Подорож по казці «Червона Шапочка»

Про матеріал
Мета: Розвивати пам'ять, логічне мислення, увагу, активне мовлення. Виховувати у дітей доброзичливе ставлення до друзів, бережне відношення до природи, бажання допомагати. Закріпити знання дітей про птахів (зимуючих і перелітних). Уточнити і розширити знання про права дітей.Вчити аналізувати вчинки героїв казки «Червона Шапочка» і свої власні. Матеріал: Дерева (зимиє, весняне), птахи (зимуючі, перелітні), вірш «Журавлик», малюнок (ступа і мітла), знаки з прав дитини, гра «Вгадай ім'я», «Лабіринт», гра «Містер Вулф».
Перегляд файлу

Заняття для дітей старшого дошкільного віку з ознайомлення з природою,довкіллям

 

Вихователь Коренєва М.М.    

   Заняття: Подорож по казці «Червона Шапочка»

     Мета: Розвивати пам'ять, логічне мислення, увагу, активне мовлення. Виховувати у дітей доброзичливе ставлення до друзів, бережне відношення до природи, бажання допомагати. Закріпити знання дітей про птахів (зимуючих і перелітних). Уточнити і розширити знання про права дітей.Вчити аналізувати вчинки героїв казки «Червона Шапочка» і свої власні.

     Матеріал: Дерева (зимиє, весняне), птахи (зимуючі, перелітні), вірш «Журавлик», малюнок (ступа і мітла), знаки з прав дитини, гра «Вгадай ім'я», «Лабіринт», гра «Містер Вулф».

                                Хід заняття

                              Сьогодні ми казку сюди запросили

                              Щоб слухати казку і гратися гуртом.

                              А казка в дорозі десь заблукалась

                              Давайте її пошукаємо разом.

- А щоб дізнатися, яку казку запросили ми в гості, вам потрібно відгадати її назву: «Він і вона в червоному».

- Спочатку ви будете задавати питання до першого слова - «він», а наваші запитання я зможу відповісти тільки такими словами: «так» або «ні».

-А тепер задавайте питання до слова - «вона в червоному».

- Здогадались, яка це казка? «Червона Шапочка».

- І так, ми вирушаємо в подорож по казці «Червона Шапочка».Іде Червона Шапочка лісом. Зима. В лісі холодно, дерева стоять засмучені. А чому засмучені дерева? А чи всі дерева засмучені? (Ні. Ялинка)

- Прислухайтесь, чи не чути співу птахів? Дітки, а чому зараз не чути співу птахів? А де зараз птахи? (відлетіли в теплі краї).

- А чи близька дорога пролягає в ці краї?

 

 

 

 

 

- Дітки, уявіть собі, летять птахи, а перед ними безкрає море. Вони втомилися в дорозі, де ж їм відпочити? (на кораблях, на спинах великих птахів - журавлів, лебедів, лелек).

- От в теплих краях добре, там завжди світить яскраве, тепле сонечко, а чому ж все-таки птахи повертаються до рідних домівок?

                                         Вірш «Журавель»

- Дітки, коли журавлі відлітають в теплі краї, залишаючи свій рідний край - то як їх називають? (журавлики). Чому їх так називають? А коли вони будуть повертатися, то як їх будуть називати? (веселиками).

- Дітки, коли птахи збиралися відлітати і прощалися зі своїми друзями, сталася плутанина. Вони не можуть збагнути, кому відлітати в теплі краї, з кому залишатися.

- Давайте їм допоможемо!

                    Дидактична гра «Розсели пташкок»
                               3 деревами, (одна дитина перевіряє)

- Дітки, а хто знає яка пташка не висиджує своїх пташенят, а підкидає їх іншим? (зозуля)

- А яка пташка висиджує пташенят взимку? (шишкар)

- Яка пташка прилітає до нас взимку поласуватися горобиною? (омелюх, снігур)

- А яка пташка любить яскраві предмети? (сорока)

- Дітки, а якою пташкою ви себе уявляєте і чому?

- Ну що ж, нам час прощатися з нашими друзями птахами.

  Продовжуємо подорож. Іде Червона Шапочка далі. Кого вона зустріла по дорозі? (Вовка), який вирішив перехитрити дівчинку, як саме? (відповіді дітей).

- Але тут їй на допомогу прийшли казкові герої. А хто саме, вам допоможе ось цей малюнок (намальована ступа, мітла) (Баба Яга).

 

 

 

 

 

 

 

- Дітки, а як саме змогла 6 баба Яга допомогти дівчинці? (відповіді дітей).

              Дидактична гра «Наділи негативного героя позитивними словами»

- Яка спочатку була Баба Яга - зла, сердита, підступна, а зараз як добра, не залишила дівчинку в біді, прийшла їй на допомогу.

- Але як тільки наша казкова героїня не старалася допомогти дівчинці, Вовкові всеодно вдалося перехитрити Червону Шапочку.

- Дітки, якщо бабусі-Ягусі не вдалося допомогти дівчинці, то можливо ми зможемо допомогти їй найти ту доріжку, якою їй потрібно іти до бабусі і щоб не потрапити до Вовка.

-Дітки, а ви знаєте, як звали бабусю Червоної Шапочки? (ні). А хочете дізнатись?

                     Гра по підгрупам (за столиками)

                                   1 підгрупа                                                2 підгрупа

                                 «Вгадай ім'я»                                             «Лабіринт»

- Дітки, а чому з Червоною Шапочкою сталася ось така неприємна лиха пригода? (тому що вона була дуже довірлива і необережна)

- А можна розмовляти з незнайомцями, коли йдеш дорогою, а тим більше лісом.

- Дівчина і гадки не мала, що Вовк може скривдити її та бабусю.

- А що сталося з бабусею, коли прийшов Вовк? (він її з'їв, а сам оселився в будиночку).

- Дітки, а чи мав Вовк право захопити житло бабусі і там оселитися?

- Про порушення, яких прав ідеться у цій казці? право на житло

- Кожна людина і доросла і дитина - має право на житло. Ніхто не мас права силоміць забиратися до вашої оселі. Дорослі і діти мають почуватися в себе вдома у повній небезпеці. Крім того, Вовк порушив найголовніше право кожної людини, яке саме? право на життя. Ми завжди з вами повинні пам'ятати, що кожна людина своєрідна, неповторна, народилася на світ, щоб жити і бути щасливою. І ніхто не повинен зазіхати на її життя.

 

 

 

- Давайте ми разом з вами відшукаємо знак, який означає, що кожна дитина не має бути скривджена і зневажена

- А які ще права мають діти? (називають і показують знаки).

-  Дітки, а ви хочете допомогти Вовкові стати кращим? А як це можна зробити? Давайте його запросимо у гру. Можливо він у лісі став такий поганий, тому що йому навіть немає з ким порадитися. 

                Гра «Містер Вулф» на англійській мові

- Дітки, весело вам було гратися з Вовком? Наш Вовк грався з дітками зовсім не збирався нікого їсти, (після гри сідають на килимок).

- Для бабусі з внучкою все закінчилося добре. А для Вовка ні. Вам його шкода? А мені теж його шкода, хоч він і вів себе неправильно

- Але ви б хотіли, щоб Вовк зрозумів те, що він поводив себе погано, і став добрим і чемним, щоб в казочці він залишався живим?

- А давайте ми придумаємо новий кінець казки, щоб все закінчилося добре, радісно.

Пропоную діткам побувати в ролі казкарів.

Діти придумують новий кінець казки, по черзі розповідають, той хто розповідає, йому одягають плащ казкаря.

Як добре, що все закінчилося добре, з нашою дітки, допомогою.

- Але нам час прощатися з казкою і повертатися у садочок.

- Сподобалась вам наша подорож по казці?

- Яке відкриття ви зробили?

- Яке завдання для вас виявилося найцікавішим?

- Пригадайте, кому ви допомогли під час подорожі? Що запам'яталось вам найбільше? Які труднощі виникали? Кому б ви хотіли похвалитися своїми успіхами?

docx
Додав(-ла)
Коренєва Марія
Додано
1 листопада 2023
Переглядів
490
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку