Заняття для дітей старшого дошкільного віку з ознайомлення з природою,довкіллям
Вихователь Коренєва М.М.
Заняття: Подорож по казці «Червона Шапочка»
Мета: Розвивати пам'ять, логічне мислення, увагу, активне мовлення. Виховувати у дітей доброзичливе ставлення до друзів, бережне відношення до природи, бажання допомагати. Закріпити знання дітей про птахів (зимуючих і перелітних). Уточнити і розширити знання про права дітей.Вчити аналізувати вчинки героїв казки «Червона Шапочка» і свої власні.
Матеріал: Дерева (зимиє, весняне), птахи (зимуючі, перелітні), вірш «Журавлик», малюнок (ступа і мітла), знаки з прав дитини, гра «Вгадай ім'я», «Лабіринт», гра «Містер Вулф».
Хід заняття
Сьогодні ми казку сюди запросили
Щоб слухати казку і гратися гуртом.
А казка в дорозі десь заблукалась
Давайте її пошукаємо разом.
- А щоб дізнатися, яку казку запросили ми в гості, вам потрібно відгадати її назву: «Він і вона в червоному».
- Спочатку ви будете задавати питання до першого слова - «він», а наваші запитання я зможу відповісти тільки такими словами: «так» або «ні».
-А тепер задавайте питання до слова - «вона в червоному».
- Здогадались, яка це казка? «Червона Шапочка».
- І так, ми вирушаємо в подорож по казці «Червона Шапочка».Іде Червона Шапочка лісом. Зима. В лісі холодно, дерева стоять засмучені. А чому засмучені дерева? А чи всі дерева засмучені? (Ні. Ялинка)
- Прислухайтесь, чи не чути співу птахів? Дітки, а чому зараз не чути співу птахів? А де зараз птахи? (відлетіли в теплі краї).
- А чи близька дорога пролягає в ці краї?
- Дітки, уявіть собі, летять птахи, а перед ними безкрає море. Вони втомилися в дорозі, де ж їм відпочити? (на кораблях, на спинах великих птахів - журавлів, лебедів, лелек).
- От в теплих краях добре, там завжди світить яскраве, тепле сонечко, а чому ж все-таки птахи повертаються до рідних домівок?
Вірш «Журавель»
- Дітки, коли журавлі відлітають в теплі краї, залишаючи свій рідний край - то як їх називають? (журавлики). Чому їх так називають? А коли вони будуть повертатися, то як їх будуть називати? (веселиками).
- Дітки, коли птахи збиралися відлітати і прощалися зі своїми друзями, сталася плутанина. Вони не можуть збагнути, кому відлітати в теплі краї, з кому залишатися.
- Давайте їм допоможемо!
Дидактична гра «Розсели пташкок»
3 деревами, (одна дитина перевіряє)
- Дітки, а хто знає яка пташка не висиджує своїх пташенят, а підкидає їх іншим? (зозуля)
- А яка пташка висиджує пташенят взимку? (шишкар)
- Яка пташка прилітає до нас взимку поласуватися горобиною? (омелюх, снігур)
- А яка пташка любить яскраві предмети? (сорока)
- Дітки, а якою пташкою ви себе уявляєте і чому?
- Ну що ж, нам час прощатися з нашими друзями птахами.
Продовжуємо подорож. Іде Червона Шапочка далі. Кого вона зустріла по дорозі? (Вовка), який вирішив перехитрити дівчинку, як саме? (відповіді дітей).
- Але тут їй на допомогу прийшли казкові герої. А хто саме, вам допоможе ось цей малюнок (намальована ступа, мітла) (Баба Яга).
- Дітки, а як саме змогла 6 баба Яга допомогти дівчинці? (відповіді дітей).
Дидактична гра «Наділи негативного героя позитивними словами»
- Яка спочатку була Баба Яга - зла, сердита, підступна, а зараз як добра, не залишила дівчинку в біді, прийшла їй на допомогу.
- Але як тільки наша казкова героїня не старалася допомогти дівчинці, Вовкові всеодно вдалося перехитрити Червону Шапочку.
- Дітки, якщо бабусі-Ягусі не вдалося допомогти дівчинці, то можливо ми зможемо допомогти їй найти ту доріжку, якою їй потрібно іти до бабусі і щоб не потрапити до Вовка.
-Дітки, а ви знаєте, як звали бабусю Червоної Шапочки? (ні). А хочете дізнатись?
Гра по підгрупам (за столиками)
1 підгрупа 2 підгрупа
«Вгадай ім'я» «Лабіринт»
- Дітки, а чому з Червоною Шапочкою сталася ось така неприємна лиха пригода? (тому що вона була дуже довірлива і необережна)
- А можна розмовляти з незнайомцями, коли йдеш дорогою, а тим більше лісом.
- Дівчина і гадки не мала, що Вовк може скривдити її та бабусю.
- А що сталося з бабусею, коли прийшов Вовк? (він її з'їв, а сам оселився в будиночку).
- Дітки, а чи мав Вовк право захопити житло бабусі і там оселитися?
- Про порушення, яких прав ідеться у цій казці? право на житло
- Кожна людина і доросла і дитина - має право на житло. Ніхто не мас права силоміць забиратися до вашої оселі. Дорослі і діти мають почуватися в себе вдома у повній небезпеці. Крім того, Вовк порушив найголовніше право кожної людини, яке саме? право на життя. Ми завжди з вами повинні пам'ятати, що кожна людина своєрідна, неповторна, народилася на світ, щоб жити і бути щасливою. І ніхто не повинен зазіхати на її життя.
- Давайте ми разом з вами відшукаємо знак, який означає, що кожна дитина не має бути скривджена і зневажена
- А які ще права мають діти? (називають і показують знаки).
- Дітки, а ви хочете допомогти Вовкові стати кращим? А як це можна зробити? Давайте його запросимо у гру. Можливо він у лісі став такий поганий, тому що йому навіть немає з ким порадитися.
Гра «Містер Вулф» на англійській мові
- Дітки, весело вам було гратися з Вовком? Наш Вовк грався з дітками зовсім не збирався нікого їсти, (після гри сідають на килимок).
- Для бабусі з внучкою все закінчилося добре. А для Вовка ні. Вам його шкода? А мені теж його шкода, хоч він і вів себе неправильно
- Але ви б хотіли, щоб Вовк зрозумів те, що він поводив себе погано, і став добрим і чемним, щоб в казочці він залишався живим?
- А давайте ми придумаємо новий кінець казки, щоб все закінчилося добре, радісно.
Пропоную діткам побувати в ролі казкарів.
Діти придумують новий кінець казки, по черзі розповідають, той хто розповідає, йому одягають плащ казкаря.
Як добре, що все закінчилося добре, з нашою дітки, допомогою.
- Але нам час прощатися з казкою і повертатися у садочок.
- Сподобалась вам наша подорож по казці?
- Яке відкриття ви зробили?
- Яке завдання для вас виявилося найцікавішим?
- Пригадайте, кому ви допомогли під час подорожі? Що запам'яталось вам найбільше? Які труднощі виникали? Кому б ви хотіли похвалитися своїми успіхами?