Сценарій екологічної гри

Про матеріал
Сценарій екологічної гри для учнів 7-8 класів можна використовувати у позакласній роботі вчителями хімії, біології, географії під час проведення тижня природничих наук.
Перегляд файлу

Екологічна гра

Захід орієнтований  на учнів 7-х класів

Мета:

  •      Освітня: проаналізувати сучасний стан природних ресурсів України, розкрити негативний вплив антропогенного фактору на навколишнє середовище, пояснити сутність наслідків забруднення та їх вплив на здоров’я людини, розробити заходи спрямовані на покращення екологічного стану природних ресурсів, закріпити певні загальнонавчальні уміння і навички з хімії, біології та географії, екології;
  •      розвиваюча: розвивати екологічне мислення, вміння аналізувати, систематизувати і узагальнювати матеріал, робити висновки і виділяти головне, оформлювати плакати і таблиці; розвивати пізнавальний інтерес, порівнювати, аналізувати, співставляти, узагальнювати та робити відповідні логічні висновки;
  •      виховна: виховувати почуття відповідальності за долю рідної землі, за майбутнє планети, прагнення до гармонії з природою, особисту відповідальність за охорону навколишнього середовища.

Методи: науково-пошукові, проблемні, репродуктивні, дослідницькі, пояснювально-спонукальні.

Компетентності:

Спілкування державною мовою:

  • використовувати в мовленні хімічні, біологічні, географічні, екологічні терміни, поняття, символи, сучасну українську наукову термінологію і номенклатуру;
  • цінувати наукову українську мову;
  • критично ставитись до повідомлень в медійному просторі;
  • популяризувати  знання з природничих наук

Математична компетентність:

  • використовувати логічне мислення, зокрема, аналізу  експериментів;

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

  • формулювати й обговорювати проблеми природничо-наукового характеру;
  • проводити досліди з речовинами з урахуванням їхніх фізичних властивостей;
  • виконувати експериментальні завдання і проєкти, використовуючи знання різних природничих наук;
  • визначати проблеми довкілля.

Інформаційно- цифрова компетентність

  • використовувати сучасні пристрої для добору інформації, її оброблення, збереження і передавання;
  • дотримуватись авторського права, етичних принципів поводження з інформацією;
  • усвідомлювати необхідність екологічних методів та засобів утилізації цифрових пристроїв.

    Уміння вчитися впродовж життя

  • розуміти перспективу власного розвитку упродовж життя, пов'язаного із природничими  знаннями;
  • виявляти допитливість щодо природничих  знань;
  • прагнути самовдосконалення;
  • осмислювати результати самостійного вивчення природничих наук.

Ініціативність і підприємливість

  • виявляти ініціативність до роботи в команді, генерувати ідеї, брати відповідальність за прийняття рішень, вести діалог задля досягнення спільної мети під час виконання досліджень, навчальних проєктів.

     Соціальна та громадянська компетентності

  • працювати в групі зацікавлених людей, співпрацювати з іншими групами, залучати ширшу громадськість до розв’язування проблем збереження довкілля.

Екологічна грамотність і здорове життя

  •  усвідомлювати причинно-наслідкові зв’язки у природі і її цілісність;
  • використовувати знання природничих наук для пояснення користі і шкоди здобутків хімії, біології, географії, екології  для людини і довкілля;
  • влаштовувати власне життєве середовище без шкоди для себе, інших людей і довкілля.

 

 

Попереднє завдання:

  1. Формування команд (по 7 чоловік).
  2. Підібрати назву, девіз та емблему команди.
  3. Дослідження якості води  (ДОДАТОК 1)
  4. Підготувати проєкт за темою (на вибір)
  • охорона води;
  • охорона повітря;
  • охорона грунтів;
  • сортування сміття.

 

ХІД ГРИ:

 

Ведучі

1:    З кожним днем світ змінюється,  а ми поспішаємо за ним, швидко звикаючи до новітніх технологій і забуваючи про головне – цінність нашого життя, єдність людини та природи. Виникає питання: “А яке ж майбутнє чекає на нас?”

 

2:    Кожна людина хоча б раз у житті замислювалася над тим, що буде Завтра, що на неї чекає. Кажуть, що заглядати у майбутнє означає спокушати долю, але чи так це? Наше майбутнє постає у нашій уяві у вигляді мрій. Наскільки ці мрії реалізуються у нашому Завтра залежить від сили бажання та наполегливості.

 

1:     Сьогоднішнє населення Землі - суспільство суперспоживачів. Підраховано: на кожного з нас у рік витрачається 20 т сировини, щоправда, більша його частина - 97% - йде... у відходи. Левова частка споживання, а значить і відходів, припадає лише на декілька десятків розвинених країн.

2:    Більш того, сучасна економіка заохочує марнотратство. 20 років тому автомобілі пробігали 250 тис. кілометрів практично без поломок, а сьогодні, якщо на спідометрі машини 120 тис. кілометрів, вона кандидат на звалище. Нові види товарів, нові марки - купуй, купуй, купуй... А старі, але ще цілком придатні речі викидаються.

 

1:   Сміття поступово стає монстром цивілізації. При нинішньому стані економіки і культури побуту люди ще довго приречені жити серед цих рукотворних пам'яток своєї безтурботності.

 

2: Зупинися, людино, на мить…

 І відчуй, як планеті  болить.

 Як із серця крик вирина –

Зупинися, земля в нас одна!

 

1: Як у серці тліє любов,

Щоб колись розгорітися знов.

Зупинися. Людино на мить…

І відчуй. Як планеті болить..

 

2. Дорогі учні. Ми  вітаємо всіх присутніх у цьому залі на екологічній грі яка присвячений одній з найактуальніших тем - забруднення планети Земля.

 

1.Тож побажаємо один одному гарного настрою, доброго здоров’я

 

2.   посміхнемося і побажаємо один одному успіху,

 

1.  плідної роботи і творчості.

 

2.  Нехай наше спілкування подарує всім нам гарний настрій та насолоду пізнання.

 

Представлення журі

 

  1. конкурс «Візитна картка команд».

Кожна команда озвучує свою назву, девіз, емблему. Цей конкурс оцінюється в 3 бали. Це лаконічність виступу, відповідність до екологічної тематики.

  • До вашої уваги привітання першої команди  7 – А клас.
  • До вашої уваги привітання другої  команди  7 – Б клас.
  • До вашої уваги привітання третьої команди 7 – В клас.
  • До вашої уваги привітання четвертої команди 7 – Г клас.
  • Просимо наше журі виставити бали командам. Нагадуємо, що максимальна оцінка – 3 бали.
  • Просимо лічильну комісію обчислити середній бал та оголосити результат.

 

  1.                 конкурс «Розминка»

Командам по черзі задаються запитання, за кожну правильну відповідь – 1 бал. Інші команди не мають права відповіді на запитання суперників.

Питання для команди_____

  1.               Полюс холоду в Євразії (Оймякон)
  2.               Найглибший океан (Тихий)
  3.               Звичайні люди це їдять, а боксери б’ють (груша).
  4.               Назвіть найдовшу річку в світі? ( Ніл, довжина 6670 км)
  5.               Формула кисню2)
  6.               На яке дерево сідає ворона під час сильного дощу? ( На мокре).
  7.               Що таке кінологія? (Наука про собак).
  8.               Скільки оленів, якщо разом у них 40 ніг? (10.)
  9.               Найбільша країна в Європі (Україна)
  10.          Скільки камер серця у крокодила? (4)

Питання для команди _______

  1.               Найвиші гори світу (Гімалаї)   
  2.               Назвіть найповноводнішу річку в світі. ( Амазонка)
  3.               Цей делікатес в Італії розшукували за допомогою свиней (трюфелі)
  4.               Яких каменів у річці немає? ( Сухих )
  5.               Текло, текло і лягло, як скло. (Крига)
  6.               Назвіть першого нареченного Дюймовочки. (Кріт.)
  7.               Формула води 2О)
  8.               Найменший океан (Північний Льодовитий)
  9.               Що вивчає етологія? (поведінку тварин)
  10.          Саме мілке море? (Азовське)

Питання для команди _______

  1.               Найбільший острів на Землі (Гренландія)
  2.               Який плід тропічного дерева має назву птаха? (ківі).
  3.               Який хімічний елемент входить до складу кісток людини? (Кальцій)
  4.               Отруйні павуки України.(каракурт, тарантул)
  5.               Видозмінені передні кінцівки птаха (Крила)
  6.               Скільки камер серця у собаки? (4)
  7.               Що росте догори ногами? (Бурулька)
  8.               Найменший материк Землі (Австралія)
  9.               Формула озону 3)
  10.          Як назвати одним словом усіх тварин? (Фауна.)

 

Питання для команди _______

  1. Без крил летять, без ніг біжать, без вітру пливуть. (Хмари)
  2. Яку назву має головна вулиця столиці нашої країни? (Хрещатик)
  3. Найбільший з птахів, який не літає. (страус)
  4. Формула вуглекислого газу (СО2)
  5. У якій країні діє закон, що забороняє вбивати корів? (Індії)
  6. Яка пташка не висиджує пташенят ? (зозуля)
  7. Найбільший материк Землі (Євразія)
  8. Чому лід плаває на воді? (Тому що густина льоду менша за густину води).
  9. Що видно, коли нічого не видно? (Туман)
  10. Скільки крил у павука? (Жодного.)

 

  1. конкурс  «РОЗГАДАЙ СЛОВО» Завдання оцінюється по 1 б

Україна

https://sites.google.com/site/sajtgorelenkoinni/_/rsrc/1486575215211/prirodoznavstvo/rebusi/4.JPG

людина

Картинки по запросу ребуси з географії  карта

  атом

    оксид


 

4 конкурс Знайти помилку по 1 балу

Ясного сонячного дня друзі відправилися в похід. Повітря було чистим та свіжим, так як у ньому було багато вуглекислого газу, неподалік гарно виспівували солов’ї та снігурі. Далеко попереду хлопці побачили трактор, який важко і повільно, наче каталітична реакція, повз по паханому полю. Мимо їхав велосипедист і наспівував веселу пісеньку: «Вода, вода, кругом Н2О2»…

  • Просимо лічильну комісію оголосити результат.

 

5 конкурс  «Що може зробити один?»  Знайти відповідність…

Кожній з команд задаються питання. Треба продовжити сказане, закінчивши фразу. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

1. Пишіть на обох сторонах аркуша паперу, використовуйте більше матеріалів...

А. знадобитися тобі

2. Намагайтеся купувати напої у скляних пляшках, які можна ...

Б. комусь знадобитися

3.   Не купуй більше, ніж може...

В. з переробленої макулатури

4. Економ електроенергію і пальне; якщо можна, користуйся більше...

Г. вимий їх і помни

5.  Одяг, який ти вже не носиш, можна...

Д. не розкладається в природі

6.  Не викидай старі іграшки, книги: вони можуть...

Е. здай туди використану папір

7. Дізнайся, де поблизу є пункт прийому макулатури, і...

Є. її викидати

8.  Перш ніж викидати бляшані консервні банки...

Ж. використовувати багато разів, здати в магазин

9. Намагайся не користуватися пінопластом, так як він практично...

З. віддати нужденним

10.  Полагодь і виправ річ замість того, щоб...

І. громадським транспортом

 

1. Пишіть на обох сторонах аркуша паперу, використовуйте більше матеріалів... (з переробленої макулатури).

2. Намагайтеся купувати напої у скляних пляшках, які можна ... (використовувати багато разів, здати в магазин).

3.   Не купуй більше, ніж може... (знадобитися тобі).

4. Економ електроенергію і пальне; якщо можна, користуйся більше... (громадським транспортом).

5.  Одяг, який ти вже не носиш, можна... (віддати нужденним).

6.  Не викидай старі іграшки, книги: вони можуть... (комусь знадобитися).

7. Дізнайся, де поблизу є пункт прийому макулатури, і... (здай туди використану папір).

8.  Перш ніж викидати бляшані консервні банки... (вимий їх і помни).

9. Намагайся не користуватися пінопластом, так як він практично... (не розкладається в природі).

10.  Полагодь і виправ річ замість того, щоб... (її викидати).

 

Поки команди працюють ми проведемо ГРУ З ГЛЯДАЧАМИ: по 1 балу

Перекладіть з хімічної мови загальноприйняті вислови.

  1.       Ферумний характер (залізний характер)
  2.       Аурумні руки (золоті руки)
  3.        Не все те Аурум, щоблищить (не все те золото, щоблищить)
  4.        Слово-Аргентум, а мовчання-Аурум (слово –срібло, а мовчання-золото)
  5. Багато з тих пір аш два о утек­ло.(води)
  6. Перший день гість — Аурум, другий день — Аргентум, а третій день — Купрум, хоч бери сумку та їдь.(золоти,срібло,мідь)
  7. Білий, як кальцій карбонат. (крейда)
  8. Щоб людину пізнати, треба з нею пуд натрій хлориду з'їсти. (солі)

Розгадати загадки

  1. Зверху полюс, знизу полюс.
    Посередині жаркий пояс.   (Екватор.)
  2. Був розвинутий всебічно, Географію вивчав.

Любив щиро Україну, Пісню-символ написав. (П. Чубинський)

  1. Хто у реакції байдики б'є, а реакцію прискорює? (Каталізатор)
  2. На полі вродився, на заводі зварився — Нам усім знадобився. (Цукровий буряк)

 

  1. конкурс «Заморочки з бочки»

 

  1. - У середні століття цей предмет побуту  цінувався на вагу золота і було абсолютно недоступно для більшості людей. Так, королева Іспанії Ізабелла Кастильська зізнавалася, що ним вона користувалася лише два рази в житті: при народженні і напередодні весілля.
  • Сьогодні цей предмет побуту є в кожному домі. В античному світі його виробляли з козиного або бичачого жиру, додаючи деревну золу. Його робили трьох видів: тверде, м’яке і рідке.
  • Ранок французького короля Людовика XIV починався з дуже короткого вмивання. Йому підносили велику чашу, на дні якої хлюпала вода. Король змочував кінчики пальців і злегка доторкався ними до повік. На цьому процедура закінчувалася - митися, а тим більше милитися цілком у ті часи було не прийнято.  (МИЛО)

2 -   Цей предмет також відомий нам усім. Черепашки молюсків, відмираючи, спускалися на дно водойм, де відкладався товстезний шар мулу. За мільйони років зі спресованого мулу утворилася ця речовина.

  • Нею ви користувалися в дитинстві, зараз також ще більше нею користуєтеся, а вчителі тим паче. Вона буває різнокольорова.
  •  Залишає слід на темній поверхні, асфальті, шкільній дошці. Нею можна забруднити одяг і руки. (КРЕЙДА)

                          

                               7 конкурс «Дослідження якості води»

Кожна команда виконала хімічне дослідження якості питної води із різних джерел (по 2 зразки). Результати своєї роботи презентують перед іншими командами і роблять висновки (виконання досліджень – 5 балів, усний захист – 5 балів)

 

  • Просимо лічильну комісію оголосити результат.

Завершальним етапом нашої зустрічі  - це певний підсумок. Наш останній конкурс «Захист проєктів». Кожній команді заздалегідь було визначено завдання сформулювати  необхідні заходи  щодо охорони досліджуваної вами теми.

Оцінюється конкурс за такими параметрами: оформлення проекту – макс. 5 балів, усний захист – 5 балів.

 

Просимо наше журі виставити бали командам. Нагадуємо, що оформлення проекту – макс. 10 балів, усний захист – 10 балів.

Гра до кінця підходить.

І сумнівів немає,

Нам зараз переможців

Рахунок визначає.

  • Просимо лічильну комісію оголосити результат.

 

 Джерела, струмки, річки, великі та маленькі  – окраса  землі, справжнє  диво.  Чиста  вода  потрібна  людині,  як  повітря  і  хліб;  вона  колиска  всього  живого  на  Землі.  Ми  хочемо, щоб  кожен  з  нас після сьогоднішньої розмови відчув  у  грудях  вогнище  бажання  зберегти кожну краплинку справжнього скарбу Землі. Тож

Цінуй, Людино, доброту Природи

Все, що вона дарує щедро нам,

Її ліси, поля, повітря, води –

То вічний і святий , величний храм

Земля – жива,  - вона  все  чує  і  знає.  Усі  гріхи  людські  бачить  і  вгинається…  Як  люди  гарні  до  неї,  вона  радіє  і  пособляє  їм,  а  як  ні,  то  плаче  і  гнівається.  Гнівається  того,  що  її  не  шанують.  Вона  наша  мати,  вона  свята!  Її  цілувати  треба  кланяючись…  Б. Грінченко

 

Заключне слово надається журі

 

  Будемо ж бережімо нашу Землю! Всюди, на кожному кроці, всі разом і кожен окремо! Іншого нам не дано. Земля з її біосферою - найбільше диво, вона у нас одна. Завтрашній день Землі буде таким, яким ми його створимо сьогодні.

 

 

Рефлексія

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

Аналіз води в домашніх умовах

https://himanaliz.ua/uk/analiz-vodi-v-domashnikh-umovakh/

Аналіз води в домашніх умовах: способи визначення якості питної води https://dobrahata.com.ua/analiz-vodi-v-domashnih-umovah-sposobi-viznachennya-yakosti-pitnoyi-vodi/

Екологічна гра на тему «Бережіть Землю»  https://naurok.com.ua/ekologichna-gra-na-temu-berezhit-zemlyu-43741.html

Зола – де і як її використовувати в будь-яку пору року https://www.slk.kh.ua/news/korisno/zola-de-i-yak-yiyi-vikoristovuvati-u-bud-yaku-poru-roku.html

Молюски   https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D0%BB%D1%8E%D1%81%D0%BA%D0%B8

Виховний захід "Щасливий випадок" https://naurok.com.ua/vihovniy-zahid-schasliviy-vipadok-158709.html

 

 

ДОДАТОК 1

 

ДОСЛІДЖЕННЯ ЯКОСТІ ВОДИ

  1. Визначення кольору води

Рідину треба набрати в прозорий стакан і подивитися на її колір. Еталоном визнана безбарвна рідина. Якщо у неї є забарвлення (блакитний, зеленуватий, жовто-коричневий відтінок), то це означає наявність хімічного компонента. Осад повинен бути відсутнім. Слід подивитися на мутність. Вода з криниці і джерела мутнувата, оскільки містить солі і залізо. Але рідина для пиття з крана повинна бути прозорою.

  1. Визначення запаху води.

Біля води не повинно бути запаху. Якщо у неї сірководневий, хлорний, аміачний запах, то її не можна використовувати для пиття. Не допускаються болотисті, гнильні, трав’янисті запахи.

  1. Визначення смаку води

Якщо перші етапи органолептичного аналізу води в домашніх умовах не показали відхилень від норми, можна приступати до подальших досліджень. Воду треба спробувати на смак. У неї не повинно бути присмаку. Якщо він є, то в ній присутні органічні або неорганічні компоненти. Солонуватість з’являється від розчинених солей, металевий присмак дає рідини залізо, кислинку – кислота. У чистої води освіжаючий смак.

 

  1. Кип’ятіння води (дослід виконуємо під наглядом дорослих)

 

Провести аналіз води в домашніх умовах можна за допомогою кип’ятіння. Необхідно взяти чисту каструлю, налити в неї воду, поставити на плиту і закип’ятити. Нехай рідина покипить протягом 10-15 хвилин. Потім її треба злити і оглянути стінки ємності. Якщо є світло-жовтий осад, то це є свідченням присутності солей кальцію. Коли вода містить багато оксиду заліза, то осад забарвлюється в темно-сірий колір

 

  1. Жорсткість води.

 

Можна перевірити водопровідну воду на жорсткість. Необхідно помити руки або закип’ятити чайник: якщо мило під струменем погано піниться, а в чайнику миттєво з’являється багато накипу, то вода є жорсткою. Ще можна закип’ятити чайник і заварити міцний чорний чай. Потім у напій додають сиру воду. Якщо він став персиковим, то рідина чиста, а якщо помутнів, то якість води низька.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 2

ДОДАТКОВІ ЗАПИТАННЯ

 

Відомо, що Іван Грозний лікував цим печеним овочем набряк на нозі. Його з давніх часів використовували при лікуванні гнійних процесів, застуди, цинги, захворювань печінки та нирок, базедової хвороби, захворювань очей, тощо. Відвари його лушпиння застосовували для укріплення волосся та знищення лупи. Жодна господарка в найбіднішому домі не могла обійтися без нього. Його називали овочем бідняків.

                                                                                                             Відповідь: цибуля.

2.Ця сільськогосподарська рослина відома з давніх часів. Вже в Ізборнику Святослава, датованого 11 століттям, згадується про цю рослину. Слов’янський народ не тільки покращив способи вирощування цієї рослини, але й вивів нові сорти, використовував нові способи переробки і зберігання – квашення.  Олександр Македонський  наказував годувати своїх воїнів цією рослиною і це надавало їм хоробрості, сили, витримки. В Давній Греції вважалось, що ця рослина містить в собі сім благ: гаряче і холодне; сухе і вологе; солодке і гірке, а також гостре. Давні Греки говорили: «З’їси її перед тим, як пити – не оп’янієш, з’їси потім – хміль прогоне».

                                                                                                            Відповідь: капуста

3.Цей овоч – ласощі і ліки. Його високо шанували, йому поклонялися, його включали в релігійні ритуали. Знамениті стародавні лікарі Гіппократ і Гален рекомендували його  при різних захворюваннях. Якщо й приймали ліки, то не в таблетках, а у вигляді цього овочу, головним багатством якого каротин.

                                                                                                            Відповідь: морква.

4.В наш час буде дивним, якщо ви подаруєте кому-небудь букет із квітів цієї рослини . А в 17 столітті такі букети вважались розкішними. Фіолетовими або рожевими квітами цієї рослини прикрашали зачіски королев і петлиці камзолів придворних. Батьківщина рослини – узбережжя Чілі і гори Перу.  Європейці не знали цю рослину до 1665 року, тобто до відвідування Південної Америки іспанцями. Привезену із Америки рослину спочатку вирощували як декоративну рослину, прикрашуючи нею клумби. І тільки наприкінці 17 століття її стали вирощувати як сільськогосподарську культуру. В нашу країну її завезли з часів Петра 1.

                                                                                                       Відповідь: картопля.

 

 

 

РЕФЛЕКСІЯ

 

 

 

C:\Users\Валентина\Desktop\eb36357e9c96.jpg

C:\Users\Валентина\Desktop\eb36357e9c96.jpg

C:\Users\Валентина\Desktop\eb36357e9c96.jpg

C:\Users\Валентина\Desktop\eb36357e9c96.jpg

C:\Users\Валентина\Desktop\eb36357e9c96.jpg

C:\Users\Валентина\Desktop\eb36357e9c96.jpg

C:\Users\Валентина\Desktop\eb36357e9c96.jpg

C:\Users\Валентина\Desktop\eb36357e9c96.jpg

C:\Users\Валентина\Desktop\eb36357e9c96.jpg

C:\Users\Валентина\Desktop\eb36357e9c96.jpg

C:\Users\Валентина\Desktop\eb36357e9c96.jpg

C:\Users\Валентина\Desktop\eb36357e9c96.jpg

C:\Users\Валентина\Desktop\image.png

C:\Users\Валентина\Desktop\image.png

C:\Users\Валентина\Desktop\image.png

C:\Users\Валентина\Desktop\image.png

C:\Users\Валентина\Desktop\image.png

C:\Users\Валентина\Desktop\image.png

C:\Users\Валентина\Desktop\image.png

C:\Users\Валентина\Desktop\image.png

C:\Users\Валентина\Desktop\image.png

C:\Users\Валентина\Desktop\image.png

C:\Users\Валентина\Desktop\image.png

C:\Users\Валентина\Desktop\image.png

 

 

 

Наш акваріум

http://images.clipartpanda.com/fish-bowl-clip-art-black-and-white-Bowl-Coloring-ClipArt-Best-940x856.jpeg

 

 

 

 

 

ДЛЯ РОБОТИ ЖУРІ

 

 

1 Візитна картка

2 Розминка

3 Розгадай слово

4 Знайти помилку

5  Що може зроби-

ти один

 

Гра з глядачами

6 Заморочки з бочки

7 Дослідження якості води

8 Захист проєктів

Всього

 

Середній бал

10*1б =10 б

5*1б=5б

4*1б=4б

10*1б= 10б

По 1 б

3, 2, 1

5б + 5б

середній бал

5б + 5б

середній бал

 

7-А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7-Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7-В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7-Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
5 грудня 2022
Переглядів
579
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку