ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо створення безпечного освітнього середовища
в Чумаківській гімназії Саксаганського ліцею
Саксаганської сільської ради
2022-2023 навчальний рік.
№ |
Назва заходів |
Термін виконання |
Відповідальний |
|
Проведення просвітницької діяльності, спрямованої на формування негативного ставлення до протиправних дій |
Постійно |
ЗЗГ, громадський інспектор, класні керівники |
|
Проведення інструктажів та необхідних навчань ЦО. Відпрацювання навичок правильної поведінки під час сигналу «Повітряна тривога» . Правила поведінки з підозрілими та вибухонебезпечними предметами. |
Вересень 2022 |
Адміністрація освітнього закладу |
3. |
Проведення місячника «Правового виховання» та декади правових знань |
Щорічно, жовтень 2022 |
ЗЗГ, класні керівники, вчитель історії та правознавства |
4. |
Проводити обстеження житло-побутових умов проживання дітей, які потребують підвищеної уваги, сімей, що опинилися у складних сімейних обставинах |
Протягом року |
Громадський інспектор, класні керівники |
5 |
Проведення годин спілкування , просвітницькі заходи у рамках правопросвітницького проєкту Міністерства юстиції «Я маю право». Провести Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу |
17.10-21.10. 2022 |
Класні керівники |
6. |
Організація змістовного дозвілля учнівської молоді у позаурочний час, проведення культурно-мистецьких акцій, спортивних змагань, туристичних подорожей |
Протягом року (з огляду на ситуацію в регіоні) |
Педагог-організатор |
7 |
Проводити моніторинг ризиків виникнення всіх форм насильства серед дітей та учнівської молоді, визначення причин тривожності та агресивності |
Постійно |
Психолог опорного ліцею |
8. |
Опрацювати нормативну базу. • Постанова Кабінету Міністрів України від 03 жовтня 2018 року № 800 "Деякі питання соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати їх життю та здоров'ю". • Наказ Міністерства у справах сім'ї, молоді та спорту України та Міністерства внутрішніх справ України від 07 вересня 2009 року № 3131/386 "Про затвердження Інструкції щодо порядку взаємодії структурних підрозділів, відповідальних за реалізацію державної політики щодо попередження насильства в сім'ї, служб у справах дітей, центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді та відповідних підрозділів органів внутрішніх справ з питань здійснення заходів з попередження насильства в сім'ї" • Наказ Міністерства освіти і науки України від 02 жовтня 2018 року № 1047 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодія педагогічних працівників із іншими органами та службами"
• Лист Міністерства освіти і науки України від 18 травня 2018 року № 1/11-548 "Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству" • Лист Міністерства освіти і науки України від 30 жовтня 2018 року № 1/9-656 "Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей" |
вересень 2022 |
ЗЗГ, громадський інспектор.
|
9. |
Забезпечити неухильне виконання педагогічними працівниками Гімназії Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства» законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного , духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини. |
протягом року |
Адміністрація освітнього закладу. |
10. |
Під час проведення рейду «Учитель і родина» з’ясувати умови проживання та виховання (категорійних) дітей в родинах з метою виявлення не благодійних сімей та недопущення фізичного, психічного, сексуального і економічного насильства над дітьми. |
За потребою |
Громадський інспектор Класні керівники |
11. |
В разі виявлені фактів насильства над дітьми негайно надавати інформації відповідним правоохоронним органам |
Постійно |
Адміністрація освітнього закладу |
|
Пропагувати під час освітнього процесу формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, запровадження високої педагогічної культури, толерантного ставлення до дітей |
Постійно |
Класні керівники |
|
Проводити соціально-психологічні дослідження серед учнів закладу з метою вивчення проблем підліткового насильства та розробити рекомендації для попередження фактів психологічного розладу, агресивності та жорстокості серед неповнолітніх |
Протягом року |
Психолог опорного ліцею |
|
Проводити лекційно-просвітницькі заходи в навчальному закладі з питань підготовки молоді до сімейного життя, планування сім’ї та попередження насильства в сім’ї. |
Постійно |
ЗЗГ Вчитель правознавства |
|
При необхідності надавати постраждалим від насильства в сім’ї соціально-педагогічні, інформаційні послуги |
Постійно |
Громадський інспектор |
|
Надавати практичну допомогу у проведенні виховних годин, тренінгів в класних колективах школи з питань попередження домашнього насильства |
Постійно |
Педагог-організатор |
|
Забезпечити раннє виявлення сімей, в яких може виникнути реальна загроза вчинення насильства в сім’ї |
Постійно |
Громадський інспектор Класні керівники |
|
Провести з учнями бесіди, круглі столи на тему:
|
Протягом року |
Вчитель правознавства
Класні керівники |
|
Загальношкільна батьківська конференція на тему: «Взаємодія сім’ї і школи – запорука успішного навчання і виховання. Єдині вимоги у вихованні» |
За планом |
Адміністрація |
|
Популяризувати заходи з питань сім’ї, родинного виховання, національних та загальнолюдських цінностей на сайті закладу |
Постійно |
, Класні керівники
Відповідальний за ведення сайту. |
|
Розробка індивідуального плану психолого-педагогічного супроводу учнів «Групи ризику» |
Жовтень 2022 |
Комісія по профілактиці правопорушень Класні керівники |
|
Залучення спеціалістів різних фахів та служб для проведення профілактичної роботи серед молоді |
Протягом року |
Громадський інспектор |
|
Проведення заходів до Дня боротьби зі СНІДом |
Грудень 2022 |
Вчитель основ здоров’я |
|
Всеукраїнський тиждень правознавства |
Грудень 2022 |
Вчитель історії та правознавства, Громадський інспектор |
25. |
Співпраця з працівниками юстиції, правоохоронних органів, служби у справах дітей з писань правової освіти та профілактики правопорушень |
Постійно |
ЗЗГ Громадський інспектор. |
26. |
Організація контролю за відвідуванням учнями гімназії |
Щодня |
ЗЗГ Черговий вчитель Медична сестра закладу |
27. |
Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» |
Січень 2023 5-9 класи |
Психолог опорного ліцею |
28. |
Проведення засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Організація та проведення профілактичної роботи щодо попередження випадків булінгу серед учасників освітнього процесу» |
Листопад 2022 |
Голова МО |
29. |
Розмістити на інформаційному стенді гімназії номери телефону гарячої лінії протидії булінгу 116000. Поновити інформацію. |
Вересень 2022 |
ЗЗГ |
30. |
Провести загальношкільні батьківські збори батьків учнів 1-4, 5-9 кл. на тему «Шкільний булінг. Якщо ваша дитина стала його жертвою» |
Листопад 2022 |
ЗЗГ., Психолог опорного ліцею |
31. |
Години відвертого спілкування за участю представників ювінальної поліції |
Протягом року |
ЗЗГ Громадський інспектор |
1. Заходи щодо запобігання будь-яких проявів дискримінації, булінгу в закладі.
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальний |
Відмітка про виконання |
УПРАВЛІНСЬКИЙ НАПРЯМ |
||||
Первинна профілактика |
||||
1. |
Довести до відома працівників школи зміст Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 № 2657-VIII |
Вересень 2022 |
ЗЗГ |
|
2. |
Довести до відома працівників школи 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Вересень 2022 |
ЗЗГ. |
|
3. |
Довести до відома учнів школи 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Вересень 2022 |
Класні керівники |
|
4. |
Довести до відома батьків учнів школи 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Вересень 2022 |
ЗЗГ, Класні керівники |
|
5. |
Забезпечити на веб-сайті школи відкритий доступ до такої інформації та документів: 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. План заходів щодо запобі-гання та протидії булінгу (цькування) на 2022/2023 навчальний рік 3. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування); 4. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Упродовж 2022/2023 навчального року |
Відповідальний за ведення сайту |
|
6. |
Забезпечення інформацією сайта школи щодо застосу-вання норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657 - VIII та покласних стендів за тематикою «У нас тільки ТАК!» |
Упродовж 2022/2023 навчального року |
Класні керівники Педагог-організатор |
|
7. |
Забезпечити постійне чергування в місцях загального користування (їдальня, коридор, роздягальня, шкільне подвір’я) і технічних приміщеннях |
Упродовж 2022/2023 навчального року |
ЗЗГ |
|
8. |
Перевірка приміщень, території школи з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування)
|
Упродовж 2022/2023 навчального року |
Адміністрація освітнього закладу |
|
9. |
Питання профілактики булінгу (цькування) у школі розглядати на нарадах при директорі |
Упродовж 2022/2023 навчального року |
ЗЗГ. |
|
10. |
Питання профілактики булінгу (цькування) у школі розглядати на батьківських зборах |
Упродовж 2022/2023 навчального року |
Класні керівники |
|
11. |
Ознайомлювати педагогічних працівників школи з оновленням нормативно-правової бази щодо насильства відносно та за участі дітей, порядку дій щодо виявлення і припинення фактів жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення |
Упродовж 2022/2023 навчального року |
ЗЗГ |
|
12. |
Залучати педагогічних працівників школи до підвищення кваліфікації з питань профілактики булінгу (цькування) у школі |
Упродовж 2022/2023 навчального року |
Адміністрація освітнього закладу. |
|
Діагностичний етап |
||||
13. |
Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах |
Упродовж 2022/2023 навчального року |
ЗЗГ. |
|
14. |
Складання банку даних учнів «Зони ризику» та «групи ризику» |
Упродовж 2022/2023 навчального року |
Громадський інспектор., Класні керівники |
|
15. |
Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: - спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; - опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; - психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; - соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; - визначення рівня тривоги та депресії учнів. |
Упродовж 2022/2023 навчального року |
ЗЗГ Класні керівники. |
|
ПРОСВІТНИЦЬКИЙ НАПРЯМ |
||||
Інформаційно-профілактичні заходи |
||||
16. |
Тренінг для учнів 8-9 класів «Як не стати учасником булінгу» |
листопад |
Класні керівники 8-9 класів |
|
17. |
Виступ агітбригади учнівського самоврядування «Як правильно дружити» |
Березень 2023 року |
Педагог-організатор |
|
18. |
Проходження безкоштовного курсу «Недискримінаційний підхід у навчанні» на сайті EdEra, «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти» (освітня платформа «PROMETHEUS») |
Упродовж 2022/2023 навчального року |
Класні керівники 1-9 класів |
|
19. |
Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг» |
Упродовж 2022/2023 навчального року |
Класні керівники 1-9 класів
|
|
20. |
Міні – тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» |
Грудень 2022 |
Вч. інформатики в початкових класах |
|
21. |
Круглий стіл для педколективу «Безпечна школа. Маски булінгу» |
Листопад 2022 |
ЗЗГ |
|
22. |
Робота консультпункту «Скринька довіри» |
Упродовж 2022/2023 навчального року |
відповідальний
|
|
23. |
Години відвертого спілкування за участю представників Національної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу» |
Листопад 2022 року, квітень 2023року |
Класні керівники 1-9 класів
|
|
24. |
Ознайомлення учасників освітнього процесу з програмою «Вирішення конфлікту мирним шляхом. Базові навички медіації» |
Упродовж 2022/2023 навчального року |
Коваленко М.Ю.
|
|
25. |
Проведення відеолекторіїв у співпраці з представниками соціальної служби ОТГ |
Упродовж 2022/2023 навчального року |
Коваленко М.Ю.
|
|
26. |
Проведення моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти шляхом анкетування |
Упродовж 2022/2023 навчального року |
ЗЗГ. |
|
27. |
Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ» |
Листопад 2022 |
Педагог-організатор |
|
Години психолога опорного ліцею. спрямовані на запобігання та протидію булінгу |
||||
28. |
Година спілкування «Агресія як прояв насильства» |
листопад |
|
|
29. |
Бесіда «Конфлікт та його наслідки» |
лютий |
|
|
30. |
Розвивальне заняття «Я та інші» |
березень |
|
|
31. |
Година спілкування «Кібербулінг як проблема порушення прав людини» |
грудень |
|
|
32. |
Заняття з елементами тренінгу «Обери безпечний шлях» |
січень |
|
|
33. |
Тренінг «Безпечний інтернет» |
квітень |
.
|
|
34. |
Розвивальне заняття «Як приборкати власних драконів» |
травень |
|
|
Робота громадського інспектора, спрямована на запобігання та протидію булінгу |
||||
35. |
Анкетування за методикою «Агресивна поведінка» (за Є. Ільїним та П. Ковальовим) |
листопад |
|
|
36. |
Анкета «Протидія булінгу» |
грудень |
|
|
37. |
Тренінг для педагогів «Конфлікти – це норми життя?» |
січень |
|
|
38. |
Батьківський всеобуч «Агресивна поведінка підлітків. Що таке батьківський авторитет» |
березень |
|
|
39. |
Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» |
вересень |
|
|
40. |
Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» |
вересень |
|
|
Вторинна профілактика |
|
|||
28. |
Розгляд заяв про випадки булінгу |
За заявою |
Адміністрація школи |
|
29. |
Сеанси медіації (примирення) |
За потребою |
Психолог опорного ліцею
|
|