпону, фанери, деревоволокнистих та деревостружкових плит”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: “Листові деревинні матеріали. Технологія виготовлення шпону, фанери, деревоволокнистих та деревостружкових плит”.

Мета уроку:

освітня: засвоєння учнями знань про листові деревинні матеріали та технологію їх виготовлення.

 виховна: виховання бережливого ставлення до природи.

 розвиваюча: знаходження причинно-наслідкових зв’язків при вивченні будови та властивостей листових деревинних матеріалів.

Обладнання інструменти та наочність: столярний верстак, лупа, зразки шпону, фанери, ДВП, ДСП у закритих картонних коробочках, комп’ютер, мультимедійний проектор, екран.

Міжпредметні зв’язки: природознавство, фізика.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

  1. Організаційна частина

Перевірка присутніх.

Перевірка готовності учнів до уроку.

Призначення чергових.

  1. Актуалізація опорних знань

Бесіда за запитаннями

  • Чому ліси називають «легенями планети»?
  • Які породи дерев належать до хвойних? До листяних?
  • З яких основних частин складається дерево?
  • Яка будова деревини?
  • Що називають текстурою деревини?
  • Які вам відомі види пиломатеріалів? (робота з біля дошки додаток 1)
  1. Мотивація навчальної діяльності  

    Діалог учителя з класом: (створення проблемної ситуації)

Учитель: на ваших столах знаходяться картонні коробочки зі зразками деревинних матеріалів. Відкрийте їх , та давайте  спробуємо з’ясувати що це? Можливо це зразки відомих вам пиломатеріалів?

Діти: Ні це не вони.

Учитель: Тоді що це таке?

Діти: (окремі відповіді) Це фанера, ДСП або ДВП!

Учитель: Молодці, дехто вже частково знайомий з цими матеріалами, але познайомитись з ними ґрунтовно визначити їх особливі властивості та технологію їх виготовлення і є метою нашого  сьогоднішнього уроку.  

  1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку (відповідно до теми уроку та освітньої, мети.)
  2. Вивчення нового матеріалу

   Багато виробів, якими користується людина, виготовляють із листових деревинних матеріалів, виготовлених на деревообробних підприємствах. До таких матеріалів належить шпон, фанера, деревоволокнисті (скорочено ДВП) та деревостружкові (ДСП) плити.

Шпон – це тонкий  листовий  деревинний матеріал, який виготовляють із кряжів чи брусів струганням (струганий шпон) або лущенням, зрізують ножем з колоди, що обертається (лущений шпон) мал. 1

 

 

 

 

 

 

 

 

мал. 1

Для утворення фанери склеюють непарну кількість листів шпону. Для цього наносять на кожен лист клейовий розчин, накладають їх один на одного волокнами під прямим кутом (мал. 2), стискують під пресом при високій температурі і витримують кілька хвилин. Фанера досить міцна й добре обробляється, але боїться вологи. За кількістю шарів шпону розрізняють тришарову, п’ятишарову і багатошарову фанеру.

 

мал. 2

Основні породи дерев для виготовлення фанери – береза, тополя, вільха, горіх. Деревина цих порід м’яка, легко обробляється.

Під час заготівлі деревини та її обробки утворюються відходи. Вони є цінною сировиною для виготовлення різних виробів та матеріалів. Наприклад, ДСП та ДВП використовують у виробництві меблів, а також у будівництві.

ДСП - деревостружкова плита. Сировиною для ДСП є відходи лісопиляння і деревообробки: стружка, тирса, обрізки. Ці відходи змішують зі спеціальним клеєм і піддають  гарячому пресуванню. Для виготовлення меблів плити ДСП з обох боків покривають струганим шпоном та лакують. Це досить міцний матеріал. Він добре обробляється різальним інструментом (пилками, електрорубанком, свердлами тощо), легко піддається фарбуванню, й має гарний естетичний вигляд.

 ДВП – деревоволокниста плита. Її виготовляють з деревини подрібненої до волокон, з додаванням спеціальних домішок, також  піддаючи  гарячому пресуванню. Це досить дешевий, легкий, матеріал. Його використовують  для стін, перегородок, дверей, а також для опорядження вагонів та ін.

  1. Первинне закріплення

Практична робота  «Вивчення будови та технологічних особливостей шпону, фанери, ДСП і ДВП».

Вступний інструктаж з учнями.

Послідовність виконання роботи:

1. Ознайомся з будовою деревинних матеріалів.

2. За номером зразка визнач вид деревинного матеріалу.

3. Визнач кількість шарів шпону, з яких виготовлена фанера.

4. Ознайомся з текстурою зовнішнього шару деревинних матеріалів.

5. Перевір зразки на злом.

6. Зроби висновки, запиши їх у зошит використовуючи таблицю.

№ зразка

назва

текстура зовнішнього шару

перевірка на злом

висновки

 

 

 

 

 

               7. Підсумки уроку.

  • Оцінювання робіт
  • Виставлення та мотивація оцінок
  • Прибирання робочих місць.
  • Завдання додому.

 

 

Додаток : види пиломатеріалів.

 

 

 

Без_імені

 .

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 липня 2018
Переглядів
2672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку