Подаруй школі квітку – очисти повітря

Про матеріал
Проектна діяльність широко використовується вчителями біології в позакласній роботі. Плануючи заходи на навчальний рік, аналізуються потреби школи, можливості учнів і вчителів у проведенні кожного заходу. Кожна школа наповнена великою кількістю кімнатних рослин. Їх розмаїття вражає. Саме тому є доцільним проведення загальношкільного проекту «Паспорти кімнатних квітів нашої школи». Цей проект включає в себе багато етапів роботи. Одним із них є пошук і збір інформації про кімнатні квіти. Саме це і було результатом роботи учнів у проекті - акції «Подаруй школі кімнатну квітку – очисти повітря». Здійснення цього проекту є актуальним в вересні місяці, коли після літніх канікул потрібно поповнити кількість кімнатних рослин в шкільних приміщеннях. Підведення підсумків цього проекту підвести на святі присвяченого «Дню юного натураліста» (який відмічається в кінці вересня).
Перегляд файлу

Вступ

Активна діяльність учнів є важливою рисою сучасного навчального процесу. Активізація пізнавальної діяльності має бути спрямованою не тільки на активне мислення, а й на підвищення розумових зусиль, удосконалення процесу засвоєння знань, умінь і навичок. Усього можна досягти, використовуючи, в освітньому процесі таку інноваційну технологію як метод проектів.

Метод проектів – це система навчання, за якої учні здобувають знання й уміння в процесі планування й виконання практичних завдань проектів. Основою проектного методу й виконання різних навчальних, інформаційних, творчих проектних завдань. Тематика яких розробляється вчителем, з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів. Це досить новий вид діяльності для школярів. Проект спонукає учня виявити інтелектуальні здібності, моральні і комунікабельні якості, продемонструвати рівень оволодіння знаннями і вміннями, здатність до самоосвіти й самореалізації.

У процесі здійснення проекту учні синтезують знання, інтегрують інформацію суміжних дисциплін, шукають більш ефективні шляхи розв`язання задач проекту, спілкуються один з одним, планують спільну діяльність, у ході якої учні ставлять мету, визначають оптимальні засоби її досягнення, розподіляють обов`язки, виявляють власну компетентність. Існують три основні складові цієї технології – самостійність, діяльність, результативність. Проект є практичним утіленням отриманих знань і вмінь та прикладом вдалого поєднання урочної і позаурочної діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анотація

Проектна діяльність широко використовується вчителями біології в позакласній роботі. Плануючи заходи на навчальний рік, аналізуються  потреби школи, можливості учнів і вчителів у проведенні кожного заходу. Кожна школа наповнена великою кількістю кімнатних рослин. Їх розмаїття вражає. Саме тому є доцільним проведення загальношкільного проекту «Паспорти кімнатних квітів нашої школи». Цей проект включає в себе багато етапів роботи. Одним із них є пошук і збір інформації про кімнатні квіти. Саме це і було результатом роботи учнів у проекті - акції «Подаруй школі кімнатну квітку – очисти повітря». Здійснення цього проекту є актуальним в вересні місяці, коли після літніх канікул потрібно поповнити кількість кімнатних рослин в шкільних приміщеннях. Підведення підсумків цього проекту підвести на святі присвяченого «Дню юного натураліста» (який відмічається в кінці вересня).

Результати даного проекту:

  • учні самостійно здобували та аналізували інформацію про принесену кімнатну квітку;
  • ознайомлювали інших учнів з біологічними особливостями, умовами догляду за рослиною;
  • визначили значення тієї чи іншої рослини  для людини;
  • розвивали навички спілкування з однолітками,  вчителями та батьками;
  • створили базу інформації про наукову класифікацію кімнатних рослин в електронному вигляді;
  • укомплектували папку з правилами догляду за кімнатними рослинами, якою може скористатися кожен бажаючий;
  • сформувалося розуміння важливості кімнатних квітів для оточуючих.

 

 

 

 

 

 

Автор проекту

Прізвище, ім`я, по батькові

Денис Надія Степанівна

Назва навчального  закладу

Одеський навчально-виховний комплекс №84 «Спеціалізована школа I-III ступенів з поглибленим вивченням іноземних мов -загальноосвітня школа I-III ступенів» Одеської міської ради Одеської області

Адреса

м. Одеса, вул. Академіка Глушка 1/6

Назва проекту

Подаруй школі квітку – очисти повітря

Тема

Парад кімнатних рослин

Актуальність

«Там де вироджуються квіти,

не може жити людина»

Гегель

Впродовж всього еволюційного розвитку людина нерозривно пов`язана з рослинним світом. Невід`ємною частиною життя кожного з нас є кімнатні квіти. Їхнє розмаїття вражає. Без зелених супутників будь – яке приміщення буде виглядати холодним, незатишним і непривітним. Все, чим оточила себе сучасна людина, виділяє багато шкідливих речовин у повітря. Ї першими нашими помічниками у очищенні повітря є кімнатні рослини. Тому дуже важливо є на сьогоднішній день розуміти всю значущість наявності кімнатних квітів навколо нас.

 

Мета

  1. Залучити учнів до роботи щодо озеленення приміщення;
  2. Викликати зацікавленість до рослинного світу;
  3. Розширити знання про кімнатні квіти та їх практичне значення для людини»
  4. Розвивати пізнавальний інтерес, практичні навики у вирощуванні і догляді за кімнатними квітами;
  5. Виховувати дбайливе ставлення до природи;
  6. Здійснювати екологічну виховання.

Завдання

  1. Організація пошукової і практичної діяльності учнів;
  2. Розширення бази інформації про кімнатні рослини;
  3. Покращити внутрішнє озеленення шкільного приміщення;
  4. Збір інформації для використання на уроках природничого циклу.

Тип проекту

Ознайомлювально - інформаційний

Учасники проекту

Учні середньої школи

Тривалість проекту

Середньої тривалості (2-3 тижні)

Стислий опис проекту

Навчально – виховний проект «Подаруй школі кімнатну квітку – очисти повітря» розрахований на учнів середньої школи. Під час роботи над проектом учні здійснюють дослідницьку діяльність, знаходять інформацію з різних джерел (опитування, бібліотека, мережа інтернет), вчаться критично її осмислювати, проводити аналіз, робити висновки, презентувати свою роботу. Результати роботи представляють у вигляді презентацій, плакатів з інформацією про кімнатну рослину (назва рослини, наукова систематика, походження, біологічні особливості, умови догляду за рослиною, значення для людини)

 

План реалізації проекту

Основні питання

 

Ключове питання:

Тематичні питання:

 

 

 

Змістові питання:

 

 

Наскільки важливі кімнатні квіти для людей?

 

Про що свідчить розподіл кімнатних квітів на різні екологічні групи? (світлолюбні, тіньовитривалі, теплолюбні, холодостійкі)

Чи потрібно доглядати за кімнатними рослинами?

Що таке фітонциди?

Які кімнатні квіти найчастіше зустрічаються в наших будинках?

Як впливають кімнатні рослини на настрій людини?

Чи всі кімнатні рослини безпечні для людини?

 

Діяльність вчителя

На початку проекту:

 

 

 

В ході проекту:

 

 

 

 

 

Наприкінці проекту:

 

 

  1. Вивчає теоретичні матеріали, які стосуються методів проекту
  2. Готує презентацію, щоб ознайомити учнів з темою, завданнями, формами оцінювання;
  3. Допомагає учням об`єднатися в групи, обрати лідера та створити план роботи.
  1. Консультує учнів під час роботи над проектом;
  2. Відстежує роботу учнів, створює ситуацію успіху для невпевнених дітей;
  3. Готує учнів до публічної презентації;
  4. Проведення класної години або круглого столу по деяких пунктах даного проекту;
  1. Проводить презентацію проекту для зарошених (учні інших класів, батьки, вчителі, адміністрація)
  2. Підводить підсумки проекту, допомагає учням проаналізувати свою роботу (що вийшло, що ні та чому?)

Діяльність учнів

На початку проекту:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В ході проекту:

 

 

 

 

Наприкінці проекту:

 

 

  1. Знайомляться з темою та завданнями;
  2. Об`єднаються в 4 групи, обирають назву, лідера, створюють план роботи

I група «Тіньовитривалі» приносить рослини своєї екологічної групи  і добирає інформацію про них

II група «Світлолюбиві» приносить рослини своєї екологічної групи  і добирає інформацію про них

III група «Теплолюбиві» приносить рослини своєї екологічної групи  і добирає інформацію про них

IV група «Холодостійкі» приносить рослини своєї екологічної групи  і добирає інформацію про них;

  1. Знайомляться з формами оцінювання.
  1. Виконують творчі завдання;
  2. Консультуються з керівником, радяться з учителями та батьками;
  3. Готуються до публічної презентації своєї роботи;
  4. Запрошують на презентацію гостей;
  1. Презентують свою роботу;
  2. Проводять підсумки проекту, роблять аналіз (що вийшло, що ні)

Форми та критерії оцінювання

 

Вхідне:

 

Поточне:

 

 

Підсумкове:

 

 

 

Мета: визначення навчальних потреб учнів.

Форма: таблиця «З – Х – Я – Д» (див. додаток 1).

Мета: відслідковування прогресу у навчанні учнів.

Форма: Консультації за індивідуальними графіками роботи учнів та груп, опитування по їхній групі рослин.

Мета: перевірка рівня здобутих учнями знань та отриманих навичок, само оцінювання презентації групової роботи.

Форма: таблиця «З – Х – Я – Д», самооцінка (див. додаток 2)

Очікувані результати

Результатом роботи над проектом буде сформованість у дітей вміння працювати в групах; добирати матеріал для виконання завдання; оцінювати та аналізувати свою роботу та роботу однокласників; поглиблення учнями знань про наукову систематику кімнатних рослин; усвідомлення дбайливого відношення до живої природи та шкільного майна; знання про походження, умови вирощування, догляд та вплив на організм людини кімнатних рослин.

 

Використані джерела:

Klasnaocinka.com.ua/ru/article/proekt-kimnanatni-roslini-2.html Борщевська Л.В.

https://naurok.com.ua/navchalniy-proekt-tehnologichna-rarta-17118.html

 

 

Додаток 1 Таблиця «З – Х – Я – Д»

Що я Знаю про кімнатні рослини

Що я Хочу дізнатися про кімнатні рослини

Як я це можу дізнатися

Про що я Дізнався

 

 

 

 

 

 

Додаток 2 Таблиця «Самооцінка»

 

4

3

2

1

Кількість балів

Внесок у роботу групи

Я послідовно і активно вношу свій внесок до групового обговорення групової роботи

Я беру участь у групових обговореннях

 Іноді я вношу свій внесок в обговорення групи

Вважаю за краще не брати участі у роботі групи

 

Я приймаю і виконую всі доручені мені завдання

Я виконую свої завдання

Я виконую свої завдання , якщо мені допомагають

Я не виконую свої завдання

 

Я допомагаю групі у визначення цілей

Я беру участь у постановці завдань

Зрідка я беру участь у постановці завдань

Я заважаю постановці завдань

 

Я допомагаю групі в досягненні загальних цілей

Я допомагаю групі в досягненні цілей

Мені важко формулювати і пропонувати цілі

Я затримую досягнення мети

 

Взаємодія з групою

Я пропоную для обговорення безліч ідей і ділюся необхідною інформацією

Я ділюся своїми ідеями, коли мене до цього спонукають

Я не завжди люблю ділитися своїми ідеями

Я перебиваю інших, коли вони висловлюють свої ідеї

 

Я спонукаю інших ділитися своїми ідеями

Я дозволяю всім ділитися своїми ідеями

Я дозволяю більшості ділитися своїми ідеями

Я беру участь у групових обговореннях

 

Я підтримую баланс між вислуховуванням і висловлюванням

Я можу слухати інших

Іноді я слухаю інших людей

Я не слухаю інших людей

 

Я завжди уважно ставлюся до почуттів і думок інших людей

Я виявляю увагу до почуттів і думок інших людей

Іноді я приймаю до уваги почуття і думки інших людей

Я не уважний до почуттів і думок інших людей

 

D:\1. Мої документи\Надія\1 школа 84\фото 7-А\заходи за вересень\20180920_160742.jpgD:\1. Мої документи\Надія\1 школа 84\фото 7-А\заходи за вересень\20180917_134732.jpg

D:\1. Мої документи\Надія\1 школа 84\фото 7-А\заходи за вересень\20180921_094650.jpgD:\1. Мої документи\Надія\1 школа 84\фото 7-А\заходи за вересень\20180921_095324.jpg

docx
Додано
2 вересня 2021
Переглядів
484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку