Через фактичний ,ілюстративний , інформаційний матеріал створити образ країни, визначити особливості ЕГП, природи, населення.На конкретних прикладах розглянути специфіку і естетичний смак китайців, їх любов і повагу до національних традицій.Поповнити географічні знання школярів, продовжити розвивати навики самостійної роботи з джерелами географічної інформації.
Подорож до Китаю
урок у 10 класі
Мета: створити образ країни.
Навчальна: визначити особливості ЕГП, природи, населення Китаю; на конкретних прикладах розглянути специфіку і естетичний смак китайців, їх любов і повагу до національних традицій.
Розвивальна: поповнити географічні знання школярів, продовжити розвивати навики самостійної роботи з джерелами географічної інформації.
Виховна: виховувати повагу до культури інших країн через фактичний,ілюстративний, інформаційний матеріал, використаний на уроці.
Хід уроку
Організаційний момент
Сяо хао! Добрий день!Я привіталась до вас китайською . А як ви думаєте чому? Так тому що сього дні ми будемо знайомитися з Китаєм.
Актуалізація опорних знань та вмінь.
Зверніть увагу на три речі, які я вам зараз покажу. Як вони пов’язані з темою нашого уроку? (компас, віяло,паперові гроші)
Китай – це колиска давньої цивілізації, яка дала світу шовкові тканини, папір,чавун, сталь,порцеляну, компас, порох, паперові гроші та багато інших речей.
А які асоціації у вас визиває ця країна?( побудова асоціативного куща)
1.Показ слайд шоу
Країни, як і люди, дуже різні: багаті, бідні, засипані снігами, окутані зеленню, та найкращою для кожного є його батьківщина.
( На фоні китайської музики)
Біля східних берегів, Де бредуть дощі з морів,
А півроку з роту суші Вітер бабцю-зиму сушить,
Простяглася рівнина…Вдаль поглянеш – сивина.
Тьмуща-тьма на ній народу, Густо так не бачив зроду.
А землиця, а земля! як для ручок короля.
Найніжніший жовтий лес – Дар землі чи дар небес.
Тільки ріки там суворі. Їх клянуть,бувало, в горі,
Бо як дамби проривають, Людні села заливають.
Та над всім,що серце гріє, Храм буддійський височіє.
Саме так поет описує цікаву і загадкову країну – Китай.
Китайці завжди вважали, що їхня країна є центром світу, звідси і походження самоназви Джунчуо (Джун- середина, чуо – країна). Добре відома і друга назва країни – Піднебесна імперія.
Ця країна поєднала стародавню історію і сучасність, новітнє і віджите, де все прийшло в рух і створило атмосферу величезних змін. Китай заслуговує на особливу увагу тому, що має:
високі темпи розвитку промисловості, особливо наукоємних галузей;
досягнення в освоєнні космосу і розробці ядерної зброї;
швидкі темпи росту ВВП.
2.Проблемне питання: ЧОМУ Китай вважається країною економічного дива? Які причини сприяли різкому зростанню економічних показників?
На це питання ми зможемо дати відповідь в кінці уроку . коли познайомимося із економіко – соціальною характеристикою Китаю.
Вивчення нового матеріалу
А розпочнемо знайомство з невеличкої розповідді (відео)
Сьогодні ми проведемо урок у вигляді квесту. Кожен із вас обере собі роль і отримає завдання. Вам необхідно звернутися до джерел в інтернеті за посиланнями і обрати необхідну інформацію. Зверніть увагу, що вам треба обрати з усієї інформації тільки ту , що стосується ваших запитань.
Перед початком роботи давайте пригадаємо правила роботи на комп’ютері.
Самостійна робота учнів
А тепер до роботи ( звучить китайська музика) на завдання 15 хв.
Представлення результатів роботи. Запис до зошита у вигляді таблиці
План |
Особливості |
ЕГП |
|
Природні умови та ресурси
|
|
Населення |
|
Господарство |
|
Національні традиції і культура Китаю
|
|
Закріплення нових знань та вмінь
Щоб створити образ Китаю, я попрошу вашої допомоги.
Закінчить речення:
Столиця Китаю –
Основа китайського письма…
Одна з трьох релігій…
Кожному відомо, що за цим показником Китай посідає перше місце в світі. Це…
Китай – країна з керованою…
Китай розташований в історико-географічному районі, який зветься…
Китайці, вважаючи своїх правителів богами, свою країну називали…
На нашій планеті є одна-єдина споруда, збудована людиною, яку можна побачити з Місяця. Це…
Велику Китайську стіну збудували для оборони, а потім використовували як…
Вправа «Топонімічний словник» Використовуючи топонімічний словник, розшифруйте назви деяких китайських провінцій – Сіньцзян, Юньнань, Хэнань, Шаньдун, Хэбэй.
Бей – північ,нань – південь, дун – схід, сі – захід,шань – гора, юань і нін – рівнина, хе і цзян – річка, ху – озеро, юнь - хмара
Відповіді: Сіньцзян – західна річка, Юньнань – південна хмара, Хэнань – південна річка або територія на південь від Хуанхе, Шаньдун - гора на сході, Хэбэй –північна рівнина або територія на північ від Хуанхе.
Вправа «Читання» Назви китайських міст для нас звучать як невідома, екзотична музика. Давайте разом їх прочитаємо:
Хуайнань, Шеньян, Циндао,Наньнін, Гуанчжоу, Чанчунь.
Дякую, далекий Китай став для нас трохи ближчим.
На цьому закінчується наше перше знайомство з Китаєм. Я думаю, що сьогодні ви дізналися багато нового і цікавого, а також корисного, що може пригодитися вам у житті. Пропоную дати відповідь на бліц-питання:
В басейні якої річки розташований Китай?
Які важливі винаходи дали світу китайці?
Грошова одиниця Китаю?
Батьківщиною якого напою є Китай?
Як вирішуються в Китаї демографічні проблеми?
Підсумок уроку
Проблемне питання: так чому ж Китай вважають країною економічного дива?
Економічний простір Азії можна уявити у вигляді людського організму, «головою» якого є Японія, кровоносною системою – країни-експортери нафти, а руками – Китай. Свідченням тому є китайська побутова техніка, одяг, взуття,іграшки, продукти харчування, які заполонили світовий ринок. Я думаю, що ви зацікавилися цією країною і частину матеріалу, що стосується господарства, вдома опрацюєте самостійно.
А тепер попрошу вас закінчити фразу : «Сьогодні на уроці я хотів би похвалити себе за те…»
Домашнє завдання: опрацювати матеріал підручника;закінчити складання конспекту в зошит; на контурну карту нанести кордони, країни-сусіди, корисні копалин,найбільші міста і їх галузі спеціалізації; способом якісного фону показати сільськогосподарські зони.
ЗАЙ ДЗЕН (до побачення)
http://dovidka.biz.ua/kitay-osoblivosti-egp/
http://pidruchniki.com/18791206/geografiya/kitay
Повна назва Китаю КНР :
Столиця Китаю:
Площа Китаю:
Населення Китаю:
Розташування Китаю:
Адміністративний поділ Китаю:
Форма правління Китаю:
Глава держави Китай:
Державна мова Китаю:
Грошова одиниця:
Омивається морями та океаном:
Межує з країнами:
http://pidruchniki.com/18791206/geografiya/kitay
Демографічні показники :
чисельність населення –
густота населення -
особливості розміщення -
співвідношення між чоловіками та жінками –
вікова структура -
національно-релігійний склад:
народи -
офіційна мова –
письмо –
релігії –
Урбанізація
Рівень урбанізації –
Кількість міст – мільйонерів –
Найбільші агломерації –
http://ukrmap.su/uk-g11/1385.html
Клімат :
Річки:
Гори:
Пустелі:
Корисні копалини:
http://ukrmap.su/uk-g11/1385.html
Провідні галузі промисловості:
Які сільськогосподарські культури вирощують в Китаї:
Традиційні галузі тваринництва Китаю:
Види транспорту:
Торгівельні партнери Китаю:
Китайський національний костюм http://modney.pp.ua/moda/4775-kitayskiy-narodniy-kostyum.html
Національна їжа http://bilshe.com/food/kitaiska-kuhnya-izha-yak-tradiciya.html
Китайська національна гімнастика kodwa.com.ua/kitajska-gimnastika-cigun-dixalna-ushu-i-taj
Мистецтво Феншуй http://bearlog.com.ua/2015/03/04/fen-shuy-mistectvo-zhiti-v-garmonii/
В Китаї кажуть «Хочеш пити – напийся води, бо чай – це благородний напій». Історія чайної церемонії та її особливості https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D1%87%D0%B0%D0%B9%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0
Шляхи вирішення демографічної проблеми:
Проведення демографічної політики, девіз якої «Одна сім’я – одна дитина», «китайці – народ без братів і сестер».
Дозволені аборти і стерилізація.
В шлюб можуть вступати чоловіки віком не менше 22 років, жінки – 20років.Заборонено створювати сім’ї студентам.
Система матеріального заохочення. (1 дитина - матеріальні пільги, отримання житла і місця в дитячому садку, друга дитина – штраф 1500 юанів). Тільки деяким китайським сім’ям дозволили мати другу дитину.