План щодо створення безпечного освітнього середовища в закдаді освіти. Заходи щодо запобігання будь-яких проявів дискримінації. булінгу, насильства.

Про матеріал
Система заходів, спрямована на створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти, вільного від проявів дискримінації. булінгу. насилля.
Перегляд файлу

ПЛАН  ЗАХОДІВ

щодо створення безпечного освітнього середовища

в Чумаківській гімназії Саксаганського ліцею

Саксаганської сільської ради

2022-2023 навчальний рік.

 

 

Назва заходів

Термін виконання

Відповідальний

  1.  

Проведення просвітницької діяльності, спрямованої на формування негативного ставлення до протиправних дій

Постійно

ЗЗГ, громадський інспектор,

класні керівники

  1.  

Проведення інструктажів та необхідних навчань ЦО. Відпрацювання навичок правильної поведінки під час сигналу «Повітряна тривога» . Правила поведінки з підозрілими та вибухонебезпечними предметами.

Вересень 2022

Адміністрація освітнього закладу

3. 

Проведення місячника «Правового виховання» та декади правових знань

Щорічно,

жовтень 2022

ЗЗГ,

класні керівники,

вчитель історії та правознавства

4. 

Проводити обстеження житло-побутових умов проживання дітей, які потребують підвищеної уваги, сімей, що опинилися у складних сімейних обставинах

Протягом року

Громадський інспектор,

класні керівники

5 

Проведення годин спілкування , просвітницькі заходи у рамках правопросвітницького проєкту Міністерства юстиції «Я маю право».

Провести Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу

17.10-21.10. 2022 

 

Класні керівники

6. 

Організація змістовного дозвілля учнівської молоді у позаурочний час, проведення  культурно-мистецьких акцій, спортивних змагань, туристичних подорожей

Протягом року (з огляду на ситуацію в регіоні)

Педагог-організатор

7 

Проводити моніторинг ризиків виникнення всіх форм насильства серед дітей та учнівської молоді, визначення причин тривожності та агресивності

Постійно

Психолог опорного ліцею

8. 

Опрацювати нормативну базу. • Постанова Кабінету Міністрів України від 03 жовтня 2018 року № 800 "Деякі питання соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати їх життю та здоров'ю".

 Наказ Міністерства у справах сім'ї, молоді та спорту України та Міністерства внутрішніх справ України від 07 вересня 2009 року № 3131/386 "Про затвердження Інструкції щодо порядку взаємодії структурних підрозділів, відповідальних за реалізацію державної політики щодо попередження насильства в сім'ї, служб у справах дітей, центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді та відповідних підрозділів органів внутрішніх справ з питань здійснення заходів з попередження насильства в сім'ї"

 Наказ Міністерства освіти і науки України від 02 жовтня 2018 року № 1047 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодія педагогічних працівників із іншими органами та службами"

 

 Лист Міністерства освіти і науки України від 18 травня 2018 року № 1/11-548 "Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству"

 Лист Міністерства освіти і науки України від 30 жовтня 2018 року № 1/9-656 "Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей"

 

 

 

 

 

вересень 2022

 

ЗЗГ, громадський інспектор.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. 

Забезпечити неухильне виконання педагогічними працівниками Гімназії Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства» законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного , духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини.

протягом року

Адміністрація освітнього закладу.

10. 

Під час проведення рейду «Учитель і родина» з’ясувати умови проживання та виховання (категорійних) дітей в родинах з метою виявлення не благодійних сімей та недопущення фізичного, психічного, сексуального і економічного насильства над дітьми.

За потребою

Громадський інспектор

Класні керівники

11. 

В разі виявлені фактів насильства над дітьми негайно надавати інформації відповідним правоохоронним органам

Постійно

Адміністрація освітнього закладу

  1.  

Пропагувати під час освітнього процесу формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, запровадження високої педагогічної культури, толерантного ставлення до дітей

Постійно

Класні керівники

  1.  

Проводити соціально-психологічні дослідження серед учнів закладу з метою вивчення проблем підліткового насильства та розробити рекомендації для попередження фактів психологічного розладу, агресивності та жорстокості серед неповнолітніх

Протягом року

Психолог опорного ліцею

  1.  

Проводити лекційно-просвітницькі заходи в навчальному закладі з питань підготовки молоді до сімейного життя, планування сім’ї та попередження насильства в сім’ї.

Постійно

ЗЗГ

Вчитель

правознавства

  1.  

При необхідності надавати постраждалим від насильства в сім’ї соціально-педагогічні, інформаційні послуги

Постійно

Громадський інспектор

  1.  

Надавати практичну допомогу у проведенні виховних годин, тренінгів в класних колективах школи з питань попередження домашнього насильства

Постійно

Педагог-організатор

  1.  

Забезпечити раннє виявлення сімей, в яких може виникнути реальна загроза вчинення насильства в сім’ї

Постійно

Громадський інспектор

Класні керівники

  1.  

Провести з учнями бесіди, круглі столи на тему:

  • «Що робити, коли тебе ображають дорослі»;
  • «Насильство в сім’ї та як його уникнути»

Протягом року

Вчитель правознавства

 

Класні керівники

  1.  

Загальношкільна батьківська конференція на тему: «Взаємодія сім’ї і школи – запорука успішного навчання і виховання. Єдині вимоги у вихованні»

За планом

Адміністрація

  1.  

Популяризувати заходи з питань  сім’ї, родинного виховання, національних та загальнолюдських цінностей на сайті закладу

Постійно

,

Класні керівники

 

Відповідальний за ведення сайту.

  1.  

Розробка індивідуального плану психолого-педагогічного супроводу учнів «Групи ризику»

Жовтень 2022

Комісія по профілактиці правопорушень

Класні керівники

  1.  

Залучення спеціалістів різних фахів та служб для проведення профілактичної роботи серед молоді

Протягом року

Громадський інспектор

  1.  

Проведення заходів до Дня боротьби зі СНІДом

Грудень 2022

 

Вчитель основ здоров’я

  1.  

Всеукраїнський тиждень правознавства

Грудень 2022

 

Вчитель історії та правознавства,

Громадський інспектор

25. 

Співпраця з працівниками юстиції, правоохоронних органів, служби у справах дітей з писань правової освіти та профілактики правопорушень

Постійно

ЗЗГ

Громадський інспектор.

26. 

Організація контролю за відвідуванням учнями гімназії

Щодня

ЗЗГ

Черговий вчитель

Медична сестра закладу

27. 

Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі»

Січень 2023 

5-9 класи

Психолог опорного ліцею

28. 

Проведення засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Організація та проведення профілактичної роботи щодо попередження випадків булінгу серед учасників освітнього процесу»

Листопад 2022

Голова МО

29. 

Розмістити на інформаційному стенді гімназії номери телефону гарячої лінії протидії булінгу 116000. Поновити інформацію.

Вересень 2022

ЗЗГ

30. 

Провести загальношкільні батьківські збори батьків учнів 1-4, 5-9  кл. на тему «Шкільний булінг. Якщо ваша дитина стала його жертвою»

Листопад 2022

ЗЗГ.,

Психолог опорного ліцею

31. 

Години відвертого спілкування за участю представників ювінальної поліції

Протягом року

ЗЗГ

Громадський інспектор

 

 

 

1. Заходи щодо запобігання будь-яких проявів дискримінації, булінгу в закладі.

з/п

Заходи

Термін виконання

Відповідальний

Відмітка про виконання

УПРАВЛІНСЬКИЙ НАПРЯМ

Первинна профілактика

1.

Довести до відома працівників школи зміст Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 № 2657-VIII

Вересень 2022

ЗЗГ

 

2.

Довести до відома працівників школи

1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів  школи

2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

Вересень 2022

ЗЗГ.

 

3.

Довести до відома учнів школи

1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів  школи

2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

Вересень 2022

  Класні керівники

 

4.

Довести до відома батьків учнів школи

1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів  школи

2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

Вересень 2022

ЗЗГ,

Класні керівники

 

5.

Забезпечити на веб-сайті школи відкритий доступ до такої інформації та документів:

1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів  школи

2. План заходів   щодо запобі-гання та протидії булінгу (цькування) на 2022/2023 навчальний рік

3. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);

4. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

Упродовж 2022/2023 навчального року

Відповідальний за ведення сайту

 

6.

Забезпечення інформацією сайта школи щодо застосу-вання норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657 - VIII та покласних стендів за тематикою «У нас тільки ТАК!»

Упродовж 2022/2023 навчального року

Класні керівники

Педагог-організатор

 

7.

Забезпечити постійне чергування в місцях загального користування (їдальня, коридор, роздягальня, шкільне подвір’я) і технічних приміщеннях

Упродовж 2022/2023 навчального року

ЗЗГ

 

8.

Перевірка приміщень, території школи з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування)

 

Упродовж 2022/2023 навчального року

Адміністрація освітнього закладу

 

9.

Питання профілактики булінгу (цькування) у школі розглядати на нарадах при директорі

Упродовж 2022/2023 навчального року

ЗЗГ.

 

10.

Питання профілактики булінгу (цькування) у школі розглядати на батьківських зборах

Упродовж 2022/2023 навчального року

 

Класні керівники

 

11.

Ознайомлювати педагогічних працівників школи з оновленням нормативно-правової бази щодо насильства відносно та за участі дітей, порядку дій щодо виявлення і припинення фактів жорстокого

поводження з дітьми або загрози його вчинення

Упродовж 2022/2023 навчального року

ЗЗГ

 

12.

Залучати педагогічних працівників школи до підвищення кваліфікації з питань профілактики булінгу (цькування) у школі

Упродовж 2022/2023 навчального року

Адміністрація освітнього закладу.

 

Діагностичний етап

13.

Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах

Упродовж 2022/2023 навчального року

ЗЗГ.

 

14.

Складання банку даних учнів «Зони ризику» та «групи ризику»

Упродовж 2022/2023 навчального року

Громадський інспектор.,

Класні керівники

 

15.

Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах:

- спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;

- опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;

- психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів;

- соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах;

- визначення рівня тривоги та депресії учнів.

Упродовж 2022/2023 навчального року

ЗЗГ

Класні керівники.

 

ПРОСВІТНИЦЬКИЙ  НАПРЯМ

Інформаційно-профілактичні заходи

16.

Тренінг для учнів 8-9 класів «Як не стати учасником булінгу»

листопад

Класні керівники

8-9 класів

 

17.

Виступ агітбригади учнівського самоврядування «Як правильно дружити»

Березень

2023 року

Педагог-організатор

 

18.

Проходження безкоштовного курсу «Недискримінаційний підхід у навчанні» на сайті EdEra, «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти» (освітня платформа «PROMETHEUS»)

Упродовж 2022/2023 навчального року

Класні керівники

1-9 класів

 

19.

Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг»

Упродовж 2022/2023 навчального року

Класні керівники

1-9 класів

 

 

20.

Міні – тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті»

Грудень 2022

Вч. інформатики в початкових класах

 

21.

Круглий стіл для педколективу «Безпечна школа. Маски булінгу»

Листопад 2022

ЗЗГ

 

22.

Робота консультпункту «Скринька довіри»

Упродовж 2022/2023 навчального року

відповідальний

 

 

23.

Години відвертого спілкування за участю представників Національної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу»

Листопад 2022 року,

квітень 2023року

Класні керівники 1-9 класів

 

 

24.

Ознайомлення учасників освітнього процесу з програмою «Вирішення конфлікту мирним шляхом. Базові навички медіації»

Упродовж 2022/2023 навчального року

Коваленко М.Ю.

 

 

25.

Проведення відеолекторіїв у співпраці з представниками   соціальної служби  ОТГ

Упродовж 2022/2023 навчального року

Коваленко М.Ю.

 

 

26.

Проведення моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти шляхом анкетування

Упродовж 2022/2023 навчального року

ЗЗГ.

 

27.

Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ»

Листопад 2022

Педагог-організатор

 

Години психолога опорного ліцею.  спрямовані на запобігання та протидію булінгу

28.

Година спілкування «Агресія як прояв насильства»

листопад

 

 

29.

Бесіда «Конфлікт та його наслідки»

лютий

 

 

30.

Розвивальне заняття «Я та інші»

березень

 

 

31.

Година спілкування «Кібербулінг як проблема порушення прав людини»

грудень

 

 

32.

Заняття з елементами тренінгу «Обери безпечний шлях»

січень

 

 

33.

Тренінг «Безпечний інтернет»

квітень

.

 

 

34.

Розвивальне заняття «Як приборкати власних драконів»

травень

 

 

Робота громадського інспектора,  спрямована на запобігання та протидію булінгу

35.

Анкетування за методикою «Агресивна поведінка» (за Є. Ільїним та П. Ковальовим)

листопад

 

 

36.

Анкета «Протидія булінгу»

грудень

 

 

37.

Тренінг для педагогів «Конфлікти – це норми життя?»

січень

 

 

38.

Батьківський всеобуч «Агресивна поведінка підлітків. Що таке батьківський авторитет»

березень

 

 

39.

Розробка пам’ятки «Маркери булінгу»

вересень

 

 

40.

Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом»

вересень

 

 

                                       Вторинна профілактика

 

28.

Розгляд заяв про випадки булінгу

За заявою

Адміністрація школи

 

29.

Сеанси медіації (примирення)

За потребою

Психолог опорного ліцею

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Галіцька Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 липня 2022
Переглядів
7836
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку