План реалізації STEM-проєкту: Виготовлення акварельних фарб з природних інгредієнтів
(Навчальний посібник для 5 класу Пізнаємо природу під ред. Біда Д. та ін. Урок 17 Скільки є речовин)
Актуальність проєкту. В основі проєкту лежать інтереси учнів. Участь у проєкті забезпечує вміння розв’язувати значущі в дослідницькому та творчому плані проблеми, що потребують інтегрованих знань і дослідницького пошуку.
Стислий опис: запропонувати новий екологічно чистий продукт з мінімальним вмістом різноманітних домішок.
Очікувані результати проєкту: Виготовлення акварельних фарб з природних інгредієнтів нешкідливих для навколишнього середовища. Вироблення в учнів уміння працювати з додатковою літературою, систематизувати матеріал, проводити експерименти, робити висновки. Навчитися проводити досліди, готувати доповіді й виступати з ними. Розвиток умінь працювати в команді.
Назва проєкту |
Виготовлення акварельних фарб з природних інгредієнтів |
||
Автор проєкту |
Горбоконь Олена Євгеніївна |
||
Тип проєкту |
Дослідницький, пошуково-творчий, міжпредметний, середньотривалий, груповий
|
||
Компетентності |
Спілкування державною мовою; уміння вчитися впродовж життя; екологічна грамотність і здорове життя; основні компетентності у природничих науках: наукове розуміння природи , здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати. |
||
Оцінювання проєкту |
Можливі критерії оцінювання у балах: 1. Значущість і актуальність описаної теми. ( max.- 3 балів) 2. Інформативність. ( max.- 33 бали) практична можливість застосування способів вирішення; важливість зібраної інформації для висвітлення теми; достовірність інформації; джерела отримання інформації; способи вирішення проблеми, що висвітлюється; 3. Повнота розкриття теми. ( max.- 16 балів) охоплення при розкритті теми найважливіших понять; змістовність та інформативність кожного розділу; достатність зібраних матеріалів, необхідних для висновків з даної теми; логічність викладення матеріалу; рівень зрозумілості викладеного матеріалу для читачів; висновки, які слідують з кожного розділу; рівень залучення знань з інших областей; життєва компетентність. 4. Доказовість. ( max.- 9 балів) підтвердження інформації кожного з розділів; теоретичні та ймовірні висновки під час роботи; практично-дослідницькі результати; підтвердження наочними матеріалами; 5. Естетичність оформлення. ( max.- 8 балів) написання роботи державною мовою; 6. Колективність (при роботі у групах). ( max.- 10 балів) активність кожного учасника; колективний вибір роботи; рівномірний розподіл роботи; наявність зацікавлених у проєкті помічників; взаємодопомога. 7. Презентація, захист роботи. (max.- 14 балів) активність кожного учасника проекту відповідно до його індивідуальних можливостей; доведеність рішень, що приймаються; уміння аргументувати свої висновки; уміння зацікавити опонентів; вільне володіння матеріалами проєкту; · · 8. Власне оцінення досвіду. ( max.- 7 балів) рівень організації групи рівень висвітлення теми |
||
|
|
||
Складові STEM-проєкту, зміст діяльності учнів |
|||
S (науки) |
Пізнаємо природу - РОЗДІЛ 2 «ПІЗНАЄМО БУДОВУ РЕЧОВИНИ» різноманітність речовин Хімія - вивчають склад, будову, властивості, різноманітність речовин Фізика- знайомство із законами фізики: явище дифузії Екологія - нешкідливі природні барвники
|
||
T (технології) |
Інформатика– шукають інформацію в Інтернеті матеріал про природні барвники, складають інструкцію виготовлення природних фарб. Інформатика, 5 клас – створюють презентацію про природні барвники |
||
R (читання+письмо) |
Українська мова – створюють інформаційний допис про проєкт, інструкцію по виготовленню фарби |
||
E (інжиніринг) |
Технології– визначають необхідні матеріали для створення продукту |
||
A (мистецтво) |
Мистецтво – акварелі з природних барвників. |
||
M (математика) |
Математика– здійснюють розрахунки співвідношення складових компонентів та вартості витратних матеріалів на приготування природних фарб. |
||
Складові STEM-проєкту |
Предмет, клас, навчальна тема (розділ) |
Навчальні цілі |
Дослідницькі завдання, орієнтовний термін виконання |
S (науки) |
Хімія 7 клас Речовини Пізнаємо природу 5 клас РОЗДІЛ 2 «ПІЗНАЄМО БУДОВУ РЕЧОВИНИ» Різноманітність речовин. Фізичні явища, дифузія. Фізика 7 клас Явище дифузії
Біологія, екологія
|
Учні навчаться визначати різноманітні речовини.
Дослідити явище дифузії.
Нешкідливі, природні барвники
|
Підготувати усний виступ про різноманітність речовин
Підготувати усний виступ з демонстрацією явища дифузії.
Підготувати повідомлення про шкідливість штучних барвників |
T (технології) |
Інформатика, 5 клас, Мережеві технології та Інтернет, Опрацювання текстових даних. |
Розуміють інноваційний потенціал ІТ як ключового фактору суспільного розвитку. Набувають знань обов’язків щодо утилізації технологічних пристроїв та її значення у збереженні довкілля. Проводять дослідження та розв’язання проєктних задач |
Школярі знаходять необхідну інформацію, користуючись мережею Інтернет (виконують простий пошук за ключовими словами); досліджують різні джерела цифрових даних (електронні енциклопедії, довідники, карти, статистичні звіти тощо); порівнюють інформацію з різних джерел (тексти, графіки, діаграми, відеофільми тощо); створюють документи для збереження даних; обирають спосіб представлення опрацьованої інформації; |
R (читання+письмо) |
Українська мова |
· Учні навчаться складати інформаційний допис про захист проєкту Учні умітимуть створювати інструкцію з виготовлення продукту проєкту. |
|
E (інжиніринг) |
Трудове навчання 5кл |
Учні навчаться визначати необхідні матеріали для реалізації проєкту |
Виготовлення фарб, розфарбовування писанок до Великодня природними фарбами. |
A (мистецтво) |
Образотворче мистецтво, 5 клас. Тема «Живопис» Мистецтво, 7 клас. Тема «Мистецтво в нашому житті» |
Учні навчаться створювати природні фарби та обирати кольорову гамму. |
Використання природних фарб на уроках мистецтва |
M (математика) |
5 клас. Тема 2. Дробові числа і дії з ними. |
Учні навчаться порівнювати, додавати, віднімати, округлювати десяткові дроби для розрахунку компонентів продукту та вартості витратних матеріалів. |
Провести розрахунки |
Проєктні ризики |
Заходи, спрямовані на зменшення їх негативного впливу |
||
Відсутня мотивація до роботи над проєктом |
Продумати, які призи отримають діти по завершенню роботи над проєктом в різних номінаціях: кращий буклет, постер, краща презентація тощо. |
||
Відсутній час на роботу над проєктом |
Скористатися додатковими годинами, передбаченими навчальними програмами на роботу над проєктами |
||
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту |
|||
Обладнання: |
Латексні рукавички, ємкість для замішування, ступка для розтирання, піпетка, кухонні ваги, розпилювач, захисні окуляри, маска від пилу, халат, шапочка медична. |
||
Інгредієнти: |
Сировина для барвника сік або відвар з листя, трав чи коріння черешні, вишні, смородини, полуниці, ожини, лушпиння цибулі, відвару рослин, соку моркви, буряка, петрушки, шпинату, солодкого перцю, кропиви, кори вільхи, стебел звіробою, чистотілу, кореню оману (дев’ятисилу). Можна використати вугілля та крейду, подрібнивши їх у порошок. Клейова основа фарб може бути: мед, яєчний жовток, цукровий сироп, крохмальний клейстер. |
||
Програмне забезпечення, необхідне для реалізації проєкту |
|||
Для планування роботи над проєктом |
Мережа Інтернет |
||
Для презентації результатів роботи над проєктом |
Microsoft Office, PowerPoint, Microsoft Office Word |
||
Для створення відеофільму |
|
||
|
Веб-ресурси, необхідні для реалізації проєкту |
||
Для створення сайту (блогу) проєкту |
Google-сайти |
||
Діяльність після виконання проєкту |
|||
|
Використати виготовлені фарби та порівняти із магазинними акварельними фарбами |
||
|
Практичне значення проєкту в тому, що його результати можна буде застосовувати в діяльності педагогів, як додатковий матеріал на уроках та позакласних заходах |