Головна методична проблема,
над якою працює педагогічний колектив
Прилуцького навчально-реабілітаційного центру:
«Формування життєвої компетентності – пріорітетний напрямок корекційної роботи з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку, які мають складні вади розвитку.»
( I етап)
План роботи
методичного об'єднання
вихователів виховних спецгруп
Прилуцького навчально-реабілітаційного центру
Головною метою роботи методичного об’єднання на 2022-2023 н.р. є:
- стимулювання пізнавальної, практичної та комунікативної діяльності дітей, необхідної для формування, застосування та здобуття досвіду їх успішної подальшої адаптації у соціумі;
- забезпечення якості освіти, ефективності інновацій колективним пошуком та перевіркою відпрацювання кращих традиційних та нових зразків педагогічної діяльності, взаємин педагогічним спілкуванням, обміном досвіду; вироблення єдиних підходів, критеріїв, норм та вимог результатів освітньої діяльності дітей та педагогів;
- створення необхідних умов для розвитку творчих здібностей та формування особистості дитини.
Завдання методоб`єднання:
- залучення вихователів до інноваційної, пошукової діяльності;
- впровадження нетрадиційних методик, сучасних інтерактивних методів;
- організація та проведення заходів із підвищення рівня
освітнього процесу;
- обговорення питань теорії і практики, навчання та виховання;
- удосконалення педагогічної майстерності: постійний обмін досвідом, розвиток творчої ініціативи педагогів, виявлення і поширення найбільш ефективних форм та методів в практику роботи та впровадження в роботу кращого педагогічного досвіду;
- систематичне ознайомлення з новинками методичної, педагогічної , науково-популярної літератури тощо.
Для досягнення поставленої мети вихователі спираються на загальнолюдські цінності, такі, як: Людина, Сім’я, Батьківщина.
Весь навчально-виховний процес спрямований на те, щоб допомогти дітям здобути потрібні знання та вміння, навчити застосовувати їх у майбутньому житті.
Вихователі намагаються систематизувати пізнання світу дитини, вчать думати, стимулюють інтерес до оточуючого, відкриваючи дітям якомога більший потік інформації з життя, підтримують допитливість, розвивають спостережливість, творчі здібності, нахили.
Тематика засідань МО:
№ |
Тематика засідання
|
Дата |
Відповідальні |
1. |
«Основні напрямки організації НВП в дошкільних виховних спецгрупах в умовах НРЦ у 2022-2023 навчальному році»
|
серпень |
Керівник МО |
2. |
«Безпека життєдіяльності дітей з ООП - важливий аспект освітнього процесу в НРЦ.»
|
листопад |
Керівник МО |
3. |
«Формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку з ООП в сучасному соціокультурному середовищі .»
|
січень |
Керівник МО
|
4. |
«Організація іноваційного освітннього простору через використання Лего-технології як компонента STREAM – освіти для реалізації концепції НУШ .»
|
квітень |
Керівник МО |
5.
|
«Підсумки роботи МО вихователів за 2022-2023 навчальний рік та складання перспективного плану на наступний навчальний рік.»
|
травень
|
Керівник МО
|
Тема: «Основні напрямки організації НВП в дошкільних виховних спецгрупах в умовах НРЦ у 2022-2023 навчальному році.»
№ |
План роботи |
Дата |
Відповідальний |
|
Теоретична частина:
Звіт про роботу методичного об’єднання вихователів в 2021-202н.р. Організація та проведення методичних об’єднань у 2022-2023 н.р. Ознайомлення з планом роботи МО на 2022-2023 н.р. та затвердження його. Обговорення основних напрямків, форм діяльності МО у 2022-2023 н.р. Розподіл функціональних обов’язків між членами МО. Нормативно – правове забезпечення освітнього процесу в умовах НРЦ.
Практична частина:
-Огляд новинок фахової літератури та профільних журналів.
Завдання членам МО:
-Опрацювання методичної літератури, методичних листів. -Підготовка до наступного засідання по темі: «Безпека життєдіяльності дітей - важливий аспект освітнього процесу в НРЦ.»
|
Серпень |
Керівник МО
Члени МО
|
Тема: «Безпека життєдіяльності дітей з ООП - важливий аспект освітнього процесу в НРЦ.»
№ |
План роботи |
Дата |
Відповідальний |
|
Теоретична частина: «Формування у дошкільників життєвої позиції щодо власної безпеки житєдіяльності в нинішній час.» «Методичні рекомендації з питань безпеки життєдіяльності дошкільнят у воєнний час.» (що має враховувати педагог) Ділова гра: «Сучасні підходи до організації роботи з формування навичок безпечної поведінки у дошкільників.» «Організація освітньої роботи з дошкільтниками з формування основ безпеки життєдіяльності.» (міні розповідь.) «Про роботу з батьками з профілактики травматизму серед дітей.»(з досвіду роботи.) Презинтація «Навчаємо азбуки безпеки.» Практична частина: - Взаємовідвідування фрагментів освітньо-виховної роботи з дітьми по ОБЖД з метою обміну досвідом, удосконалення педагогічної майстерності. -Огляд-конкурс куточків ОБЖД та матеріалів для роботи з дітьми. Завдання членам МО: Підготовка матеріалів до наступного засідання по темі: «Формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку з ООП в сучасному соціокультурному середовищі .» |
Листопад |
Керівник МО
Члени МО
Члени МО
|
Тема: «Формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку з ООП в сучасному соціокультурному середовищі .»
№ |
План роботи |
Дата |
Відповідальний |
|
Теоритична частина:
Доповідь: «Комплексний підхід до соціальної адаптації дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах НРЦ..» «Формування соціально-громадянської компетентності дитини дошкільного віку в різних видах діяльності.» «Виховуємо соціально компетентного громадянина у грі.» («Година колективного творчого мислення»)
Практична частина: -Колективне обговорення конспекту заняття з використанням методів соціальної адаптації на тему: «Зиму зустрічаємо та весело граємо.» -Презентація -огляд практичних матеріалів в роботі з дітьми під час формування соціальної компетенції.
Завдання членам МО:
Підготувати практичний матеріал до наступного засідання по темі: «Організація іноваційного освітннього простору через використання Лего-технології як компонента STREAM освіти для реалізації концепції НУШ.» |
Січень |
Керівник МО
Члени МО
|
Тема: «Організація іноваційного освітннього простору через використання Лего-технології як компонента STREAM – освіти для реалізації концепції НУШ .»
№ |
План роботи |
Дата |
Відповідальний |
|
Теоретична частина: Доповідь: «STREM як освітній ресурс ХХІ ст. .» «Використання LEGO – технологій, як освітнього інструменту на заняттях в НРЦ.» «Іноваційна LEGO - технологія «Шість цеглинок.» «Логіко-математичний розвиток дошкільників засобами конструктору LEGO з ООП.» «Дидактичні ігри з використанням конструктору LEGO для дітей дошкільного віку.» Практична частина: -Банк педагогічних ідей (презентація цікавих ігрових посібників, дидактичного матеріалу).» -Взаємовідвідування навчально-виховних заходів з метою обміну досвідом, удосконалення педагогічної майстерності. -Колективний перегляд відкритого заняття «Чарівні цеглинки» з використанням LEGO – конструктора молодший вік.
Завдання членам МО: Підготовка матеріалів до наступного засідання.Проведення моніторингового дослідження |
Квітень |
Керівник МО
Члени МО
Члени МО
. |
Тема:«Підсумки роботи МО вихователів
за 2022-2023н. р.»
№ |
План роботи |
Дата |
Відповідальний |
|
Підсумок:
Аналіз роботи МО протягом 2022-2023 навчального року щодо підвищення професійного і творчого потенціалу вихователів. Виконання функціональних обов’язків членами МО. Обговорення опрацьованої фахової літератури, профільних журналів; досягнень вітчизняної та зарубіжної літератури, педагогічних досвідів.
Практична частина Обговорення пріоритетних питань роботи МО на 2023-2024 н.р. Складання перспективного плану на наступний рік
Завдання членам МО:
Опрацювання рекомендованої методичної літератури;
Підготовка до наступних засідань
|
Травень |
Керівник МО
Члени МО
Члени МО |