Мотивація навчальної діяльності учнів
Вступне слово викладача
ІІ . Оголошення теми й мети уроку
ІІІ . Актуалізація опорних знань учнів
Завдання учням.
— Розкажіть про основні віхи життєвого і творчого шляху В. Стефаника (спочатку в парах, потім для всьої групи).
— Складіть «резюме» або «анкету» письменника.
— Стисло перекажіть одну із самостійно прочитаних новел, прокоментуйте її зміст, висловіть власне ставлення до розкриття теми, проблеми, до художньої майстерності автора.
IV. С прийнятт я й засвоєння учнями навчального матеріалу
1. Слово викладача
2. Прослуховування аудіозаписуУрок №
Тема. В. Стефаник. Новаторство письменника. Експресіонізм у його творчості. Новела «Камінний хрест»: психологічне розкриття теми еміграції
Мета: допомогти учням осягнути новаторство письменника, ідейно-художній зміст новели «Камінний хрест»; розвивати навички спостереження над текстом, висловлення власної думки щодо прочитаного; виховувати здатність до співчуття, патріотизм.
Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього, аудіозапис пісні Б. Лепкого «Чуєш, брате мій…».
Теорія літератури: експресіонізм, новела.
Перебіг уроку
I. Мотивація навчальної діяльності учнів
Вступне слово викладача
ІІ . Оголошення теми й мети уроку
ІІІ . Актуалізація опорних знань учнів
Завдання учням.
— Розкажіть про основні віхи життєвого і творчого шляху В. Стефаника (спочатку в парах, потім для всьої групи).
— Складіть «резюме» або «анкету» письменника.
— Стисло перекажіть одну із самостійно прочитаних новел, прокоментуйте її зміст, висловіть власне ставлення до розкриття теми, проблеми, до художньої майстерності автора.
IV. С прийнятт я й засвоєння учнями навчального матеріалу
1. Слово викладача
2. Прослуховування аудіозапису.
(Учні прослуховують пісню або вірш Б. Лепкого «Чуєш, брате мій…», вірш І. Франка із циклу «До Бразилії».)
3. Виразне читання.
(Викладач зачитує уривки з листів В. Стефаника до О. Кобилянської.)
4. Слово викладача
5. Повідомлення учня про експресіонізм.
6. Коментоване читання новели «Камінний хрест».
7. Словникова робота за питаннями учнів, обмін враженнями щодо прочитаного.
V. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
Продовжіть речення.
«Я не уявляв (уявляла) собі, що …»
«Мені здається …»
«Мене вразило…»
VІ. Домашнє завдання
Знати зміст твору, вміти висловлювати власну думку про героїв, художні особливості новели.