ПЛАН заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі

Про матеріал
ПЛАН заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі складений відповідно до Закону України «Про освіту» № 2145-VІІІ , Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» 2657-VIII, рекомендацій для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» №1/11-881 від 29.01.2019, листа Міністерства освіти і науки України від 27.06.2019 №» 1/9-414 «Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н. р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок». Рекомендований для використання у роботі заступників директорів з виховної роботи, педагогів-організаторів.
Перегляд файлу

ПЛАН

заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі

№з.п.

Заходи

Відповідальні за виконання

Термін виконання

І

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу

1.1

Підготовка наказу «Про порядок дій персоналу при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі освіти»

ЗДВР

 

Вересень

1.2

Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочного стенду

Класні керівники, старости класів (8–11 класи

 Вересень

1.3

Нарада при директорові «Контроль стану попередження випадків булінгу»

ЗДВР

Психолог

Жовтень

1.4

Розміщення на інформаційних стендах телефонів довіри

Класні керівники, класоводи

Вересень

1.5

Створення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти

ЗДВР

 

Жовтень

1.6

Виготовлення і розповсюдження листівок «Стоп, булінг»

 Педагог-організатор

Лютий -березень

1.7

 Організація роботи Скриньки довіри

Психолог

Протягом року

ІІ

 Робота зі  здобувачами освіти

ІІ.1       Створення безпечного емоційно-психологічного середовища для здобувачів освіти

2.1.1

Виховні години

3-4 класи

  • «Вчимося ввічливості», «Я і мої друзі», «Я і мій клас», «Як поводитися у школі, вдома, на вулиці», «Телефонний дзвінок», «Про що нам підказує совість», «Наші слова та вчинки», », «Добротою себе перевір»

5-6 класи

  • «Що підказує твоє серце», «Бути милосердним», Як жити в мирі з людьми», «Особистість і колектив, «Чи вмієш ти контролювати себе»,

«Твої права і обов’язки вдома і в школі»

7-9 класи

  • «Життя – твій шанс, цінуй його», «Чи завжди веселі наші жарти?», «Коли потрібна наша тактовність»,

«Моральні рішення», «Культура гідності», «Ризики і виклики сучасної молоді», «Гедерна рівність. Моє розуміння»

10-11 класи

  • «Людина між добром і злом», «Розв’язуємо конфлікти,

«Імідж молодої людини і культура поведінка», «Моя громадянська позиція», «Гнів і агресивність», «Захистити себе від насильства»

 

 

Класні керівники, класоводи

 Протягом року

2.1.2

Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків

 

Класоводи

Протягом року

2.1.3

Тренінг «Аліса у Задзеркаллі» як форма первинної профілактики насильства

Кризовий центр

02.10

2.1.4

Лекція «Запобігання насильству у сім’ї»

Кризовий центр

06.11

2.1.5

 Тиждень толерантності «Толерантність – дорога до миру і співпраці» 

ЗДВР

 

 Листопад

2.1.6

Проведення Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства та гендерної нерівності»

Виставка малюнків «Коло дружної родини» 

 Виготовлення і розповсюдження звернень «Ми проти насильства»

Випуск стінгазет «СНІД: подумай про майбутнє - обери життя»

Інформаційні п’ятихвилинки «Синя стрічка-символ протидії насильства»

Інформаційні хвилинки « Дивіться на нас, як на рівних»(2-5класи)

Інформаційні хвилинки «Параолімпійський рух в Україні»

(6-8класи)

Книжкова  виставка «Світ без насильства»

Вулична акція  «Ні – насильству!»

Тематичні виховні  години:

«Ми – рівні, ми – різні» (2-4кл.)

«Домашнє насильство, як захистити себе» (5-6 кл.),

«Попередження конфліктів у соціальних мережах» (7 кл),

«Людяність і доброта – життя нашого мета» (8 кл.),

 «Мій улюблений світ - без жорстокості і  зла» (9кл),

«Рівні права чоловіків і жінок» (10кл.)

«Сучасне рабство. Торгівля людьми»(11кл)

 

ЗДВР

 

листопад -грудень

2.1.7

Відеолекторій «Висвітлення проблеми домашнього насильства»

Кризовий центр, міськрайонний сектор філії Державної установи «Центр пробації»

21.11

2.1.8

Інформаційна хвилинка «Зміни життя- зупини насильство»

Кризовий центр.

Центр з надання вторинної правової допомоги

29.11

2.1.9

Анкетування учнів «Будуємо дім без насильства»

ЗДВР

 

Листопад

2.1.10

Тиждень протидії булінгу

 Інформ-хвилинки, тренінги

  • Булінг  в шкільному середовищі
  • Кібер- булінг або агресія в інтернеті
  • Обговорення кінофільму «Перші ластівки»
  • Конфлікт. Вирішення конфліктів мирним шляхом
  • Запобігання насильству над дітьми

Перегляд та обговорення відео-роликів «Безпечна школа» Ніка Вуйчича

 

ЗДВР

 

Січень

2.1.11

Єдиний урок «Інтимне селфі в Інтернеті - жарт чи небезпечний ризик?» (7-10кл.)

Класні керівники

Лютий

2.1.12

Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах

 

Психолог

Протягом року

ІІ.2         Створення безпечного фізичного середовища для учасників освітнього процесу в закладі

 

2.2.1

 Опрацювання правил поведінки здобувачів освіти

Класні керівники, класоводи

Протягом року

2.2.2

Організація чергування педагогічних працівників , учнів у рекреаціях закладу

Директор школи

ЗДВР

 

Протягом року

2.2.3

Контроль за безпечним користуванням мережею Інтернет учасниками освітнього процесу під час освітнього процесу

Педагогічні працівники

Протягом року

2.2.4

 Оприлюднення  на сайті закладу порядку подання та розгляду заяв про випадки булінгу в освітньому закладі

Адміністратор сайту

Жовтень

ІІІ

 Робота з педагогічним колективом та іншими працівниками закладу

3.1

Засідання педагогічної ради «Соціально-психологічні аспекти попередження та подолання насильства та жорстокості  в сім’ї та освітньому середовищі.»

ЗДВР

 

Листопад

3.2

Проведення навчальних тренінгів для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування.

ЗДВР

 

Грудень

3.3

Проведення засідання методичного об’єднання класних керівників «Кодекс безпечного освітнього середовища» 

 

Голова методичного об’єднання

Січень

3.4

Консультування класних керівників психологом з проблемних ситуацій.

Психолог

Протягом року

3.5

Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з допоміжним та технічним персоналом.

Директор школи

Протягом року

І.V

Робота з батьками

4.1

Тематичні батьківські збори

«  Політика закладу щодо насильства, роль батьків у її реалізації »

 «Виховання дітей у сім’ї без фізичного покарання: данина моді чи наріжний камінь родинної педагогіки»

 

Класні керівники, класоводи

Січень -травень

4.2

Загальношкільні батьківські збори «Булінг, кібербулінг: знімаємо маски»

ЗДВР

Психолог

Січень

V.

Моніторинг освітнього середовища закладу освіти

5.1

Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності

Адміністрація

Лютий

5.2

Діагностика щодо виявлення і протидія домашньому насильству

Психолог

Протягом року

5.3

Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти

ЗДВР

Класні керівники

Лютий

5.4

 Аналіз виконання  плану заходів з запобігання та протидії булінгу та насильства

Б.М. Миропольська

Травень

 

docx
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
2061
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку