ПЛАН
заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі
№з.п. |
Заходи |
Відповідальні за виконання |
Термін виконання |
І |
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу |
||
1.1 |
Підготовка наказу «Про порядок дій персоналу при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі освіти» |
ЗДВР
|
Вересень |
1.2 |
Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочного стенду |
Класні керівники, старости класів (8–11 класи |
Вересень |
1.3 |
Нарада при директорові «Контроль стану попередження випадків булінгу» |
ЗДВР Психолог |
Жовтень |
1.4 |
Розміщення на інформаційних стендах телефонів довіри |
Класні керівники, класоводи |
Вересень |
1.5 |
Створення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти |
ЗДВР
|
Жовтень |
1.6 |
Виготовлення і розповсюдження листівок «Стоп, булінг» |
Педагог-організатор |
Лютий -березень |
1.7 |
Організація роботи Скриньки довіри |
Психолог |
Протягом року |
ІІ |
Робота зі здобувачами освіти |
||
ІІ.1 Створення безпечного емоційно-психологічного середовища для здобувачів освіти |
|||
2.1.1 |
Виховні години 3-4 класи
5-6 класи
«Твої права і обов’язки вдома і в школі» 7-9 класи
«Моральні рішення», «Культура гідності», «Ризики і виклики сучасної молоді», «Гедерна рівність. Моє розуміння» 10-11 класи
«Імідж молодої людини і культура поведінка», «Моя громадянська позиція», «Гнів і агресивність», «Захистити себе від насильства»
|
Класні керівники, класоводи |
Протягом року |
2.1.2 |
Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків
|
Класоводи |
Протягом року |
2.1.3 |
Тренінг «Аліса у Задзеркаллі» як форма первинної профілактики насильства |
Кризовий центр |
02.10 |
2.1.4 |
Лекція «Запобігання насильству у сім’ї» |
Кризовий центр |
06.11 |
2.1.5 |
Тиждень толерантності «Толерантність – дорога до миру і співпраці» |
ЗДВР
|
Листопад |
2.1.6 |
Проведення Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства та гендерної нерівності» Виставка малюнків «Коло дружної родини» Виготовлення і розповсюдження звернень «Ми проти насильства» Випуск стінгазет «СНІД: подумай про майбутнє - обери життя» Інформаційні п’ятихвилинки «Синя стрічка-символ протидії насильства» Інформаційні хвилинки « Дивіться на нас, як на рівних»(2-5класи) Інформаційні хвилинки «Параолімпійський рух в Україні» (6-8класи) Книжкова виставка «Світ без насильства» Вулична акція «Ні – насильству!» Тематичні виховні години: «Ми – рівні, ми – різні» (2-4кл.) «Домашнє насильство, як захистити себе» (5-6 кл.), «Попередження конфліктів у соціальних мережах» (7 кл), «Людяність і доброта – життя нашого мета» (8 кл.), «Мій улюблений світ - без жорстокості і зла» (9кл), «Рівні права чоловіків і жінок» (10кл.) «Сучасне рабство. Торгівля людьми»(11кл)
|
ЗДВР
|
листопад -грудень |
2.1.7 |
Відеолекторій «Висвітлення проблеми домашнього насильства» |
Кризовий центр, міськрайонний сектор філії Державної установи «Центр пробації» |
21.11 |
2.1.8 |
Інформаційна хвилинка «Зміни життя- зупини насильство» |
Кризовий центр. Центр з надання вторинної правової допомоги |
29.11 |
2.1.9 |
Анкетування учнів «Будуємо дім без насильства» |
ЗДВР
|
Листопад |
2.1.10 |
Тиждень протидії булінгу Інформ-хвилинки, тренінги
Перегляд та обговорення відео-роликів «Безпечна школа» Ніка Вуйчича
|
ЗДВР
|
Січень |
2.1.11 |
Єдиний урок «Інтимне селфі в Інтернеті - жарт чи небезпечний ризик?» (7-10кл.) |
Класні керівники |
Лютий |
2.1.12 |
Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах
|
Психолог |
Протягом року |
ІІ.2 Створення безпечного фізичного середовища для учасників освітнього процесу в закладі
|
|||
2.2.1 |
Опрацювання правил поведінки здобувачів освіти |
Класні керівники, класоводи |
Протягом року |
2.2.2 |
Організація чергування педагогічних працівників , учнів у рекреаціях закладу |
Директор школи ЗДВР
|
Протягом року |
2.2.3 |
Контроль за безпечним користуванням мережею Інтернет учасниками освітнього процесу під час освітнього процесу |
Педагогічні працівники |
Протягом року |
2.2.4 |
Оприлюднення на сайті закладу порядку подання та розгляду заяв про випадки булінгу в освітньому закладі |
Адміністратор сайту |
Жовтень |
ІІІ |
Робота з педагогічним колективом та іншими працівниками закладу |
||
3.1 |
Засідання педагогічної ради «Соціально-психологічні аспекти попередження та подолання насильства та жорстокості в сім’ї та освітньому середовищі.» |
ЗДВР
|
Листопад |
3.2 |
Проведення навчальних тренінгів для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування. |
ЗДВР
|
Грудень |
3.3 |
Проведення засідання методичного об’єднання класних керівників «Кодекс безпечного освітнього середовища»
|
Голова методичного об’єднання |
Січень |
3.4 |
Консультування класних керівників психологом з проблемних ситуацій. |
Психолог |
Протягом року |
3.5 |
Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з допоміжним та технічним персоналом. |
Директор школи |
Протягом року |
І.V |
Робота з батьками |
||
4.1 |
Тематичні батьківські збори « Політика закладу щодо насильства, роль батьків у її реалізації » «Виховання дітей у сім’ї без фізичного покарання: данина моді чи наріжний камінь родинної педагогіки» |
Класні керівники, класоводи |
Січень -травень |
4.2 |
Загальношкільні батьківські збори «Булінг, кібербулінг: знімаємо маски» |
ЗДВР Психолог |
Січень |
V. |
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти |
||
5.1 |
Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності |
Адміністрація |
Лютий |
5.2 |
Діагностика щодо виявлення і протидія домашньому насильству |
Психолог |
Протягом року |
5.3 |
Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти |
ЗДВР Класні керівники |
Лютий |
5.4 |
Аналіз виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу та насильства |
Б.М. Миропольська |
Травень |