Екологічна гра
Захід орієнтований на учнів 7-х класів
Мета:
Методи: науково-пошукові, проблемні, репродуктивні, дослідницькі, пояснювально-спонукальні.
Компетентності:
Спілкування державною мовою:
Математична компетентність:
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Інформаційно- цифрова компетентність
Уміння вчитися впродовж життя
Ініціативність і підприємливість
Соціальна та громадянська компетентності
Екологічна грамотність і здорове життя
Попереднє завдання:
ХІД ГРИ:
Ведучі
1: З кожним днем світ змінюється, а ми поспішаємо за ним, швидко звикаючи до новітніх технологій і забуваючи про головне – цінність нашого життя, єдність людини та природи. Виникає питання: “А яке ж майбутнє чекає на нас?”
2: Кожна людина хоча б раз у житті замислювалася над тим, що буде Завтра, що на неї чекає. Кажуть, що заглядати у майбутнє означає спокушати долю, але чи так це? Наше майбутнє постає у нашій уяві у вигляді мрій. Наскільки ці мрії реалізуються у нашому Завтра залежить від сили бажання та наполегливості.
1: Сьогоднішнє населення Землі - суспільство суперспоживачів. Підраховано: на кожного з нас у рік витрачається 20 т сировини, щоправда, більша його частина - 97% - йде... у відходи. Левова частка споживання, а значить і відходів, припадає лише на декілька десятків розвинених країн.
2: Більш того, сучасна економіка заохочує марнотратство. 20 років тому автомобілі пробігали 250 тис. кілометрів практично без поломок, а сьогодні, якщо на спідометрі машини 120 тис. кілометрів, вона кандидат на звалище. Нові види товарів, нові марки - купуй, купуй, купуй... А старі, але ще цілком придатні речі викидаються.
1: Сміття поступово стає монстром цивілізації. При нинішньому стані економіки і культури побуту люди ще довго приречені жити серед цих рукотворних пам'яток своєї безтурботності.
2: Зупинися, людино, на мить…
І відчуй, як планеті болить.
Як із серця крик вирина –
Зупинися, земля в нас одна!
1: Як у серці тліє любов,
Щоб колись розгорітися знов.
Зупинися. Людино на мить…
І відчуй. Як планеті болить..
2. Дорогі учні. Ми вітаємо всіх присутніх у цьому залі на екологічній грі яка присвячений одній з найактуальніших тем - забруднення планети Земля.
1.Тож побажаємо один одному гарного настрою, доброго здоров’я
2. посміхнемося і побажаємо один одному успіху,
1. плідної роботи і творчості.
2. Нехай наше спілкування подарує всім нам гарний настрій та насолоду пізнання.
Представлення журі
Кожна команда озвучує свою назву, девіз, емблему. Цей конкурс оцінюється в 3 бали. Це лаконічність виступу, відповідність до екологічної тематики.
Командам по черзі задаються запитання, за кожну правильну відповідь – 1 бал. Інші команди не мають права відповіді на запитання суперників.
Питання для команди_____
Питання для команди _______
Питання для команди _______
Питання для команди _______
Україна
людина
карта
атом
оксид
4 конкурс Знайти помилку по 1 балу
Ясного сонячного дня друзі відправилися в похід. Повітря було чистим та свіжим, так як у ньому було багато вуглекислого газу, неподалік гарно виспівували солов’ї та снігурі. Далеко попереду хлопці побачили трактор, який важко і повільно, наче каталітична реакція, повз по паханому полю. Мимо їхав велосипедист і наспівував веселу пісеньку: «Вода, вода, кругом Н2О2»…
5 конкурс «Що може зробити один?» Знайти відповідність…
Кожній з команд задаються питання. Треба продовжити сказане, закінчивши фразу. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
1. Пишіть на обох сторонах аркуша паперу, використовуйте більше матеріалів... |
А. знадобитися тобі |
2. Намагайтеся купувати напої у скляних пляшках, які можна ... |
Б. комусь знадобитися |
3. Не купуй більше, ніж може... |
В. з переробленої макулатури |
4. Економ електроенергію і пальне; якщо можна, користуйся більше... |
Г. вимий їх і помни |
5. Одяг, який ти вже не носиш, можна... |
Д. не розкладається в природі |
6. Не викидай старі іграшки, книги: вони можуть... |
Е. здай туди використану папір |
7. Дізнайся, де поблизу є пункт прийому макулатури, і... |
Є. її викидати |
8. Перш ніж викидати бляшані консервні банки... |
Ж. використовувати багато разів, здати в магазин |
9. Намагайся не користуватися пінопластом, так як він практично... |
З. віддати нужденним |
10. Полагодь і виправ річ замість того, щоб... |
І. громадським транспортом |
1. Пишіть на обох сторонах аркуша паперу, використовуйте більше матеріалів... (з переробленої макулатури).
2. Намагайтеся купувати напої у скляних пляшках, які можна ... (використовувати багато разів, здати в магазин).
3. Не купуй більше, ніж може... (знадобитися тобі).
4. Економ електроенергію і пальне; якщо можна, користуйся більше... (громадським транспортом).
5. Одяг, який ти вже не носиш, можна... (віддати нужденним).
6. Не викидай старі іграшки, книги: вони можуть... (комусь знадобитися).
7. Дізнайся, де поблизу є пункт прийому макулатури, і... (здай туди використану папір).
8. Перш ніж викидати бляшані консервні банки... (вимий їх і помни).
9. Намагайся не користуватися пінопластом, так як він практично... (не розкладається в природі).
10. Полагодь і виправ річ замість того, щоб... (її викидати).
Поки команди працюють ми проведемо ГРУ З ГЛЯДАЧАМИ: по 1 балу
Перекладіть з хімічної мови загальноприйняті вислови.
Розгадати загадки
Любив щиро Україну, Пісню-символ написав. (П. Чубинський)
2 - Цей предмет також відомий нам усім. Черепашки молюсків, відмираючи, спускалися на дно водойм, де відкладався товстезний шар мулу. За мільйони років зі спресованого мулу утворилася ця речовина.
7 конкурс «Дослідження якості води»
Кожна команда виконала хімічне дослідження якості питної води із різних джерел (по 2 зразки). Результати своєї роботи презентують перед іншими командами і роблять висновки (виконання досліджень – 5 балів, усний захист – 5 балів)
Завершальним етапом нашої зустрічі - це певний підсумок. Наш останній конкурс «Захист проєктів». Кожній команді заздалегідь було визначено завдання сформулювати необхідні заходи щодо охорони досліджуваної вами теми.
Оцінюється конкурс за такими параметрами: оформлення проекту – макс. 5 балів, усний захист – 5 балів.
Просимо наше журі виставити бали командам. Нагадуємо, що оформлення проекту – макс. 10 балів, усний захист – 10 балів.
Гра до кінця підходить.
І сумнівів немає,
Нам зараз переможців
Рахунок визначає.
Джерела, струмки, річки, великі та маленькі – окраса землі, справжнє диво. Чиста вода потрібна людині, як повітря і хліб; вона колиска всього живого на Землі. Ми хочемо, щоб кожен з нас після сьогоднішньої розмови відчув у грудях вогнище бажання зберегти кожну краплинку справжнього скарбу Землі. Тож
Цінуй, Людино, доброту Природи
Все, що вона дарує щедро нам,
Її ліси, поля, повітря, води –
То вічний і святий , величний храм
Земля – жива, - вона все чує і знає. Усі гріхи людські бачить і вгинається… Як люди гарні до неї, вона радіє і пособляє їм, а як ні, то плаче і гнівається. Гнівається того, що її не шанують. Вона наша мати, вона свята! Її цілувати треба кланяючись… Б. Грінченко
Заключне слово надається журі
Будемо ж бережімо нашу Землю! Всюди, на кожному кроці, всі разом і кожен окремо! Іншого нам не дано. Земля з її біосферою - найбільше диво, вона у нас одна. Завтрашній день Землі буде таким, яким ми його створимо сьогодні.
Рефлексія
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:
Аналіз води в домашніх умовах
https://himanaliz.ua/uk/analiz-vodi-v-domashnikh-umovakh/
Аналіз води в домашніх умовах: способи визначення якості питної води https://dobrahata.com.ua/analiz-vodi-v-domashnih-umovah-sposobi-viznachennya-yakosti-pitnoyi-vodi/
Екологічна гра на тему «Бережіть Землю» https://naurok.com.ua/ekologichna-gra-na-temu-berezhit-zemlyu-43741.html
Зола – де і як її використовувати в будь-яку пору року https://www.slk.kh.ua/news/korisno/zola-de-i-yak-yiyi-vikoristovuvati-u-bud-yaku-poru-roku.html
Молюски https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D0%BB%D1%8E%D1%81%D0%BA%D0%B8
Виховний захід "Щасливий випадок" https://naurok.com.ua/vihovniy-zahid-schasliviy-vipadok-158709.html
ДОДАТОК 1
ДОСЛІДЖЕННЯ ЯКОСТІ ВОДИ
Рідину треба набрати в прозорий стакан і подивитися на її колір. Еталоном визнана безбарвна рідина. Якщо у неї є забарвлення (блакитний, зеленуватий, жовто-коричневий відтінок), то це означає наявність хімічного компонента. Осад повинен бути відсутнім. Слід подивитися на мутність. Вода з криниці і джерела мутнувата, оскільки містить солі і залізо. Але рідина для пиття з крана повинна бути прозорою.
Біля води не повинно бути запаху. Якщо у неї сірководневий, хлорний, аміачний запах, то її не можна використовувати для пиття. Не допускаються болотисті, гнильні, трав’янисті запахи.
Якщо перші етапи органолептичного аналізу води в домашніх умовах не показали відхилень від норми, можна приступати до подальших досліджень. Воду треба спробувати на смак. У неї не повинно бути присмаку. Якщо він є, то в ній присутні органічні або неорганічні компоненти. Солонуватість з’являється від розчинених солей, металевий присмак дає рідини залізо, кислинку – кислота. У чистої води освіжаючий смак.
Провести аналіз води в домашніх умовах можна за допомогою кип’ятіння. Необхідно взяти чисту каструлю, налити в неї воду, поставити на плиту і закип’ятити. Нехай рідина покипить протягом 10-15 хвилин. Потім її треба злити і оглянути стінки ємності. Якщо є світло-жовтий осад, то це є свідченням присутності солей кальцію. Коли вода містить багато оксиду заліза, то осад забарвлюється в темно-сірий колір
Можна перевірити водопровідну воду на жорсткість. Необхідно помити руки або закип’ятити чайник: якщо мило під струменем погано піниться, а в чайнику миттєво з’являється багато накипу, то вода є жорсткою. Ще можна закип’ятити чайник і заварити міцний чорний чай. Потім у напій додають сиру воду. Якщо він став персиковим, то рідина чиста, а якщо помутнів, то якість води низька.
ДОДАТОК 2
ДОДАТКОВІ ЗАПИТАННЯ
Відомо, що Іван Грозний лікував цим печеним овочем набряк на нозі. Його з давніх часів використовували при лікуванні гнійних процесів, застуди, цинги, захворювань печінки та нирок, базедової хвороби, захворювань очей, тощо. Відвари його лушпиння застосовували для укріплення волосся та знищення лупи. Жодна господарка в найбіднішому домі не могла обійтися без нього. Його називали овочем бідняків.
Відповідь: цибуля.
2.Ця сільськогосподарська рослина відома з давніх часів. Вже в Ізборнику Святослава, датованого 11 століттям, згадується про цю рослину. Слов’янський народ не тільки покращив способи вирощування цієї рослини, але й вивів нові сорти, використовував нові способи переробки і зберігання – квашення. Олександр Македонський наказував годувати своїх воїнів цією рослиною і це надавало їм хоробрості, сили, витримки. В Давній Греції вважалось, що ця рослина містить в собі сім благ: гаряче і холодне; сухе і вологе; солодке і гірке, а також гостре. Давні Греки говорили: «З’їси її перед тим, як пити – не оп’янієш, з’їси потім – хміль прогоне».
Відповідь: капуста
3.Цей овоч – ласощі і ліки. Його високо шанували, йому поклонялися, його включали в релігійні ритуали. Знамениті стародавні лікарі Гіппократ і Гален рекомендували його при різних захворюваннях. Якщо й приймали ліки, то не в таблетках, а у вигляді цього овочу, головним багатством якого каротин.
Відповідь: морква.
4.В наш час буде дивним, якщо ви подаруєте кому-небудь букет із квітів цієї рослини . А в 17 столітті такі букети вважались розкішними. Фіолетовими або рожевими квітами цієї рослини прикрашали зачіски королев і петлиці камзолів придворних. Батьківщина рослини – узбережжя Чілі і гори Перу. Європейці не знали цю рослину до 1665 року, тобто до відвідування Південної Америки іспанцями. Привезену із Америки рослину спочатку вирощували як декоративну рослину, прикрашуючи нею клумби. І тільки наприкінці 17 століття її стали вирощувати як сільськогосподарську культуру. В нашу країну її завезли з часів Петра 1.
Відповідь: картопля.
РЕФЛЕКСІЯ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Наш акваріум
ДЛЯ РОБОТИ ЖУРІ
|
||||||||||
|
||||||||||
7-А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7-Б |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7-В |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7-Г |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1