Подорож до країни Доброти і Ввічливості

Про матеріал

Тема: Подорож до країни Доброти і Ввічливості.

Мета: Розвивати навички діалогічного мовлення; удосконалювати навички роботи в групах; розширювати словниковий запас учнів; виховувати чуйність, людяність, відповідальність за свої слова і вчинки.

Перегляд файлу

Тема: Подорож до країни Доброти і Ввічливості.

 

Мета: Розвивати навички діалогічного мовлення; удосконалювати навички роботи в групах; розширювати словниковий запас учнів; виховувати чуйність, людяність, відповідальність за свої слова і вчинки.

Обладнання:

Хід заняття

І. Організація класу.

- Діти, сьогодні нас чекає подорож до Країни доброти і ввічливості.

ІІ. Мотивація діяльності.

Вступне слово вчителя.

  • У великому мовному запасі вибрати слово – то велике вміння. Коли ви користуєтесь словом неточним, то це те саме, що замість відточеного олівця на уроках малювання користуватися цвяхом. А ще треба пам’ятати, що слово – то сильна зброя, якою можна людину вбити, а можна й звеличити. Сьогодні ми спробуємо пройти мовним лабіринтом, осягнути глибину слів, знайомих усім із народження, поєднати слова з добрими справами.

ІІІ. Усвідомлення набутих знань.

  1. Перша зупинка – вікторина «Підкажи словечко».

(Відповідати дружно, хором.)

Розтопить серце всякого сердечне слово ….(дякую).

Розтанути треба навіть глибі від теплого слова …(спасибі).

Зазеленіє навіть старий пер, коли почує …(добрий день).

Коли згасає сонце й зоря ляга на плечі,

Серед знайомих голосів ми чуєм …(добрий вечір).

Щоб зустрітися знову в годину призначену,

Кажу щиро завжди я всім …(до побачення).

Якщо ми їсти вже не в силі,

То скаже мамі що? (Спасибі).

  • Ви всі гарно працювали, правильно добирали слова. А як ми звикли називати ці слова? (Чарівні).
  • А чому ми їх так називаємо? У чому їхня чарівність?
  • Це звичайні, прості, корисні та добрі слова. Чарівними вони стали саме тому, що без них ніхто-ніхто не зможе обійтися в житті. Їх треба вживати скрізь, і навіть вдома, бо вашим рідним теж приємно чути ці слова. Наша мова настільки багата, що в ній завжди найдеться тепле і привітне слово для будь-якої людини. Добре слово – це зернятко, що, зійшовши, дарує нам радість. Яна підготувала для нас вірш. Послухайте і скажіть, яка його головна думка.

Сію дитині

Сію дитині в серденько ласку.

Сійся-родися, ніжне «будь ласка»,

Вдячне «спасибі», як зернятко в ниві,

«Доброго ранку», «світлої днини»

Щедро даруй ти людям, дитино.

Мова барвиста, мова багата,

Рідна і тепла, як батьківська хата.

Т. Коломієць

 

- Що хотіла сказати нам Тамара Коломієць?

  1. Друга зупинка – «Скарбниці народної мудрості» (робота з прислів’ями в групах).
  • Народ завжди схвалював уміння дібрати влучне слово, висміював тих, хто порушував традиції, звичаї. І як же ми можемо обійтися в нашій подорожі без зупинки на станції «Скарбниці народної мудрості». Пропоную вам пригадати деякі народні прислів’я. Працювати будемо в групах. У конвертах завдання для кожної групи – картки із словами. Із слів і навіть із частин слів треба скласти прислів’я і захистити свою роботу: пояснити чому так говорять.

(Чотири групи дітей одержують конверти з переплутаними словами і складами.)

Від доброго слова лід розтане.

Доброго держись, лихого стережись.

Твоя краса в твоїй доброті.

Перший крок до добра - це не робити зла.

(Утворюються і захищаються прислів’я.)

  • У житті трапляються різні несподіванки, навіть неприємності. Вам завжди прийдуть на допомогу добрі, теплі, прості слова, слова ввічливості.
  • Ввічливість – це основа людських стосунків, вона невід’ємно пов’язана з людськими якостями і, перше за все, з добротою. Зараз я вам пропоную побути вченими-дослідниками і спробувати осягнути всю глибину слова «доброта».

У добра широке коло друзів, давайте з ними познайомимось. На партах у вас картки. У них написані вірні друзі ввічливості і добра. Вставивши пропущені букви, ви зможете зрозуміти, які найважливіші риси характеру кожен повинен виховувати в собі з дитинства.

- Які слова вийшли?

- Яке слово ви утворили?

. Галявина відпочинку (фізкультхвилинка).

- А зараз трішечки відпочинемо на казковій галявині

Гра «Злови «чарівне слово».

- Я попрошу вас виконувати завдання тоді, коли я назву «чарівне слово».

Встаньте, будь ласка!

Підніміть руки вгору!

Будьте ласкаві, поплескайте в долоні!

Потупотіть ніжками!

Пострибайте, будь ласка!

Будьте люб’язні, руки перед собою!

Кроком на місці руш!

Опустіть руки, будь ласка!

Будьте добрі, нахиліть голову вліво!

Нахиліть, будь ласка, вправо!

Вперед! Назад!

Будьте люб’язні, сядьте на свої місця!

  1. Четверта зупинка - «Що таке клас?»
  • Скажіть відверто, а чи завжди ви дотримуєтесь правил людяності, добра? Чи завжди вам добре у дворі, у школі, в класі? Ось послухайте про події, які відбувалися в одному класі.

 

Хіба це клас?

Нема ні миру, ні любові –

Розтанули і щезли вмить.

Розбив Віталик носа Вові,

І той заплаканий стоїть.

 

Замазали весь зошит Галі,

Погане слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі:

Хтось Колі ручку поламав.

 

Скубнули Таню за косичку, -

Вона ображено мовчить,

З книжками кинули поличку,

Ну, як в такому класі жить?

 

Де хлопці і дівчата б’ються

І обзиваються весь час,

Де над бідою всі сміються,

Скажіть мені, хіба це клас?

 

  • Як ви вважаєте, це – клас? Чому?
  1. П'ята зупинка – «Будинок радості» (робота в групах).
  • Діти цього класу не можуть чи не хочуть розуміти одне одного, поступатись, прощати, тому і виникають сварки, образи, конфлікти і навіть бійки. А коли сваряться цілі народи, то бій уже йде на смерть – виникають війни. Мені дуже хочеться, щоб у вашому класі весь час панував мир і злагода, і тому я пропоную вам побудувати символічний «Будинок радості».

(Кожна група отримує конверт зі словами. Треба вибрати слова, які будуть характеризувати атмосферу в будинку.)

1-ша група

Мир Злагода Злість  Дратівливість Чуйність

2-га група

Ввічливість Взаємоповага Образливість

Людяність Успішність

3-тя група

Крикливість Доброта

Любов Турботливість Заздрість

4-та група

Люб'язність Жадібність

Вихованість Чесність Бійки

(Діти вибирають слова, потім по черзі передають їх, а вчитель будує на дошці будиночок їз слів).

Турботливість

Чуйність

Злагода

Ввічливість

Взаємоповага

Мир

Людяність

Доброта

Люб'язність

Любов

Вихованість

Чесність

 

http://3.bp.blogspot.com/-qIRebgcvP8U/T6YLxalKFeI/AAAAAAAAM5E/aYamVmP3owk/s1600/%D0%94%D0%BE%D0%BC-13.jpg

  • У вас на партах залишилися слова. Чому ви їх не використали?
  • А що люди роблять з речами, які їм не потрібні?
  • Я пропоную вам теж викинути ці слова на смітник й назавжди викинути погані слова, дії, вчинки з життя свого класу.

(Викидаємо)

 

ІV. Закріплення

  ІII. Зупинка «Семафор ввічливості»

―Діти, наступна зупинка ― «Семафор ввічливості». Зараз залежить від вас: чи будемо ми рухатись далі.

       Червоний колір — забороняю, Зелений —дозволяю. ―Я зачитаю речення, а ви повинні сказати, де правильно поступають діти, а де ні. Якщо правильно — піднімаєте зелену картку (З.), якщо ні — червону (Ч.)

  1. Ти йдеш із другом вулицею. Він привітався з незнайомою тобі людиною, ти теж сказав: «Добрий день!»
  2. «Дайте мені хлібину!» - звертається хлопець до продавця.
  3. Після обіду Коля сказав: «Дякую, борщ дуже смачний!».
  4. У шкільному коридорі розмовляють вчителі. Серед них Ігор побачив свого класного керівника і привітався: «Добрий день, Олено Василівно!»
  5. Маринка вийшла у двір, побачила сусідського дорослого юнака і першою привіталася.
  6. Коло дверей у клас зустрілися Василько й Оленка. «Привіт!» - привітався Василько і першим зайшов у клас.
  7. «Вибач, будь ласка, я штовхнула тебе не навмисне»,- сказала Маринка.
  8. Коридором іде вчителька, в руках у неї книжки, зошити, журнал. Назустріч їй учень: «Добрий день», - і пішов далі.
  • Виправте неправильні вчинки дітей. Як треба було діяти?

V. Підсумок заняття.

- Діти, що цінного для себе ви взяли з цього уроку?

- Як потрібно спілкуватися?

docx
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
978
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку