28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

План уроку інформації. Стандарти обладнання і його характеристики

Про матеріал
інформації. Стандарти обладнання і його характеристики Мета: Ознайомитись з стандартами жорстких дисків.
Перегляд файлу

План уроку виробничого навчання №

Тема № Діагностика, ремонт та обслуговування накопичувачів

Тема уроку № Розбирання та збирання накопичувачів різних типів

Мета уроку:

Виховна – виховувати в учнів бережливе відношення до обладнання і раціонального використання електроенергії  і робочого часу

Розвиваюча – формувати в учнів уміння самостійності ; навчання учнів самоконтролю та адекватної самооцінки; формувати в учнів  уміння свідомого вибору власних мотивів в навчальній роботі; розвиток пізнавальної самостійності.

Тип уроку: Урок формування складних умінь при виконанні навчально-виробничих робіт.

Вид уроку: самостійні (практичні ) роботи.

Комплексно-методичне забезпечення уроку:  Інструкційні карти.

Матеріально - технічне забезпечення:

1.Мультиметр

2.CD-ROM

Міжпредметні зв’язки: предмет « Електротехніка «

Хід уроку

I. Організаційна частина уроку

  1. Перевірка наявності учнів.
  2. Перевірка готовності до уроку виробничого навчання.
  3. Інструктаж з техніки безпеки при роботі в комп’ютерному кабінеті.

II. Вступний інструктаж

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  2. Перевірка опорних знань і умінь учнів, необхідних на даному уроці.
  3. Аналіз і доповнення відповідей учнів.
  4. Ознайомлення з інструкційною картою.
  5. Відповідь майстра на запитання учнів.
  6. Підведення  підсумків вступного  інструктажу.

III. Поточний інструктаж

  1. Видача завдань учням: інструкційна карта «Виявлення та усунення несправностей блоку живлення ПК
  2. Розподіл учнів по робочих місцях .
  3. Повідомлення про критерії оцінювання наступної роботи.
  4. Обхід робочих місць з метою:
  5. перевірки правильності організації робочих місць та додержання правих техніки безпеки;
  6. перевірки правильності виконання робіт та надання допомоги учням.
  7. Оцінювання виконаних робіт.
  8. Прибирання робочих місць.

IV. Заключний інструктаж

  1. Аналіз роботи учнів га уроці в/н.
  2. Вказати на недоліки, проаналізувати допущенні помилки.
  3. Повідомлення та обґрунтування оцінок.

 

Майстер в/н      ___________________

 

 

 

Інструкційна карта №

Виробниче завдання учням:

1. Усунути помилки при читанні дисків CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-RW в накопичувачі CD-ROM або DVD-ROM.(6балів)

п/п

Назва операції

Інструмент

Критерій оцінювання

(в балах)

Компоненти ПК

1

Увімкніть ПК

 

1

2

Перевірте сумісність пристрою і компакт-дисків

CD-ROM, DVD-ROM

3

3

Використовуйте диск відомої марки,  з високою відбиваючою здатністю

CD-RW, CD-R, DVD-R, DVD-RW

2

4

Запишіть інформацію з ПК на диск, використовуючи програму NERO

Диск DVD-R

5

5

Вимкніть ПК

 

1

2. Усунути несправність CD-ROM, коли привід працює нерегулярно, а інформація зчитується з великою кількістю помилок.(6балів)

п/п

Назва операції

Інструмент

Критерій оцінювання

(в балах)

Компоненти ПК

1

Перевірити на відкритому механізмі, чи появляється промінь лазеру (червоного кольору) на 2...10 с при встановленні транспортного механізму в робоче положення

CD-ROM

2

2

Промінь можна замінити тільки під визначеним кутом зору в темному приміщенні

 

1

3

Переконавшись, що все працює нормально, припідніміть верхній фіксатор диску і вручну виведіть транспортний механізм в положення встановлення  CD-ROM, відкриваючи тим самим доступ до лінзи лазера

 

2

4

М’якою кісточкою обережно очистіть лінзу від пороху

Кісточка

1

5

Рухом транспортного механізму чи його розбиранням звільніть посадкове місце лазерного диску на привідному двигуні

Викрутки, пінцет

3

6

Після цього очистіть від пилу посадковий диск, а потім верхнє зажимне кільце

 

1

7

 Очистіть від пороху всю іншу механічну частину приладу, перевірте рух каретки лазера та при необхідності змастіть технічним вазеліном її напрямну

Технічний вазелін

2

Максимальна кількість балів відповідно до виконаного завдання – 12 балів.


Лабораторно-практична №17


Тема: Накопичувачі інформації. Стандарти обладнання і його характеристики
Мета: Ознайомитись з стандартами жорстких дисків.

 

Матеріально-технічне оснащення робочого місця:

1. Макет системного блока персонального комп’ютера.
2.Макет монітора.
3.Периферійні пристрої.
4. Зразки системних плат, жорстких дисків.

5. Інструкційні карти,  роздатковий матеріал.

 

Теоретичні відомості

 

Твердий диск

Описание: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/49/Hdd_od_srodka.jpg/200px-Hdd_od_srodka.jpg

Вінчестер зі знятою кришкою

Тверди́й диск (англ. Hard Disk Drive, англ. HDD), також жорсткий диск, у комп'ютерному сленгу — «вінчестер», — постійний запам'ятовувальний пристрій ЕОМ. Постійний, означає, що на відміну від оперативної пам'яті, продовжує зберігати дані після вимикання струму.

Перші тверді диски з'явилися на початку 70-х років. Вони мали ємкість не більше десятка кілобайтів. У 1973 році фірма IBM випустила жорсткий диск моделі 3340, що вперше об'єднав в одному нероз'ємному корпусі пластини диска й голівки, що зчитують. При його розробці інженери використали коротку внутрішню назву «30-30», що означало два модулі (у максимальному компонуванні) по 30 Мб кожний. Кеннет Хотон, керівник проекту, через співзвучність назви з позначенням популярної мисливської рушниці «Winchester 30-30» запропонував назвати цей диск «вінчестером»[1]

З часом ємкість твердого диску зросла в тисячі разів хоча його будова не дуже змінилась.

Конструкція

Кожен твердий диск складається з трьох блоків.

§  Перший блок. На першому блоці зберігається вся інформація. 1-й блок являє собою один або декілька скляних або алюмінієвих дисків, вкритих з двох сторін магнітним шаром, на який записується інформація.

§  Другий блок — механіка твердого диску. Другий блок забезпечує обертання першого блоку (тобто самих дисків) і точне позиціонування головок зчитування.

§  Третій блок— електронна логіка твердого диску.

Характеристики

Інтерфейс — набір, що складається з ліній зв'язку, сигналів, що посилають по цих лініях, технічних засобів, що підтримують ці лінії, і правил обміну. Сучасні накопичувачі можуть використати інтерфейси ATA (AT Attachment, він же IDE — Integrated Drive Electronic, він же Parallel ATA), (EIDE), Serial ATA, SCSI (Small Computer System Interface),SAS, FireWire, USB, SDIO і Fibre Channel.

Ємність (англ. capacity) — кількість даних, які можуть зберігатися накопичувачем. Ємність сучасних пристроїв досягає 3072 Гб. На відміну від прийнятої в інформатиці(випадково) системі префіксів, що позначають кратну 1024 величину, виробниками при позначенні ємності жорстких дисків використовуються кратні 1000 величини. Так, напр., ємність жорсткого диска, маркованого як «200 Гб», в дійсності складає 186,2 Гб.

Фізичний розмір (форм-фактор) — майже всі сучасні накопичувачі для персональних комп'ютерів і серверів мають розмір або 3,5, або 2,5 дюйма. Останні частіше застосовуються в ноутбуках. Інші розповсюджені формати — 1,8 дюйма, 1,3 дюйма і 0,85 дюйма

Час доступу (англ. random access time) — від 3 до 15 мс, як правило, мінімальним часом відрізняються серверні диски (наприклад, у Hitachi Ultrastar 15K147 — 3,7 мс[2]), максимальним із актуальних — диски для портативних пристроїв (Seagate Momentus 5400.3 — 12,5 [3]).

Швидкість обертання диску (англ. spindle speed) — кількість обертів шпинделя за хвилину. Від цього параметра в значній мірі залежать час доступу й швидкість передачі даних. В наш час[Коли?] випускаються вінчестери з такими стандартними швидкостями обертання: 4200, 5400 (ноутбуки), 7200 (персональні комп'ютери), 10 000 і 15 000 об./хв. (сервери і високопродуктивні робочі станції).

Надійність (англ. reliability) — визначається як середній час наробітку на відмову (Mean Time Between Failures, MTBF). Див. також Технологія SMART. (S.M.A.R.T. (англ. Self Monitoring Analysing and Reporting Technology) — технологія оцінки стану жорсткого диска вбудованими апаратурами самодіагностики, а також механізм оцінки часу виходу його з ладу.)

Кількість операцій вводу-виводу за секунду — у сучасних дисків це близько 50 оп./сек при довільному доступі до накопичувача й біля 100 оп./сек при послідовному доступі.

Рівень шуму — шум, що відтворює механіка накопичувача при його роботі. Вказується в децибелах. Тихими накопичувачами вважаються пристрої з рівнем шуму близько 26 дб і нижче.

Опірність ударам (англ. G-shock rating) — опірність накопичувача різким перепадам тиску або ударам, вимірюється в одиницях припустимого перевантаження g у включеному й виключеному стані.

Швидкість передачі даних (англ. Transfer Rate):

§  Внутрішня зона диска: від 44,2 до 74,5 Мб/с

§  Зовнішня зона диска: від 74,0 до 111,4 Мб/с

Порівняння інтерфейсів

 

Пропускна здатність, Мбіт/с

Максимальна довжина кабелю, м

Чи потрібний кабель живлення

Кількість накопичувачів

UltraATA/133

1064

0,46

Так

2

SATA/300

2400

1

Так

1

FireWire/400

400

4,5 (при послідовному з'єднанні до 72 м)

Так/Ні (залежить від типу інтерфейсу й накопичувача)

63

FireWire/800

800

4,5 (при послідовному з'єднанні до 72 м)

Ні

63

USB 2.0

480

5 (при послідовному з'єднанні, через хаби, до 72 м)

Так/Ні (залежить від типу накопичувача)

127

Ultra-320 SCSI

2560

12

Так

16

eSATA

2400

2

Так

1 (з помножувачем портів до 15)

Виробники

Спочатку на ринку була велика різноманітність жорстких дисків, які вироблялися безліччю компаній. У зв'язку з жорсткістю конкуренції і зниженням норм прибутку більшість виробників було або куплено конкурентами, або перейшло на інші види продукції. На сьогоднішній день більша частина всіх вінчестерів виробляється всього декількома компаніями: Seagate, Western Digital, Samsung, а також підрозділом по виробництву дисків фірми Hitachi, що раніше належав IBM. Fujitsu продовжує випускати жорсткі диски для ноутбуків і SCSI-диски, але покинула масовий ринок у 2001 році (в 2009 році виробництво жорстких дисків було повністю передано компанії Toshiba[4]). Toshiba є основним виробником 2,5- і 1,8-дюймових ЖД для ноутбуків. Досить яскравий слід в історії жорстких дисків залишила компанія Quantum. Одним з лідерів у виробництві дисків була компанія Maxtor. У 2001 році Maxtor викупила підрозділ жорстких дисків компанії Quantum. У 2006 році відбулося злиття Seagate і Maxtor. У середині 1990-х років існувала компанія Conner, яку купила Seagate. У першій половині 1990-х існувала фірма Micropolis, яка виробляла дуже дорогі диски premium-класу. Але при випуску перших у галузі вінчестерів на 7200 об/хв нею були використані неякісні підшипники головного валу, що поставлялися фірмою Nidec, і Micropolis зазнала фатальних збитків на поверненнях продукції, розорилася і була куплена вищезгаданою Seagate.

 

Контрольні запитання

 

  1.  Як впливає підключення роз”ємів і встановлення мікросхем на панельки на працездатність системної плати? Поясніть порядок усунення таких дефектів.
  2.  У яких точках необхідно контролювати якість електроживлення ?
  3.  Уяких випадках створюються ненадійні контакти? Які способи їх усунення?
  4.  Поясніть причини появи зайвих замикань на системній платі і способи їх  усунення.
  5.  З якою метою використовують перемички і DIP-перемикачі на системній платі?
  6.  Поясніть критерії вибору рішення про доцільність ремонту чи заміни системної  плати. 

 

Завдання для самостійного виконання

1. Перегляньте відеофільм про роботу та приєднанння жорстких дисків.

2. На лабораторному стенді виконайте приєднання до  материнської плати жорстких дисків з різним інтерфейсом.

3. Опишіть та порівняйте основні характеристики кількох жорстких дисків за допомогою таблиці.

4. Створіть презентацію про будову, роботу та підключення жорстких дисків.

 

docx
Додано
17 березня
Переглядів
133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку