"Подорож - змагання у цікавий світ читання"

Про матеріал

Сценарій цікавої подорожі в світ читання. В данному випадку я інсценувала подорож дітей на потязі з білетами та зупинками, на яких давалися завдання. Діти гралися і змагалися із задоволенням.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Учитель. Діти! Сьогодні ми здійсни­мо цікаву подорож у захоплюючий                                   світ країни, яка має на­зву Читання. Резуль­тати   конкурсів   пока­жуть, хто з вас найкра­ще володіє навичками чи­тання.

                  Перш ніж відправитись до подорожі, що ми з вами повинні зробити?                                                   (Привітатися).  Отже, давайте привітаємось віршем «Добрий день».

Треба дружно привітатись: «Добрий день».

Дружно, голосно сказати:

«Добрий день».

Вліво, вправо поверніться,

                    Туди-сюди посміхніться,

«Добрий день».

 Отже, сьогодні ми вирушимо до країни Читання. Подорожувати ми будемо на поїзді. А що нам потрібно для того, щоб сісти у поїзд? (квитки).

Отже, відправляємось у подорож.

 

(Звучить фонограма поїзда.)

 

Уже у ранньому дитинст­ві зустрічають нас кни­ги.   Спочатку   вам читали їх батьки, а тепер  ви  самі можете   читати   і вірші, і казки, і оповідання. Яке це щастя, коли ти сам можеш читати, мандрувати разом з героями не­звіданими світами, хвилюватися, співчувати або за­суджувати!

 

 

Діти, я знаю, що ви добре читаєте і нам буде дуже цікаво подорожувати.. А ось і перша зупинка.

 

I зупинка «Словник чемної людини».

 

Учитель.   Першою нашою зупинкою є «Словник чемної людини». Діти, ви знаєте ввічливі слова? Тоді ось яке вас чекає завдання. Вам потрібно скласти словник. (Всі слова, які говорять діти, записуються у великий словник на дошці ).

-      Молодці! Вийшов гарний словник. Сподіваюсь, ви будете завжди користуватись ним. (Діти отримують жетони). Хором читають словник.

 

                   (Звучить фонограма руху поїзда).

 

 

II зупинка «Скринька народної мудрості».

 

- Наступна наша зупинка «Скринька народної мудрості». Тут трапилась пригода! Діти, розсипалась скринька народної мудрості, вам треба буде її скласти.

 

1.     Бджола мала, а й та …

2.     Землю прикрашає сонце, а людину  - …

3.     Від теплого слова і лід …

4.     Більше діла – …

5.     Гостре словечко …

6.     Праця чоловіка годує, а лінь …

7.     Слово - не горобець, вилетить …

8.     Книга вчить …

 

                   - Молодці! Справились і з цим завданням.

 

III зупинка  Нісенітниця

 

Буква в слові загубилась –

Нісенітниця створилась.

Вас прошу допоможіть,

Помилки скоріш знайдіть.

 

Рік пішов гуляти в сад.

Не дійшов, бо повз назад.

Лисичка знає назубок

Смачненьку казку «Колосок».

 

Соловей затьохкав влітку,

Як побачив гарну клітку.

 

Мені і брату дякувала баба,

Що ми учора розпиляли краба.

 

Кинула шишку на мене зозуля.

В мене на лобі з’явилася куля.

 

Наш Данилко лісоруб:

Він спиляв старенький зуб.

 

Я вночі забравсь на гірку

І побачив в небі  дірку.

 

Ми з братом лісники із роду.

Пиляєм палкою колоду.

 

Охав автобус, віз пасажирів:

Учених пташок, дресированих звірів.

 

Мені мама до сніданку

Подає солодку банку.

 

З неба падав білий сніг.

Він засипав наш пиріг.

 

Коли в окріп потрапив бак,

То став червоний, наче мак.

 

Восени і взимку, навесні і влітку

Дуже поважають черевики сітку.

 

Цвітуть на свято в небі квіти.

― Салат! Салат! – гукають діти.

 

Росте звір зелений під нашим вікном.

Поливаю щоденно його перед сном.

 

IV зупинка «Зустріч із Шапокляк».

 

                  - Отже, мандруємо далі. Будьте обережні, адже трапляються випадки, коли під час мандрів можна несподівано зустріти розбійників чи хуліганів. Ви не боїтесь? (Звучить пісня з мультфільму).

 

Шапокляк.

                   -  О, що це за малюки? Куди це ви зібрались? Та що ви? Навіщо це вам потрібно? Залишайтеся зі мною.(Діти відмовляються).

 

                  - Е, ні! Я просто так вас не відпущу. Дайте відповіді на мої запитання.

 

  • Швидко і правильно скласти та прочитати слово.

  • Прочитати деформовані слова (переставлені склади].

 

 

лиСиця          линаМа заБере

 

                                        шикКо          няВиш        лоТеп

 

                                        саРо          раПо           тоЛі

 

 

  1. З книжкою до школи йшов дерев'яний хлопчик,

Замість школи він потрапив до цирку на площі.

Як зветься ця книжка? Як зветься сам хлопчисько?

  1. Чим пригощала Лисиця Журавля?
  2. Як звали маленьку дівчинку, яка народилася в квіточці?
  3. Хто на світі лиш один вилікує всіх тварин?
  4. Хто вкрав Івасика-Телесика?
  5. З якої казки ці слова: « Несе мене лисиця за темнії ліси, за швидкії ріки, за високії гори …»?
  6. Як звуть дівчинку з блакитними волосами?
  7. Які імена мали поросята з казки «Три поросяти»?
  8. Світить сонечко весняне. Скоро дівчинка розтане.

 І тому вона смутна, бо надвір прийшла весна. (Снігурка)

  1.  Яка курка несе золоті яйця?
  2.  Як звали мишенят у казці «Колосок»?
  3.  У якій казці зла мачуха відправляє дівчинку до зимового лісу по   

 квіти?

  1.  З якої казки ці слова: «Налетіли гуси-лебеді, підхопили хлопчика, віднесли на крилах…»?
  2.  Чудові ліки для Карлсона.
  3.  Що загубила Попелюшка на балу?

 

Шапокляк.

 

-  Добре, я зрозуміла, що ви розумні діти, я не буду більше вас затримувати.  Піду до Чебурашки. До побачення! (Пісня Чебурашки).

 

 

V зупинка «Місто Загадкове».

 

- Наступна наша зупинка «Місто Загадкове». Нам потрібно відгадати загадки.

 ( На дошці – малюнок дерева або куща з ягодами, на зворотньому боці яких написані загадки.)

 

Росте в саду веселиця,

На вітрі листя стелиться,

 

На кожній гілці ягідка,

Що ягідка, то й загадка –

Цяцькована, мудрована,

У кісточці захована.

Зриваю всім по ягідці,

Загадую по загадці.

 

 

Учитель знімає ягідки-листки і читає загадки:

 

У носатого Івана,

Одежина дерев’яна.

Він у чистім полі ходить

І по ньому носом водить.

Не стрижений, не чесаний –

Гострим ножем затесаний.   (Олівець)

 

 Біла грядка –

Чорні зернятка.

Посіяла по порядку –

Та й маю загадку.

Хто зернятка знає,

Той відгадає.   (Аркуш, літери)

 

 Кулька крутиться, працює,

А з-під кульки – рідина.

Швидко літеру малює

На папері – ось вона.   (Ручка)

 

 

Дуже я потрібна всім –

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу.   (Книга)

 

 Великий будинок у місті стоїть,

Та завжди, як вулик бджолиний, шумить.

Як чаша, він повний знаннями,

Ласкавий будинок цей з нами.   (Школа)

 

 

Є чарівник у школі в нас.

Ану, впізнайте, хто він?

Озветься – тиша йде у клас.

Озветься ще раз – гомін.

Щоб не спізнитись на урок,

Нам голос подає…   (Дзвінок)

 

 

Біля школи на перерві

Дітлахів гурти веселі.

Одні бігають, стрибають,

Інші щось розповідають,

Дехто весело сміється,

Бо у них все удається.

Раптом продзвенів дзвінок.

Всі побігли на … (Урок)

 

 

Вона вкладається в книжки,

Щоб не шарпать сторінки,

Цей предмет-відгадка

Називається…   (Закладка)

 

 Чистенькі віконця

Сміються до сонця.

Діточки довкола.

Наша люба …   (школа)

 

 То в клітинку, то в лінійку,

Написати тут зумій-но,

І намалювати дещо зможеш,

Називаюся я … (зошит).

 

Ведучий. Кожна прочитана книга — це друг, що веде у дивовижний світ. А читаючи їх, ми стаємо добрішими і мудрішими. Діти, ви молодці,! Ви здолали всі перешкоди, пройшли складний, нелегкий шлях, не піддались на умовляння Шапокляк, витримали всі екзамени і тепер ви жителі країни Читання. Сподіваюсь ви і надалі будете багато читати, адже хто багато читає, той багато знає.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Галина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
2 лютого 2018
Переглядів
1409
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку