Подорож до країни Чемності.

Про матеріал
Художня література. Подорож до країни Чемності. (І. Січовик «Невихований ведмідь», В. Сухомлинський «Навіщо дякують»). Мета: закріпити знання дітей про слова привітання, прощання, прохання та подяки, розширити знання про значення слів подяки через худодній твір; формувати вміння поважати та шанувати оточуючих, розуміти загальнолюдські цінності - доброту, щирість, тактовність, доброзичливість; розрізняти ввічливість і нечемність; підвести дітей до розуміння думки про те, що поводитися з оточуюми потрібно так, як хочеш шоб поводилися з тобою; розвивати комунікативні здібності вихованців; виховувати в дітей культуру спілкування, доброзичливість, чемність, повагу до старших, товариськість, культуру поведінки.
Перегляд файлу

Художня література. Подорож до країни Чемності. (І. Січовик «Невихований ведмідь», В. Сухомлинський  «Навіщо дякують»).

 

Мета: закріпити знання дітей про слова привітання, прощання, прохання та подяки, розширити знання про значення слів подяки через худодній твір; формувати вміння поважати та шанувати оточуючих, розуміти загальнолюдські цінності - доброту, щирість, тактовність, доброзичливість; розрізняти ввічливість і нечемність; підвести дітей до розуміння думки про те, що поводитися з оточуюми потрібно так, як хочеш шоб поводилися з тобою; розвивати комунікативні здібності вихованців; виховувати в дітей культуру спілкування, доброзичливість, чемність, повагу до старших, товариськість, культуру поведінки.

Хід заняття:

1. Організаційний момент.

Сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми здійснимо подорож до країни Чемності і Ввічливості.

- Як Ви вважаєте, хто може жити в цій країні? Там мешкають чарівні слова, які допомагають людям мирно та дружно жити, спілкуватися один з одним та з іншими людьми.

(Дістаю листочок-конверт з віршем –привітанням).

Добрий ранок, небо голубе!

Добрий ранок, сонце золоте!

Добрий ранок , в полі колосок!

Добрий ранок, любий наш садок!

- Які чарівні слова повторювалися? Коли вони використовуються?

- Які ще добрі слова вітання ви знаєте? Прощання?

Сьогодні ми і поговоримо про чемність. Адже це одна із найважливіших рис вихованої людини. З добрими, чуйними та ввічливими людьми завжди хочеться спілкуватися, бути поруч із ними. Ввічливість — це якість людини, яку вона виховує в собі сама. Вміння вітатися та прощатися - найперша ознака чемної і ввічливої людини.

- А чи всім людям можна казати однакові слова вітання і прощання? Чому?

2. Вступна бесіда.

У дитячому садку, вдома чи на вулиці всі ми спілкуємося з багатьма людьми. Даавайте про них поговоримо.

- З ким доводиться спілкуватися вдома? на вулиці? в садочку?

- Чи всі люди однакові? Всі ми різні, нам подобається різне. Але всі наші рідні і зовсім незнайомі люди не захотіли б з нами спілкуватися, якщо б ми були грубими, сердитими, нечемними та не вміли поводитися як слід.

- А чи всім людям можна казати однакові слова вітання і прощання? Чому?

- Як потрібно розмовляти зі своїм співрозмовником? (лагідно, спокійно, дивлячись на співрозмовника).

3. Гра «Словник чемної дитини».

• Ти прийшов в садочок. Яке перше слово слід сказати?

• Тобі допомогли роздягтися і повісити одяг. Що треба ска­зати?

• Ти йшов коридором і випадково когось штовхнув. Що треба сказати?

• Щоб тобі із задоволенням допомогла людина, не слід забувати одне чарівне слово. Яке?

• Людина зробила добре діло і їй потрібно подякувати. Які слова ти скажеш?

• Які слова ти не забуваєш казати мамі й татові, рідним, коли йдеш спати?

• Уся сім'я сідає до столу обідати. Які слова ти скажеш усім?

• Ти був у гостях і вже йдеш додому. Які слова скажеш?

 

Фізкультхвилинка. Гра «Будь ласка» (Діти стають у коло. Вони повинні виконувати дії тільки тоді, коли вихователь скаже «будь ласка». Той, хто помилився, виходить із гри).

4. Гра «Добре слово – комплімент» (діти, передаючи листочки, придумують комплімент сусідові)

-  Чемно вітатися та прощатися - важлива справа. Але існує ще багато важливих слів, які показують нашу вихованість і повагу до інших.

- Який гарний букет утворився з листя, а також із гарних, приємних слів. Я вважаю, що з вами буде приємно спілкуватися  всім. Адже добре слово солодше за цукор і мед.

Якщо ми будемо по-доброму ставития до інших людей, так і вони будуть ставитися до нас. Ми вітаємось - з нами вітаються, ми прощаємось – з нами прощаються теж. Але я знаю одного лісового мешканця, який не знав правил чемності і ввічливості.

5. Читання вірша І.Січовика «Невихований ведмідь».

Невихований ведмідь

В лісі жив Ведмідь-гультяй,

Знав єдине слово: «Дай!»

- Дайте меду і малини!

- Дайте рибки і калини!

Дорікали звірі вслід:

- Ну й неввічливий ведмідь!

Чи тобі завчити важко Чарівні слова: БУДЬ ЛАСКА!

І. Січовик

6. Бесіда за змістом вірша.

- Чи можна назвати ведмедя чемним? Чому?

- Як він поводився? Про які чарівні слова забув?

- Як звірі ставилися до нього? Що радили?

- Які слова прохання знаєте ви? А слова подяки?

- Як їх треба промовляти?

- Для чого кажуть «спасибі, дякую»?

7. Читання казки-оповідання В.Сухомлинського «Навіщо дякують».

Дрімучим лісом йшло двоє подорожніх. Дідусь і хлопчик. Було жарко і хотілося пити.

Нарешті вони прийшли до струмка. Тихо дзюрчала холодна вода. Мандрівники нахилилися, напилися. Дідусь сказав:

— Спасибі тобі, струмочку.

Хлопчик усміхнувся.

— Чого ти усміхнувся, хлопче? — запитав дідусь.

— Навіщо ви, дідусю, сказали струмкові "Спасибі"? Він же не жива істота і не дізнається про вашу подяку, не почує ваших слів.

— Це так. Якби води напився вовк, він міг би і не дякувати. Ми ж не вовки, а люди. Розумієш, навіщо людина каже "Спасибі"? А знаєш, кого це слово вшановує, звеличує, підносить?

Хлопчик замислився. Він ще ніколи не думав над цією мудрою істиною. Тепер саме час був подумати: дорога через ліс ще довга.

8. Робота над змістом оповідання.

- Навіщо дідусь сказав струмкові «дякую»?

- Хто і за що його може говорити?

- А чи можна сказати «дякую» дощику? сонечку?

9. Гра «Подяка» (діти обирають конверт з малюнком пробують скласти подяку предмету)

10. Підсумок заняття.

 - В якій країні ми сьогодні побували?

 - Що нового дізналися?

 - Які художні твори сьогодні читали?

Вправа «Чарівні слова»

Давайте пригадаємо якомога більше «чарівних слів» і зберемо їх в нашу «чарівну скриньку». Це можуть бути слова вітання вранці та ввечері, слова пошани, подяки. (Кожна дитина підходить до скриньки і говорить свої слова ввічливості).

• Доброго ранку!

• На добраніч!

• Доброго дня!

• Щасливої дороги!

• Добрий вечір!

• Заходьте, будь ласка!

• Здрастуйте!

• Дозвольте вам допомогти!

• До побачення!

• Сідайте, будь ласка!

• Будьте здорові!

• Дякую! Спасибі!

• Пробачте!

• Будьте ласкаві!

 

doc
Додав(-ла)
Будько Юлія
Додано
16 грудня
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку