«Подорож до лісу у царство тварин».

Про матеріал
Мета:ознайомити учнів з різноманітним світом тварин; формувати поняття «комахи», « птахи», «звірі»; навчати розпізнавати їх за зовнішніми ознаками; розвивати логічне мислення через завдання та порівняння, доведення; виховувати бережливе ставлення до всього живого.
Перегляд файлу

 

                       Тема: «Подорож до лісу у царство тварин».

 Мета:ознайомити учнів з різноманітним світом тварин; формувати поняття «комахи», « птахи», «звірі»; навчати розпізнавати їх за зовнішніми ознаками; розвивати логічне мислення через завдання та порівняння, доведення; виховувати бережливе ставлення до всього живого.

 Обладнання: Лісовичок, малюнки лісу, предметні малюнки всіх тварин, які згадуються в загадках.             

                                                    Хід уроку

І. Актуалізація знань учнів, повідомлення теми уроку

1.Вступна бесіда

Сьогодні ми поговоримо про світ природи, адже ми щомиті спілкуємось   з навколишнім середовищем. А хотіла б я  почати урок з казки, тому, що в дитинстві все починається з казки.                                                                     

  А придивись, будь ласка,

                           У лісі всюди казка.

 Вона блукає лісом.

                           Прислухайся, будь ласка,

 У лісі всюди казка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Казка «Що таке ліс?» Ю.Дмитрієва

ЩО ТАКЕ ЛІС?

Одного разу художник вирішив намалювати ліс. «Що таке ліс? — розмірковував він,— звісно, ліс — це дерева».

І він намалював дуби, ялини, сосни, куші ліщини, зелену траву і яскраві квіти. а в куточку картини він намалював маленького чоловічка з довгою бородою — дідуся-лісовичка. Бо ж який це ліс без лісовичка?

Повісив художник свою картину на стіну, помилувався нею і кудись поїхав. Коли за деякий час він повернувся, то на картині побачив лише чорні стовбури дерев.

— Що трапилося з лісом? Чому він пропав? — жахнувся він.

— Ти забув намалювати гриби,— озвався дідусь-лісовичок,— без грибів не буде лісу. Художник взяв пензля й намалював знову дерева й кущі, траву, квіти, а серед трави — гриби. Проте ліс продовжував усихати.

— Це тому, що у твоєму лісі немає комах,— зауважив лісовичок.

Художник знову взявся за пензля, і на квітах та листячку з’явилися яскраві метелики і моторні жуки.

— Ну, нарешті, все в порядку, — вирішив художник і, ще раз помилувавшись картиною, знову кудись поїхав.

А коли він невдовзі з’явився, то не повірив власним очам: на місці розкішного килима з квітів і трав була лише оголена земля. І дерева теж були голі, неначе взимку.

Художник підійшов ближче... і вжахнувся. Весь ліс було вкрито товстим шаром гусені та жуків.

Навіть лісовичок з острахом відсунувся на край картини і вигляд мав дуже засмучений.

— Це ти в усьому винний! — заволав художник.— Ти наказав мені намалювати комах. а вони з’їли весь ліс! Що ж робити? Невже я ніколи не зможу намалювати справжній ліс?

— Ніколи,— мовив лісовичок,— якщо не намалюєш птахів. Тому, що справжній ліс не може існувати без птахів.

Художник не сперечався, взяв пензлі, фарби. Він знову намалював дерева, кущі, траву і квіти. Під деревами й у траві він хитро замаскував гриби, на листя посадив метеликів, бджіл і бабок, а на гілках з’явилися веселі птахи. Працював він довго. Та, коли йому здалося, що роботу закінчено, лісовичок мовив:

— Мені затишно у цьому лісі. Однак я не хочу, щоб він знову загинув.

— але чому ж він тепер може загинути? адже в ньому все є!

— Не все,— сказав лісовичок, — намалюй жабу і ящірку.

І художник намалював жабу та ящірку. І ще різних звірів.

Він закінчив роботу, коли надворі було темно.

Художник хотів запалити світло, аби побачити, що ж у нього вийшло, та раптом почув якісь шерехи, форкання, тріск гілок.

— Ось, нарешті, це справжній ліс,— почувся із темряви голос дідуся-лісовичка. Тепер він буде жити. Тому що тут є все: і дерева, і гриби, і квіти, і тварини. Це — ліс.

Художник запалив світло й уважно подивився на картину.

Але лісовичок десь подівся.

А може, він просто причаївся у траві або сховався у кущах. Може, він заліз на дерево, і його не видно було серед листя. Та він міг заховатися в лісі де завгодно. адже там живуть тисячі й тисячі мешканців, яких неможливо побачити! але всі вони неодмінно знаходяться в лісі.

- Яким уявляв і намалював ліс художник спочатку? А ви як уявляєте ліс?

- Прочитайте поради лісовичка в тому порядку, в якому він їх давав художникові.

- Чому ж вони обоє перелякалися, що побачили? Прочитайте.

- Що ще довелося домалювати художникові, щоб ліс був справжнім?

- Доповніть міркування: «Щоб ліс був по-справжньому затишним, у ньому...»

 

- Діти, ця казка є доказом того, що в світі все взаємопов’язане, і нічого не може існувати окремими частинками.

 

ІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Поділ дітей на групи («Левенята», «Кошенята», «Каченята», «Сонечка» за предметними малюнками)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Пригадування правил роботи в групах.

 

3.Відгадування загадок за групами:

1)Літо й осінь він старався, досхочу він наїдався.

 А на зиму спати ліг, влаштував собі барліг.    (ведмідь)

 

2)Я вухатий ваш дружок, сірий в мене кожушок,

 Куций хвостик, довгі вуса, я усіх – усіх боюся. (заєць)

 

3) Дивний звірок, круглий, мов клубок,

 Голки стирчать, спробуй узять.   (їжак)

 

4)Червонясту шубку має,по гілках вона стрибає.

 Хоч мала сама на зріст, та великий має хвіст.

 Як намисто оченята. Хто це? Спробуй відгадати. (білка)

-Як назвемо цю групу тварин?  (звірі)

 

 

                1)Швидко скрізь вона літає,безліч мошок поїдає,

     Під дахом гніздо будує, тільки в нас не зимує. (ластівка)

 

 

               2)У вирій він не відлітає, бо роботу взимку має,

    Чути в лісі його стук, Дзьобом по корі: тук – тук.  (дятел)

 

 

             3)Хто гнізда свого не має, яйця іншим підкидає,

    Та у лісі в холодку все кує: «Ку-ку», «Ку-ку».     (зозуля)                                                                                                        - Як назвемо групу тварин? (птахи)

 

        

            1)Ця комаха трудівниця, їй без діла не сидиться.

              Все над квітами літає, цілий день медок збирає.

 

2)От трудяги, так трудяги, все працюють, ділові.

 Дуже дружні ці комахи, санітари лісові.

- Як назвемо групу тварин? (комахи)

 

 

 1)Що це за вірьовка в’ється по доріжці лісовій,

   Ти її обходь далечко, в руки брати теж не смій.

 

 2)Хто від ворога тікає і свій хвостик залишає?

- Як назвемо групу тварин? (плазуни)

 

 

 1)Вона в болоті проживає, з латаття візьме аж 7 нот

  І так співає на весь рот.

 

                    2)Нікуди не поспішає, бо на спині миску має,

 Що від ворога сховає.

- Як назвемо групу тварин? (земноводні)

 

 

 1) Живуть під водою, тіло вкрите лускою.

- Як назвемо групу тварин? (риби)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ Закріплення вивченого матеріалу

 

1. Завдання від Лісовичка. (Вгадай, про кого йдеться)

І групі.   Тіло вкрите шерстю, новонароджених малят годують молоком.

ІІ групі   Їх тіло розділене на 3 частини, у них 6 ніг.

ІІІ групі.  Вони покриті пір’ям, мають крила і дзьоб.

ІV групі   Вони живуть під водою, дихають зябрами.

 

2. Завдання від тварин – мам (левиці, качки, кішки, сонечка)

І групі.   Доведіть, що бджола, муха, комар- комахи                                                               ІІ групі. Доведіть, що ластівка, журавель, синиця – птахи. 

ІІІ групі. Доведіть, що заєць, лисиця, білка – звірі. 

ІV групі   Доведіть, що корова, кін6ь, собака – свійські тварини.

 

3. Гра «Яка тварина заблукала?»

І групі.  Вовк, олень, собака, лисиця.

ІІ групі. Бабка, жук олень, муха, кажан.

ІІІ групі. Корова, кріль, рись, коза.

ІV групі  Дрізд, синиця, метелик, сова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Завдання від групи звірів (зайця, білки,їжака, ведмедя)

Поясніть вислови:

І групі.  «Їхати зайцем».

ІІ групі. «Як білка в колесі крутиться».

ІІІ групі. «Колючий, як їжак».

ІV групі  « Ведмежа послуга».

ІV Рефлексія

1.Діти, ви гарно працювали і відповідали, але, що скаже про вас Лісовичок, ви дізнаєтесь, коли розгадаєте кросворд.

 

м

а

л

и

н

а

о

л

е

н

ь

 

л

и

с

и

ц

я

ж

о

л

у

д

і

 

 

д

у

п

л

о

з

а

є

ц

ь

 

б

і

л

к

а

 

                                                  
 

 

1.Ягода, якою живиться ведмідь.

2.Стрункий, швидкий, роги гіллясті.

3.Прийшла вона з довгим віником, на бесіду з нашим півником.

4.Плоди, якими живиться дикий кабан.

5.Житло білки.

6.Невеличка тварина з довгими вухами, яка взимку живиться корою дерев.

7.Тварина маленька з пухнастим хвостом, живе на дереві.

 

2.Визначення групи, яка перемогла (підрахування балів, які роздавались групам за кожну правильну відповідь у вигляді квіточки).

 

3.Нагородження.(Лісовичок і звірята передали корзинку лісових гостинців для дітей (печені горішки, грибочки, шишки, жолуді)).

 

 

doc
Додано
5 листопада 2023
Переглядів
364
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку