Планування з біології 7 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Біологія», 7 клас на І семестр навчального року
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Біологія», 7 клас  на І семестр

70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервні

 

Програма:

Навчальна програма з біології для 6–9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

Підручник:

Біологія: підруч. для 7 кл.загальноосвіт.навч.закл. /

В.І. Соболь. – Кам’янець - Подільський: Абетка, 2015. – 288 с.:іл.

 

За  рік

 

I семестр

II семестр

Всього за рік

Контрольні  роботи

1

 

 

Лабораторних  досліджень

2

 

 

Практичних робіт

2

 

 

Проектів

1

 

 

 

п/п

Дата за планом

Фак-тична дата

Зміст уроку

Знаннєвий

компонент

Діяльнісний

компонент

Предметні компетентності

Ключові компетентності

Наскрізні змістові лінії

Вступ (4 год.)

1

 

 

Інструктаж з БЖД. Тварина - живий організм.

ОП: зоологія, гетеротрофне живлення, автотрофне живлення, симетричність, локомоція

Знання правила поводження у кабінеті біології. Описує особливості тварин,  прояви  їх життєдіяльності та середовища існування;   характеризує гетеро- та автотрофне живлення організмів

Вивчити науки, які вивчають тварин, у яких середовищах мешкають тварини та  які ознаки живого їм притаманні; з’ясувати, яке значення тварин у природі та житті людини

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

2

 

 

 

Будова тваринної  клітини.

ОП: тваринна клітина, ядро, цитоплазма, клітинна мембранна, мітохондрія,  клітинний центр, ЕПС, рибосома, лізосома

Розпізнає на моделях, фотографіях тваринні клітини та їхні складові частини

Вивчити основні ознаки тваринної клітини як структурно-функціональної одиниці живого; особливості її будови та функціонування

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

3

 

 

Будова тварин: тканини, органи та системи органів.

ОП: тканина,  міжклітинна речовина, орган, система органів, порожнина тіла; регенерація

Розпізнає на фотографіях, ілюстраціях різні типи тканин, органи, системи органів тварин; характеризує особливості різних типів тканин  тварин (епітеліальна, мязова, нервова, сполучна)

Вивчити  особливості будови і функціонування різних типів тканин, органів, систем органів тварин

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

4

 

 

Основні відмінності тварин від рослин та грибів.

ОП:еукаріоти,  рослини, гриби, клітинна стінка, глікокалікс, пластиди, глікоген

Порівнює клітини тварин, рослин, грибів та пояснює відмінності тварин від рослин та грибів

Вивчити відмінні риси будови та процесів життєдіяльності  тварин від  рослин і грибів

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

Тема 1. Різноманітність тварин (31 год.)

5

 

 

Способи класифікації та значення тварин. 

ОП: зоологічні науки, класифікація тварин,  основні класифікаційні категорії, безхребетні/хребетні тварини; вид

Усвідомлює  існування  різних  груп тварин на Землі, описує   їх ролі у природі та значення в житті людини

Вивчити основні принципи класифікації тварин; значення тварин у природі й для людини

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

6

 

 

Кишковопорожнинні

ОП: первинні багатоклітинні, справжні багатоклітинні; кишковопорожнинні,  екто- , ентодерма; жалкі клітини, поліпи, медузи

 

Розпізнає різні види кишковопорожнинних на фотографіях , ілюстраціях; характеризує їх особливості будови, життєдіяльності, пристосування до життя у воді.

Вивчити будову, особливості життєдіяльності, поширення  Кишковопорожнинних.

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

7

 

 

Різноманітність кишковопорожнинних.

Міні-проєкт (на вибір): « Як утворюються коралові острови?», «Ці таємничі медузи»

ОП: коралові поліпи, медузозої

Розпізнає різні види кишковопорожнинних на фотографіях , ілюстраціях; характеризує особливості життєдіяльності різних груп Кишковопорожнинних; їх пристосування до життя у воді; визначає їх роль в природі та житті людини

Знаходить, аналізує та упорядковує додаткову інформацію по темі міні-проєкта

Вивчити різноманітність Кишковопорожнинних; їх поширення та значення в природі і житті людини. Ознайомитися з рідкісними видами Кишковопорожнинних .

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

8

 

 

Паразитичні безхребетні: плоскі та круглі черви.

ОП: плоскі черви, круглі черви, первинна порожнина тіла, паренхіма, кутикула, аеробне/ анаеробне дихання, гермафродити, статевий диморфізм, паразитизм

Розпізнає різні види плоских та круглих червів на фотографіях , ілюстраціях; характеризує їх  особливості будови, життєдіяльності та пристосування до життя у різних середовищах існування; визначає їх роль в природі та житті людини.  Дотримується правил

особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами

Вивчити будову, особливості життєдіяльності, різноманітність, поширення  Плоских та Круглих червів; їх значення в природі і житті людини

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

9

 

 

Кільчасті черви.

ОП: кільчасті черви, вторинна порожнинна тіла, кровоносна система, зябра, метанефридії.

Розпізнає різні види кільчастих червів на фотографіях , ілюстраціях; характеризує їх  особливості будови,  життєдіяльності та пристосування до життя у різних середовищах.  

Вивчити будову, особливості життєдіяльності,  поширення  Кільчастих червів. 

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

10

 

 

Різноманітність кільчастих червів.

Лабораторне дослідження № 1: Зовнішня  будова та  рух кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника)

Інструктаж з БЖД

ОП: багатощетинкові/ малощетинкові кільчасті черви, вермикультура, гірудотерапія.

дощовий черв, поясок,  рух дощового черва

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розпізнає різні види кільчастих червів на фотографіях , ілюстраціях; характеризує їх  особливості будови, життєдіяльності та пристосування до життя у різних середовищах; визначає їх роль в природі та житті людини.  

Дотримується правил БЖД, працює з живим об’єктом (дощовий черв) за планом/або аналізує відеоматеріал з ним;  фіксує результати досліджень ;  установлює зв’язок

між будовою тварини і способом життя; формулює висновки зі своїх спостережень

Вивчити різноманітність, поширення  Кільчастих червів; їх значення в природі і житті людини.  Ознайомитися з рідкісними видами Кільчастих червів

Дослідити  зовнішню  будову та  рух кільчастих червів. Встановити взаємозв’язок між будовою дощового черва  та середовищем її існування.

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

11

 

 

Загальна характеристика типу Членистоногі. Клас Ракоподібні.

ОП: членистоногі, хітин, ракоподібні, зябра ракоподібних, гемолімфа, зелені залози, фасеткові очі

Розпізнає різні види членистоногих та ракоподібних на фотографіях , ілюстраціях; характеризує  особливості будови, життєдіяльності, пристосування до життя у воді та на суші ракоподібних 

Вивчити загальну характеристику типу Членистоногі;  будову, особливості життєдіяльності, поширення  Ракоподібних.

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

12

 

 

Різноманітність і значення  ракоподібних  у природі й житті людини.

ОП: ракоподібні, нижчі ракоподібні, вищі ракоподібні

Розпізнає різні види Ракоподібних на фотографіях , ілюстраціях; характеризує особливості їх будови, життєдіяльності та  пристосування до життя у воді та на суші; визначає їх роль в природі та житті людини

Вивчити різноманітність Ракоподібних; їх поширення та значення в природі і житті людини. Ознайомитися з рідкісними видами Ракоподібних.

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

13

 

 

Клас Павукоподібні. Різноманітність і значення павукоподібних.

ОП: павукоподібні, хеліцери, позаорганізмове травлення, мальпігієві судини, Павуки, Скорпіони, Кліщі, Косарики, Сольпуги, Несправжні скорпіони

Розпізнає різні види Павукоподібних на фотографіях , ілюстраціях; характеризує особливості їх будови, життєдіяльності та  пристосування до життя у різних середовищах існування; визначає їх роль в природі та житті людини

Вивчити загальну характеристику класу Павукоподібну;  будову, особливості життєдіяльності, поширення, різноманітність, значення Павукоподібних. Ознайомитися з рідкісними видами Павукоподібних.

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

14

 

 

Клас Комахи.

ОП: комахи, ротовий апарат, крила комах, трахеї, гемолімфа, рефлекси

Розпізнає різні види Комах на фотографіях , ілюстраціях; характеризує особливості їх будови, життєдіяльності та  пристосування до життя у різних середовищах існування

Вивчити загальну характеристику класу Комах;  будову, особливості життєдіяльності, поширення Комах.

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

15

 

 

Типи розвитку комах: з повним  і  неповним перетворенням. Різноманітність комах.

ОП: комахи, первиннобезкрилі, крилаті, розвиток комах з неповним/

повним перетворенням, партеногенез

Розпізнає комах з різним типом розвитку  на фотографіях , ілюстраціях; характеризує особливості їх будови, життєдіяльності та  пристосування до життя у різних середовищах існування; визначає їх роль в природі та житті людини

Вивчити особливості комах з різними типами розвитку та їх різноманітність.  Ознайомитися з рідкісними видами Комах.

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

16

 

 

Практична

робота № 1: Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах.

Інструктаж з БЖД.

ОП: адаптація, середовище існування, тип ротового апарата, тип кінцівки

Знає правила БЖД під час виконання практ.роб

Виявляє риси пристосованості різних видів комах (за світлинами) до способу життя.

 

Встановити взаємозвязок між рисами будови комах та способом їх життя (на конкретних прикладах)

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

17

 

 

Молюски.

Лабораторні дослідження № 2. Будова черепашки(мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків.

Інструктаж з БЖД

ОП: молюски, черепашка, мантія, мантійна порожнина, черевоногі, двостулкові,головоногі  молюски

Беззубка звичайна, равлик виноградний, мушля, шари мушль 

 

 

 

 

Розпізнає різні види Молюсків на фотографіях , ілюстраціях; характеризує особливості їх будови, життєдіяльності та  пристосування до життя  у різних середовищах існування; визначає їх роль в природі та житті людини

Дотримується правил БЖД, працює з мушлями молюсків  за планом/або аналізує їх зображення;  ; порівнює будову мушль черевоногих та двостулкових молюсків; формулює висновки зі своїх спостережень ;фіксує результати досліджень

Вивчити загальну характеристику типу Молюски;  будову, особливості життєдіяльності, поширення, різноманітність, значення  Молюсків.

Ознайомитися з рідкісними видами Молюсків.

Дослідити  зовнішню  будову мушль черевоногих тв двостулкових молюсків, порівняти  Їх будову.

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

18

 

 

Паразитичні безхребетні тварини: членистоногі, черви, молюски.

ОП: паразитизм, проміжні хазяї, основні (остаточні) хазяї, профілактика паразитарних захворювань

Розпізнає різні види паразитачних організмів на фотографіях , ілюстраціях; характеризує  пристосування до паразитизму, цикли їх розвитку, шляхи зараження людини.  Дотримується правил

особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами

Вивчити особливості будови та  життєдіяльності   паразитичних безхребетних тварин (серед членистоногих, червів, молюсків). Закріпити правила  особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами.

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

19

 

 

Контрольна робота №1  «Тип Членистоногі»

Оперує ключовими поняттями теми.

Демонструє рівень засвоєння матеріалу та набутих умінь та навичок

Перевірити рівень підготовки учнів з теми відповідно до програмних вимог: рівень теоретичних знань, понять та їх розуміння і використання; перевірити рівень  набутих умінь і сформованих навичок; оцінити рівень навчальних досягнень учнів з вивченої теми.

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

20

 

 

Тип Хордові.

Надклас Риби.

ОП: хордові, хорда, нервова трубка, хребетні, риби, плавці, луска, плавальний міхур, зябра риб

Характеризує особливості будови та процеси життєдіяльності  представників типу Хордові та надкласу Риби. Називає пристосування риб до життя у воді.

 

Вивчити загальну  біологічну характеристику та класифікацію типу Хордові й надкласу Риби.

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

21

 

 

Клас Кісткові риби.

Клас Хрящові риби.

ОП: хрящові риби, акули, скати, променепері риби, хрящекістні риби, новопері риби.

Розпізнає різні види Кісткових та Хрящових риб на фотографіях, ілюстраціях; характеризує особливості їх будови, життєдіяльності та  пристосування до життя  у воді; визначає їх роль в природі та житті людини

Вивчити загальну характеристику класів Кісткові та Хрящові риби; їх будову, особливості життєдіяльності, поширення, різноманітність, значення в природі і для людини. Ознайомитися з рідкісними видами Кісткових та Хрящових риб.

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

22

 

 

Клас Амфібії.

ОП: амфібії, легені хребетних, кінцівки наземних  хребетних, пуголовок

Характеризує особливості будови та процеси життєдіяльності  представників класу Амфібії. Називає пристосування амфібій до життя на суходолі.

 

Вивчити загальну  біологічну характеристику та класифікацію класу Амфібії

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

23

 

 

Різноманітність амфібій.

ОП: амфібії, хвостаті, безхвості, безногі.

Розпізнає різні види рядів Хвостаті, Безногі, Безхвості на фотографіях, ілюстраціях; характеризує особливості їх будови, життєдіяльності та  пристосування до середовища свого існування; визначає їх роль в природі та житті людини

Вивчити загальну характеристику  рядів Хвостаті, Безногі, Безхвості; їх будову, особливості життєдіяльності, поширення, різноманітність, значення в природі і для людини. Ознайомитися з рідкісними видами класу Амфібій.

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

24

 

 

Клас Рептилії.

ОП: рептилії, грудна клітка, кора великих півкуль, яйцеві оболонки

Розпізнає різні види класу Рептилії на фотографіях , ілюстраціях; характеризує особливості їх будови, життєдіяльності та  пристосування до життя  на суходолі

 

 

Вивчити загальну  біологічну характеристику та класифікацію класу Рептилії.

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

25

 

 

Різноманітність Рептилій

ОП: рептилії, лускаті, черепахи, крокодили

Розпізнає різні види рядів  Лускаті, Черепахи, Крокодили  на фотографіях, ілюстраціях; характеризує особливості їх будови, життєдіяльності та  пристосування до середовища свого існування; визначає їх роль в природі та житті людини

Вивчити загальну характеристику  рядів Лускаті, Черепахи, Крокодили;особливості  їх будови, життєдіяльності, поширення, різноманітність, значення в природі і для людини. Ознайомитися з рідкісними видами класу Рептилії

 

 

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

26

 

 

Загальна характеристика класу Птахи.

Особливості процесів життєдіяльності птахів.

 

ОП: птахи, дзьоб, крила птахів, пір҆я, кіль, подвійне дихання, цівка, яйце

Розпізнає різні види класу Птахи на фотографіях, ілюстраціях; характеризує особливості їх будови, життєдіяльності та  пристосування до польоту.

Вивчити загальну  біологічну характеристику класу Птахи та пристосування до польоту.

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

27

 

 

Класифікація  птахів.

ОП: птахи, безкілеві, пінгвіни, кілегруді, виводкові птахи, нагніздні

Розпізнає представників  різних класифікаційних категорій класу Птахи на фотографіях, ілюстраціях; перелічює класифікаційні ознаки різних груп Птахів; характеризує особливості їх будови, життєдіяльності.

 

 

Вивчити різні класифікаційні групи класу Птахи, їх основні  характеристики, представників.

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

28

 

 

Різноманітність птахів.

ОП:  птахи, безкілеві, пінгвіни, кілегруді, куро-, дятло-, соколо-, сово-, голубо-, лелеко-, журавле-, горобцеподібні

Розпізнає представників  різних рядів  класу Птахи на фотографіях, ілюстраціях; перелічює їх особливості будови,  життєдіяльності, поведінки; їх  пристосування до середовища свого існування; визначає їх роль в природі та житті людини

Вивчити особливості різних рядів класу Птахи, їх пристосування до середовища існування, представників;  значення в природі і для людини. Ознайомитися з рідкісними видами класу Птахи

 

 

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

29

 

 

Практична

робота № 2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя різних  екологічних груп у птахів. Інструктаж з БЖД.

ОП: екологічна класифікація птахів, форма крил, хвоста; будова дзьба, задніх кінцівок; тип живлення; спосіб життя; адаптації до середовища існування

Знає правила БЖД під час виконання практ.роб

Виявляє риси пристосованості різних видів птахів (за світлинами) до способу життя, визначає їх приналежність до певної екологічної групи. 

Фіксує результати досліджень; формулює висновки зі своїх спостережень

 

 

 

Виявити риси пристосованості різних видів птахів до способу життя; закріпити знання про істотні ознаки птахів.

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

30

 

 

Загальна характеристика класу Ссавці.

ОП: ссавці, шкріні залози, волосяний покрив, теплокровність, діафрагма,  диференціація зубів, матка, плацента,

Розпізнає різні види класу Ссавці на фотографіях, ілюстраціях; характеризує особливості  будови, життєдіяльності та  пристосування до різних середовищ існування  Ссавців.

 

 

 

 

 

Вивчити загальну  біологічну характеристику класу Ссавці та пристосування різних екологічних груп ссавців до умов існування.

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

31

 

 

Ссавці (першозвірі, сумчасті). 

ОП: ссавці, першозвірі, нижчі звірі,  яйцекладні, шкірна сумка

Розпізнає представників  різних класифікаційних груп класу Ссавці на фотографіях, ілюстраціях; перелічює класифікаційні ознаки Першозвірів, Сумчастих  ссавців; характеризує особливості їх будови, життєдіяльності.

Вивчити різні класифікаційні групи класу Ссавці (Першозвірі, Сумчасті), їх основні  характеристики, представників, значення в природі і для людини. Ознайомитися з рідкісними видами Першозвірів, Сумчастих.

 

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

32

 

 

Ссавці (плацентарні). Ряд комахоїдні, рукокрилі.

ОП: ссавці, вищі звірі, матка, плацента, молочні/постійні зуби, молочні залози, рукокрилі, комахоїдні

Розпізнає представників  різних класифікаційних груп класу Ссавці на фотографіях, ілюстраціях; перелічює класифікаційні ознаки ряду Комахоїдні, Рукокрилі; характеризує особливості їх будови, життєдіяльності.

Вивчити різні класифікаційні групи класу Ссавці (Комахоїдні, Рукокрилі), їх основні  характеристики, представників, значення в природі і для людини. Ознайомитися з рідкісними видами Комахоїдних, рукокрилих.

- к. у природничих  науках і технологіях;

- спілкування державною мовою;

- уміння навчатися впродовж життя

- здоров’я і безпека;

- громадянська відповідальність;

- екологічна безпека та сталий розвиток

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Планування
Додано
1 грудня 2022
Переглядів
2327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку