Виховна година "Все буде Україна!"

Про матеріал
Виховне заняття для учнів 3 класу про реальні події сьогодення. Учні вчаться висловлювати власне бачення подій, які відбуваються в нашій державі, аналізувати та визначати їх головні причини.
Перегляд файлу

Тема: Все буде Україна

Мета: Заохочувати дітей до вивчення історії України; спонукати особистість до осмислення себе як частини українського народу; розвивати вміння аналізувати прочитаний матеріал, визначати головне, суттєве; виховувати почуття гордості за свою державу та людей, які в ній проживають; формувати активну громадянську позицію

Обладнання: презентація до уроку, роздатковий матеріал для групової роботи; ілюстрації, карта України.

                                                  Хід уроку

I Організаційний момент

II Актуалізація опорних знань

  • Вправа «Очікувані результати»
  • Прочитайте уважно тему уроку. Як ви гадаєте, про що ми сьогодні будемо говорити ?

- Сьогодні поговоримо про те, що нам треба робити, щоб наблизити перемогу, про причини війни росії з Україною, про звитяги наших захисників, що борються за мирне життя, за майбутнє нашої держави.

  •  А що означає слово ЗВИТЯГА?

Групова робота «Мовна розминка».

  • Одна з учениць отримала завдання знайти тлумачення цього слова у словнику і зробила карточки – підказки. Роздай по карточці у кожну групу хай зачитають учні.

                   ЗВИТЯГА — ТЛУМАЧЕННЯ

  • Перемога в бою, у війні. 
  • Героїчний подвиг, найвище виявлення самовідданості, мужності.
  • Велике досягнення, успіх, здобуті подоланням труднощів у чому-небудь, наполегливою працею, демонструванням свого мистецтва і т. ін.
  • Дібрати спільнокореневі слова до слова ЗВИТЯГА та визначити до якої частини мови вони належать( звитяжний, звитяжець, звитяжно, звитяжити )
  • Дібрати синоніми до слова ЗВИТЯГА ( перемога, торжество;  героїзм, геройство, мужність, відвага, хоробрість, доблесть)
  • Дібрати антоніми до слова ЗВИТЯГА (поразка; боягузтво, страх, нерішучість)
  • Створити сенкан до слова ЗВИТЯГА
  • Чому, на вашу думку, я вибрала саме цю тему? ( можна відповісти усно, можна письмово)

Вправа «Веселка»

     Уявіть собі веселку( намалюйте її на дошці попередньо). Це наша особиста веселка, створена сонцем і дощем для того, щоб порадувати нас та допомогти нам.

     Ті точки, які спираються на горизонт – це буде наше життя ДО та ПІСЛЯ 24 лютого. А кожен колір веселки- то такі наші дії, які допоможуть пережити цей важкий час, згуртуватися, підтримати одне одного. Протягом уроку ми будемо звертатися до нашої  веселки та заповнювати її доріжки:

III Підготовка до сприймання нового матеріалу

- Все на світі має свої причини та наслідки. Війна росії проти України також має свої причини. Вона торкнулася кожного українця. Як ви гадаєте, в чому причина цієї війни?

- Планувалося, що захоплення України триватиме три дні. Що поламало плани загарбників?

- Як ви гадаєте, скільки років триває боротьба росії проти України?

V Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

  • Групова робота. Вправа «Кола на воді» Слайд 4

 кожна група отримує маленький текст. Діти працюють, попередньо розподіливши обов’язки:

  1. Читає текст групі
  2. Робить малюнок до тексту (попередньо підготувати малюнки)
  3. Виписує  незрозумілі слова
  4. Презентує(переказує текст) класу
  5. Формулює короткий висновок(головне, що хотів сказати автор)

Тексти для опрацювання

  1.  Наша Батьківщина має потужне історичне коріння. Саме на території України існувала могутня держава під назвою Київська Русь. Вона об’єднувала в собі близько 20 племен. Центром князівства був Київ. Тут знаходився князь – людина, яка правила державою.                                                                                                                            

Київська Русь займала величезну територію, була культурно розвинена, мала великий політичний та економічний вплив у тогочасному світі. Кожна інша держава мала за честь поріднитися з князями Київської Русі. Саме за цю нашу історію і воюють росіяни. Вони хочуть привласнити її собі.

Висновок: те, що створено нашими предками, ніхто не зможе привласнити. Ніхто не може змінити історію. І, як каже народне прислів’я: «Силою не будеш милою»

-  Про яких київських князів ми вже читали?   

( Про Аскольда і Діра, князя Ігоря, княгиню Ольгу, Князя Святослава, Володимира Великого, Ярослава Мудрого. 

- А хто заснував Київ? (Кий, Щек і Хорив).                                                                                                                                                                                                                                                                                   

 

  1. Столицею України є місто Київ. Точна дата його заснування невідома. Але офіційно датою заснування Києва вважають 482 рік, п’яте століття. Хоча археологи знайшли на території міста велику кількість давньоримських монет, які дають можливість припускати, що вже в I столітті нашої ери Київ був великим торговим центром.

Висновок: Київ – наша столиця! Місто, яке ніколи не належало росії.

 

  1. Столицею росії є місто москва. Що відомо про заснування цього міста? Москва як поселення з’явилося  у 1272 році. Про це свідчить третій перепис Золотої Орди. Цей факт говорить нам про те, що Московія(себто росія) є спадкоємицею монголо-татар, а не Київської Русі.

Москва і близько не стояла біля нашої  Київської Русі і нічого спільного з нею не має.

Задача Слайд 5

- Офіційна дата заснування Києва - 482 рік. Сьогодні Києву 1540 років

- Орієнтовна  дата заснування москви – 1272 рік. москві сьогодні 750 років

- Як дізнатися на скільки Київ старший за москву? (1272-482 = 790)

Київ старший за Москву на 790 років.

  • Отже, що є найголовнішою причиною війни між росією та Україною?
  • Яка держава має право називатися спадкоємицею Київської Русі? Доведіть.

Нам випало жити у складні та великі часи. Ми сьогодні стали свідками  тих  подій, про які завтра напишуть  в підручниках з історії.    На  долю  нашого  народу  випало багато  героїчного і водночас  трагічного. Історія  України    це історія народу, який протягом багатьох століть боровся  за  свою  незалежність.  Зараз  нас  хочуть  знищити,  але  ми – українці    сильна  нація,  і  Україна    єдина  країна, сьогодні – як  ніколи. Кожен  з  нас  має  любити  свій  народ,  його культуру  і  традиції,  як  це робили  ті,  хто  загинув  за  нашу  незалежність  на  Майдані  і хто відстоює  її зараз.

Відео про історію України

- Хто тепер у нас президент?

 

  • Погляньте ще раз  на нашу веселку. Як ви гадаєте, що ми маємо знати, аби розуміти події, що відбуваються?
  • (історію своєї держави)
  • А знання з якого предмету допомогли нам довести, що саме Україна є нащадком Київської Русі?
  • (математика)
  • То яким же має бути наш основний вклад в ПЕРЕМОГУ?

(добре вчитися)

    Боротьба за незалежність України триває дуже давно. І детальне вивчення її у вас попереду.

   Зараз  хочу наголосити, що так само проходить боротьба про існування укр.мови. Це питання було і залишається дуже актуальним на сьогоднішній день.

Проблемне питання: Як думаєте,чому стільки уваги приділяли боротьбі за свою мову?

(Бо мова є символом кожного народу, генетичним кодом нації)

Прослухайте(заспівайте ) пісню про мову.

ПІСНЯ ПРО МОВУ

    Повернімося до нашої веселки. Заповніть червону та жовту  доріжки.

  • Розповідь вчителя

Кожен українець зараз займає позицію на своєму фронті: хтось стоїть у лавах ЗСУ, хтось лікує рани, ви навчаєтесь, а хтось займається волонтерством.

- Всі знаєте, хто такі волонтери?

Один з учнів отримав завдання знайти тлумачення цього слова у словнику і зробив карточки – підказки. Роздай по карточці у кожну групу хай зачитають учні.

Волонте́рство – це добровільна суспільно корисна діяльність.

Волонтери — це ті, хто працюють для інших добровільно та без винагороди.

У нашому селі волонтерством займається Алла Довгій.

   А на нашій  веселці заповнимо синю доріжку.

С – ми маємо допомагати…( волонтери, надсилати листи, малюнки, домашні солодощі…

  • Проблемне  запитання: ми всі зараз живемо в стані війни з росією. Скажіть , чому не можна вірити росії?
  • Наведіть приклади схожого обману сьогодні (полк «АЗОВ» )
  • Послухайте  присягу полку «АЗОВ» у виконанні наших учнів

 

     Давайте перевіримо, а що ви знаєте про війну, яка триває сьогодні на нашій території:

Бліц-турнір «Все буде Україна»

  • Що похилилося у лузі? (Калина)
  • Які птахи збили російський винищувач? (зграя диких гусей на Херсонщині- літак впав у болото)
  • Як прозвали російських солдатів, які стали мемом? (орки)
  • За допомогою якого українського слова можна виявити російського акупанта? (паляниця) (Скоромовка Вася Попович)
  • Що угнав дід Толя, причепивши до свого трактора? (російський танк)
  • Що запросив Зеленський у США замість евакуації? (зброю) Я не прошу транспорт, я прошу зброю
  • Який символ українського літакобудування зруйнували окупанти? («Мрію»)
  • Що переніс голими руками звичайний український дядько з цигаркою в зубах? (міну)
  • Хто може викрасти і коня, і танк? (цигани)
  • Через що українці почали жартувати про окупантів, що світяться вночі? (через поведінку в зоні Чорнобильської АЕС) (тобто облучилися)
  • На честь якого БПЛА склали пісню? (байрактар)
  • Кого називають батьком в одній відомій пісні українці?(батько наш Бендера, Україна –мати….)

Пісня «Байрактар»

VI Закріплення вивченого

  • Назвіть найголовнішу силу, яка керувала всіма тими, хто боровся

за незалежність України( ВІРА)

Заповніть доріжку веселки.

  • ПЕРЕМОГА буде за нами. Ми на своїй землі. Але для того, аби     

наблизити ПЕРЕМОГУ дуже важливою для кожного є така риса, як дисциплінованість. Кожен має розуміти, що війна триває. А значить небезпека не минула. Тому давайте повторимо правила поведінки під час повітряної тривоги.

Кожне правило окремий учень

  • Чим доповнимо доріжки нашої веселки?
  • Потрібно турбуватися про власну безпеку і не забувати про правила повітряної тривоги

Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Групова робота «Формула ПЕРЕМОГИ»

З математики ми знаємо як записувати приклади. Спробуємо записати такий приклад (формулу) ПЕРЕМОГИ за допомогою знаків +, -, =. Що наближає ПЕРЕМОГУ додаємо, а те, що заважає – віднімаємо.

 (ВІРА + ВІДВАГА + ВЗАЄМОДОПОМОГА + ВОЛОНТЕРСТВО + СВІТОВА ПІДТРИМКА + ГОРДІСТЬ ЗА УКРАЇНУ + ЗНАННЯ  + СУЧАСНЕ ОЗБРОЄННЯ +СМІЛИВІСТЬ – зрадництво – жадібність – брехня - зневага до всього суто українського = ПЕРЕМОГА

Завершіть фіолетову доріжку нашої веселки. Головні риси характеру зараз….( відвага, взаємодопомога, дисциплінованість та зібраність, гордість за Україну )

Ми можемо показати цій орді зі сходу наше вміння воювати. У світі майстерність українських військових оцінили за шкалою в 12 балів з 10. І ми зобов'язані перемогти. І, як казав наш президент В.Зеленський, світло переможе темряву.

Тому що світло завжди здобуває перемогу над темрявою.

 Бо  ми  з  УКРАЇНИ !!!

Слава нації – смерть ворогам!

Україна – свята земля!

Україна – могутня!

Україна –понад усе!

 

 

 

docx
Додано
25 січня 2023
Переглядів
1331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку