План заняття на тему "Соціально-політичні небезпеки, їх види та характеристики"

Про матеріал
План інтерактивного семінарського заняття на тему "Соціально-політичні небезпеки, їх види та характеристики" з навчальної дисципліни "Основи безпеки життєдіяльності, цивільного захисту та охорони праці"
Перегляд файлу

ВСП «Технолого-економічний коледж Білоцерківського національного аграрного університету»

 

 

 

 

 

Відкрите заняття

з дисципліни «Основи безпеки життєдіяльності, цивільного захисту та охорони праці» на тему:

 

«Соціально-політичні небезпеки, їх види та характеристики»

 

 Викладач спецтехнологічних дисциплін

 

Юлія КУЛЬБАЧЕНКО

Група Т-11

 

 

Розглянуто та схвалено на засіданні циклової комісії спецтехнологічних та ветеринарних дисциплін

Протокол від «___» ________ 2024 р. № __

Голова циклової комісії

__________________ Наталія ПОЛІЩУК

 

 

 

 

 

 

 

Біла Церква 2024 р.

ПЛАН ЗАНЯТТЯ № 5

 

Навчальна дисципліна: Основи безпеки життєдіяльності, цивільного захисту

 та охорони праці.

Тема. Соціально-політичні небезпеки, їх види та характеристики.

Мета:

Навчальна: ознайомитись із видами соціально-політичних небезпек та їх характеристиками, набути навичок побудови безпечної моделі поведінки у небезпечних ситуаціях соціального походження, перевірити власний рівень знань про небезпеки соціально-політичного походження.

Розвиваюча: розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власну думку, розвивати логічне мислення, творчі здібності, пізнавальну активність.

Виховна: формувати у студентів відповідальність за особисту та колективну безпеку і усвідомлення необхідності обов'язкового виконання в повному обсязі всіх заходів гарантування безпеки, сприяти відповідальному ставленню до своїх обов’язків.

Вид заняття: інтерактивний семінар.

Міждисциплінарні зв’язки:

захист України, біологія, основи правознавства, соціологія.

 

Забезпечення заняття:

Демонстраційний матеріал: презентація, відео, платформа «Kahoot!».

ТЗН: мультимедійний проектор, презентер, комп’ютер.

Література:

Основна (базова):

  •      1. Безпека життєдіяльності та цивільного захисту: підручник для студ. спеціальностей з природничих, соціально-гуманітарних наук та інформаційно-комунікаційних технологій/ О.Г. Левченко, О.В. Землянська, Н.А. Праховнік, В.В. Зацарний; НТУУ «КПІ ім. Ігоря Сікорського». Київ: Каравела, 2022. 268 с
  •      Безпека життєдіяльності: Навчальний посібник. – Київ: Кондор, 2023 – 286 с.

 

Допоміжна:

  1. Безпека життєдіяльності [текст] : підручник. / [О. І. Запорожець, Б. Д. Халмурадов, В. І. Применко та ін.] – К. : «Центр учбової літератури», 2013. – 448 с.
  2. Запорожець О.І. Безпека життєдіяльності. – К. «Центр учбової літератури», 2013. – 448 с.
  3. Желібо Є.П., Заверуха Н.М., Зацарний В.В. Безпека життєдіяльності. – К.: Каравела,2012.-342 с.

 

Інтернет ресурси:

  1. https://www.eiu.com/n/
  2. https://carnegieendowment.org/?lang=en
  3. https://www.reuters.com/

 

 

ХІД І ОСНОВНИЙ ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ

 

Зміст

Тривалість

Примітки

І.

 

 

 

 

Організаційна частина:

  • Привітання;
  • Перевірка наявності студентів на занятті;

Виявлення готовності студентів і аудиторії до заняття.

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ.

 

 

 

 

 

 

 

 

Повідомлення теми, мети та основних завдань

Тема.  Соціально-політичні небезпеки, їх види та характеристики.

Мета:  ознайомитись із видами соціально-політичних небезпек та їх характеристиками, набути навичок побудови безпечної моделі поведінки у небезпечних ситуаціях соціального походження, перевірити власний рівень знань про небезпеки соціально-політичного походження

2хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 1

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ.

 

Актуалізація опорних знань

Бліц-опитування

  •       Небезпека — це … ( негативна властивість живої та неживої матерії, що здатна спричиняти шкоду самій матерії: людям, природному середовищу, матеріальним цінностям ).
  •       Джерелами (носіями) небезпек — є … (природні процеси та явища, елементи техногенного середовища, людські дії, що приховують у собі загрозу небезпеки,  соціально – політичні дії, процеси, явища,  комбіновані дії, процеси та явища).

 

Мотивація навчальної діяльності студентів.                                           

 Протягом життя людина постійно стикається з імовірністю виникнення небезпек,  які можуть вплинути на її здоров'я, безпеку та добробут.  

Уявіть собі, що ви опинилися в небезпеці — чи знатимете ви, як правильно діяти, щоб захистити себе і своїх близьких?

 

Вправа «Асоціації»

Викладач: Запишіть свої асоціації щодо терміну «НЕБЕЗПЕКА». Ці слова мають починатися з букв, які складають саме це слово.

- Негатив

- Екстрим

- Біда

- Емоції

- Загроза

- Проблеми

- Екологія

- Криза

- Аварія

 

Викладач:  Ми постійно чуємо від близьких, що навколо нас небезпека. Ці попередження можуть стосуватися різних аспектів: від природних катастроф до соціальних ризиків. Але чи може людина жити в абсолютній безпеці? Це питання викликає багато суперечок. .

 

Викладач: Давайте з вами обговоримо чи може людина жити в абсолютній безпеці? Якщо ні, то які ваші аргументи?

 

Метод «Дискусія»

Студенти – придумують і називають аргументи

(життя повне непередбачуваних ситуацій, таких як аварії, хвороби або стихійні лиха, які неможливо повністю контролювати; природні катастрофи, викликані змінами клімату чи іншими факторами, можуть завдати серйозної шкоди, незважаючи на готовність до них; навіть в умовах високого рівня безпеки людина може відчувати страх і тривогу, що ускладнює відчуття абсолютної безпеки)

 

Викладач: Як бачимо, завжди є ризик небезпеки, які можуть призвести до надзвичайних ситуацій, тому необхідно ідентифікувати потенційні небезпеки. Саме про це ми сьогодні дізнаємося.

2хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

Слайд 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 4

 

 

 

ІV.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V.

 

 

 

 

VІ.

 

 

Виклад нової теми

Викладач: Соціальними називаються небезпеки,  що широко розповсюджуються в суспільстві і загрожують життю і здоров’ю людей.

Носіями соціальних небезпек є люди,  що створюють певні соціальні групи.

До соціальних належать всі форми насилля, вживання речовин,  що порушують психологічну і фізіологічну рівновагу людини (алкоголь, наркотики,  паління), шахрайство,  самогубство та інші дії,  що можуть принести шкоду здоров’ю та життю людей.

Студенти проводили дослідження за певними видами небезпек.

План повідомлення

1. Шантаж

2. Шахрайство

3. Паління

4. Тероризм

5. Стрес

 

Викладач: Розпочнемо з такого виду небезпек, як шантаж, це небезпека яка пов’язана з психічним впливом на людину.

 

Повідомлення студента:  поняття шантаж, види шантажу, механізм та психологія шантажу (як шантажисти вибирають жертву, основні методи впливу, психологічний портрет шантажиста), як захиститися від шантажу: практичні поради.

 

Викладач: давайте з вами проаналізуємо ситуацію та оберемо правильне рішення

 

Вправа «Безпечний вибір»

Анна — студентка коледжу, яка бере активну участь у студентському самоврядуванні та має добру репутацію. Одного разу вона випадково дізнається, що її одногрупник Ігор сфотографував її в незручній ситуації під час студентського заходу. Ігор повідомляє Анні, що у нього є це фото, і він загрожує розіслати його всім студентам і викладачам, якщо вона не зробить за нього курсову роботу. Анна розуміє, що фото може негативно вплинути на її репутацію та відносини з одногрупниками, тому почуває себе у безвиході.

 

Студенти обдумують вирішення ситуації(заспокоїтися, не панікувати; відмова в співпраці з шантажистом, бо це призведе до подальших маніпуляцій; звернутися за допомогою до куратора, психолога; якщо ситуація не вирішиться звернутись до адміністрації коледжу).

 

Викладач: продовжимо розглядати наступний вид соціальної небезпеки – шахрайство.

 

Повідомлення студента: поняття шахрайство,  статистичні дані про зростання випадків шахрайства у різних сферах, види шахрайства, психологія шахрайства ( як шахраї вибирають жертву: типові риси, на які орієнтуються злочинці),  типові шахрайські схеми, як захиститися від шахрайства: практичні поради.

 

Викладач: давайте з вами проаналізуємо ще одну ситуацію та оберемо правильне рішення

 

Вправа «Безпечний вибір»

Марія — студентка, яка шукає підробіток на неповний робочий день. Одного дня вона знаходить оголошення в Інтернеті про вакансію "помічника менеджера з гнучким графіком". Робота передбачає виконання нескладних завдань, а зарплата пропонується вища за середню для такої позиції. Після співбесіди по телефону «роботодавець» просить Марію внести невеликий депозит (1000 гривень) як "гарантію надійності", щоб показати серйозність її намірів і ніби-то «застрахувати» компанію від ризиків. Марія сплачує цю суму, але після цього зв'язок із компанією обривається, і «роботодавець» перестає відповідати на повідомлення.

 

Студенти обдумують вирішення ситуації( переглянути оголошення ще раз і звернути увагу на підозрілі деталі: висока зарплата, прохання про передоплату, відсутність офісу або реальних контактів компанії;  Марія могла б заздалегідь спробувати знайти більше інформації про компанію, наприклад, через Інтернет, офіційні реєстри, форуми або відгуки інших працівників;  звернутись до кіберполіції; засвоїти урок  і бути обережнішою при пошуку роботи.

 

Викладач: Розглянемо наступну небезпеку, яка пов’язана з вживанням речовин, що руйнують організм людини – паління.

 

Повідомлення студента: поняття паління; статистика: кількість людей, які курять у світі, та дані про рівень смертності, пов'язаний із палінням; як нікотин і інші речовини з сигарет впливають на організм людини; захворювання, які викликає паління: рак легенів, серцево-судинні хвороби, хронічний бронхіт тощо; психологічні аспекти (як формується нікотинова залежність і чому її так важко позбутися.; психологічні механізми звички: як стрес, соціальний тиск і звички сприяють палінню).

 

Викладач: давайте пограємо в гру «Швидкий вибір», вам потрібно обрати відповідь на твердження про паління – «правда» або «брехня»:

1. Люди, які не палять, можуть бути пасивними курцями (правда);

2. Кинути палити можна лише за допомогою ліків (брехня);

3. Паління може призвести до хронічного бронхіту (правда);

4. Використання електронних сигарет є абсолютно безпечним (брехня);

5. Після року без куріння ризик серцевих захворювань зменшується (правда).

 

Викладач: Давайте розглянемо таку політичну небезпеку як – тероризм.

 

Повідомлення студента: поняття тероризм;  приклади відомих терористичних актів та їх наслідки; причини тероризму;  вплив тероризму: на суспільство (страх, зміни у способі життя), на політику (посилення контролю, законодавство), економічні наслідки (втрата інвестицій, збитки для бізнесу).

 

Викладач: прослухавши інформативну доповідь давайте зіграємо в гру  "Тероризм: Факти та Міфи",  вам потрібно обрати відповідь на твердження «факт» або міф»:

1. Тероризм завжди має політичну мотивацію (міф);

2.  Всі терористи є релігійними фанатиками (міф);

3.  Тероризм виникає лише в бідних країнах (міф);

4. Більшість терористичних актів насправді є внутрішніми, а не міжнародними (факт).

 

Викладач: перед тим як перейти до наступної доповіді, я хочу задати запитання «Хто з вас відчував стрес?». Більшість підняли руку, тому розгляд даного виду небезпеки є актуальним, тому переходимо до доповіді.

 

Повідомлення студента: поняття стрес; симптоми стресу; причини стресу; техніки управління стресом,  стратегії підтримки: фізична активність, здорове харчування, соціальна підтримка.

 

Викладач: на завершення даної доповіді хочу у вас запитати «Що для вас є причинами стресу?».

 

Узагальнення і систематизація отриманих знань

Для того, щоб закріпити отримані сьогодні знання проведемо рефлексію засвоєного матеріалу за допомогою платформи «Kahoot».

 

Виставлення оцінок, коментар.

 

.

39 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8хв.

 

 

 

 

2хв.

 

 

Слайд 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 6

 

 

 

 

 

 

Слайд 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Відокремлений структурний підрозділ

«Технолого-економічний фаховий коледж БНАУ»

 

 

 

 

C:\Users\евгений\Downloads\png-transparent-hazard-triangle-symbol-risk-sign-warning-sign-line-area-number-removebg-preview.png

Соціально-політичні небезпеки, їх види та характеристики

 

 

 

                                  

 

Заняття з курсу «Основи безпеки життєдіяльності, цивільного захисту та охорони праці»

виконала:

викладач спецтехнологічних дисциплін

Юлія КУЛЬБАЧЕНКО                                     

 

 

 

 

  

м. Біла Церква

2024

docx
Додано
18 листопада
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку