«Почни з себе» (шкільна лінійка присвячена економному ставленню до електроенергії )

Про матеріал

Звернути увагу учнів на проблему збереження електроенергії, показати залежність і переплетіння цієї теми з екологічними та морально-етичними проблемами людства вам допоможе шкільна лінійка присвячена економному ставленню до електроенергії «Почни з себе».

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

«Почни з себе»

(шкільна лінійка присвячена економному ставленню до електроенергії )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: Звернути увагу учнів на проблему збереження електроенергії.

 Показати залежність і переплетіння цієї теми з екологічними та морально-етичними проблемами людства.

 

 Виховувати бережливе ставлення до збереження електроенергії, екологічне мислення, самостійність і виборі рішень.

 

І ведучий:    Доброго ранку! Сьогодні ми хочемо звернути увагу на таку морально - етичну проблему, як боротьба із людською байдужістю.

                              ІІ ведучий:  Ми з нею стикаємося мало не щодня: на автобусній зупинці, коли               заходимо в автобус, біля пішохідного переходу, коли йдемо повз                                          жебрака, і навіть в школі, коли сміємося, якщо товариш хвилюється біля              дошки.

І ведучий:  Наш світ майже поглинуло це почуття. Байдужість стала невід’ємною                             частиною буття.

ІІ ведучий: Ми пропонуємо Вам послухати ось цей запис.

 

 (Вмикають магнітофон. Грає декілька акордів і раптом музика замовкає)

 

І ведучий (до глядачів): Вибачте. Зачекайте хвилиночку.

ІІ ведучий (до Відповідального за музику):  Що там сталося?

 Голос: Світло вимкнули.

І ведучий: Як? Що ж нам тепер робити? (розгублено)

 

 (Заходять дві дівчинки в костюмах Лампочки і Розетки, сперечаючись)

 

Лампочка: Це ти вина.

Розетка: Ні ти, це все через тебе.

Лампочка (до залу):  Я хочу зробити відверте оголошення: в усьому, що сталося                             винна Розетка. Якби вона була більш обачнішою, дивилася, що в неї                                           вмикають і скільки тих електроприладів, то цього б не сталося.

Розетка: Хто б казав, Лампочко, в усьому винна саме ти. Це ти цілодобово в                             кімнатах гориш і дарма витрачаєш електричну енергію.

Лампочка: Та до чого тут я? Моя справа горіти, а вмикати і вимикати повинен мене. Вимикач.

 

 (Входить Вимикач)

 

Вимикач:  Хто це мене тут згадує?! Я твердо запевняю: я теж не винен. Адже                             завжди знаходжусь на видному місці біля дверей, ще й табличка наді                                           мною: “Вимкни світло”. Що ще потрібно? Та чомусь до неї всім                                                        байдуже.

Лампочка: Ось бачиш, я і Вимикач тут ні до чого. До речі, я не так вже й багато     електроенергії з’їдаю!

Розетка:  Так що ж виходить, винна тільки я? Я що ворог собі? Оце тільки й мрію,                             щоб пошкодити напругу, витратити електроенергію і згоріти зовсім                                           (обурюється).

Лампочка (весело):  Саме так. У тебе ж на лобі написано: “Камікадзе”! Чим ти                              думаєш, коли живиш одночасно телевізор, програвач, електроплитку,                                          праску та кип’ятильник?

Розетка (роздратовано):  Моє ділo живити, а думати притаманно вищим істотам.

Лампочка (злорадно): Ось я тебе і впіймала!

Вимикач:  Зачекай, Лампочко, Розетка правду говорить, в усьому винні Люди!                              Це ж вони безвідповідально користуються нами.Вони ставляться до нас,                             як до звичайнісіньких речей, не поважають нас. І лише тоді, коли зовсім                             лишаються електричного постачання, починають нас цінувати.

Лампочка: Гляньте, до нас Лічильник іде (Виходить хлопчик в костюмі                              Лічильника). Зараз, Розетко, він скаже все, що думає про твої електричні                             прибори.

Лічильник: Я почув вашу суперечку. І хочу звернутися передусім до тебе,                                            Лампочко: не так вже ти й мало електричної енергії витрачаєш,                                                         особливо, якщо зважити на те, що більшість “свідомих” громадян                                           забули про існування Вимикача.

Вимикач: Я повністю з тобою згоден і пропоную: Дорогі Люди, якщо ви так                              захоплені іншими справами і забуваєте про мене, створіть новітню                                           більш ефектну систему вимикання.

Лічильник:  Що до тебе, Розетка, то це звичайно один з найбільших споживачів електроенергії. І дуже прикро, що ти, Розетко, зараховуєш до мене в показники дарма використані кіловати. Адже це, по-перше, дарма викинуті на вітер гроші, а по-друге, невиправданий ріст екологічного забруднення атмосфери, гідросфери, літосфери станціями, що виробляють електроенергію. Наслідками забруднення і накопичення відходів енергетичних об’єктів є руйнування озонового шару, кислотні опади, створення парникового ефекту. Чим більше людина потребує електроенергії, тим більші наслідки та накопичення глобальних забруднювачів в атмосфері.

Лампочка:  Не можна так все лишати! Нам треба діяти.

Розетка: Проте самі ми не вирішимо цієї проблеми. Потрібно, щоб кожна людина, маленька і велика, нарешті збагнула всю критичність і серйозність піднятої проблеми і взяла ситуацію на контроль.

Вимикач: Відгукніться на наші заклики. Збережіть дім, в якому живете.

І ведуча: І ми – збережемо. Адже нам є що берегти: мир, Зелену планету, самих себе…Цей список можна продовжувати і продовжувати… І збереження електроенергії займає тут не останнє місце.

ІІ ведуча: Повертаючись до теми нашої лінійки, слід зауважити, що проблема збереження електроенергії тісно переплітається з байдужістю, із споживацьким ставленням до речей. Адже кожен може пригадати безглуздо палаючу лампочку у ванній кімнаті, цілодобово працююче радіо на кухні і телевізор, що вже півгодини розмовляє сам до себе.

І ведуча: Нам байдуже. Проте коли раптом зникає світло в будинку, ми безпорадно розводимо руками.

ІІ ведуча: То ж давайте почнемо з себе. Кожен для себе вибере правильне рішення. Вибір за нами.

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
17 березня 2018
Переглядів
731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку