Урок географії у 10 класі "Подорож до Китаю"

Про матеріал

Через фактичний ,ілюстративний , інформаційний матеріал створити образ країни, визначити особливості ЕГП, природи, населення.На конкретних прикладах розглянути специфіку і естетичний смак китайців, їх любов і повагу до національних традицій.Поповнити географічні знання школярів, продовжити розвивати навики самостійної роботи з джерелами географічної інформації.

Перегляд файлу

Подорож до Китаю

урок у 10 класі

  Мета: створити образ країни.

  Навчальна: визначити особливості ЕГП, природи, населення Китаю; на конкретних прикладах розглянути специфіку і естетичний смак китайців, їх любов і повагу до національних традицій.

   Розвивальна:  поповнити географічні знання школярів, продовжити розвивати навики самостійної роботи з джерелами географічної інформації.

   Виховна: виховувати повагу до культури інших країн через фактичний,ілюстративний, інформаційний матеріал, використаний на уроці.

Хід уроку

Організаційний момент

Сяо хао! Добрий день!Я привіталась до вас китайською . А як ви думаєте чому? Так тому що сього дні ми будемо знайомитися з Китаєм.

Актуалізація опорних знань та вмінь.

Зверніть увагу на три речі, які я вам зараз покажу. Як вони пов’язані з темою нашого уроку? (компас, віяло,паперові гроші)

    Китай – це колиска давньої цивілізації, яка дала світу шовкові тканини, папір,чавун, сталь,порцеляну, компас, порох, паперові гроші та багато інших речей.

А які асоціації у вас визиває ця країна?( побудова асоціативного куща)

1.Показ слайд шоу  

   Країни, як і люди, дуже різні: багаті, бідні, засипані снігами, окутані зеленню, та найкращою для кожного є його батьківщина.

( На фоні китайської музики)

Біля східних берегів,   Де бредуть дощі з морів,

А півроку з роту суші   Вітер бабцю-зиму сушить,

Простяглася рівнина…Вдаль поглянеш – сивина.

Тьмуща-тьма на ній народу,  Густо так не бачив зроду.

А землиця, а земля!   як для ручок короля.

Найніжніший жовтий лес –  Дар землі чи дар небес.

 Тільки ріки там суворі.   Їх клянуть,бувало, в горі,

Бо як дамби проривають,    Людні села заливають.

Та над всім,що серце гріє, Храм буддійський височіє.

Саме так поет описує цікаву і загадкову країну – Китай.

    Китайці завжди вважали, що їхня країна є центром світу, звідси і походження самоназви Джунчуо  (Джун- середина, чуо – країна). Добре відома і друга назва країни – Піднебесна імперія.

   Ця країна поєднала стародавню історію і сучасність, новітнє і віджите,  де все прийшло в рух і створило атмосферу величезних змін. Китай заслуговує на особливу увагу  тому,  що має:

високі темпи розвитку промисловості, особливо наукоємних галузей;

досягнення в освоєнні космосу  і розробці ядерної зброї;

швидкі темпи росту ВВП.

2.Проблемне питання: ЧОМУ Китай вважається країною економічного дива? Які причини сприяли різкому зростанню економічних показників?

На це питання ми зможемо дати відповідь в кінці уроку . коли познайомимося із економіко – соціальною характеристикою Китаю.

Вивчення нового матеріалу

А розпочнемо знайомство з невеличкої розповідді  (відео)

Сьогодні ми проведемо урок у вигляді квесту. Кожен із вас обере собі роль і отримає завдання. Вам необхідно звернутися  до джерел в інтернеті за посиланнями і обрати необхідну інформацію. Зверніть увагу, що вам  треба обрати з усієї інформації тільки ту , що стосується ваших запитань.

Перед початком роботи давайте пригадаємо правила роботи на комп’ютері.

Самостійна робота учнів

А тепер до роботи  ( звучить китайська музика) на завдання 15 хв.

Представлення результатів роботи.  Запис до зошита у вигляді таблиці

План

Особливості

ЕГП

 

Природні умови та  ресурси

 

 

Населення

 

Господарство

 

Національні традиції і культура Китаю

 

 

 

Закріплення нових знань та вмінь

Щоб створити образ Китаю, я попрошу вашої допомоги.

Закінчить речення:

Столиця Китаю –

Основа китайського письма…

Одна з трьох релігій…

Кожному відомо, що за цим показником Китай посідає перше місце в світі. Це…

Китай – країна з керованою…

Китай розташований в історико-географічному районі, який зветься…

Китайці, вважаючи своїх правителів богами, свою країну називали…

На нашій планеті є одна-єдина споруда, збудована людиною, яку можна побачити з Місяця. Це…

Велику Китайську стіну збудували для оборони, а потім використовували як…

Вправа «Топонімічний словник»   Використовуючи топонімічний словник, розшифруйте назви деяких китайських провінцій – Сіньцзян,  Юньнань, Хэнань, Шаньдун, Хэбэй.

Бей – північ,нань – південь, дун – схід, сі – захід,шань – гора, юань і нін – рівнина, хе і цзян – річка, ху – озеро, юнь - хмара

Відповіді:  Сіньцзян – західна річка, Юньнань – південна хмара, Хэнань – південна річка або територія на південь від Хуанхе, Шаньдун -  гора на сході, Хэбэй –північна рівнина або територія на північ від Хуанхе.

 Вправа «Читання» Назви китайських міст для нас звучать як невідома, екзотична музика. Давайте разом їх прочитаємо:

Хуайнань, Шеньян, Циндао,Наньнін, Гуанчжоу, Чанчунь.

Дякую, далекий Китай став для нас трохи ближчим.

На цьому закінчується наше перше знайомство з Китаєм. Я думаю, що сьогодні ви дізналися багато нового і цікавого, а також корисного, що може  пригодитися вам у житті. Пропоную дати відповідь на бліц-питання:

В басейні якої річки розташований Китай?

Які важливі винаходи дали світу китайці?

Грошова одиниця Китаю?

Батьківщиною якого напою є Китай?

Як вирішуються в Китаї демографічні проблеми?

Підсумок уроку

Проблемне питання: так чому ж Китай вважають країною економічного дива?

 Економічний простір Азії можна уявити у вигляді людського організму, «головою» якого є Японія, кровоносною системою – країни-експортери нафти, а руками – Китай. Свідченням тому є китайська побутова техніка, одяг, взуття,іграшки, продукти харчування, які заполонили світовий ринок. Я думаю, що ви зацікавилися цією країною і частину матеріалу, що стосується господарства,  вдома опрацюєте самостійно.

   А тепер попрошу вас закінчити фразу : «Сьогодні на уроці я хотів би похвалити себе за те…»

Домашнє завдання: опрацювати матеріал підручника;закінчити складання конспекту в зошит; на контурну карту нанести кордони, країни-сусіди, корисні копалин,найбільші міста і їх галузі спеціалізації; способом якісного фону показати сільськогосподарські зони.

ЗАЙ ДЗЕН (до побачення)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://dovidka.biz.ua/kitay-osoblivosti-egp/

http://pidruchniki.com/18791206/geografiya/kitay

Повна назва Китаю КНР :

 Столиця Китаю:

Площа Китаю:

Населення Китаю:

Розташування Китаю:

Адміністративний поділ Китаю:

Форма правління Китаю:

Глава держави Китай:

Державна мова Китаю:

Грошова одиниця:

Омивається морями та океаном:

Межує з країнами:

 

http://pidruchniki.com/18791206/geografiya/kitay

Демографічні показники :

чисельність населення –

густота населення -

особливості розміщення  -

співвідношення між чоловіками та жінками –

вікова структура -

національно-релігійний склад:

народи  -

офіційна мова –

письмо –

релігії –

Урбанізація

Рівень урбанізації –

Кількість міст – мільйонерів –

Найбільші агломерації –

 

http://ukrmap.su/uk-g11/1385.html

Клімат :

Річки:

Гори:

Пустелі:

Корисні копалини:

 

http://ukrmap.su/uk-g11/1385.html

Провідні галузі промисловості:

Які сільськогосподарські культури вирощують в Китаї:

Традиційні галузі тваринництва Китаю:

Види транспорту:

Торгівельні партнери Китаю:

 

Китайський національний костюм       http://modney.pp.ua/moda/4775-kitayskiy-narodniy-kostyum.html

 Національна їжа         http://bilshe.com/food/kitaiska-kuhnya-izha-yak-tradiciya.html

 Китайська національна гімнастика   kodwa.com.ua/kitajska-gimnastika-cigun-dixalna-ushu-i-taj

Мистецтво Феншуй      http://bearlog.com.ua/2015/03/04/fen-shuy-mistectvo-zhiti-v-garmonii/

  В Китаї кажуть «Хочеш пити – напийся води, бо чай – це благородний напій». Історія чайної церемонії та її особливості https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D1%87%D0%B0%D0%B9%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0

 

 

 

 

Шляхи вирішення демографічної проблеми:

Проведення демографічної політики, девіз якої «Одна сім’я – одна дитина», «китайці – народ без братів і сестер».

Дозволені аборти і стерилізація.

В шлюб можуть вступати чоловіки віком не менше 22 років, жінки – 20років.Заборонено створювати сім’ї студентам.

Система матеріального заохочення. (1 дитина  - матеріальні пільги, отримання житла і місця в дитячому садку, друга дитина – штраф 1500 юанів). Тільки деяким китайським сім’ям дозволили мати другу дитину.

http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/1/60/50/60050425_x_f12ecc55.jpg

docx
Додано
17 квітня 2018
Переглядів
934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку