Заняття "Родинне дерево" (аплікація).

Про матеріал
Мета: формувати уявлення дітей про сім’ю як про людей, які живуть разом, люблять один одного; дати уявлення про те, як формується сім’я, із яких членів родини складається, які сімейні свята відмічаються; познайомити з поняттям «родинне дерево»; закріпити й розширити знання дітей про своїх родичів, їх обов’язків у родині; вправляти дітей в утворенні відносних прикметників; закріпити вміння дітей вирізати по контуру та охайно наклеювати клеєм вирізані предмети (крону, стовбур дерева та фотографії); виховувати бажання піклуватись про своїх близьких людей, розвивати почуття гордості за свою сім’ю, повагу до старшого покоління, взаємодопомогу, любов.
Перегляд файлу

Тема: Родинне дерево.

Мета: формувати уявлення дітей про сім’ю як про людей, які живуть разом, люблять один одного; дати уявлення про те, як формується сім’я, із яких членів родини складається, які сімейні свята відмічаються; познайомити з поняттям «родинне дерево»; закріпити й розширити знання дітей про своїх родичів, їх обов’язків у родині; вправляти дітей в утворенні відносних прикметників; закріпити вміння дітей вирізати по контуру та охайно наклеювати клеєм вирізані предмети (крону, стовбур дерева та фотографії); виховувати бажання піклуватись про своїх близьких людей, розвивати почуття гордості за свою сім’ю, повагу до старшого покоління, взаємодопомогу, любов.

Хід заняття:

1. Організаційний момент. Вступна бесіда про сім’ю.

-Діти, як ви гадаєте, з чого складається великий український народ. (Відповіді дітей.) Так, із дружніх і працьовитих сімей. І всі ми є одна велика українська родина. Мати вважається головним членом сім’ї. Вона оберігає родину і піклується про сім’ю. Про матір було написано багато віршів і пісень. Хто хоче розповісти вірш про маму? (діти розповідають вірші).

— Мати народжує дитину, співає їй колискові пісні, вчить добра і любові. Раніше був звичай, коли мати на щастя дарувала своїм дітям рушник, цей рушник залишався у дітей і переходив до внуків, як згадка про своїх батьків. А ще дарували вишиту сорочку, щоб життя було кращим. У кожного з вас є сім’я.

- А що ж таке сім’я? (Відповіді дітей.)

2. Робота над потішкою «Моя сім`я». 

Ось цей пальчик — мій дідусь,
Ось цей пальчик — бабця,
Ось цей пальчик — мій татусь,
Ось цей пальчик — мамця,
А цей пальчик — буду я,
Ось і вся моя… (сім’я).

 

Сім’я — це наші рідні: мама і тато, братик і сестричка, бабуся і дідусь. Ви повертаєтеся додому із дитячого садка, а на вас уже чекає вдома ваша родина. Потрібно берегти свою сім’ю, дбати про неї.

- Розкажіть, будь ласка, як ви піклуєтесь про своїх рідних? Чим допомагаєте?

Кожен член сім’ї має свої обов’язки. І для того, щоб усі були щасливими, слід всім працювати, допомагати і підтримувати одне одного

3. Дидактична гра «Підбери лагідні слова для батьків» (Вихователь просить дітей дібрати лагідні слова для членів їх сім’ї).

Фізкультхвилинка

Скільки нас живе в квартирі?
Тато, мама, брат і я. (Повороти голови в різні боки.)
Раз, два, три чотири –
От і вся моя сім’я! (Піднімання почергово рук угору.)
Є у мами доньки, Доньки — помічниці.
Устануть раненько, (діти «замітають»)
Підметуть чистенько.
Ми — мужчини — тато й я!
І робота в нас своя: (повороти тулуба в боки)
Помагаєм мамі ми,
Посуд миємо самі. («Миють» посуд.)
От, от ми які:
Ми усі — помічники! (Діти сідають на свої місця.)

4. Дидактична вправа «Хто я?» Ця вправа є аналогом до вправи «продовжте речення».

Діти, кожен із вас — це одна маленька людина, але в сім’ї вас називають по-різному. Спробуйте сказати, хто ви для кого.

— Для мами я дочка, а для бабусі ? (Онука.)

— Для тата ти син, а для тітки? (Племінник.)

— А для сестри? (Брат.)

Розглядають варіанти як для дівчат, так і для хлопців.

5. Дидактична гра « Куди і з ким іду».

У сім’ї всі люблять дітей без якихось особливих причин. Дорослі завжди намагаються зробити своїй дитині щось приємне: купують іграшки, пестять, доглядають, відвідують із ними зоопарк, ігрові майданчики, виставки.

Вихователь починає фразу, а діти її закінчують:

До дитсадка (із ким?) — із мамою.

До магазину (із ким?) — із бабусею.

До зоопарку (із ким?) — із татом.

На риболовлю (із ким?) — із дідусем.

На стадіон (із ким?) — із братом.

На виставку (із ким?) — із сестрою.

На прогулянку (із ким?) — із песиком та ін.

6. Розповідь про родове дерево, його значення та особливості.

- Діти, а що нам може нагадати про рідних? (Відповіді дітей.) Так, це фотографії. Давайте розглянемо фотографії ваших сімей. А як ви зберігаєте свої фотографії? А ще можна виготовити родове дерево.

7. Розгляд готових виробів.

8. Самостійна практична робота.

9. Виставка і аналіз дитячих робіт.

10. Підсумок заняття.

Люди звертаються до Бога з молитвою, просячи для всіх членів сім’ї здоров’я, щастя та благополуччя.

Діти разом із вихователем повторюють:

О Боже мій дорогенький,
До тебе я ручки зношу:
Для мами, для тата здоров’ячка прошу.
Для діда, для баби, для всієї родини.
Послухай, мій Боже, малої дитини.

 

doc
Додав(-ла)
Будько Юлія
Додано
16 грудня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку