План заходу на тему "Чуйність і доброта - два крила на яких тримається людство"

Про матеріал
Виховний план заходу для 5 класів, на тему "Чуйність і доброта - два крила на яких тримається людство"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

План-конспект етичної бесіди

«Чуйність і доброта – два крила, на яких тримається людство»

 

 

 

 

 

 

Підготувала студентка 2 курсу

Факультету математики,

природничих наук та технологій

Потапчук Сабіна

 

 

 

 

 

 

Мета заходу: виховувати в учнів такі поняття, як чуйність, доброта, милосердя, сформувати готовність виявляти чуйність і доброту в учні, поняття «добра та зла».

Завдання заходу:

1.поглибити розуміння сутності морально-етичних понять «чуйність», «доброта», усвідомлення особливостей соціальних вимог до прояву «чуйності», «добра»

2.формування до готовності моральних вчинків, сформувати прагнення до чуйності та доброти з боку оточуючих.

3.формування стійкої позиції щодо особистих моральних якостей, переконаності у чуйності до людей, прагнення оволодіти навичками спілкування з виявом доброти, розвиток самосвідомості.

Форма проведення: етична бесіда

Обладнання і наочність:

Використані джерела інформації для підготовки заходу: https://kerchtt.ru/uk/skazka-o-sile-dobra-skazki-pro-dobro-i-zlo-korotkie-dobrota-priznak/

https://pustunchik.ua/ua/online-school/literature/prislivya-pro-dobro

Рекомендовані учням джерела інформації:

Хід роботи

Вчитель: Діти сьогодні ми з вами спробуємо зрозуміти наскільки ж ми чуйні та  добрі до оточуючого світу. Чи схильні ми до цим почуттів? Та як, ці почуття можна навчитися розкривати в собі. В цьому нам сьогодні допоможе метелик, як ми всі знаємо у нього є два крила, а отже він нам допоможе знайти зв’язок  чуйності й доброти, які і будуть крилами. Пропоную вам поміркувати над однією цікавою фразою, а звучить вона так: «Ніжними словами і добротою можна на волосині вести слона» (Сааді). Як ви думаєте, що ця фраза означає і який сенс в ній закладено?

Відповіді учнів…

Вчитель: Дякую за відповіді, ви всі дуже влучно зуміли пояснити цю цитату. Й справді ніжні слова й добрі вчинки, крок до легкого життя, будучи добрими до людей, люди будуть добрі й до вас. А зараз послухайте уважно казку про маленьке сіре кошеня і подумайте, як би ви вчинили в даній ситуації.

Хтось виніс із хати маленьке сіре кошенятко й пустив його на дорогу. Сидить кошеня та й нявчить. Бо хоче додому, до матусі. Проходять люди, дивляться на кошеня. Хто сумно хитає головою, хто сміється. Хто жаліє: бідне кошенятко, та й іде собі.

Настав вечір. Зайшло сонце. Страшно стало кошеняткові. Притулилося воно до куща та й сидить – тремтить. Поверталась із школи маленька Наталочка. Чує – нявчить кошеня. Вона не сказала ні слова, а взяла кошеня й понесла додому. Пригорнулося кошенятко до дівчинки. Замуркотіло. Раде-радісіньке.

Ну як? Сподобалась казка? Давайте все ж таки розберемось чи правильно вчинила Наталочка? І як би вчинили ви опинившись там?

Відповіді учнів…

Вчитель: Які ви молодці, що так гарно відповіли на запитання. Таким чином можна сказати що кожен з нас має це саме почуття чуйності, доброти, співчуття, проте не завжди ми виявляємо ці почуття, тому давайте послухаємо ще одну казку й спробуємо відповіти потім на запитання.

«Добра справа на сонячному березі»
Автор казки: Ірис Ревю

Що робив маленький дідок у круглих окулярах на сонячному березі, ніхто до ладу не знав. Він тихенько прогулювався, іноді вдень, іноді ввечері, весь час дивився під ноги і щось бурмотів.

Діти, які щодня купалися в бухті, вважали його дивним. А ще вони думали, що він вимовляє якісь заклинання.

А дідок, між тим, іноді шепотів щось Сонцю, розмовляв з Хвилями, і ще з кимось невидимим.

Якось діти вирішили простежити за дивним стариком.

Щойно Сонце поступилося своїм місцем Місяцю, діти сховалися за скелю. І тут починається зовсім не казкова історія. Дідок почав збирати на березі звичайне сміття, яке могло завдати болю людям, що ходять босоніж по березі: колючі палиці, уламки стекол, якісь незрозумілі штучки, викинуті Хвилею…

— Ось тобі й дивний дідок, — сказав тямущий хлопчик. - Він добре робить, про людей турбується, а ми з нього підсміювалися.

Хлопці сором'язливо опустили очі і вирішили допомагати дивному старичку.

Вчитель: а тепер давайте розбиратися, що ж тут такого цікавого в цій казці? І так перше питання звучить так:

Чому хлопці підсміювалися над маленьким дідком у круглих окулярах?

Відповіді учнів..

З ким розмовляв дивний дідок?

Відповіді учнів…

Яку добру справу робив дідок?

Відповіді учнів..

Чому хлопці сором'язливо опустили очі?

Відповіді учнів..

Чому хлопці вирішили допомагати старенькому?

Відповіді учнів..

А тепер ми підійши до останнього та дуже важливого питання, яке звучить так: чи робив ти у своєму житті добрі справи? Подумайте кожен, та дайте мені відповідь на це питання і ми разом з вами зробимо висновок наскільки багато добрих справ ви  вже встигли зробити за своє життя.

Відповіді учнів..

Вчитель: Які ви молодці, скільки добрих справ ви зробили, пишаюсь вами. Пам’ятайте: ваші добрі вчинки – це радість не лише для тих кому їх адресовано, але й для вас. І ще треба завжди пам’ятати, що на добро, зроблене для вас іншими, треба відповідати також добром. Давайте тепер разом складемо правила доброти, яких будемо дотримуватись у нашому класі.

(приблизні правила)

  1. Допомагати один одному
  2. Не бути жадібним
  3. Бути дружними
  4. Не робити зло один одному
  5. Не сваритись
  6. Поважати один одного
  7. Вміти пробачати
  8. Робити добрі вчинки

Вчитель пам’ятайте народну мудрість : Добра справа два століття живе. Живи добріше, будеш всім миліше. Поспішайте робити добрі справи й не забувайте , що  ми всі люди й повинні допомагати одну одному, жаліти, і ні в якому разі не робити шкоди собі й іншим, завжди з розумінням ставтесь до людей, і люди допоможуть вам.

 

docx
Додано
14 листопада 2022
Переглядів
428
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку