" Планета здоров'я" позакласний захід

Про матеріал
«Здоров'я настільки переважає всі блага життя, що воістину здоровий злидар щасливіший за хворого короля». І дійсно, якій би цікавій справі ви не присвятили своє життя, власне здоров'я і здоров'я ваших близьких завжди будуть на першому місці.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Кадр 


 

         Планета здоров'я.

 

 

Цілі:  формувати позитивну мотивацію щодо здо­рового способу життя, культури здоров'я; поліпшувати репродуктивне здоров'я дітей і підлітків; своєчасно попе­реджувати виникнення шкідливих звичок серед молоді; підвищувати особистісний і творчий потенціал учнів, їхнє прагнення до самореалізації, життєвого успіху; виховувати любов до життя, людей, навколишнього середовища; роз­вивати самостійне, творче мислення, навички співпраці; ви­користовувати інноваційні, інтерактивні методи навчання

Обладнання:

 На дошці виставка плакатів, дитя­чих малюнків, реферати, вислови й афоризми за здоровий спосіб життя:

  •    «Хочеш жити — кидай палити».
  •    «...Звичка, на яку гидко дивитися, нестерпна для нюху, шкідлива для мозку, небезпечна для легенів» (ан­глійський король Яків Стюарт).
  •    «Тютюн завдає шкоди тілу, руй­нує розум, отупляє цілі нації» (О. де Бальзак).
  •    «Палій пускає ворога у свої вуста, який викрадає його мозок» (ан­глійське прислів'я).

Вступне слово вчителя

 Одного разу Ходжа Насреддін зайшов до мечеті читати проповідь. «О миряни, — запитав він, — а чи знаєте ви, про що я буду розповідати?». «Не знаємо», — відповіли вони. «Якщо ви не знаєте, то про що ж мені з вами розмовляти», — сказав Ходжа Насреддін і пішов з мечеті. Другого дня, коли він прийшов до мечеті і звернувся до людей з тим самим запитанням, вони відповіли: «Знаємо!». «Якщо ви знаєте, то про що мені з вами розмовляти?» — відповів Ходжа і знову пішов. На третій день миряни відповіли: «О шановний, деякі знають, про що ти розповідатимеш, інші — ні». «Тоді, — сказав Ход­жа, — хай ті, хто знає, розповість тим, які не знають». І ми зробимо так само.

Відомий німецький філософ А. Шопенгауер (1788—1860) писав: «Здоров'я настільки переважає всі блага життя, що воістину здоровий злидар щас­ливіший за хворого короля». І дій­сно, якій би цікавій справі ви не при­святили своє життя, власне здоров'я і здоров'я ваших близьких завжди бу­дуть на першому місці. Ви виростаєте і розвиваєтесь у соці­альному середовищі — серед людей. Тому саме соціальне середовище най­частіше впливає на формування ко­рисних і шкідливих звичок, на ваш спосіб життя . Але, на жаль, на сьогодні є багато шкідливих звичок, які приваблюють підлітків, швидко в них формуються, а позбутися їх дуже важко. Найпоширенішими й тому найнебезпечнішими серед шкідливих звичок є пристрасть до паління тютюну, алкоголю, наркотиків.  Вони загрожують багатьма смертельними хво­робами. Паліями, алкоголіками, наркоманами  не народжуються. Ними ста­ють люди, яких вчасно не застерегли, не зупинили, коли їхня рука тягнула­ся до сигарет, наркотиків, алкоголю.

(інсценізація казки)

                                                                 КАЗКА ПРО КОЛОБКА

Колобок. Вирішив я піти сьогодні у світ, щоб подивитися, хто там живе.

Бабуся. Ой Колобочку, малий ти ще у світ ходити. Нерозумний ти! У світі  стільки всіляких небезпек!

Дідусь. Ану як зустрінеш Зайця? Він же тебе напоїть смердючою водою,

від якої страхіття являються!

Бабуся. Або на Вовка натрапиш. Він тебе на голку посадить. А з голки вже не зіскочиш.

Дідусь . А ще ж Ведмідь є! Той загортає у папір смердючу траву і бджіл з  вуликів викурює!

Бабуся. Але найгірше Лисицю зустріти. Вона тебе просто з'їсть.

Колобок. Ви мене просто лякаєте, щоб я вдома сидів. А ви погляньте, як надворі гарно! Ні, я таки піду. Прощавайте!

Бабуся. Ой, Колобочку, зле ти робиш!

Колобок. Та не журіться ви так, я скоро повернуся.  Дідусь. Малий ти ще, Колобочку. Ой, малий.

Колобок. Бувайте!

Колобок вибігає на лісову стежку і зустрічається із Зайцем.

Заєць. О, а хто це такий крутий і конкретний до нас котиться? Невже, хлопчина - Колобчина?

Колобок. Доброго здоров'я, дядечку. А ви хто такий?

Заєць. Я хто такий? Чарівник! От хто я!

Колобок. Чарівник? А що ви вмієте?

Заєць. А що вміють чарівники? Та ж чарувати! Хочеш побачити диво .Є у мене чарівний напій, який приносить радість і полегше             

який позбавляє всіх турбот. Від цього напою ти стаєш просто ш вагомим.

Колобок. А ви часом не той Заєць, що поїть перехожих смердючою водою, від якої страхіття показуються?

Заєць. Я - заєць, але все решта - вигадки. На ось, понюхай. Запах, як і лікарні. Цим, щоб ти знав, лікарі шкіру дезинфікують. Ти спробуй.

Колобок обережно надпиває з пляшки.

Колобок. Щось мені погано стало. Нудить і запаморочення голови...

Заєць. То від незвички.

Колобок (видихуючи). Ой, а як же з рота смердить!..

Заєць. Звикнеш.

Колобок. Не знаю, чи зможу я до цього звикнути. Піду я краще, дядечку

Збирається йти.

Заєць. Е-е! А гроші за випивку мені хто заплатить? Ти що думаєш, ніби  той чарівний напій задарма роздають?.. Стій!..

Заєць поривається бігти за Колобком, але бачить Вовка і втікає,

Колобок. Доброго дня, дядечку.

Вовк (говорить мляво і дуже розтягує слова). Здоров, голубе. Куди ти так поспішаєш?

Колобок. Та оце від чарівника рятуюся. Він мене чарівним напоєм хотів зачаклувати, то я ледве втік.

Вовк. А-а, то, певно, Заєць-алкоголік тобі голову морочив. Він від своєї  горілки вже окосів. Хай-но мені попадеться лишень.

Колобок. Дядечку, а чому ви так дивно розмовляєте?

Вовк. Як це дивно?

Колобок. А отак якось розтягуєте слова.

Вовк. Що ти можеш розуміти? Це від ширки. Кайф.

Колобок. Яка ще така ширка?

Вовк. Тобі Заєць обіцяв показати диво? Обіцяв. Змушував пити якусь смердючу гидоту? Змушував. З рота смерділо? Смерділо. А я тобі можу запропонувати щось краще. Пити нічого не доведеться. Смо­роду не буде. Зате вже кайф гарантую.

Колобок. О, то ви і справді чарівник. Дасте спробувати?

Вовк. Дам. Треба лише зробити маленький укольчик...

Колобок. Ви - той Вовк, що перехожих на голку садить?!

Вовк. Я - Вовк. Але хто тобі сказав таку дурницю, що на голці можна сидіти?

Колобок. А й справді! Хіба ж на голці всидиш? Відразу зіскочити хочеть­ся!.. (Регоче).

Вовк (тако ж регоче). От і я кажу, що тобі набрехали. (Витягує шприц і готується зробити Колобкові укол). Які гарні вени. Так легко по­цілити...

Колобок. Ой! Болить!

Вовк. Потерпи трохи, зараз буде кайф.

Колобок. Піду я звідси. Щось мені зовсім погано стало.

Колобок йде далі. Вовк робить собі укол і забувається. Тим часом на

стежку виходить Ведмідь.

Ведмідь. Здоров був, малий! Куди чимчикуєш?

Колобок. Не знаю.

Ведмідь. А чого ж ти такий нещасний?

Колобок. Зустрів я дорогою Зайця і Вовка. Заєць мене чимось напоїв, а Вовк шприцом шпигонув. От мені і стало так погано, що ледве ноги волочу.

Ведмідь. Ет, несерйозні вони якісь. А я - Ведмідь, бджіл пильную.

Колобок. А що це у вас, дядечку Ведмедю, з рота стирчить? Паличка якась.

Ведмідь. То цигарка. Хочу трохи схуднути, от і палю.

Колобок. То ви той Ведмідь, який смердючу траву у папір загортає і бджіл з вуликів викурює?!

Ведмідь. Хто сказав, що та трава смердюча? Багато вони розуміють. На ось, пригощайся.

Колобок бере цигарку і затягується.

Колобок. Ой, яка ж та ваша цигарка гидка!

Ведмідь. Ти ще не звик. Я як вперше покурив, то аж шлунок вивертало. А пізніше втягнувся і тепер дуже подобається. Жити не можу без  того.

Колобок. Чув я від своїх бабусі і дідуся, що часом в організм може залізти хтось невидимий і вимагати цигаркового диму.

Ведмідь. Які дурниці! Кхе-кхе. Кашель проклятий мучить... То як спробуєш іще раз?

Колобок. Давайте.

Колобок затягується ще раз і цього разу йому подобається. Він прощається з Ведмедем і йде далі. Назустріч Лисиця.

Лисиця. Лишенько! Це Колобок чи мені лише здається?.. Гей, ти!  Зупинися на хвильку!

Колобок. О, руді дівчатка стали по дорозі траплятися. То гарна прикмета... Привіт, мала. Хочеш зі мною прогулятися?

Лисиця (не звертаючи уваги на Колобкову  мову). Все зрозуміло: зустрічався з тим Зайцем-алкоголіком, Вовком-наркоманом і Ведмедем  курцем... Фу, та до тебе підступити неможливо! Що тільки бабуся  з Дідусем скажуть?

Колобок. А що вони можуть мені сказати? Я вже повнолітній!

Лисиця. Повноліття розуму не Гарантує... Лишенько, ти ж на ногах ледь  тримаєшся!

Колобок. Слухай-но, а ти часом не Лисиця? Ти ж мене, напевно, з’їсти  хочеш?

Лисиця. Опам'ятайся! Я ще собі не ворог, щоб такого пропитого, прокуреного і вколеного колобка їсти! Тебе з'їси - і ніякі лікарі не відкачають. Ходімо краще додому. Я тебе проведу.

Лисиця веде Колобка додому.

Бабуся. На кого ж ти, Колобочку, схожий став?

Дідусь. Нерозумна  дитино, де ж то видано так напиватися!

Колобок (радісно). А я ще й курив!

Бабуся. Дякую, тобі, Лиско, що привела нашого мандрівника. Ось тобі  куряче стегно.

Лисиця дякує і йде. А Колобка мучить совість.

Колобок. Пробачте, Бабусю, пробачте, Дідусю. Правду ви казали, а я  не послухав.

Здоров'я — це ранок

Зі свіжим повітрям.

Це сонце, що гріє

Ласкаво й привітно.

Це хвилі Дніпра,

Що нам сили дають.

Бери це сміливо,

Мій друже, і в путь.

Здоров'я — це смак

Свіжих ягід дозрілих,

Це спорт, що дає нам

Наснаги і сили.

Це сон, що на крилах

Нам зорі несуть.

Усе це з собою узять не забудь.

Ти тільки на цьому шляху пам'ятай:

Цурайся цигарки, від чарки тікай,

І знай, любий друже, —

У цьому житті,

Чи стати здоровим,

Вирішуєш ти!

Учитель. Сумна реалія життя з щасливим  кінцем. Але в реальному житті таких підступів тисячі на кожному кроці. У народі кажуть: « Здоров’я – усьому голова» , а воно на 50% залежить від способу життя. Саме від вашої активності й буде залежати успішність поширення формули: « Здоровим бути модно, стильно і красиво!»

Учень. Найбільше багатство людини — це здоров'я. З давніх-давен у народних піснях, ле­гендах, прислів'ях, казках, приказках українці оспівували, возвеличували фізично дужу, здорову людину. Згадаймо хоча б казку «Котигорошко». Молодий хлопець був сильний і зміг побороти Змія. У сучасних кінострічках, мультфільмах хо­робрі, кмітливі люди перемагають у нерівній бо­ротьбі з ворогом. Отже, сила і здоров'я, розум і витримка перемагають. Культ фізичної досконалості людини існував у Запорозькій Січі. Там були спеціальні козацькі школи та школи джур, у яких хлопчиків навчали бою, розвідці, володінню шаблями, списами, умінню стрибати, метати, поводитися в різних ситуаціях. І нам відомо, що козаки були фізично здорови­ми й сильними людьми, вправними вершниками. Наприклад, Іван Підкова міг справді зігнути під­кову. Петро Сагайдачний змалку навчився натя­гати лук, коня з рук не випускав, умів боротися з негодою, був витривалий, переносив голод, про­являв відвагу і мужність. За такі риси й вибирали козаки гетьманів. Виявляли козаки свої здібності в бою і козацьких забавах, які проводили під час відпочинку. У цих змаганнях козаки показували силу тіла й рук у веслуванні,  кулачництві,  влуч­ність під час стрільби, уміння спритно їздити вер­хи, здатність переплисти підступні пороги Дніпра. Єдність, навчання грамоти, глибока релігій­ність і фізична досконалість були ознаками бога­тирів Київської Русі, Запорізької Січі та мають стати ознаками громадян нашої держави. Отже, нам треба вчитись, набиратися сил під час тренувань, спортивних ігор, змагань, набува­ти знань із народних скарбниць.

Учитель. Це справді так, діти. Що ж означає «бути здоровим»? Що потрібно для здоров'я? Як зберегти здоров'я на довгі роки? Про це ми дізна­ємося далі. А  зараз проведемо експеримент із аркушем паперу. Зверніть увагу, як він виглядає зараз: чистий, гладенький, цілий. Візьміть фломастер чорного кольору і проведіть лінію від руки в будь – якому напрямку. Тепер відірвіть від аркуша частинку .решту зімніть. Чи змінився стан аркуша? Чи можна його зробити таким, яким він був спочатку? Так само , як дії над аркушем зруйнували його первісний стан, шкідливі звички знищують здоров’я людини.( Обговорення експерименту)

Учні  читають  вірші.

Поки ми ще невеличкі,

Виробляймо добрі звички.

Щоб здоров’я берегти

І здоровими рости.

 

Правило запам’ятай:

Згубних звичок ти не май!

Про своє здоров’я дбай!

 

Хто здоровий — той сміється,

Все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини,

 Це ж чудово для людини!

 Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача.

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати.

              Хто здоровий — не сумує,

              Над загадками мудрує,

             Він сміливо в світ іде

             Й за собою всіх веде.

 

Зрозуміло, всім відомо,

Що приємно буть  здоровим,

Тільки треба знати,

Як здоровим стати.

 

 Виступ агітбригади (додаток)

Учитель. А для того щоб ви зростали здоровими й весе­лими, треба дотримуватися чіткого режиму дня, кожний ранок починати із зарядки. І тоді відсту­плять усі хвороби й негаразди. Правильно складений режим дня допоможе тобі встигати, не поспішаючи й не нервуючи, зро­бити багато цікавих і корисних справ. Пропоную вам орієнтовний режим, який ви можете змінити, але пам'ятайте:

  •     учень середніх класів має спати не менше ніж 9 годин на добу;
  •     своєчасно приходити до школи, не спізнюва­тись;
  •     приймати їжу в один і той час;
  •     відпочивати перед виконанням домашніх за­вдань;
  •     виконувати домашні завдання в один і той час;
  •     гуляти перед сном на свіжому повітрі;
  •     укладатися спати в один і той час.

Учні записують свій режим дня. Обговорення режимів.

Учитель. Значне місце у вашому режимі дня має займати рухова активність. Рух — це життя, а фізичні вправи — ваші вірні друзі й помічники. Головне — це постійні й систематичні заняття фі­зичними вправами, які зміцнюють ваш організм. Уважно слідкуйте за самопочуттям, ведіть щоден­ник самоконтролю. Щоб бути бадьорими, відразу піс­ля пробудження виконуйте 7-10 фізичних вправ ранкової гімнастики. У вас з'явиться гарний на­стрій, виникне бажання до навчання. Тому ранко­ву гімнастику називають зарядкою. Не забувайте, що її треба виконувати, відкривши кватирку або вікно. Зарядка — це чудовий вихователь волі.

 Що ж, мабуть, прийшла пора

 Трохи відпочити.

Хочу я на фізхвилинку

 Всіх вас запросити.

 Раз — підняли руки вгору,

 Два — схилились всі додолу.

 Руки — в боки,

Нахилились, повернулись,

Одне одному всміхнулись,

 Покрутились вправо, вліво,

 Раз, два, три, чотири!

 Набираємося сили.

 Нахилились, повернулись,

До товариша всміхнулись.

Учитель. Пропоную вам гру «Продовжіть ре­чення»

  -----------  (Сонце) світить і зігріває нас. Воно дає

життя всьому на Землі.

Свіже________(повітря) дає клітинам кисень.

Без             (повітря) людина не може прожи­ти й п'яти хвилин.

 Чиста _____ (вода) потрібна кожному з нас.

Без _______ (води) людина може прожити

лише кілька днів.

Правильне _______ (харчування) забезпечує

організм усім необхідним для повноцінного життя.

 (Гігієна) допомагає підтримувати чи­стоту й боротися з мікробами.

 ____  (Зарядка) розвиває м'язи..

 Щирий  (сміх) радує тих, хто нас ото­чує, і нас самих.

 Учитель. Пригадайте, які народні прислів'я про здоров’я  ви знаєте.

  •            Здоров'я — усьому голова.
  •            Здоров'я — це скарб, здоров'я — найвища цінність.
  •             Здоров'я бережи, доки молодий, а одяг — доки новий.

      Як про здоров'я дбаєш, так і маєш

      Здоровий не знає, який він багатий.

  •            Здоров'я за гроші не купиш.
  •            Коли є здоров'я — не бережемо, загуби­ли — плачемо.
  •             Бережи і шануй честь змолоду, а здоров'я — до старості.

       Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив.

  •             Гроші загубив — нічого не згубив, здоров'я згубив — усе загубив.
  •             Весела думка — половина здоров'я.
  •             Веселий сміх — запорука здоров'я.
  •             Сміх кращий ніж ліки.

 

Учитель. Підіб'ємо підсумок сьогоднішньо­го заняття.

На дошці написані слова «Життя», «Смерть», а також намальовані «сліди»

з написаними словами: здоров я, хво­роби різних органів, паління, успіх, радість, спорт, ранковий кашель, спазм у горлі, головний біль, нудо­та, блювання, сльозотеча, зменшен­ня обсягу пам'яті, зниження точності обчислення, огрубілий голос, пожов­клі зуби, неприємний запах з рота, жовтий колір обличчя, зморшки на шкірі, здоровий рум'янець облич­чя, підтягнута шкіра, велика життєва ємність легенів, правильна постава, ракові хвороби, погіршення слуху та зору. Вам  треба провести лінії від «слідів», які ведуть До життя, та лінії, які ведуть до смерті.

 

 Скоригуйте текст вірша про здоров'я.

 

Щоб здоров'я... (міцне) мати

Над цим треба... (працювати).

 Спортом треба... (нам) займатись,

 А ще й... (загартуватись),

 І нормально... (харчуватись).

Учитель. Пам'ятаймо, що: «Наше здоров'я — у наших руках!» До побачення! Зичу вам     всім міцного здоров'я!

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 


 .    (ись


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
7 листопада 2019
Переглядів
672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку