план роботи та положення про батьківський всеобуч

Про матеріал
ПОЛОЖЕННЯ ПРО БАТЬКІВСЬКИЙ ВСЕОБУЧ 1. Загальні положення 1.1. Авторитет ліцею та вчителів у багатьох випадках визначається організацією та проведенням роботи з батьками. 1.2. Батьківський всеобуч – форма аналізу, осмислення на основі даних педагогічної науки, досвіду виховання. 1.3. Батьківський всеобуч – це школа виховання батьків, формуюча батьківська суспільна думка, батьківський колектив. 1.4. Батьки зобов’язані відвідувати заняття Батьківського всеобучу, які проводить ліцей (із Статуту ліцею). 1.5. Даний документ є локальним актом щодо питання відносин між ліцеєм та батьками.
Перегляд файлу

 

 

ПОГОДЖУЮ:      ЗАТВЕРДЖУЮ:

Директор закладу    рішенням  загальношкільних  

______________    зборів

Протокол №___ від ­­­­­­_____________ 2022 р.

Голова БК _______________________________

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ ТА ПЛАН РОБОТИ БАТЬКІВСЬКОГО

ВСЕОБУЧУ

В КЗ «Пеньківський ліцей 

Вінницького району

Вінницької області»

на  2022 – 2023 н. р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ПОЛОЖЕННЯ ПРО БАТЬКІВСЬКИЙ ВСЕОБУЧ 

 

1. Загальні положення

1.1. Авторитет ліцею та вчителів у багатьох випадках визначається організацією та проведенням роботи з батьками.

1.2. Батьківський всеобуч – форма аналізу, осмислення на основі даних педагогічної науки, досвіду виховання.

1.3. Батьківський всеобуч – це школа виховання батьків, формуюча батьківська суспільна думка, батьківський колектив.

1.4. Батьки зобов’язані відвідувати заняття Батьківського  всеобучу, які проводить ліцей (із Статуту ліцею).

1.5. Даний документ є локальним актом щодо питання відносин між ліцеєм та батьками.

 

2. Задачі батьківського всеобучу

2.1. Знайомство батьків з основами педагогічних, психологічних, правових знань.

2.2. Забезпечення єдності вихованої взаємодії ліцею та сім’ї.

2.3. Узагальнення та розповсюдження позитивного досвіду виховання.

2.4. Попередження батьків про уникнення найпоширеніших помилок.

2.5. Залучення батьків до активної участі у виховному процесі.

 

3. Проведення занять батьківського всеобучу

3.1. Заняття батьківського всеобучу проводяться два рази на семестр за планом роботи ліцею.

3.2. Основні питання, які розглядають на заняттях:

А) ознайомлення:

  • З документами про ліцей;
  • Із завданнями, які стоять перед ліцеєм;
  • З основними напрямками роботи ліцею; 
  • Зі звітами про роботу;

Б) обмін досвідом щодо питань виховання дітей;

В) використання знань, умінь можливостей батьків у роботі з дітьми;

Г) надання допомоги у вирішенні педагогічних та психологічних питань.

 

4. Права батьківського всеобучу

Батьківський всеобуч має право:

А) звернути увагу батьків на:

  • правильне виконання рішень зборів;
  • Виконання п.4 ст. 52 Закону України «Про Освіту» (батьки навчаються, вихователі несуть відповідальність за виховання дітей, отримання ними основної (загальної) освіти;
  • Виконання п.4 ст. 17 Закону України «Про Освіту») відповідальність за ліквідацію учнівської неуспішності протягом червня-серпня  покладається на їхніх батьків ;
  • виконання Статуту ліцею;
  • обговорення питань про шкільне життя  та прийняття рішень у формі пропозицій;

  Б) запрошувати на заняття спеціалістів:

  • юристів;
  • лікарів;
  • працівників правоохоронних органів;
  • членів адміністрації школи;
  • представників громадських організацій.

 

5. Заключні положення

5.1. Батьківський всеобуч може змінюватись у зв’язку зі змінами:

  • соціуму;
  • напрямку  роботи ліцею;
  • рівня освіти батьків.

5.2. Зміни та доповнення до Батьківського всеобучу розробляються спільно з:

  • Адміністрацією;
  • Психологами;
  • Головою методичного об’єднання класних керівників;
  • Представниками відділу освіти.

5.3. Зміни та доповнення до Батьківського всеобучу розглядаються на засіданні педагогічної ради у присутності представників загальношкільного батьківського комітету та затверджуються педрадою.

 

ОСНОВНІ ЕТАПИ РОБОТИ БАТЬКІВСЬКОГО ВСЕОБУЧУ

1. Робота з батьками учнів початкової школи.

2. Робота з батьками учнів 5-ого класу (адаптація переходу в основну школу).

3. Робота з батьками основної школи (6-8-і класи).

4. Робота з батьками учнів старших класів і випускних класів.

 

До основних функцій відносяться:

  •                   Інформаційна;
  •                   Виховно-розвивальна;
  •                   Формуюча;
  •                   охоронно-оздоровча.

 

Задачі взаємодії:

  •                   формування активної педагогічної позиції батьків;
  •                   озброєння батьків педагогічними знаннями й уміннями;
  •                   активна участь батьків у вихованні дітей.

 

Організація взаємодії ліцею та родини припускає:

  •                   Вивчення родини з метою виявлення її можливостей з виховання своїх дітей і дітей класу;
  •                   Згрупування родин за принципом наявності в них морального потенціалу й можливості впливати на свою дитину, дітей класу;
  •                   Аналіз проміжних і кінцевих результатів їхньої спільної виховної діяльності.

 

ОСНОВНІ НАПРЯМИ СПІЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 ПЕДАГОГІВ І БАТЬКІВ

  1. Підтримка фізичного здоров’я учнів.
  2.  Спілкування й формування особистісних орієнтацій учнів: інтерес до життя, інтерес до людини, інтерес до культури, що сприяють розумінню загальнолюдських цінностей.

3. Пізнавальна сфера життя учнів  ( робота з учителями-предметниками) з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

4. Робота з родиною – вплив на виховний потенціал  родини; об’єктом уваги є не сама родина, а сімейне виховання.

 Тут необхідно таке: 

  •                   вивчення сімейної атмосфери, що оточує учня, його стосунків із членами родини; 
  •                   психолого-педагогічна освіта батьків через систему батьківських зборів, консультацій, бесід; 
  •                   організація спільного проведення вільного часу батьків і дітей;
  •                   захист інтересів і прав дитини в так званих важких родинах.

Таким чином, ліцеєм реалізується функції батьківської освіти (відомості про виховну концепцію школи, педагогічну позицію класного керівника, про методику виховання, про цілі й задачі школярів на даний період, про хід духовного розвитку дитини, про особливості шкільної діяльності учня, про взаємини у групі, про виявлені здібності й поточні успіхи) та коректуються принципи сімейного виховання – саме з тієї сторони, що стосується дитини ( мистецтво любити дітей), режиму життя та діяльності дитини, що забезпечують корекцію особистості батьків.

 

ЗМІСТ, ФОРМИ ТА МЕТОДИ РОБОТИ

 БАТЬКІВСЬКОГО ВСЕОБУЧУ

  •                   підвищення психолого-педагогічних знань батьків (лекції, семінари, індивідуальні консультації, практикуми);
  •                   залучення батьків у навчально-виховний процес (батьківські збори, спільні творчі справи, допомога у зміцненні матеріально-технічної бази);
  •                   участь батьків в управлінні ліцеєм (рада ліцею, батьківські комітети).

Форми та методи роботи з батьками повинні бути спрямовані на підвищення педагогічної культури батьків, на зміцнення взаємодії школи та родини, на посилення їхнього виховного потенціалу.

Методи роботи: спостереження, бесіда, тестування, анкетування.

 

ПЛАН РОБОТИ БАТЬКІВСЬКОГО ВСЕОБУЧУ

 

Назву заходу

Термін виконання

Відповідальні

Примітки

1.

Обрання батьківських комітетів в класах, делегування представників від класів до ради школи

Вересень

Класні керівники

 

2.

Організація роботи Всеобучу педагогічних знань для батьків учнів 1-9 класів

Протягом року

Заступник директора з ВР

 

3.

Проведення батьківських зборів: «Організація навчально-виховного процесу в школі на 2022-2023 навчальний рік»

Вересень

Адміністрація

 

Класні керівники

 

4.

Проведення анкетування батьків

Протягом року

Класні керівники

 

5.

Проведення співбесіди батьків учнів, які не встигають у навчанні, з метою надання методичних консультацій

Протягом року

Класні керівники

 

вчителі

 

6.

Постійний контроль сімей, які потрапили у СЖО, сімей пільгових категорій

Протягом року

Комісія по роботі із дітьми, які потрапили в СЖО

 

класні керівники

 

7.

Здійснення правової освіти батьків, залучення правоохоронних органів

Протягом року

 

 

8.

Проведення педагогічних консиліумів у 1, 5, класах. Висновки розглянути на батьківських зборах.

Листопад

класні керівники

 

9.

Організація і проведення родинних свят, Днів відкритих дверей

Протягом року

класні керівники

 

10.

Надання допомоги сім’ям з метою поліпшення відвідування дітьми школи. Своєчасне інформування батьків про відсутність дітей на заняттях.

Протягом року

класні керівники

 

11.

Проведення рейдів у сім’ї учнів з метою:

  • Вивчення матеріального стану та умов для навчання;
  • Відвідування сімей невстигаючих учнів;
  • Відвідування дітей з проблемами сімейного виховання

Протягом року

класні керівники

 

вчителі

 

практичний психолог

 

12.

Опрацювання оперативної інформації з батьківських зборів про зауваження, пропозиції та побажання батьків щодо поліпшення навчально-виховного процесу

Протягом року

класні керівники

 

 

План проведення батьківського всеобучу

для батьків учнів 1-4 класів 

на 2022-2023 навчальний рік

 

І засідання, жовтень

1. Про перспективи розвитку школи, мету та завдання її діяльності (виступ директора закладу Микичура І.М.).

2. Адаптація першокласників до навчання у школі (виступ практичного психолога).

3. Правове виховання і попередження правопорушень у молодших школярів (заступник директора з ВР).

4. Про організацію роботи ліцею в умовах воєнного стану та карантину (виступ директора закладу Микичура І.М.).

 

 

ІІ засідання, грудень

1. Приклад батьків у вихованні дітей молодшого шкільного віку (виступ  Джумської І. М.).

2. Розвиток пізнавальних інтересів та інтелектуальних здібностей в умовах родини (виступ Томляк С. М.).

3. Школа і сім’я – могутні суб’єкти виховання у нових соціальних умовах  (виступ практичного психолога).

 

ІІІ засідання, лютий

1. Діти та телебачення (заступник директора з ВР).

2. Що необхідно знати про організм молодшого школяра (виступ Оліщук Г.В.).

3. Формування самосвідомості у молодших школярів (виступ Томляк С.М.)

 

 

ІV засідання, травень

1. Традиції ліцею та їх місце у формуванні повноцінної особистості (виступ директора закладу Микичура І. М.)

2. Книга та її значення в розвитку пізнавальних та моральних якостей (виступ бібліотекаря Кузьменко О. І.)

3. Успіхи учнів початкових класів (виступ заступник директора з НР)





 

План проведення Батьківського всеобучу

для батьків учнів 5-8 класів

на 2022 -2023 навчальний рік

 

І засідання, жовтень

1. Про перспективи розвитку школи, мету та завдання її діяльності (виступ директора закладу Микичура І. М.). 

2. Труднощі адаптації п’ятикласників до школи (виступ практичного психолога Корольчук Г. М.).

3. Про організацію роботи ліцею в умовах воєнного стану та карантину (виступ директора закладу Микичура І.М.).

 

ІІ засідання, грудень

1. Умови успішного виховання дітей у сім’ї  (виступ практичного психолога Корольчук Г. М.).

2. Розвиток пізнавальних інтересів та інтелектуальних здібностей в умовах родини (виступ заступник директора з ВР).

3. Школа і сім’я – могутні суб’єкти виховання у нових соціальних умовах (виступ психолога).

ІІІ засідання, лютий

1. Шкідливі звички дітей та запобігання їм у сім’ї: шкідливість впливу тютюну та алкоголю на молодий організм (виступ лікаря Моголи О. І.)

2. Агресія: її причини та наслідки (виступ практичного психолога).

3. Інтернет та ігроманія – сучасна залежність номер один (виступ класного керівника 5 класу Дудник Л. С.)

 

ІV засідання, травень

1. Традиції ліцею та їх місце у формуванні повноцінної особистості (виступ директора закладу)

2. Похвала чи покарання: чи стане навчання в радість  (виступ класного керівника 7 класу Марчук Т. І.).

3. Успіхи учнів 5-8 класів (виступ заступник директора з НР)

 

 

План проведення Батьківського всеобучу

для батьків учнів 9-11 класів

на 2022-2023 навчальний рік

 

І засідання, жовтень

1. Про перспективи розвитку школи, мету та завдання її діяльності (виступ директора закладу Микичура І. М.).

2. Особливості організації вступу до ВНЗ ІІІ-IV рівнів акредитації та складання іспитів,ЗНО у 2022-2023 навчальному році (виступ заступник директора з НР)

3. Обрання майбутньої професії – важливий крок у доросле життя (виступ заступник директора з ВР).

4. Світ цінностей у сучасному суспільстві (виступ практичного психолога).

5. Про організацію роботи ліцею в умовах воєнного стану та карантину (виступ директора закладу Микичура І.М.).

 

 

ІІ засідання, грудень

1. Профілактика суїциду серед дітей (виступ практичного психолога).

2. Шкідливі звички підлітків та запобігання їм у сім’ї (виступ лікаря Могили О.І.).

 

ІІІ засідання, лютий

1. Профорієнтаційна робота в ліцеї та за її межами – співпраця з центром зайнятості населення (виступ директора закладу)

2. Вплив негативних мікрофакторів на підлітків, які відповідають нормам поведінки в суспільстві та мають батьків із соціально прийнятною поведінкою ( виступ практичного психолога).

3. Складання ДПА у 9 класі (виступ заступник директора з НР)

 

ІV засідання, травень

1. Традиції ліцею та їх місце у формуванні повноцінної особистості (виступ директора закладу Микичура І. М.)

2. Батьки очима дітей і навпаки (виступ-тренінг класного керівника 9 класу Ткачук К. В.).

3. Успіхи учнів 9-11 класів (виступ заступник директора з НР).

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 січня 2023
Переглядів
4015
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку