Урок -роздум "Леся Воронина. Пригодницько - фантастична повість «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9».

Про матеріал

Мета уроку: ознайомити з життям і творчістю письменниці, допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст повісті; розвивати навички виразного читання, переказу твору та вільного висловлення думки, прищеплювати інтерес до пізнання нового, виховувати прагнення до самовдосконалення, самореалізації в ім'я добра.

Перегляд файлу

Урок -роздум

Тема уроку:   Леся Воронина. Пригодницько - фантастична повість «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9».

 

Мета уроку: ознайомити з життям і творчістю письменниці, допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст повісті; розвивати навички виразного читання, переказу твору та вільного висловлення думки, прищеплювати інтерес до пізнання нового, виховувати прагнення до самовдосконалення, самореалізації в ім’я добра.

 

Тип уроку:  урок-роздум

 

Обладнання:  презентація

 

 

Епіграф:                                        Смілива не та людина, яка декларує свою

                                                        сміливість і надимає щоки, а на мою думку,

                                                        геройство полягає в тому, що ти долаєш свій

                                                        страх.                     

                                                                                                           Леся Воронина

 

 

ПЕРЕБІГ   УРОКУ

 

І.  Повідомлення теми і мети уроку.  Мотивація навчальної діяльності.

 Метод «Мікрофон».

  • Як ви розумієте епіграф уроку?

ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів.

Сьогодні на уроці ми познайомимось із  новою пригодницькою повістю сучасної письменниці Лесі Ворониної «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9», в якій добро знову дає відсіч  злу. І героями-переможцями є  не фантастичні супер-кібер істоти, а звичайні люди, що в нормальному житті малопримітні, та ще й боягузи по суті.

У книгах нечасто боягузи є героями - радше за старою звичкою їх шпетять і страмлять і протиставляють їм сміливців, чия рука не здригнеться. А даремно, бо от деякі психологи, що вивчають феномен страхів, твердять, ніби боягузи в житті бувають чесніші в своїх почуттях за сильних духом героїв. Бо всіма фібрами переляканих душечок своїх вони відчувають тонше небезпеку, швидко на неї реагують, вони чутливіші взагалі, вони не покриті товстою корою, як куленепробивні сміливці, до чиїх почуттів буває неодразу й докричишся, та й часом їх там, насправді, й нема.

І якби світ складався з суцільних боягузів, то, може би, він був би м'якший. Це заспокійлива версія психологів, яка дуже втішає негероїв. Принаймні їхній світ не напханий робокопами - в ньому все звично й без подвигу. Отже, давайте поринемо у світ карколомних пригод звичайного хлопчика Климка, який, пройшовши випробування, поборов свій страх і став сміливим.

ІІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

  1. Слово вчителя.

Відома українська письменниця Леся Воронина (справжнє імя ) народилася у Києві в письменницькій родині.( Назвали Лесею на честь Лесі Українки, та в паспортному столі не захотіли за­писувати, сказали: «Таково імені нєту», а Леся, мовляв, – похідне від Лари­си або Олександри, тож мама записала мене Оленою. Та я все життя – Леся). Дід - Прохор Воронин - був письменником, тато - художником-оформлювачем та реставратором. Мама перекладала книжки з кількох європейських мов. Маленька Леся почувалася білою вороною, бо розмовляла у російськомовному Києві українською. Рано почала читати. І сама дуже швидко почала вигадувати різні історії. (Мені здавалося, що це є в кожної людини. З подивом дізналася, що такі здібності мають не всі, а діти ж люблять різні цікаві історії! Я й ста­ла таким собі неформальним лідером у садку, а потім у школі. Мої одноклас­ники страшенно любили слухати ті ку­медні побрехеньки. А ще я вміла досить точно копіювати й пародіювати інших, вигадувала різні сценки. Та хоча зрос­тала в літературному середовищі, пись­менники здавалися мені якимись осо­бливими, унікальними – куди вже мені до тих небожителів?! Але все одно пи­сати почала рано (для себе, десь у пер­шому класі).

Навчаючись у школі, зацікавилася українським фольклором, співала у хорі «Гомін», а також захопилася східними двобоями та йогою. 1972 р. вступила на заочне відділення філологічного факультету Київського держуніверситету ім. Т. Г. Шевченка, який закінчила 1979 р. За роки навчання встигла попрацювати кур’єром у Спілці письменників України, лаборантом у школі, електромонтером на деревообробному комбінаті, екскурсоводом у Музеї народної архітектури та побуту в Пирогово та на багатьох інших роботах. Мандрувала Україною (автостопом) та Польщею (на байдарках). 1987–1991 рр. – редактор відділу літератури та мистецтва журналу «Україна». З 1991 року працювала у дитячому журналі «Соняшник» (з 1992 до 2006 — головний редактор часопису). Нині – автор та ведуча програм на радіо Культура. Член Спілки письменників України, член Асоціації Українських письменників. Пише для дітей, бо вважає,  «що найкращі люди – це діти й підлітки, вони щирі й безкомпромісні. Вони вірять, що світ можна змінити на краще, вміють дружити й жертвувати собою заради іншого, сприймають життя оголеними нервами. Це вже потім на людині наростає захисний панцир і вона вчиться йти на компроміси, пристосовуватися й відмовлятися від найцінніших речей заради грошей, слави, посади…»

  1. Виразне читання повісті.
  2. Робота над змістом повісті.  Бесіда за запитаннями.

Хто з нас не уявляв  хоч раз себе суперагентом, який спасає Всесвіт від прибульців? Хто з нас не мріяв про подорожі в часі і про розкриття неймовірних таємниць? Хто з нас не хотів би бути членом якогось таємного товариства?  Товариства ТТБ! Мріяв про це і Клим Джура, звичайний українськй хлопчик, який одного чудового ранку опиняється в штабі Таємного Товариства Боягузів. Згодом хлопчик з’ясовує, що Землю от –от мають захопити підступні космічні прибульці, які заразили більшість людей вірусом СТАРХУ . І головне, що порятунок людства залежить тільки від нього! Виявляється, що головне – це вміти здолати свій СТРАХ.

Розділ І - V

- Хто такий Кактус? ( Какатус – це Сашко Смик, сусід головного героя Клима).

- Коли саме розпочалася ворожнеча між Сашком і Климом? (Битися хлопці почали ще лежачи у візочках).

- Зачитайте, як після літніх канікул змінився Кактус? (Він став схожий на гібрид жирафа з орангутантом. Тобто виріс одразу на дві голови й накачав мязи, як у Шварценеґґера).

- Що трапилося із Климком після останньої зустрічі із Сашком? (Хлопчик несподівано полетів у люк).

- Куди саме потрапив Клим? ( Климко потрапляє до ТТБ).

- За що Климу стало соромно, коли він побачив себе на великому екрані? (Він побачив вулицю, по якій щодуху мчала якась зіщулена перелякана істота. Це був Климко, який тікав від Кактуса).

- Що запропонував механічний голос Климу? Як відреагував на це хлопчик? (Взяти участь у таємному експеременті. Схрестивши безіменний і середній пальці, пообіцяв стати агентом ТТБ).

- З ким познайомився Климко після того, як якась сила спрямувала його до старого будиночку? (З двома хлопцями, яких Клим прозвав Зайцем і Жуком).

- Яке завдання - випробування чекало Клима ввечері? (Рівно о 21.00 стояти біля банку й грати жалісну пісеньку про байбачка).

- Повернувшись додому, про що довго думав Клим? ( Чи можна порушити клятку, яку дав ТТБ?)

 ІV. Систематизація й узагальнення знань.

Завдання: скласти план до І-V розділів.

 V. Підсумок уроку.

1.Гра „Займи позицію”.

- Чи можна вважати Климка боягузом? Чому?

- Як би ви вчинили, опинившись у такій же ситуації, як Климко?

VІ Оголошення результатів навчальної діяльності.

VІІ Домашнє завдання.

  • 1)Творчий рівень.
  • Написати твір “Як я ставлюся до Клима, головного героя повісті”
  • 2)Достатній рівень.
  •  Скласти кросворд за твором “Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку”
  • 3)Середній рівень.
  • Намалювати ілюстрацію до одного з розділів повісті, підібрати народні прислівя та приказки про страх, боягузів

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
5 серпня 2018
Переглядів
1023
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку