План тижня Місячника національно-патріотичного виховання.
21.11 - Виховна година до Дня Гідності і свободи.
22.11 - Трудовий десант «Хай сяє моє помешкання чистотою» .
Слоган : « Порядок в країні починається з домівки». Фоточелендж.
23.11 - Круглий стіл : «Яким чином учителі та учні можуть підтримати один одного?».(зустріч з психологом)
24.11 - 13.00 - Толока Безпеки (інструктаж з ТБ).
25.11- 13.00 Лінійка:«Кривава ціна українського хліба 20-30-х років ХХ століття».
26.11- Всеукраїнська акція «Запали свічку», присвячена Дню пам’яті жертв Голодомору та політичних репресій 1932-1933 рр. Випуск стіннівки «День пам`яті жертв Голодомору» .
Виховна година до Дня Гідності і свободи.
Мета: ознайомити учнів з історією виникнення свята ; пояснити поняття « гідність» та «свобода» ; формувати розуміння єдності і цілісності України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави, готовність служити Батьківщині та стати на захист державних інтересів країни.
Обладнання: інтерактивна дошка.
Хід заходу.
Вступне слово вчителя
Доброго дня! Ми з вами проведемо патріотичний урок присвячений Дню Гідності та Свободи.
21.11 у нашій державі ми відзначаємо –« ДЕНЬ ГІДНОСТІ ТА СВОБОДИ».
Дане свято Встановлене «з метою утвердження в Україні ідеалів свободи і демократії, збереження та донесення до сучасного і майбутніх поколінь об’єктивної інформації про доленосні події в Україні початку XXI століття, а також віддання належної шани патріотизму й мужності громадян, які восени 2004 року та у листопаді 2013 року - лютому 2014 року постали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини і громадянина, національних інтересів нашої держави та її європейського вибору…» згідно з указом Президента України Петра Порошенка «Про День Гідності та Свободи» від 13 листопада 2014 року.
Ми говоримо з Вами про цей день сьогодні, а що ж таке «Гідність», «Свобода»
Робота учнів . Метод « Асоціацівний кущ»
1Використання інтерактивної дошки, учні записують асоціації визначення «Гідність», «Свобода».
Вчитель ( дає пояснення з вікіпедії)
Гі́дність — це поняття моральної свідомості, яке виражає уявлення про цінність людини, як моральної особистості, а також категорія етики, що означає особливе моральне ставлення людини до самої себе і ставлення до неї з боку суспільства, в якому визнається цінність особистості.
Гідність є одним з ключових понять конституції України (ст. 3, 21, 28, 41, 68, 105). В ній, зокрема, визнано гідність однією з «найвищих соціальних цінностей» в Україні (ст. 3), задекларовано, що «усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах» (ст. 21) та що «кожен має право на повагу до його гідності» (ст. 28).
Свобода — це юридична можливість людини поводитись відповідно до своїх волевиявлень, тобто робити все, що бажається, але тільки те, що не заборонено законом і не спричиняє невиправданої шкоди правам і свободі інших людей.
2 Показ відео- Герої Небесної сотні https://www.youtube.com/watch?v=tLmEovySWT0
3Використання методу «Відкритий мікрофон», учні висловлюють думки кого називають Героями Небесної Сотні.
Вчитель
Протестувальників, котрі під час Революції Гідності загинули на столичному Майдані Незалежності в ході сутичок із силовими структурами, прийнято називати Небесною Сотнею
Прошу вшанувати хвилиною мовчання світлу пам'ять наших Героїв!
Вчитель
Серед земляків Героїв небесної Сотні троє загиблих уродженців Запорізької області: Сергій Синенко, Сергій Сергієнко і Максим Горошишин. Ми памятаємо їх та увічнюємо у назвах вулиць, але повинні пам'ятати і про те, що у кожного з них була своя доля, родина і вони були справжніми патріотами своєї країни.
У Запоріжжі у парку Перемоги урочисто відкрили пам’ятник «Героям Небесної Сотні». Пам’ятник виконано зі сталі у вигляді високої стели, на якій помістили 107 прізвищ героїв Революції Гідності. Стелу увінчує тризуб і сокіл, а також надпис «Слава Небесній Сотні».
Є повір’я, що кожен український воїн, який загинув, захищаючи рідну землю, перетвориться на сокола. Тому ініціатори монумента вирішили зобразити сокола.
Вчитель
Україна - багата держава. У ній живе волелюбний народ, який прагне до гідного життя та свободи. Нас не здолати, бо ми є сильний український народ! Ця жага проявляється в віршах, піснях, тощо.
Учні. Метод « Ланцюжок»
( на дошкі показ вірша і учні читають по черзі , по рядку) а потім за бажанням підготовлені вірші.
Тетяна Строкач
ЗАГАДАЮ БАЖАННЯ
Загадаю бажання, найдорожче у світі!
Щоб настав мир в країні, і не гинули діти,
Щоб під небом блакитним колосилися ниви,
Щоб всміхалися люди й жили дружно, щасливо.
Щоб не плакали мами у журбі над синами,
Перемога настала в боротьбі з ворогами.
Щоб старенькі в достатку всі свій вік доживали,
Щоб і пісня, і слово українські звучали.
Щоб країна розквітла, незалежна і вільна.
Хай здійсниться бажання це моє неодмінно!
Також пригадали сучасні українські пісні, які відомі на весь світ.(Стефанія, Червона калина…) Співали і гуртом, і поодинці.
Вчитель
Сьогодні, в цей час, ми маємо, як ніколи, проявити свою любов до рідної Вітчизни. Зараз нашій країні потрібно бути єдиною та згуртованою. На цілісність нашої держави посягнули вороги і багато наших земляків на сьогодні мобілізовано до лав українського війська. Вони з честю захищають кордони нашої держави, борються за її єдність та цілісність.
Учні.
Прийом «Рефлексія»
Дайте відповідь, продовживши речення
«Для мене Україна це ….».
« Символами України є…»
« Найбільші міста України є…»
«Бути справжнім українцем…»
«Слово Батьківщина означає….»
Вчитель
На цьому ми закінчимо зустріч словами з місцевої дошки-подяки.
Згадайте наші імена,
Як розцвітуть полями квіти,
Як посміхнуться наші діти,
Як рознесуть вітри по світу
Священні наші заповіти,
Щоб серцю кожному радіти,
Бо Україна в нас одна-
Згадайте наші імена….