План роботи класного керівника

Про матеріал

Структура плану І розділ. Теоретичні основи виховної роботи з класом. Аналіз виховної роботи за минулий рік ІІрозділ. Відомості про учнів. ІІІ розділ. Завдання та проблемні питання в роботі з класом IV розділ. Діагностика виховання 1. Соціально-педагогічний паспорт. 2. Позитивні та негативні риси характеру. 3. Діагностика темпераменту. 4. Соціально-психологічні характери¬стики учнів. 5. Картка вивчення психологічних осо¬бливостей учнів. 6. Вивчення обдарованості особистості школярів. 7. Діагностика громадянської вихованості школярів. 8. Визначення рівня вихованості учнів класу. 9. Орієнтована схема складання психолого-педагогічної характеристики особистості. 10. Превентивне виховання, психологічні аспекти попередження та корекції по¬ ведінки неповнолітніх. 11. Орієнтована схема складання психолого-педагогічної характеристики учня, схильного до правопорушень. Облікова картка важковиховуваного учня.

Перегляд файлу

ПЛАН   РОБОТИ  

КЛАСНОГО КЕРІВНИКА на ________ н.р.

 

       Структура плану

І розділ. Теоретичні основи виховної роботи з класом. Аналіз виховної роботи за минулий рік

ІІрозділ. Відомості про учнів.

ІІІ розділ. Завдання та проблемні питання в роботі з класом

IV розділ. Діагностика виховання

  1. Соціально-педагогічний паспорт.
  2. Позитивні та негативні риси характеру.
  3. Діагностика темпераменту.
  4. Соціально-психологічні характери­стики учнів.
  5. Картка вивчення психологічних осо­бливостей учнів.
  6. Вивчення обдарованості особистості  школярів.
  7. Діагностика громадянської вихованості  школярів.
  8. Визначення рівня вихованості учнів  класу.
  9. Орієнтована схема складання психолого-педагогічної характеристики
    особистості.
  10. Превентивне виховання, психологічні  аспекти попередження та корекції по­
    ведінки неповнолітніх.
  11. Орієнтована схема складання психолого-педагогічної характеристики учня,
    схильного до правопорушень. Облікова картка важковиховуваного учня.
  12. Діагностика виховної можливості клас­ного колективу.

V розділ. Психолого-педагогічна  характеристика класу

1. Орієнтовна схема психолого-педагогічної характеристики.

2. Характеристика   класу .

VI розділ. Планування виховної роботи

  1. Календарне планування роботи з кла­сом.
  2. Індивідуальна виховна робота.
  3. Корекція відхилень у поведінці учнів.  Індивідуальна робота з невстигаючи-
    ми та схильними до правопорушень  учнями.
  4. Робота з обдарованими дітьми.
  5. Профорієнтаційна робота з учнями.
  6. Планування інструктажів з безпеки  життєдіяльності, з протипожежної без­
    пеки, цивільної оборони та з вивчення  правил дорожнього руху.

      Планування роботи під час канікул.

VII розділ. Робота з батьками

  1. Психолого-педагогічні основи роботи  з батьками.
  2. Батьківський комітет Планування роботи батьківського комітету.
  3. Орієнтована тематика психолого-педагогічного всеобучу батьків
  4. Орієнтована тематика батьківських  зборів. 
  5. Календарне планування роботи з батьками. 

VIII розділ. Нормативні документи, література

І розділ. Теоретичні основи виховної роботи з класом

«

 

 

 

 

 

Державні та професійні свята України

 


Вересень

1.09 — День знань;

1.09 — Міжнародний день грамот­ності;

11.09 — День українського кіно;

1-а неділя — День підприємця;

2-а субота — День фізкультури та спорту;

3-й вівторок — Міжнародний день миру;

3-я неділя — День працівників лісу;

27.09 — Міжнародний день туризму;

30.09 — Всеукраїнський день біблі­отек.

Жовтень

1.10 — Міжнародний день людей по­хилого віку;

1.10 — Міжнародний день музики;
1-а неділя — День учителя;

14.10 — Покрова Пресвятої Богородиці;

14.10 — День Українського козацтва;

14.10 — День створення УПА;

24.10 — Міжнародний день ООН;    -

28.10 — День визволення України від німецько-фашистських загарб­ників.

Листопад

4.11— День заснування ЮНЕСКО;

9.11 — День української писемності  та мови;

10.11 — Всесвітній день

21.11 — Всесвітній день привітань;

22.11 — День свободи;

25.11 — День пам'яті жертв голодомору
та політичних репресій.

Грудень

1.12 — Річниця референдуму, що підтвердив Акт проголошення незалеж­ності України;

1.12 — Всесвітній день боротьби зі СНІДом;

6.12 — День Збройних Сил України;

10.12 — Міжнародний день прав лю­дини.

Січень

1.01 —Новий рік;

7.01 — Різдво Христове;

14.01 — Старий Новий рік;

14.01 — Святого Василя;

19.01 — Водохреща;

22.01 — День Соборності України;

29.01— День пам'яті Крут.
Лютий

14.02— День Святого Валентина;
15.02 — Трьох Святих;

13.02 — День захисника Вітчизни.
Березень

8.03 — Міжнародний жіночий день;
9.03—10.03 — Шевченківські дні;

27.03 — Всесвітній день театру.
Квітень

1.04 — День гумору;

7.04 — Всесвітній день здоров'я;

11.04 —Міжнародний день визволення в'язнів концтаборів;

12.04 — День космонавтики;
17.04 — Всесвітній день довкілля;
22.04 — День Землі;

26.04 — День Чорнобильської тра­гедії;

... — Великдень.

Травень

1.05 — Міжнародний день солідарності
трудящих;

5.05 — День Європи;

9.05 — День Перемоги;
2-а неділя — День матері;

15.05 — Міжнародний день сім'ї;

24.05—День слов'янської писемності
та мови; -'

31.05 — Всесвітній день без тютюну.
Червень

1.06 — Міжнародний день захисту  дітей;

5.06 — Всесвітній день охорони на­вколишнього середовища;

28.06 — День Конституції України.


 

Накази та інструктивно-методичні листи Міністерства з питань виховної роботи:

1. Наказ від 07.09.2000 №439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України»;

2. Наказ від 25.01.07 № 44 «Про затвердження заходів на виконання Державної програми «Репродуктивне здоров’я нації» на період до 2015 року»;

3. Наказ від 01.02.10  № 58 «Про затвердження заходів щодо виконання Державної цільової соціальної програми зменшення шкідливого впливу тютюну на здоров’я населення на період до 2012 року»;

4. Наказ від 01.02.10 № 59 «Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми»;

5. Наказ від 29.03.10 №255 «Про виконання законодавчих вимог у зв’язку із прийняттям Закону України від 21 січня 2010 року № 1824 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв»;

6. Наказ від  30.12.10  № 1313 «Про виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 22.11. 2010 №2140 (План заходів щодо виконання Концепції реалізації державної політики у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів на 2011-2015 роки);

7. Наказ від 30.12.10 №1312 «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Національної кампанії «Стоп насильству!» на період до                    2015 року»;

8. Наказ від 11.05.11 № 431/68-ОД «Про підведення підсумків Всеукраїнського конкурсу «Моральний вчинок»;

9. Наказ від  20.06.11№ 596 «Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс «Парк педагогічної майстерності»;

10. Наказ від  31.10.11  № 1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»;

11. Наказ від 24.11.09 № 1061/4128 «Про проведення щорічного Всеукраїнського фестивалю-конкурсу «Молодь обирає здоров’я»;

12.  Наказ від 16.12.11 №1443/779 «Про затвердження Положення про Всеукраїнську військово-патріотичного спортивну гру «Зірниця»;

13. Наказ від 20.12.11 №1459 «Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс – «Класний керівник року»;

       14. Наказ від 11.06.12 № 677 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту з формування громадянської культури та підвищення рівня толерантності у суспільстві»;

15. Наказ від 19.07.12 № 827 «Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту щодо запобігання торгівлі людьми на період до 2015 року»;

16. Наказ від 03.08.12 № 888 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту щодо профілактики правопорушень серед дітей та учнівської молоді на період до 2015 року»;

17. Інформаційно-методичний лист від 11.04.11 № 1/9-259 щодо посилення боротьби проти розповсюдження та вживання психоактивних речовин;

18. Інформаційно-методичний лист від 27.07.12 № 1/9-530 щодо виховання сучасного громадянина в полікультурному середовищі засобами позакласної роботи.

РЕКОМЕНДОВАНІ ПЕРІОДИЧНІ ВИДАННЯ

Журнали України:

Видавнича група “Основа”:

Виховна робота в школі;

Класному керівнику. Усе для роботи;

Пані вчителька;

Завучу. Усе для роботи;

Післядипломна освіта в Україні (видавець: Університет менеджменту освіти Національної академії педагогічних наук України);Обдарована дитина. (журнал ТОВ Социс-Прес).

Видавничий дім МЦФЕР:

                   Практика управління закладом освіти;

                   Заступник директора школи;

                   Музичний керівник;

Газети України:

Видавництво педагогічної преси та літератури “Шкільний світ”:

Позакласний час;

Директор школи;

Завуч;

Сучасна школа України;

Методист;

Управління освітою.

 

пам’ятні та ювілейні дати 2012-2013 навчального року:

серпень-жовтень 2012 року - 200-річчя Вітчизняної війни 1812 року (наказ МОНмолодьспорту від 03.04.2012 № 408 «Про затвердження Плану заходів з підготовки та відзначення у 2012 році 200-річчя Вітчизняної війни 1812 року»);

23 вересня - 140 років від дня народження С. А. Крушельницької   (1872-1952), оперної співачки, педагога, заслуженого діяча мистецтв України (постанова Верховної Ради України від 21 березня 2012 р. № 4562-VI «Про відзначення 140-річчя з дня народження Соломії Крушельницької»);

28 вересня - 70 років з часу створення підпільної молодіжної організації «Молода гвардія» (1942) (розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження плану заходів з підготовки та відзначення  у 2012 році 70-річчя від дня створення підпільної молодіжної організації «Молода гвардія» від 19 березня 2012 р.);

28 жовтня - 68-а річниця визволення України від фашистських загарбників (Указ Президента України від 20.10.2009 № 836 «Про день визволення України від фашистських загарбників»);

9 листопада – 140 років від дня народження Б. С. Лепкого (1872-1941), письменника, прозаїка, літературознавця, критика, перекладача, історика літератури, видавця, публіциста, громадсько–культурного діяча, художника (постанова Верховної Ради України від 22 березня 2012 р. № 4611-VI «Про відзначення 140-річчя з дня народження Богдана Лепкого»);

14 листопада – 100 років з дня народження А. С. Малишка, українського поета, перекладача (постанова Верховної Ради України            від 21 жовтня 2011 р. № 3969-VI «Про відзначення 100-річчя з дня народження Андрія Малишка»);

3 грудня — 290 років від дня народження Григорія Савича Сковороди (1722-1794), українського просвітителя, гуманіста, філософа, поета і музиканта (постанова Верховної Ради України від 08 лютого 2012 р.              № 4358-VI «Про відзначення 290-річчя з дня народження Григорія Сковороди»);

19 грудня – 120 років від дня народження М. Куліша, видатного українського драматурга (постанова Верховної Ради України від 14 березня 2012 р. № 4518-VI «Про відзначення 120-річчя з дня народження Миколи Куліша»);

30 грудня - 100 років від дня народження А. К. Сови (1912-1994), українського актора,  майстра  художнього слова (постанова Верховної Ради України від 22 травня 2012 р. № 4801-VI «Про відзначення 100-річчя з дня народження Андрія Сови»);

31 грудня – 135 років з дня народження  Г.  М.  Хоткевича, українського письменника, історика, композитора, мистецтвознавця, етнографа, театрального та громадсько-політичного діяча (постанова Верховної Ради України від 22 березня 2012 р. № 4609-VI «Про відзначення 135-річчя з дня народження Гната Хоткевича»);

31 грудня — 140 років від дня народження В. Г. Кричевського       (1872-1952), живописця, архітектора, графіка (постанова Верховної Ради України від 22 травня 2012 р. № 4802-VI «Про відзначення 140-річчя з дня народження Василя Кричевського»);

6 січня 2013 року – 75 років від дня народження В. Стуса, видатного українського поета, літературознавця, політв’язня, правозахисника, Героя України (постанова Верховної Ради України від 15 травня 2012 р. № 4697-VI «Про відзначення 75-річчя з дня народження видатного українського поета, політв’язня, Героя України Василя Стуса»);

12 квітня – 125 років з дня народження Г. Г. Нейгауза – видатного вітчизняного піаніста, педагога (постанова Верховної Ради України              від 22 травня 2012 р. № 4803-VI «Про відзначення 125-річчя з дня народження Генріха Нейгауза»).

У 2012 році виповнюється

175-річчя випуску альманаху «Русалка Дністрова» - першого західноукраїнського альманаху, виданого заходами літературного гурту «Руська трійця» (постанова Верховної Ради України від 05 жовтня 2011 р. №3818-VI «Про відзначення 180-річчя утворення «Руської трійці» та          175-річчя випуску альманаху «Русалка Дністровая»);

90 років від дня заснування юридичного видання «Право України» (доручення Прем’єр-міністра М. Я. Азарова від 09.02.2012 № 63313/3/1-11);

500-річчя заснування міста Чигирина Черкаської області (постанова Верховної Ради України від 07 грудня 2011 р. № 4090-VI «Про відзначення 500-річчя заснування міста Чигирина Черкаської області»);

130 років з часу заснування Кіровоградського академічного обласного українського музично-драматичного театру імені М. Л. Кропивницького (постанова Верховної Ради України від 22 травня 2012 р. № 4799-VI «Про відзначення 130-річчя з часу заснування Кіровоградського академічного обласного українського музично-драматичного театру імені                            М. Л. Кропивницького»);

150 років з дня написання поетом Павлом Чубинським вірша «Ще не вмерла Україна», що став Державним Гімном сучасної України (постанова Верховної Ради України від 22 травня 2012 р. № 4800-VI «Про відзначення 150-річчя з дня написання Державного Гімну України»).

У 2012-2013 році - 70-ті роковини Корюківської трагедії (розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2012 р. № 235-р  «Про заходи у зв'язку з 70-ми роковинами Корюківської трагедії»);

у 2011-2013 роках відзначається 1025-річчя хрещення Київської Русі (розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження плану заходів з підготовки та відзначення  1025-річчя хрещення Київської Русі     від 30 червня 2010 р. № 1288-р).

У 2013 році виповнюється

75 років подій, пов’язаних із проголошенням Карпатської України та її героїчним захистом, вшанування пам’яті видатного українського державного і громадсько-політичного діяча, педагога, науковця, президента Карпатської України Августина Волошина у зв’язку з 140-ою річницею від дня його народження;

180 років з часу утворення «Руської трійці» - літературного гурту, заснованого та очолюваного Маркіяном Шашкевичем, Іваном Вагилевичем та Яковом Головацьким, що розпочав процеси культурного та національного відродження на західноукраїнських землях. У 2012 році виповнюється      175-річчя випуску альманаху «Русалка Дністрова» - першого західноукраїнського альманаху, виданого заходами літературного гурту «Руська трійця» (постанова Верховної Ради України від 05 жовтня 2011 р.    № 3818-VI «Про відзначення 180-річчя утворення «Руської трійці» та         175-річчя випуску альманаху «Русалка Дністрова»).

Класний керівник — це особа, яка здій­снює корекцію всіх виховних впливів на учня і класний колектив як у школі, так і в позашкільній діяльності.

Виховання дитини — це не лише систе­ма цілеспрямованого і планомірного формування світогляду, переконань, почуттів, волі й характеру, потреб, здібностей, але й адаптація її в соці­альному середовищі та відбиття його характерних ознак у світогляді, по­ведінці, повсякденній діяльності та відносинах особистості з оточуючим середовищем.

Розвиток творчої ініціативи та ак­тивності особистості відбувається тоді, коли класний керівник і його вихователь діють разом, об'єднуючись спільною метою, спільними життєвими турботами і будують свої відносини на основі співробітництва та довіри.

Всебічний розвиток та становлен­ня особистості дитини являє собою довготривалий процес накопичення кількісних та якісних змін за різними параметрами.

Педагогічний такт — це вміння знайти підхід до дитини. Його суть полягає у використанні різноманітних методів впливу, які засновані на індивідуаль­ному підході до дитини, що враховує її вікові та індивідуальні особливості.

Найважливіші ознаки педагогічного такту (за І. В. Страховим):

  • природність, простота поводжен­ня, щирість тону, довіра до учня, вираження прохання без припро­шування;
  • навіювання та вимога без при­душування самостійності осо­бистості школярів;
  • серйозність тону в поводженні, але без того, щоб створювати на­тягнутість оточення;
  • іронія, гумор без насмішкуватості, що принижує гідність школяра;
  • вимогливість, без дріб'язкової прискіпливості;
  • доброзичливість;
  • наполегливість без впертості;
  • діловий тон у звертанні без дра­тівливості;
  • послідовність у застосуванні  виховних впливів без коливань  і необґрунтованості скасування  вимог;
  • розвиток самостійності без зайвої  опіки;
  • швидкість орієнтування, своєчас­ність виховного впливу без по­спішності та необачних рішень;
  • спокійна зосередженість та врів­новаженість у поводженні, що  виключає байдужість і непотрібну  збудженість.

 

 

 

 

 

 

  «100 порад» від В. О. Сухомлинського:

  • Ми маємо справу з найскладні­  шим, неоціненим, найдорожчим,
    що є в життілюдини. Місія шко­ли — боротися за людину.

 

  • Об'єкт нашої праці найтошяі сфе­ри духовного життя особистості,
    яка формується,—розум, почуття, воля, переконання, самосвідо­
    мість.

 

  • Виховувати людину—це передусім знати її душу, бачити і відчувати її  індивідуальний світ. Справжнє ви­ховання — це самовиховання.

 

  • Немає якихось єдиних для всіх школярів передумов успіхів у на­
    вчанні — річ відносна: для одно­го високий рівень, для іншого
    й середній рівень — велике до­сягнення.

 

  • Успіх у навчанні — це стежка, що веде до того куточку дитячо­
    го серця, в якому горить вогник  бажання бути гарним. Бережіть
    цей вогник і цю стежку.

 

  • Уміння володіти собою, тримати себе в руках — одна із найнеоб-
    хідніщих умов, від яких залежить успіх педагога та його здоров'я.

 

  • Слово —могутній борець за люд­ську душу. Створюйте інтелекту­
    альний фон для запам'ятовування, заучування, збереження і пам'яті
    програмного матеріалу. Дитина стає байдужою до слова, яке не
    живе в її душі як засіб творчості, якщо вона тільки заучує чужі дум­
    ки і не творить своїх та не виражає  їх словами. Бійтесь байдужості,
    згаслого погляду людини.

 

  • Спонукайте учнів до читання — найважливішого засобу для успіш­
    ного навчання. Ніяке захоплення  не принесе користі, якщо воно не
    зачіпає думки, душі, серця.

 

  • Доброзичливість, розумнадоброта — ось що має бути атмосферою
    життя дитячого колективу, голо­вним тонусом взаємин педагога
    і дітей. Якщо ви навчили свого  вихованця відчувати людину сер­
    цем, ваша доброзичливість здатна  творити.

 

  • Немає в дитині нічого, що вима­гає від педагога жорстокості. Не
    давайте прорости в своїх душах  насінню зневіри в людину, під­
    озрілості.

 

 

Основні функції класного керівника:

 

 

1.        Організаторська: планування і ко­ординація виховної роботи з кла­сом; надання допомоги учнівської  організації класу; встановлення  зв'язків з учнівським та педаго­гічним колективами, батьками, громадськістю; забезпечення єд­ ності вимог до учнів, ведення до­кументації в класі; сприяння роз­витку самоврядування в колективі; організація процесу виховання  спільно з учнями, враховуючи їх  інтереси.

2.        Аналітико-узагальнююча: на основі вивчення та розвитку індивідуально-психологічних  особливостей  учня   сприяння розвитку творчого потенціалу кожної особистості.

  1.                    Координаційно-інформаційна:
    забезпечення узгодженості ро­боти учнівського, педагогічного  та батьківського колективів.  
  2.                    Психолого-гігієнічна: встанов­лення довірливою контакту з ви­хованцями; зняття психічного  напруження в учнівському ко­лективі.
  3.                    Стимулючо-гальмівна: активізація чи гальмування учнівської діяль­ності залежно від її спрямованості, допомога у встановленні  міжособистісних відносин у колективі.

 

 

 

 

 

 

Функціональні (посадові) обов'язки

класного керівника:

 

Класний керівник планує, ор­ганізовує і проводить виховну та культурно-масову позаурочну діяльність з учнями. Сприяє  становленню їх як особистостей,
створює умови для розвитку їхніх  здібностей, талантів.

Вивчає індивідуальні особливо­сті, інтереси, нахили учнів., їхнє  ставлення до навчання, праці,  громадськихдоручень, організовує,проводить батьківські збори.

Постійно утверджує повагу до  принципів загальнолюдської мо­ралі: правди, справедливості; па­тріотизму, доброти, стриманості, працелюбності.

Розвиває пізнавальні інтереси  учнів, залучає їх до гуртків тех­нічної і художньої творчості.

Дотримується педагогічної етики, поважає гідність учнів, захищає  їх від будь-яких форм фізичного  або психологічного насильства,  запобігає шкідливим звичкам, пропагує здоровий спосіб жит­тя.

Постійно підвищує свій професій­ний рівень, загальну культуру.

Несе особисту відповідальність  за дотримання правил техніки  безпеки, норм санітарії та гігієни  у приміщенні школи.

Щоденно перевіряє відвідування  учнями занять.

Виховує повагу до людей, куль­турно-національних, духовних,  історичних цінностей України,  дбайливе ставлення до навко­лишнього середовища. Організує  лекції, бесіди, диспути, зустрічі,перегляд телепередач та ін.

Спрямовує роботу і надає допо­могу органам учнівського самоврядування. Забезпечує належне  щоденне чергування-учнів у класі  та чергування класу по школі.

Систематично, відповідно до гра­фіка, затвердженого директором  школи, проводить інформацій­но-просвітницькі, виховні, позакласні заходи.

Разом з батьками забезпечує що­денне відвідування занять учнями  у шкільній формі встановленого  зразка.

Орієнтовний перелік документації, яку

веде класний керівник:

 

  • Класний журнал.
  • Особові справи учнів.
  • Табелі успішності учнів.
  • План виховної роботи.
  • Конспекти виховних годин, годин  спілкування, диспутів.
  • Розробки сценаріїв виховних за­ходів.
  • Тека психолого-педагогічних спо­стережень.
  • Щоденник роботи з «важкими»  учнями.
  • Протоколи батьківських зборів.
  • Матеріали щодо запобігання ди­тячому травматизму, бесіди з пра­вил дорожнього руху, облік про­ведення інструктажів з безпеки  життєдіяльності.   
  • Літопис або фотодокументи класних справ.

 

 

 

 

Циклограма класного керівника

 

Щоденно:

  1. Робота з тими, хто запізнюється, та виявлення причин  

                       відсутності  учня.

  1. Організація харчування учнів.
  2. Організація чергування учнів.
  3. Індивідуальна робота з учнями.
  4. Контроль за зовнішнім вигля­дом.

Щотижня:

  1. Перевірка щоденників.
  2. Проведення заходів за планом.
  3. Робота з батьками за планом.
  4. Робота з вчителями-предметниками.
  5. Зустрічі з психологами або мед­сестрою, психолого-педагогічні спостереження.

Щомісяця:

  1. Відвідування уроків класу.
  2. Консультації психологів стосовно  важковиховуваних дітей.
  3. Збирання коштів на потреби класу.
  4. Зустрічі з батьками за планом.
  5. Нарада щодо планування робо­ти.

Один раз на семестр:

  1. Оформлення класного журналу.
  2. Семінар класних керівників.
  3. Аналіз виконання плану, корекція.
  4. Проведення батьківських зборів, засідання батьківського комітету.

Один раз на навчальний рік:

  1. Оформлення особових справ.
  2. Аналіз роботи та складання плану
    виховної роботи.
  3. Статистичні дані.
  4. Проведення відкритого виховного  заходу.

 

 

Пріоритетні напрями діяльності

 класного керівника

 

  • Перебудова змісту виховання, ключовими поняттями якого  є людяність, милосердя, добро­та, чесність, порядність.
  • Виразна роль загальнолюдських  цінностей та загальнолюдської  моралі.
  • Гуманізація відносин, цілісність  виховного процесу.
  • Вивчення учнів, учнівських ко­лективів та об'єднань.
  • Організація виховання тазгуртування учнівських колективів.
  • Організаційно-педагогічна  діяльність щодо забезпечення життє­діяльності класного колективу.
  • Розвиток особистості, її творчого  потенціалу.
  • Роботаз батьками, індивідуальний  вплив.

 

 

Зміст роботи класного керівника

 

 

  • Вивчення учнів.
  • Об 'єднання учнів у колектив.
  • Співпраця з дитячими та моло­діжними  організаціями.
  • Робота з батьками та громадські­стю.
  • Співпраця з культурно-освітніми  та позакласними установами.
  • Співпраця із шкільним психоло­гом.
  • Організація виховної діяльності: пізнавальної, трудової, художньо-естетичної, суспільно-гумані­тарної, фізкультурно-оздоровчої, ціннісно-орієнтовної.
  • Індивідуальна робота з учнями.
  • Побудова системи виховної ро­боти в класі.
  • Співпраця з вчителями-предметниками щодо дотримання єдиних  педагогічних вимог у класі.

 

 

 

 

 

Пам'ятка щодо проведення виховних годин

 

 

  • Мета проведення:
  • вивчити індивідуальні особливо­сті учнів під час неформального  спілкування;
  • пізнавати інтереси учнів, розуміти  їхні переживання та мотиви по­ведінки;
  • обговорювати поточні події класу,  району, держави.
  • Форма проведення:
  • вільне спілкування вчителя з учня­ми;
  • бесіди на заплановані теми;
  • обговорення актуальних статей  із газет;
  • обговореннякшофідьмів, книжок, вистав;
  • зустріч із цікавими людьми;
  • усні журнали;
  • засідання прес-клубу;
  • виступи учнівських лекторських груп;
  • дискусії;
  • години спілкування;
  • тренінги;
  • екскурсії;
  • політичне інформування учнів.

 

 

 

«Золоті» правила класного керівника:

 

 

  • Учитель має бути особистістю, яка приваблює дітей.
  • Учитель повинен викликати любов  та повагу дітей до себе, якщо він  сам любить, поважає кожну дити­ну та спілкується з нею, у стосун­ках з нею чесний і відвертий.
  • Учитель має бути веселим і жар­тівливим.
  • Учитель має раціонально вико­ристовувати свій час.
  • Учитель має бути доброзичли­вим.
  • Учитель має постійно вдоско­налюватись, розширювати свій
    кругозір.
  • Гасло вчителя: «Пізнай самого себе і допоможи в цьому своїм  учням».
  • Учитель повинен реалізувати ін­дивідуальний підхід до дитини, вміти її вислухати.
  • Учитель має створити колектив, в якому панує доброзичливість  стосунків.
  • Учитель має любити, захищати  дитину, поважати її почуття.

 

 

 

 

Основні завдання роботи класного ке­рівника:

 

 

  • Виховання високої моралі у під­ростаючого, покоління, форму­вання в нього українського мен­талітету, традицій.
  • Створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення 'їхнього здоров'я.
  • Духовно-моральне виховання.
  • Розвиток розумових і фізичних  здібностей формування високої  пізнавальної культури, організація  змістовного дозвілля учнів.
  • Підготовка школярів до госпо­дарсько-трудової діяльності.
  • Створення умов для вільного ви­бору учнями світоглядних пози­цій.
  • Гуманізація педагогічного про­цесу, демократизація стосунків  у колективі.
  • Врахування інтересів дітей.
  • Організація роботи з батьками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії ефективності виховної ро­боти:

  • рівень організованості классного  колективу (дисциплінованість, робота учнівського самовряду­вання);
  • рівень навчальної мотивації учнів  класу (динаміка підвищення яко­сті знань, ефективності роботи  з учнями, які навчаються на по­чатковому рівні, активності учнів
    у позаурочній діяльності);
  • різноманітність позаурочного  життя класу;
  • динаміка зростання рівня вихо­ваності учнів;
  • рівень розвитку класного колек­тиву (згуртованість, активність, ініціативність учнів, виховний
    вплив колективу на його членів, рівень  розвитку  громадської  думки);
  • активність співпраці класу з клас­ним керівником;
  • зв'язок із сім'єю, участь батьків  у виховному процесі;
  • робота з проблемними учнями;
  • надання педагогічної підтримки  на основі індивідуального підходу;
  • захищеність та комфортність умов  перебування вихованця у класі,  школі.

Показники успішної діяльності клас­ного керівника:

 

 

  • Високий рівень ефективності ви­ховної роботи з класним колек­тивом.
  • Високий рівень розвитку творчої  індивідуальності класного керів­ник, наявності в нього авторської
    педагогічної технології.
  • Стиль взаємовідносин.
  • 'Високий рівень володіння умін­нями та навичками класного ке­рівника (уміння поставити мету,
    спланувати роботу, здійснити її,  оцінити, проаналізувати, зробити  висновки).
  • Активна співтворчість з класом.
  • Контакт з батьками, залучення  їх до співпраці.
  • Володіння вмінням зацікавити  вихованців власним захопленням,  організувати дозвілля.
  • Взаємний інтерес класного ке­рівника та учнів один до одного, повагу учнів до класного керів­ника.

 

Педагогічне спілкування — сукупність засобів та методів, що забезпечують реалізацію цілей і завдань виховання та навчання й визначальний характер взаємодії педагога і учня.

Основні стилі керівництва учнями:

Автократичний (самовладний) стиль, коли вчитель здійснює од­
ноосібне керування колективом, не дозволяючи учням висловлю­
вати свої погляди. Педагог послі­довно пред'являє до учнів вимоги
і здійснює твердий контроль за  їхнім виконанням.

Авторитарний—допускає можли­вість для учнів брати участь в обговоренні питань навчального та виховного характеру, але рішення  приймає педагог відповідно до  власних установок.

Демократичний — припускає вра­хування педагогом думокучнів, він
прагне зрозуміти їх, переконати, а не наказувати.

Ігноруючий — характеризується тим, що вчитель не втручається в життєдіяльність школярів, обмежується формальним ви­конанням обов'язків, передачі адміністративної та навчальної інформації.

Натуральний — проявляється  в тому, коли вчитель усувається від керівництва класом або йде на поводу в їхніх бажань.

Непослідовний — педагог залежно від зовнішніх обставин і власного емоційного стану здійснює будь-який стиль керівництва. Це при­зводить до дезорганізації взаємин вчителя із учнями, до появи кон­фліктів.

 

 

Самоаналіз діяльності вчителя під час підготовки та проведення виховних за­ходів:

 

 

1. Оцінювання педагогічного об­грунтування виховного заходу, до­цільність проведення та обраної форми,

2.Визначення місця виховного за­ходу в системі навчально-виховної роботи класу, його зв'язку із на-вчальноюта виховною діяльністю.

3.Оцінювання ступеня досягнення мети.

4.Характеристика учасників заходу, охоплення їхактивною діяльністю підчас складання плану, підготовка та проведення заходу.

5.Оцінювання результативності за­ходу, його пізнавальної та виховної цінності.

6.Оцінювання психологічного стану-учнів під час підготовки та про­ведення заходу.

7.Визначення позитивних сторін та недоліків у проведенні заходу.

8.Висновки.

Виховна система класу — спосіб організації життєдіяльності та виховання членів класного співтовариства, ще? ста­новить цілісну й упорядковану сукупність взаємодіючих компонентів і сприяє розвитку особистості та колективу. Всі компоненти виховної системи підпорядковуються головній педагогічній ідеї — створенню необхідних умов для самовизначення, і самореалізації особистості учня та вчителя.

Компоненти ви­ховної системи

Складові елементи компонентів

1.   Індивідуаль­но-груповий

1. Класний керівник.

2. Учні класу.                                                                                                                            3. Батьки учнів.

 4. Педагоги, що беруть участь у навчально-виховному процесі та життєдіяльності

2. 

 Ціннісно-орієнтаці-йний

1. Мета й завдання виховання. -                                                                                              2. Перспективи життєдіяльності класного колективу.

3. Принципи побудови виховної системи і життєдіяльності класного колективу

3.   Функціональ-но-діяльніс-ний

1. Системоутворюючий вид діяльності та методи організації спільної діяльності і спілкування.

 2. Основні функції виховної системи.

3. Педагогічне забезпечення і самоврядування життєдіяльності класного колективу

4.   Просторово-часовий -

1. Емоційно-психологічне, духовно-моральне і предметно-матеріальне середовище.

2. Зв'язки і стосунки класного колективу з іншими спільнотами дітей та дорослих.

3. Місце і роль класу у виховному просторі школи.

4. Етапи становлення і розвитку виховної системи

5.  Діагностико-аналітичний

1 . Критерії ефективності виховної системи . 2. Методи та прийоми вивчення результативності виховної системи. 3. Форми і способи аналізу, оцінки і інтерпретації отриманих результатів

 

 

 

 

Схема аналізу виховної роботи класним керівником:

 

1. Коротка характеристика колек­тиву та окремих учнів:

  • загальні відомості про учнів та  їхні сім'ї;
  • суспільна і пізнавальна актив­ність;
  • відповідальність за Загальну  справу;
  • самодисципліна;
  • уміння переборювати труднощі, культура поведінки в школі та
    поза нею;
  • працьовитість;
  • повага до законів, символів дер­жави.
  1.     Визначення поставлених виховних  завдань.
  2. Аналіз змісту виховання (які  звички, знання, вміння, навич­ки сформовані).
  3. Аналіз методів (власного при­кладу, переконання, вимоги, сти­
    мулювання, доручення, бесіди, пояснення, ігри-змагання).
  4. Аналіз форм виховної роботи (класних годин, зборів/екскур­
    сій, КТС).
  5. Аналіз умов виховання (санітар­но-побутових, гігієнічних, есте­
    тичних, природних, соціально-культурних).
  6. Аналіз засобів виховання:
    • дитячого колективу (рівень  згуртованості, сформованості
      громадськоїдумки, традиції, на­явність лідерів, неформальних
      груп спілкування);
    • системи суспільних відносин;
    • особистості вчителя;
    • системи учнівського самовряду­ вання (визначення його ефек­
      тивності).

8. Аналіз результативності індиві­дуальної виховної роботи:

з учнями, схильними до девіантної поведінки;

з обдарованими дітьми.

9. Аналіз роботи з батьками:

  • взаємодія;
  • результативність проведення  батьківських зборів.

10. Аналіз результатів виховної ро­боти:

  • визначення рівня вихованості;
  • характеристика динаміки зро­стання або змін рівня вихова­
    ності;
  • визначення відповідності ре­зультатів і поставленої мети.
    1.  Складання соціально-педагогіч­ного паспорту, зведеної таблиці
      рівня вихованості учнів, розвитку  класного колективу.

 

1

 

docx
Додано
22 січня 2019
Переглядів
3353
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку