План роботи МО вчителів поаткових класів
До методичного об’єднання вчителів початкових класів входять:
-
-
-
-
-
Місія:
- створення ефективних засобів методичного супроводу для здійснення освітньої діяльності;
- забезпечення освітніх та методичних потреб педагогів;
- розробка стратегічних цілей та оперативне планування освітнього процесу.
Візія:
Завдання методичного об’єднання
вчителів початкових класів
1.Впровадження особистісно-орієнтованого та діяльнісного підходів в організації роботи членів ШМО.
2.Створення умов для успішного впровадження Концепції Нової української школи, Державного стандарту початкової освіти на засадах компетентнісного підходу.
3. Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження, самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного розвитку й особистісного самостановлення.
4. Задоволення особистісних освітніх потреб вчителів.
5.Формування єдиного освітнього-методичного простору для професійного зростання педагогів.
Аналіз роботи за минулий рік показав, що розумова діяльність учнів активізується, коли на уроках впроваджується методика інтерактивних способів навчання згідно з всіх методичних рекомендацій та настанов. Спираючись на інтерактивні способи навчання, вчителі, відповідно до програми, формували у учнів загальноосвітні уміння і навички. При підготовці до уроків вчителі визначали, за допомогою яких методів інтерактивного навчання можна досягти кращого засвоєння програмового матеріалу. Відповідно посилилась увага до розвивальної функції навчання, до пошуку ефективних форм та методів, посилилась пізнавальна активність учнів, самостійність школярів. Вчителі виявляли прагнення підвищити рівень освіченості із нестандартної методики навчання читання. Навчально-методична робота побудована так, що колектив може спрямовувати свою роботу на реалізацію проблеми школи, села, району.
Виправдали себе такі форми роботи, як моделювання уроків, розробка і обговорення інтерактивних способів навчання, диференційованих завдань для уроків української мови. Членами методоб’єднання велась інформаційно-просвітницька робота по самоосвіті, розроблялись важливі теми програми і можливі способи найбільш раціонального вирішення завдань програми. Так кожний вчитель працював над особистою методичною проблемою.
Протягом року вчителі підвищували свій кваліфікаційний рівень шляхом самоосвіти, участі у шкільних, районних та обласних семінарах, навчання на курсах післядипломної освіти, а також у рамках атестації.
Вчителі початкових класів формують культуру писемного мовлення, проводять систематичну роботу з вивчення орфографії, розвивають практичні навички побудови синтаксичних конструкцій, стежать за охайністю зошитів учнів, вимагають від учнів уважно уставитися до оформлення письмових робіт. У гарному стані зошити учнів 1-4 класів. Багато уваги приділяють індивідуальній роботі з кожним учнем, демонструють зразки правильного написання і сполучення букв.
Кожен урок, проведений вчителями – це цікава подорож з дітьми у світ науки, це і гра, і пізнання нового, і радість творчого пошуку. Це час зростання особистості учнів, їх розумового розвитку, творчого мислення, психологічного комфорту.
Учні 2-4 класів брали участь у районному конкурсі знавців української мови ім. П. Яцика, у Міжнародному математичному конкурсі ”Кенгуру 2020”, «Бобреня», у конкурсі «Барви Полісся», «Колосок» та ін.
Згідно з планом роботи у травні вивчалась (дистанційно) адміністрацією школи робота вчителів 1-4 класів над формуванням, розвитком і вдосконаленням навички читання. Тому рекомендовано вчителям початкових класів більш працювати над виробленням в учнів дикції, виразності та інтонаційності читання, глибокого усвідомленого сприймання тексту, на всіх уроках проводити словникову роботу з метою збагачення словникового запасу учнів, разом з бібліотекарем розробити систему бібліотечних уроків. Результати перевірки навчальних досягнень учнів свідчать про те, що вчителі досягли хороших результатів з питань формування загально навчальних умінь і навичок школярів, беручи за основу модель випускника школи І ступеня.
Змістовні, на високому науково-теоретичному рівні були проведені уроки та виховні години, де учні знайомилися з новим матеріалом, закріплювали, повторювали раніше набуті знання, а також повніше їх осмислювали, формували обчислювальні, графічні уміння та навички, розвивали основні прийоми мислення, розширення світогляду. Вчителі працюють згідно своєї обраної теми з виховної роботи.
В цьому навчальному році почав працювати клас інклюзивної освіти на базі 2 та 3 класу, де навчаються за відповідною програмою ……(2 клас), …………(3 клас). Допомогу в навчанні яким надають асистенти вчителя ……………
Зміст праці вчителі збагачують за допомогою різноманітних інноваційних методів і прийомів. Педагоги працюють, щоб кожен учень міг вийти на «Модель випускника школи І ступеня».
Модель випускника школи І ступеня
Художній потенціал
Художня активність у різних видах народної творчості.
Комунікативний потенціал
Уміння слухати і чути інших, уміння налагоджувати стосунки з дорослими і однолітками
Ціннісний потенціал
Творчий потенціал
Уміння об'єктивно оцінювати свої зусилля, працю товаришів, уміння аналізувати свою діяльність
Пізнавальний потенціал
Система роботи в початкових класах побудована так, що всі заходи готуються спільно: вчитель – вихователь – батьки – діти, що допомагає згуртувати дитячі колективи. Кожен педагог намагається створити такі умови для розвитку особистості, за яких розкриваються унікальні здібності, властиві кожній дитині, виховується активний громадянин демократичного суспільства, будівник могутньої держави, патріот своєї Вітчизни – України .
Проте, як показав аналіз відвіданих занять, контрольних робіт, члени методоб’єднання недостатньо володіють методикою формування пізнавальної активності учнів, не завжди практикують різні форми організації навчальної роботи на уроці (групова робота, робота в групах змінного складу). Також слід на уроках сприяти виробленню фонематичного слуху (більше уваги приділяти звуко-буквеному аналізу слів),навичок швидкого читання, не завжди їх уроки відзначаються логічною завершеністю, умотивованістю, оптимальним вибором форм і методів роботи, наступності навчання. Вчителям потрібно систематизувати роботу над помилками після проведених контрольних робіт.
Всю роботу вчителі повинні спрямувати на :
Тому у 2021 – 2022 н.р. методоб’єднання вчителів початкових класів продовжуватиме працювати над темою: «Формування ключових компетентностей, засад здорового способу життя, сталого розвитку та громадянської активності в умовах створення сучасного освітнього середовища».
МЕТА сучасної школи
Для кожного вчителя головним документом є ПРОГРАМА. Відповідно він повинен знати:
ВИМОГИ
до проведення сучасного уроку
ЗАВДАННЯ
10. Перехід на особистісно-орієнтований та діяльнісний підходи в організації роботи членів ШМО.
11. Створення умов для успішного впровадження нового освітнього стандарту на засадах компетентнісного підходу.
12. Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження, самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного розвитку й особистісного само становлення.
13. Задоволення особистісних освітніх потреб вчителів.
14. Формування єдиного освітнього-методичного простору для професійного зростання педагогів.
Напрямки роботи
методичного об’єднання вчителів початкових класів
І. Діагностично-прогностичний напрям:
ІІ. Навчально-методичний напрям:
ІІІ. Організаційно-координаційний напрям:
Організація самоосвітньої роботи вчителів
Самоосвіта педагога - це свідома робота над удосконаленням своєї особистості як професіонала, адаптація своїх індивідуально-неповторних особливостей до вимог педагогічної діяльності, постійне підвищення професійної компетентності і безперервне удосконалення якостей своєї особистості.
Самоосвіта - це свідомий рух
від: Я - реального (визначити свої сильні і слабкі сторони)
Я - ретроспективного (яким я був у минулому)
до: Я - ідеального (відповідність сучасним вимогам)
Я - рефлексійного (самоусвідомлення свого самовдосконалення)
Завдання самоосвітньої роботи:
Питання самоосвіти, над якими працюють члени МО
№ |
Прізвище, ім’я та по батькові вчителя |
Питання самоосвіти, над якими працюють члени МО |
1.
|
|
Розвиток критичного мислення у дітей молодшого шкільного віку |
2.
|
|
Методична система "Щоденні 5" для розвитку мовлення |
3.
|
|
Лайфхаки з дистанційного навчання учнів початкових класів |
4.
|
|
Інноваційні методи та прийоми навчання в умовах НУШ |
5.
|
|
Формування мотивації та пізнавальної діяльності учнів з ООП до навчання |
6. |
|
Ігрові технології у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами |
7. |
|
Попередження та корекція агресивності у молодшому шкільному віці |
8. |
|
Розвиток пізнавальної активності учнів шляхом впровадження інноваційних технологій |
9. |
|
Організація диференційованого викладання в інклюзивному класі |
Графік відкритих уроків
№ п/п |
П.І.П. |
Дата |
Клас |
Предмет |
1. |
|
|
4 |
Українська мова Зв’язок слів у реченні. Побудова речень |
2. |
|
6.12 16.01 |
3 |
Я досліджую світ «Добро і зло». Математика Визначення часу за годинником. Задачі на обчислення вартості. |
3. |
|
25.11
|
1 |
Українська мова «Прикметники-синоніми, прикметники- антоніми. Пряме і переносне значення прикметників» Літературне читання «Не загубив, а знайшов» В. Сухомлинський |
4. |
|
13.11
17.11
|
2 |
Математика Обчислення значень виразів.Складені задачі. Периметр многокутника. Читання. Казка- вигадка, та в ній щось повчальне розумій! Казка «Цап та баран»
|
5. |
|
25.11 |
корекційно-розвиткове заняття 2 клас |
Зимові забави. Вимова і розрізнення звуків Л-Л’. Уточнення та розширення словника за темою |
6. |
|
18.12 |
корекційно-розвиткове заняття 3 клас |
Розвиток мовлення «Речення: мовний аналіз речення. Відновлення деформованих речень. Головні члени речення: підмет і присудок |
7. |
|
19.10 |
корекційно-розвиткове заняття |
Вираження емоцій та почуттів арттерапевтичними засобами (глина,малюнок) |
8. |
|
26.11 |
корекційно-розвиткове заняття |
Вправи на розвиток пам’яті з використанням цеглинок LEGO |
9. |
|
21.12 |
корекційно-розвиткове заняття |
Іменник як частина мови. Загальне значення. |
10. |
|
06.11 |
Заняття
|
Хто спортом займається, той сили набирається! |
Робота з молодими спеціалістами та новими вчителями
Якщо ви володієте знанням, дайте іншим запалити від нього світильники.
Томас Фуллер
Робота з обдарованими та здібними учнями
У кожній людині - сонце.
Тільки дайте йому світити.
Сократ
обдарованими і здібними учнями.
|
Зміст роботи |
Дата |
Хто проводить |
Форми роботи |
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8. |
Посвята в першокласники
„ Ми – веселі козачата!”
„Свято веселе, свято новорічне!”
„ Миколаю, Миколай, до нас в гості завітай! ”
Свято „Матусі низенько вклонюся”.
„Книга – джерело мудрості”.
„Прощавай, Букварику!”
„Прощавай, початкова школо! ”
|
вересень
жовтень
грудень
грудень
березень
квітень
травень
травень
|
|
свято
змагання
новорічний ранок театралізована вистава
свято
свято-вікторина свято
свято
|
Організаційне забезпечення навчально-виховного процесу на навчальний рік
Нова українська школа – новий зміст освіти
Освітнє середовище як чинник розвитку особистості учня
№ |
Зміст роботи |
Дата |
Хто виконує |
Форми роботи |
1.
2. 3.
4.
5.
6.
7.
8.
|
Підсумки роботи методоб’єднання за минулий навчальний рік та основні напрямки роботи на 2020-2021н.р.
Обговорення методичних рекомендацій «Особливості навчально- виховного процесу у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2020 -2021 н. р.» Обговорення та затвердження плану робо-ти методоб’єднання на 2020– 2021 н.р.
Обговорення навчальних програм, підручників (за предметами), розгляд інструктивно-методичних листів що до оновленого Державного стандарту початкової освіти.
Обговорення проекту нового Закону про освіту;
Про запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня. Аналіз діагностичного анкетування, обговорення плану на наступний рік.
Актуальний інструктаж.
Інклюзивна освіта – соціальна модель устрою суспільства. Особливості організації освітнього процесу в інклюзивному середовищі.
|
14.09
|
|
Доповідь та обговорення
Інструктивно-методична нарада Інформація, розповідь,
Доповідь та обговорення
Доповідь та обговорення
Інформація
Виставка з анотацією метод. літ-ри
|
Робота між засіданнями
Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
ІІ засідання
Компетентнісний підхід до організації навчально-виховного процесу – основа у формуванні всебічно-розвиненої особистості
Системно-діяльнісний підхід як філософія освіти початкової школи.
Мовно-літературна освітня галузь
№ |
Зміст роботи |
Дата |
Хто виконує |
Форми роботи |
1.
2.
3.
4.
5.
6. |
Формування загальноосвітніх умінь та навичок – основа успішного навчання:
Вивчаємо Державний стандарт початкової освіти. Планування навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів в мовно-літературній освітній галузі.
Інтеграція навичок «Щоденні 5»: читання для себе, читання для когось, слухання, робота зі словами, письмо для себе.
Карусель інновацій. Використання інтерактивних технологій для досягнення очікуваних результатів навчальної діяльності на уроках української мови і літературного читання
Як підвищити ефективність виховної роботи у початкових класах? Презентація проектів виховної роботи
Наступність у роботі вихователя до шкільного закладу і вчителів початкових класів |
|
|
Доповідь
Ділове спілкування
Урок та бесіда, обговорення
Урок та бесіда, обговорення
Педагогічна консультація
Обговорення |
Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
ІІІ засідання
Інноваційні форми та методи навчання у молодших класах
Педагогіка партнерства як ключовий компонент Нової української школи. Математична освітня галузь
№ |
Зміст роботи |
Дата |
Хто виконує |
Форми роботи |
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7. |
Стан навчально-виховної роботи в початкових класах за І семестр 2020 – 2021 навчального року.
Тренінг. Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів. Інтеграція у навчанні молодших школярів математики.
Аукціон методичних ідей. Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики:
Опрацювати «Методичні рекомендації щодо рівневого оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи»Гра по-новому – навчання по-іншому з LEGO.Презентація методів, прийомів, форм роботи зі здібними учнями . |
|
. |
Довідка, наказ
Аналіз уроку, ділове спілкування
Співдоповідь
Ділове спілкування
Повідомлення, виставка
Практикум
Ділове спілкування |
Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
3) ознайомитися з відео-матеріалом «Шість капелюхів: прийом-гра для розвитку критичного мислення»: https://naurok.com.ua/post/shist-kapelyuhiv-priyom-gra-dlya-rozvitku-kritichnogo-mislennya
4) ознайомитися з літературою по впровадженню групових методів навчання:
ІV засідання
Модернізація змісту освіти в умовах реалізації Державного стандарту початкової освіти. Природнича освітня галузь
№ |
Зміст роботи |
Дата |
Хто виконує |
Форми роботи |
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
|
Організаційно-педагогічні умови формування екологічної грамотності молодших школярів.
Інтеграція змісту кількох навчальних предметів навколо природничої теми.
Критичне мислення як засіб формування та розвитку творчих здібностей молодших школярів на уроках природознавства. Скрайбінг – сучасний засіб візуалізації мислення учнів. Аукціон методичних ідей. Інтерактивні прийоми роботи на уроках природознавства:
Творчі проекти – засіб виховання соціально активної особистості. Створення дидактичної картотеки. Екологічні проекти. Актуальний діалог. Секрети успішної адаптації до навчання дітей в основній школі. Актуальний коментар: ДПА-2021.
|
|
. |
Доповідь та обговорення
Урок, обговорення
Ділове спілкування
Повідомлення
Ділове спілкування
Ділове спілкування
Повідомлення
Обмін досвідом
Повідомлення |
Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
V засідання
Підсумок роботи методичного об’єднання за рік
№ |
Зміст роботи |
Дата |
Хто виконує |
Форми роботи |
1.
2.
3.
4.
5.
6. |
Звіт керівника ШМО про підсумки роботи за рік. Виставка «Творчі сходинки». Досягнення членів ШМО (портфоліо вчителів, що вміщує серію розроблених уроків, виховних заходів; методичні матеріали; свідоцтва про закінчення курсів підвищення кваліфікації; сертифікати, подяки, грамоти та портфоліо учнів).
Звіт членів ШМО про результативність їх участі в роботі міських семінарів-практикумів, творчих груп, тижні педмайстерності.
Звіт членів ШМО про навчання на курсах підвищення кваліфікації вчителів, онлайн-курсах освітньої платформи EdEra, вебінарах, інтернет-марафонах.
Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів 1-4 класів та ДПА учнів 4-х класів, їх участі у шкільних, міських олімпіадах, Всеукраїнських та міжнародних конкурсах і інтернет-олімпіадах.
Педагогічний тренінг «Сходинки успіху в роботі вчителя».
|
|
. |
Довідка, наказ
Доповідь та обговорення, урок
Ділове спілкування
Співдоповідь
Повідомлення
Виставка |
Робота між засіданнями
Зміцнення навчально-матеріальної бази кабінетів
№ |
Матеріали |
Хто виконує |
Дата |
1.
2.
3.
4.
5.
|
Поповнити кабінет навчальними посібниками, канцелярським приладдям для 1 класу згідно вимог НУШ
Поповнити кабінет картками, таблицями для уроків з природознавства.
Створити в кабінетах зони для навчання та відпочинку
Поповнити класну бібліотеку книгами для додаткового та самостійного читання.
Поповнити кабінет навчальними посібниками, картками, таблицями для роботи з учнями за інклюзивною формою навчання |
. Кара Н.О.
Волобуєва Т.С .
Омельченко Л.І
Лесик Л.В. Класоводи
ПухальськаЛ.В., Терепова І.В. Бехлер Л.В. |
|
1