Звернути увагу учнів на проблему збереження електроенергії, показати залежність і переплетіння цієї теми з екологічними та морально-етичними проблемами людства вам допоможе шкільна лінійка присвячена економному ставленню до електроенергії «Почни з себе».
«Почни з себе»
(шкільна лінійка присвячена економному ставленню до електроенергії )
Мета: Звернути увагу учнів на проблему збереження електроенергії.
Показати залежність і переплетіння цієї теми з екологічними та морально-етичними проблемами людства.
Виховувати бережливе ставлення до збереження електроенергії, екологічне мислення, самостійність і виборі рішень.
І ведучий: Доброго ранку! Сьогодні ми хочемо звернути увагу на таку морально - етичну проблему, як боротьба із людською байдужістю.
І ведучий: Наш світ майже поглинуло це почуття. Байдужість стала невід’ємною частиною буття.
ІІ ведучий: Ми пропонуємо Вам послухати ось цей запис.
(Вмикають магнітофон. Грає декілька акордів і раптом музика замовкає)
І ведучий (до глядачів): Вибачте. Зачекайте хвилиночку.
ІІ ведучий (до Відповідального за музику): Що там сталося?
Голос: Світло вимкнули.
І ведучий: Як? Що ж нам тепер робити? (розгублено)
(Заходять дві дівчинки в костюмах Лампочки і Розетки, сперечаючись)
Лампочка: Це ти вина.
Розетка: Ні ти, це все через тебе.
Лампочка (до залу): Я хочу зробити відверте оголошення: в усьому, що сталося винна Розетка. Якби вона була більш обачнішою, дивилася, що в неї вмикають і скільки тих електроприладів, то цього б не сталося.
Розетка: Хто б казав, Лампочко, в усьому винна саме ти. Це ти цілодобово в кімнатах гориш і дарма витрачаєш електричну енергію.
Лампочка: Та до чого тут я? Моя справа горіти, а вмикати і вимикати повинен мене. Вимикач.
(Входить Вимикач)
Вимикач: Хто це мене тут згадує?! Я твердо запевняю: я теж не винен. Адже завжди знаходжусь на видному місці біля дверей, ще й табличка наді мною: “Вимкни світло”. Що ще потрібно? Та чомусь до неї всім байдуже.
Лампочка: Ось бачиш, я і Вимикач тут ні до чого. До речі, я не так вже й багато електроенергії з’їдаю!
Розетка: Так що ж виходить, винна тільки я? Я що ворог собі? Оце тільки й мрію, щоб пошкодити напругу, витратити електроенергію і згоріти зовсім (обурюється).
Лампочка (весело): Саме так. У тебе ж на лобі написано: “Камікадзе”! Чим ти думаєш, коли живиш одночасно телевізор, програвач, електроплитку, праску та кип’ятильник?
Розетка (роздратовано): Моє ділo живити, а думати притаманно вищим істотам.
Лампочка (злорадно): Ось я тебе і впіймала!
Вимикач: Зачекай, Лампочко, Розетка правду говорить, в усьому винні Люди! Це ж вони безвідповідально користуються нами.Вони ставляться до нас, як до звичайнісіньких речей, не поважають нас. І лише тоді, коли зовсім лишаються електричного постачання, починають нас цінувати.
Лампочка: Гляньте, до нас Лічильник іде (Виходить хлопчик в костюмі Лічильника). Зараз, Розетко, він скаже все, що думає про твої електричні прибори.
Лічильник: Я почув вашу суперечку. І хочу звернутися передусім до тебе, Лампочко: не так вже ти й мало електричної енергії витрачаєш, особливо, якщо зважити на те, що більшість “свідомих” громадян забули про існування Вимикача.
Вимикач: Я повністю з тобою згоден і пропоную: Дорогі Люди, якщо ви так захоплені іншими справами і забуваєте про мене, створіть новітню більш ефектну систему вимикання.
Лічильник: Що до тебе, Розетка, то це звичайно один з найбільших споживачів електроенергії. І дуже прикро, що ти, Розетко, зараховуєш до мене в показники дарма використані кіловати. Адже це, по-перше, дарма викинуті на вітер гроші, а по-друге, невиправданий ріст екологічного забруднення атмосфери, гідросфери, літосфери станціями, що виробляють електроенергію. Наслідками забруднення і накопичення відходів енергетичних об’єктів є руйнування озонового шару, кислотні опади, створення парникового ефекту. Чим більше людина потребує електроенергії, тим більші наслідки та накопичення глобальних забруднювачів в атмосфері.
Лампочка: Не можна так все лишати! Нам треба діяти.
Розетка: Проте самі ми не вирішимо цієї проблеми. Потрібно, щоб кожна людина, маленька і велика, нарешті збагнула всю критичність і серйозність піднятої проблеми і взяла ситуацію на контроль.
Вимикач: Відгукніться на наші заклики. Збережіть дім, в якому живете.
І ведуча: І ми – збережемо. Адже нам є що берегти: мир, Зелену планету, самих себе…Цей список можна продовжувати і продовжувати… І збереження електроенергії займає тут не останнє місце.
ІІ ведуча: Повертаючись до теми нашої лінійки, слід зауважити, що проблема збереження електроенергії тісно переплітається з байдужістю, із споживацьким ставленням до речей. Адже кожен може пригадати безглуздо палаючу лампочку у ванній кімнаті, цілодобово працююче радіо на кухні і телевізор, що вже півгодини розмовляє сам до себе.
І ведуча: Нам байдуже. Проте коли раптом зникає світло в будинку, ми безпорадно розводимо руками.
ІІ ведуча: То ж давайте почнемо з себе. Кожен для себе вибере правильне рішення. Вибір за нами.