Підготувала вихователь Наталія Робур«Гра в житті сучасної дитини – дошкільника»Фрагмент виступу на батьківських зборах.
Номер слайду 2
«У грі дитина – творець і суб’єкт власної діяльності. Саме у грі формуються розум і почуття, здатність до творчості у предметній сфері та спілкуванні. Гра є універсальним засобом формування взаємин дорослих з дитиною і дітей між собою». З цими словами Й. Хейзінги складно не погодиться, адже саме ігрова діяльність є провідною та відіграє важливу роль в розвитку дошкільнят. Гра - це особливий вид діяльності, основними характеристиками якої є спонтанність, творчість, задоволення від процесу. Гра для дітей - спосіб розвивати фізичні, інтелектуальні, емоційні, соціальні та моральні навички. Умовно виділяють три класи ігор: ігри з ініціативи дитини (творчі); ігри з ініціативи дорослого з готовими правилами; народні ігри (створені народом)http://dnz50.edu.vn.ua/metoduchna_skarbnucka/
Номер слайду 3
Дитяча гра – явище універсальне і діти в іграх копіюють навколишнє життя, саме тому її функції різноманітні. Навчальна функція, вона дозволяє вирішити конкретні завдання виховання і навчання Важливу роль навчальні ігри відіграють під час морального – естетичного виховання дітей. Розважальна функція сприяє підвищенню емоційно-позитивного тонусу, розвитку рухової активності. Вона живить розум дитини несподіваними та яскравими враженнями, створює сприятливий ґрунт для встановлення емоційного контакту між дорослим та дитиною. Комунікативна функція, вона полягає в розвитку потреби обмінюватися з однолітками знаннями, вміннями у процесі ігор, спілкуватися з ними і встановлювати на цій основі дружні взаємини, виявляти мовну активність. Виховна функція виявляє індивідуальні особливості дітей, усуваючи небажані прояви в характері своїх вихованців. Розвиток дитини розкриває розвиваюча функція. Релаксаційна функція що полягає у відновленні фізичних і духовних сил дошкільнят. Психологічна функція визначає розвиток творчих здібностей.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Творчими ігри називають тому, що діти самі визначають мету, зміст і правила гри, відображаючи здебільшого навколишнє життя, діяльність та відносини людей. Творчі ігри, поділяються на: Сюжетно-рольові ігри;Театралізовані ігри;Ігри-драматизації;Конструктивно-будівельні ігри;Режисерські ігри Однією з визначальних особливостей сюжетно-рольової гри є довільність ігрових дій, які підпорядковані спільним ігровим інтересам.
Номер слайду 6
- розігрування в ролях певного літературного твору і відтворення за допомогою виразних засобів (інтонації, міміки, жестів, пози, ходи) конкретних образів. Ляльковий театр: пальчиковий, на фланелеграфі, на руці, тіньовий театр. Ігри-вистави. Театралізовані дії: свята і ранки. Драматизації за відомими дітям художніми творами. Приклади театралізованої діяльності: Театралізовані ігри
Номер слайду 7
В іграх на теми літературних творів діти дошкільного віку прагнуть виразно передавати особливості рухів, голосу, емоційні стани. Спільно з вихователем беруть участь в театралізації на теми улюблених казок використовуються маски тварин, емблеми із зображеннями улюблених літературних персонажів. В іграх-драматизаціях самостійно відтворюють улюблені епізоди казок, мультиплікаційних фільмів. Усе це допомагає приміряти на себе різноманітні соціальні ролі, вчить дітей поводитись в різноманітних життєвих ситуаціях.
Номер слайду 8
Режисерська гра дошкільника Це індивідуальна гра, в процесі якої дитина створює ігрові ситуації з іграшками, предметами - замінниками. У цій грі дитина може бути сама в ролі, а може лише регулювати взаємовідносини між іграшками, як режисер. Конструктивно-будівельні ігри формують у дитини вміння орієнтуватися в просторі, встановлювати і співвідносити величину і пропорції предметів (кубиків, циліндрів, цеглинок, камінців), осягати найпростіші закони фізики.
Номер слайду 9
Отже, одним з основних засобів соціалізації дошкільників є ігрова діяльність тому що: гра – природний спосіб розвитку дитини. тільки у грі дитина радісно і легко, як квітка під сонцем, розкриває свої творчі здібності, закріплює і засвоює нові навички і знання, розвиває моторику, спостережливість, фантазію, пам’ять, вчиться думати, аналізувати, долати труднощі. С. Т. Шацький говорив:«Гра, це життєва лабораторія дитинства, яка дає той аромат, ту атмосферу молодого життя, без якої ця пора її була б марна для людства. У грі, цьому спеціальному опрацюванні життєвого матеріалу, є саме здорове ядро розумної школи дитинства».