План проведення екскурсії
Тема: Вивчення і дослідження історико-культурного надбання у селах нашого краю.
Мета: вивчати рідний край, його історії, культурну спадщину; глибше пізнати, оберігати і вміло використовувати багатства свого краю; досліджувати і розробляти нові маршрути, щоб більше дізнатися про наші села, людей, їхню історію; виховувати бережливе ставлення до природи, почуття гордості за свою рідну землю, формувати морально-етичні правила поведінки в природному і соціальному оточенні.
Спорядження: олівці, блокноти, фотоапарати, лупи, компаси, медична аптечка, ланч-бокси, вода, серветки.
Вікова категорія: учні 3-4 класів.
Гра „10 чому?”
1. Чому не можна голосно кричати?
2. Чому не можна струшувати дерева?
3. Чому не можна ламати гілки?
4. Чому треба пильно дивитися під ноги?
5. Чому не можна руйнувати мурашники?
6. Чому не можна рвати квіти з корінням?
7. Чому не можна підпалювати суху траву?
8. Чому не можна руйнувати старі шпаківні?
9. Чому не можна їсти незнайомі ягоди?
10. Чому не можна збивати ногами гриби?
Підсумок гри: В ході бесіди діти вчаться правилам поведінки на природі.
Дотримання санітарії на привалах: чергові – 3 учні.
Проведення екскурсії
Маршрут: Іваницька початкова школа – Ландшафтний заказник «Передільські горби» .
6.
Хід екскурсії
І. Вступна бесіда, розповідь учителя.
Екскурсія починається з визначення природного ландшафту.
ІІ. Гра « Погода».
ІІІ. Опис природи місцевості учнями.
ІV . Виконання завдань в ході екскурсії:
Учні діляться на 3 групи для визначення сторін світу (вибирають колір стрічки, зав’язують на руці, учитель вручає картку з завданням відповідного кольору кожній групі).
І група (жовтий колір) визначає сторони світу за мурашником;
ІІ група (синній колір) – за деревом і мохом;
ІІІ група (зелений колір) – за компасом.
Школярі повинні за фотокарткою рослини знайти її на місцевості, сфотографувати та описати зовнішні ознаки. Картку із завданням вибирають заплющеними очима.
Учні звітують про виконання завдань.
VІ . Розповіді вчителя про рослини, які знайшли діти.
VІІ. Підсумки екскурсії.
Обробка й оформлення зібраних матеріалів є важливою умовою закріплення, систематизації та узагальнення знань, здобутих під час екскурсії.
Зібрані матеріали оформляємо у вигляді фотовиставки. В подальшому використаємо для створення стін-газети «Лікарські рослини рідного краю».
VІІІ. Домашнє завдання: написати текст-есе на вибрану тему: «Значення лікарських рослин», «Казковий подих весни», «Бережи природу!» .