Подорож країною Екологія

Про матеріал
Мета: Пробудити в учнів відповідальность за охорону навколишнього середовища, виховувати любов до рідного краю. Обладнання: відеоматеріали, малюнки рослин і тварин Червоної книги України, презентація, модель квітки.
Перегляд файлу

 

“Подорож країною Екологія”

Виховний захід

Слайд 1(назва заходу).

Мета: Пробудити в учнів відповідальность за охорону навколишнього  середовища, виховувати любов до рідного краю.

Обладнання: відеоматеріали,  малюнки  рослин  і  тварин Червоної книги України, презентація, модель  квітки.

Вихователь

Щороку ми говоримо про екологічні проблеми нашої планети. Про те, що кожен із нас, незалежно від того скільки нам років, де ми живемо, що робимо – всі ми несемо відповідальність за все живе навколо нас. Наша планета, хоч вона велика і могутня, але така беззахисна і така тендітна, крихітна і чарівна. І все, що є на нашій планеті перебуває один з одним у тісному взаємозв'язку

Ведучий 1 Найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю викликає спілкування з природою. Шепіт голубої води, зелених дібров, спів дзвінкоголосих пташок, запах і розмаїття квітів – усе це дорога серцю, ні з чим незрівнянна краса рідного краю.

Вихователь. Всім  нам  добре  відомо, що  найважливішою  проблемою  для  людини  є  проблема  виживання. Жодні  блага  цивілізації  не  замінять  чистого  повітря, вільних  від  шкідливих  домішок  продуктів  харчування  і  води.

Життя  людини  залежить  від  того, в  якому  стані  ми  збережемо  багатства  нашої  планети.

Слайд 2(картинка про красу нашої планети).

Тому  ми  запрошуємо  Вас  разом  із  нами  здійснити  подорож  країною  «Екологія», можливо після цього Ви зміните своє ставлення  до навколишнього  середовища.

Ведучий: Немає кращої землі, ніж наша. Любимо ми її землі, ліси й розлогі ниви, озера і річки, міста та села в квітучих вінках садів, мову і пісні, що споконвіку живуть у серці нашого народу. Любимо тебе наш тихий земний раю.

Ведучий: Земля – наш дім. Можливо це єдина планета, на якій існує життя у Всесвіті. Хіба не заслуговує вона нашої любові? Але на сьогодні ми маємо велику кількість свідчень про те, що людина є не бережливим, а самовпевненим землевласником.

Ведучий: Наша планета серйозно хвора. У двері будинку людства стукають лиха майбутніх екологічних катастроф.

Слайд 3(картинка про забрудненість на нашій планеті-вогонь, дим).

1-й учень. Невже це можливо?

2-й учень. Треба все зважити!

1-й учень. Якщо людина добре серце має Вона іде у світ добро творить.

2-й учень. Чуєш, щось змінився запах у природі

1-й учень. Невже горить? Де!? Пішли поглянемо. ( Пісня  «Шикидим»)

Ой, мамо, що за дим, що за дим?

Ой, мамо, що за дим, що за дим?

Що то смердить? Чи ми горим?

Я побачив купу сміття. А вже горить і палає вона

Не видно неба, закрив все дим,

Чи, може, всі ми згорим?

Болить, палає моя душа

І серце стогне, не знає сна

Хіба ж то можна палить сміття

У центрі міста, серед життя?

2-й учень. Мені вдалося отримати інформацію про стан оточуючого середовища.

1-й учень. Дай погляну. Оце так справи! Людина демонструє у наш час більше прикладів нерозумного, ніж розумного.

Слайд 4(картинка-Всесвіт) (голос Всесвіту!)

Всесвіт. Увага! Увага! Я – Всесвіт. Я дивлюся на Землю багато мільйонів років. Я завжди милувався її морями й океанами, горами й лісами, степами й озерами. Та нині все змінилося. Природа не встигає відновлювати рани, заподіяні їй людиною. Рятуйте природу!  Інакше загинете.

Ведуча. То ж давайте поміркуємо, що ми можемо зробити усі разом і кожен зокрема, - щоб земля наша була родючою, вода – прозорою, повітря – чистим.

Ведучий. Я придумав. Давайте здійснимо подорож по країні «Екологія». Ми  завітаємо  до  почесних  жителів  цієї  країни. Перша  нас  зустрічає  "Атмосфера"

Атмосфера: Мені  вас  жаль. З  кожним  роком  я  все  більше  втрачаю  сили  і  не  в  змозі  захищати  вас  від  згубних  ультрафіолетових  променів. Дощі, якими  я  щедро  напувала  все  живе, знищують  вас. Забруднюючи  мене, ви  створюєте  парниковий  ефект, наслідки  якого  можуть  бути  катастрофічними.

Слайд-5 Відео. «Забруднення атмосфери».

Ведучий. Атмосферне повітря, яким ми дихаємо, настільки забруднене, що мимоволі пригадуються крилаті слова « Або люди зроблять так, що в повітрі стане менше диму, або дим зробить так, що на землі стане менше людей.»

Ведучий. Людство стоїть на порозі екологічної кризи, про це свідчать такі факти, що

  • близько 500 млн. автомобілів  щорічно викидають в атмосферу Землі 400 млн. т. оксидів карбону, понад 100 млн. т. вуглеводнів, сотні тисяч тонн свинцю;
  • промислові підприємства, теплові електростанції, засоби авто-й авіатранспорту щорічно спалюють понад 5 млрд. т. вугілля, нафти і більше трильйона кубів метрів газу.
  • Слайд -6 (напис)

Ведучий: А причинами такого явища є:

  • глобальне потепління на планеті;
  • зменшення озонового шару в атмосфері;
  • кислотні дощі;
  • забруднення повітря промисловими, транспортними, побутовими викидами, космічний пил, пісок пустель, попіл, гази з вулканів, лісових і степових пожеж. А особливо Чорнобильська катастрофа.

 Вогонь Чорнобильського ядерного вибуху обпік нашу землю назавжди. І полетів той попіл по всій Україні, Білорусі, торкнувся Росії і полетів пересторогою по всій Землі. Але нам залишив горе, яке стало народним, до якого призвичаїтись не можна.

Слайд -7  (Фрагмент фільму про Чорнобильську зону відчуження)

І ведучий: І стала рідна земля зоною відчуження. Хіба може рідна земля бути чужою? Хіба личить назаватися її зоною? Яка дика, жахлива дисгармонія...

І ЧИТЕЦЬ

Над Чорнобилем літа сплива,

Спрагло пахне хлібом і ріллею.

То чому ж так стогне Земля?

То чому ж так не весело над нею?

А тому, що змертвіла Земля,

Скам’яніла від горя і болю.

І веселий клич журавля - вже сюди не долине ніколи.

I ведучий: Невиправна втрата - радіаційна забрудненість Землі. Реально вона сягає 5% території країни. Жодна катастрофа, чи стихійне лихо не мали такого згубного впливу на екологію, життя і здоров’я мільйонів людей, як  Чорнобильська катастрофа

II ведучий: Проходять роки після аварії на Чорнобильський АЕС. А біль не вщухає, тривога не полишає нас, вона щоденно стукає у двері вибухами захворювань, спустошеними землями, людським нещастям.

І ведучий: Так давайте берегти нашу Землю, прекрасну своїми швидкими ріками, задумливими віковими лісами і молодими парками, безкрайніми полями, які щедро родять хліб і квіти. Тільки блакитний купол неба, свіже повітря, напоєне ароматом квітів, викликатимуть у кожного з нас, почуття бадьорості, наповнятимуть життєвою наснагою.

I ЧИТЕЦЬ

Рятуймо чисте повітря, рятуймо воду.

В морях, океанах, в малих річках,

Рятуймо рідкісних птахів - не всі ще породи,

А ті, що зникають в полях, у лісах і лугах.

II ЧИТЕЦЬ

Рятуймо землю. Рятуймо небо.

Рятуймо мрії, кохання солодкий мотив,

Рятуймо ніжність... Від кого рятуймо? Від себе.

А поки ще не пізно і можна хоч щось зберегти!

(Пісня  «Трава у дома»)

Земля зійшла з екватора

Земля зійшла з екватора

Лежить в незнану синю вись вона.

Як ми живемо з матір’ю

Як ми живемо з матір’ю

Любові потребує і вона.

А зірка в небі синьому

А зірка в небі синьому

Це ж чиясь ненароджена душа.

І квітка, що не розцвіла

Травинка стоптана була

І пташка чиєюсь мрією була.

         Приспів.

І б’є в набат

Землі тривожне серце,

І сняться нам страшні,

Кошмарні сни.

Що ми одного дня можем проснутись 

В страшнім краю

Без сонця і весни.

Ведуча. А  ми  з  вами  продовжуємо  нашу  подорож. Давайте  завітаємо  до  "Гідросфери".

Слайд -8 (картинка одна крапля).

Гідросфера. А  ось  мої  надра: нафта, ртуть, свинець, кадмій, побутові  відходи, пестициди, мідь, цинк, харчові  відходи, радіоактивні  речовини.А ось залишилась одна краплинка. Погляньте, але вона чомусь сумна?

(Виходить краплинка) Краплинка, чому ти така засмучена?

Краплинка.

Не шукай мене більше нема

Залишилась калюжа сама

Он там далі – завод будували

Мені дихати нічим стало

Чи хто думав про мене чи ні –

Всі відходи зливають мені.

(плаче краплинка)

Ведучий:  Вода – символ знань, чистоти і мудрості, вірності й надії. У ній безперервність людського родоводу, джерело його душі. Йорданська вода – це велика святість. Вона зцілює душу й тіло людини, очищає її від всякої нечисті і позбавляє від  різних хвороб. Із давніх-давен в Україні існували жертовні джерела, колодязі, в яких проходили освячення.

Краплина: В храмі люд я освячу, покроплю і похрещу – Силу маю непросту, чудодійну, чародійну, А в Святі дні – ще й благодійну.

Краплина: На Йордана, на Купала, на Петра і Павла, а на Іллі я близько до стерні. Умийтеся, помолодійте, і ніколи не хворійте.

 Ведуча: О, чистий струменю, ти не зачах, підтримаю тебе, не дам померти. Бо як є вода, то буде і життя

Ведучий  : 97% води на Землі – це вода солона. Але для мешканців планети потрібна прісна вода. Вона в льодовиках Антарктиди, Арктики, Гренландії, високих гір, у підземних водах. І ці запаси приховані від людини. Відновлення чистої води в природі триває 300-400 років. А вдома, щоб вода не псувалася, в неї опускають предмети із срібла. Срібло, як відомо, вбиває мікроби.

 Ведучий 1: Великої шкоди воді завдають атомні і теплоелектростанції. Стічні води й токсичні речовини виснажують і отруюють джерела прісної води. Запаси води на Землі величезні, проте абсолютна більшість цієї колосальної маси – це гіркувато-солона морська вода, непридатна для пиття. Основним джерелом водопостачання для людства є річковий стік. У цілому по Україні водні ресурси використовуються повністю, проте в багатьох районах Півдня відчувається гострий дефіцит води.

Слайд -9 Відео:»Збереження водних ресурсів України».

Ведучий: Людино! Запам'ятай назавжди: вода – це життя на Землі. Економ і бережи її – ми на планеті не одні!

Ведучий. А  далі на нас чекає «Біологічна» зупинка.

Слайд-10(картинка із тваринами, птахами, квітами).

Біологічна. Скоро  свято,я  повинна  бути  гарною, елегантною, прикрашена  квітами. А  їх  стає  все  менше  і  менше. Одні  взагалі  зникли, інші  зникають, благаючи  порятунку. І  тваринам  біда. Ви, царі  природи, з  ними  також  не  церемонитесь. У  яких  довжелезних  чергах  вистоюють  вони  в  надії  потрапити  до  Червоної   книги. Усі  шукають  хоч  якогось  захисту.

(танець птахів)

Браконьєр.

От недаром вийшов з дому

Хоч і відчуваю втому

Думав: Де мені цю здобич взяти

А тут стільки пташеняток?

Зараз стрельну раз чи два

А ж хмеліє голова

Таке щастя і так швидко!

Фауна. (падає перед ним на коліна)

Не вбивайте, не чіпайте,

Я благаю вас, благаю.

З кожним днем моє все царство

Гине й просто вимирає.

Браконьєр.

Звідки ти, красуня мила?

Чому так заголосила?

Фауна. (піднімається)

Я – Фауна донька Природи

Тварин і птахів захищаю,

Коли їм весело – сміюся

А в горі сльози проливаю.

Дарунок цей матуся дала

Щоб їх усіх я захищала

Але не можу захистити,

Коли всі будуть так чинити.

Браконьєр.

То що, тобі, цих птахів шкода,

Яка ж тобі від них нагода.

Фауна.

Усі ці мешканці – то діти.

То як мені без них радіти?

Коли б у вас дитя забрали

Чи не було б для вас утрати?

Подумайте, бо ви ж – людина,

Де совість й розум воєдині.

І що загубиш у житті

Ніколи не повернеш, ні!

Браконьєр.

Коли ти так, красуню, просиш

Не можу я відмовить, ні

Нехай ростуть ці дивні птахи

тішать нас всіх на Землі.

Вихователь: Я вважаю, що сьогодні ми з вами зібрались, щоб сказати «ні» таким вчинкам, щоб зрозуміти, до чого може призвести безвідповідальне жорстоке ставлення до природи.

Слайд -11. Демонстрація титульної сторінки Червоної книги

Ведуча: До Червоної книги України, яка вийшла в 1980 році, занесено рідкісних і зникаючих 110 видів рослин, а також 18 видів комах, 29 видів ссавців, 28 – птахів, 4 види земноводних,    6 – плазунів. Серед них горіх водяний, підсніжник, лілія лісова, сальвінія, журавель сірий, орел – могильник, махаон, жук – олень та інші. Як видно сторінки Червоної книги все товщають і товщають.

Ведуча. А  ми  вже  в  гостях  у  "Демографії".

Слайд -12. ( картинка-демографія).

Демографія. Сьогодні в Україні швидко розвивається демографічна криза. Смертність дітей у нашій  країні – одна з найвищих у світі. Зросла захворюваність онкологічними, серцево-судинними та алергійними хворобами. Дані підтверджують: середня тривалість життя громадян України є на 10 років меншою, ніж у високорозвинених країнах світу.

Ведуча. Крім того, починаючи з 1991 року смертність населення перевищує народжуваність.

Ведучий. Забруднення повітря, води, землі внаслідок безумної господарської діяльності, в гонитві за виконанням планів, отримання премій, збагачення будь-якою ціною, несприятливо впливає на умови життя і здоров’я населення. І найбільш незахищеними виявляються діти. Як може розвиватися нормально підростаюче покоління, коли майже 70 % новонароджених з першого дня мають відхилення в здоров’ї.

Ведуча. Медико-генетичними дослідженнями встановлено, що від тривалого забруднення природного середовища в апараті спадковості людини поступово накопичуються негативні генетичні зміни. Відомо, що коли ці зміни досягають 30 %, згідно з біологічними законами – нація починає зникати

Подумайте люди, то що ж нас чекає. Кожної години на нашій планеті.

  • 2000 дітей помирають від голоду;
  • 55 чоловік отруюються хімікатами;
  • 1000 чоловік помирають від отруєння водою.

Слайд-13 (звучить голос Всесвіту)

Всесвіт. Зупинімося – останній є шанс. Огляньмося – благаю я ВасІ

Ведучий. Скільки б ми не подорожували, а так хочеться повернутися до рідного міста.

Ведуча. І так хочеться вірити, що у нашому місті найрідніше, найкрасивіше, найчистіше.

Ведучий . Але як і в кожному місті, у нас також перспектива не райдужна.

Слайд -14 (картинка про забудови Хмельницького)

 У Хмельницькому постійно звужуються зелені зони, відбувається хаотична забудова.  Будують не за планом, відповідно до пром. зон, житлових масивів, а хто де хоче.

 Висотні будинки зводять один біля одного, навіть там, де мають бути зелені зони. В нашому місті видно, що будують навіть на місцях річкових заплав, а цього робити не можна. Перспектива не райдужна: природні ресурси бідніють і забруднюються. За такою динамікою не видно позитивних результатів.

Ведуча:      Проблема ще й в тому, що раніше самі люди ставили питання про охорону навколишнього середовища, зараз рівень життя такий, що ці питання відійшли на задній план.  Люди думають про безпеку навколишнього середовища, про екологічний спадок для майбутніх поколінь, коли мають достатній рівень життя. Коли їм не треба задумуватися про елементарні речі: як нагодувати сімʾю, у що одягнути дітей і так далі. Ми, нажаль, в цьому плані далеко позаду світових прогресивних країн.

Ведучий:          У нас в Хмельницькому закриваються очі на нищення зелених насаджень. Є місця де зрізають дерева, які ще б десятиліття приносили користь, просто через те, що вони комусь заважають для будівництва торгового чи розважального закладу. Із звалищами побутових відходів у нас також біда. Відкрите питання і про утилізацію агро-промислових відходів.

Ведуча:    Хмельничанам можу сказати, що починати потрібно з малого. Коли кожен зробить хоч малесенький внесок у чисте довкілля, ситуація почне змінюватися на краще. “

Ведучий . Озеленення – це не лише зелені зони біля річок,  воно має охоплювати усе місто.   Екологічна ситуація в Хмельницькому дійсно не на належному рівні.  Що може зробити кожен для покращення стану екології 

Слайд -15 (напис).

 1. Сортувати сміття. Починати треба з себе. Якщо кожен хмельничанин почне розподіляти відходи – прогрес буде очевидний.         2.          Не допускати засмічення прибережних смуг.

3. Після відпочинку на пляжі необхідно прибирати за собою систематично.  Те саме стосується і парків та скверів.

4. Насаджувати дерева. Це мають бути не лише масові акції, а й індивідуальні вклади в озеленення міста. Наприклад, квітники та клумби біля під’їздів, садки в приватному секторі або, елементарно, догляд за вже існуючими зеленими зонами.

5. Головне – не бути байдужим. Не варто закривати очі на акти вандалізму, пов’язані з нищенням природи.

Слайд-16 Відео
(у Хмельницькому почали сортувати сміття)
Соціальний ролик про сміття.( 26 июн.2016).

Ведучий: Проблемним питанням залишаються звалища, різноманітні відходи, домашнє сміття. Це можна побачити скрізь і всюди. Неприбрані відходи забруднюють грунт, приміщення; двори та вулиці; з вітром утворюють пил, проникають в помешкання, забруднюючи  їх. З  усього  наведеного  видно, що  проблем  багато,  Отже, доля  нашого  міста  в  наших  руках.

Ведуча. Сценка: Екологічна казка: «І у сміття є будинок».

Сценка – «Екологічна казка «І у сміття є будинок»

Автор: Одного разу під лавкою зустрілись енергозберігаюча лампочка….(виходить лампочка),прочитана газета,(виходить газета),скляна пляшка (виходить пляшка). Всі вони опинились під лавкою по-різному. Лампочка випала з дірявого пакета з під сміття, газету залишила дівчинка, а пляшку викинув хлопець, проїжджаючи на велосипеді. Першою заговорила лампочка:

Лампочка: Мене не можна губити, адже я особлива і для мене є спеціальний контейнер.

Газета: А мене взагалі не можна залишати на вулиці, у будь-який момент піде дощ і я промокну.

Пляшка: Стоп! Не хвилюйтесь і не засмучуйтесь! Ми – сміття, а значить у нас є будинок і це – сміттєвий ящик! А наше завдання туди потрапити.

 Автор: У цей момент вітер приніс поліетиленовий пакет, на якому був зображений смайлик, тому він був у гарному настрої.

 Пакет: Привіт!

 Пляшка: Тихіше не заважай! Ми розробляємо план!

 Пакет: Який ще план?

 Пляшка: План повернення додому.

 Лампочка: Спочатку ми повинні потрапити до сміттєвого ящика, а звідти на сміттєпереробний завод.

 Газета: А там з нас зроблять нові і корисні речі.

 Пакет: Не смішіть мене! Краще як я, літати по світу і бачити багато цікавого. (пакет кружляє і відлітає)

 Пляшка: Друзі, у мене є ідея! Давайте покотимось за вітром, нас обов'язково помітять, піднімуть і ми потрапимо додому. (кружляють і зникають)

 Автор: А пакет так і залишився самотнім і непотрібним. Пляшка, що стоїть на вітрині бачила його одного разу, він був брудний і подертий. Ви запитаєте мене, звідки я знаю цю історію? Мені розповіла її та сама газета, але тепер це не газета, а нова чудова книжка.

Ведуча: Нам належить зробити багато корисних справ. Чим менше сміття буде на планеті: у нашому дворі, на нашій вулиці, у нашому місті, тим зеленішими стануть дерева, тим чистіше повітря.

Ведучий.

О, земле рідна! Боляче душі!

За ту збіднілу фауну і флору,

І сором за душевних тих сліпців,

Що нівечать безцінну твою вроду.

Слайд-17  Відео «Крик землі»

Ведучий.

Прости нас, Земле, нас – людей століття

Яке надбало стільки лиходіїв, що

Вистачить на кілька поколінь

А може й ні…не буде поколінь.

Ведуча.

Унаслідок людської перемоги

Над усім новим, що просить допомоги,

Прости нам, земле, спалені ліси,

Прости грунти збіднілі й неродючі.

Ведучий.

І атом той, що вирвався на волю,

Перевернув людську селянську долю.

Прости нам, земле, все ж таки прости,

Можливо, розум людства не засне,

Бо голова живому всьому – ти!

І він проснеться і тебе спасе.

«Молитва за Землю»

Господи, Боже, Владико Небесний, що небом і землею управляєш, зішли свою ласку і на українську землю. Ти знаєш, Господи, скільки праведної крові борців наших і скільки гіркого поту хлібороба нашого упало на ту рідну землю.

  Не дай же, Господи, нашої Землі в наругу побідника ні напасника.

Нехай  животворна  роса  щедрот і благодатій Твоїх упаде на українські ниви й лани, на поля й левади, на ліси і на діброви, на гори і на долини, на степи і на моря українські. Нехай красується українська земля вільна і незалежна, і нехай не топче її стопа ворожа, але нехай буде наша рідна прадідна земля окрасою вінця і слави Твоєї! АМІНЬ!

Учні зачитують обіцянки і приклеюють на плакат, на якому намальована земля.

Слайд -18 ОБІЦЯНКИ УЧНІВ!

1.Обіцяю! Після відпочинку на природі, завжди забирати сміття!

2.Обіцяю! Ніколи не залишати вогнище не погашеним!

3.Обіцяю! Посадити дерево!

4.Обіцяю! Підгодовувати птахів узимку!

5.Обіцяю! Не викидати батарейки в сміття, а здавати на переробку!

6.Обіцяю! Придбати екоторбинку з тканини і менше використовувати поліетиленові пакети!

7. Обіцяю! Економити  воду  у гуртожитку!  Не залишати кран відкритим, коли чищу зуби!

8. Обіцяю! Завжди вимикати світло, коли виходжу з приміщення!

9.Обіцяю! Тихо поводитись в лісі!

10.Обіцяю! Не зривати в лісі і не купувати первоцвітів!

11.Обіцяю!Папір економити, не викидати, а здавати в макулатуру!

На плакаті намальована Земля, учні зачитують обіцянки і прикріплюють на плакат.

Дай Боже, щоб  ці обіцянки, ви пам’ятали все своє життя і ніколи їм не зраджували.

Вихователь:  Ось і підійшла наша подорож до кінця. Пройдуть роки і, можливо, хтось із вас стане господарем і охоронцем лісу, а може, просто доброю людиною, яка поведе своїх дітей на природу й навчить  її любити.

 ХХІ століття. Яким воно буде для нас, жителів планети Земля? Це залежить від нас із вами.  Не владарювати над природою, а співпрацювати з нею, бути не царем природи, а її невід’ємною часткою. Встав вранці, привів себе в порядок, приведи в порядок   свій  дім, свою планету .

(Пісня «Ми бажаєм щастя Вам»).

В селах, де кружля сірчистий газ,

Де феноли часто душать нас.

Де хорошу воду в бочці чекаємо в вічність ми.

Щоб було нам легко в тяжкий час

Дуже треба кожному із нас

Берегти природу повсякчас.

Приспів.

Ми бажаєм вам завжди

Чистого повітря і води

І сонця промені, хай завжди ідуть сюди.

Ми бажаєм щастя вам

І воно повинно прийти

Тож рук ви докладіть

Природу збережіть  .

docx
Пов’язані теми
Екологія, Виховна робота
Додано
18 грудня 2019
Переглядів
641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку